"Rupsahtanut" jo 25-vuotiaana
Moni varmaan huutelee otsikon perusteella provoksi, mutta samapa tuo. Ihmettelen itsekin, olenko onnistunut saamaan täysin surkeat geenit vai mikä mättää.
Kertoisitteko, miten olette onnistuneet säilymään hehkeänä? Itse olen "vasta" 25-vuotias, ja huomaan jo eron parin vuoden takaiseen ulkonäkööni. Olen ollut oikeasti ihan vetävä nuori nainen, mutta nyt jotakin on tapahtunut. Kasvojen iho on eloton, minulla on tummat silmänaluset ja ehkä jotain silmäpussien alkuakin. Väsähtänyt katse. Ryppyjä silmien ympärillä. Kroppa kyllä treenin ansiosta aika kondiksessa.
Mutta se naama. 22-vuotiaana olin oikein kaunis ja söpö, raikas. Elämäntapani ovat ok eikä alkoholia kulu tolkuttomasti. Tällainen hyvin pinnallinen huomio, mutta tyttöporukassa minä olin tyypillisesti se, jota miehet lähestyivät eniten. Nyt asetelma on kääntynyt päälaelleen, ja olen se "paras kaveri" siinä vieressä, seinäruusu. :D
Syön vitamiineja, aloitin juuri rautakuurin.
Vinkkejä? En uskalla edes ajatella, miltä näytän kolmekymppisenä, jos tämä näivettyminen jatkuu.
Kommentit (74)
Ei hätää, nelikymppisenä et enää ajattele
moista.
25 v taitaa kyllä olla sellainen raja, että silloin alamäki alkaa.
Kosmetologilla voisi olla vinkkejä. Ei noin nuori yleensä pahasti rupsahda.
Ja tosiaan, kun katson about minun ikäisiäni ystäviäni, ei heissä näy niin rajua muutosta. Toki eivät enää teineistä hekään menisi, mutta minusta tuntuu, että olen rupsahtanut paljon nopeammin.
Surua ja stressiä elämääni on kyllä mahtunut. Tuskin sekään vaikuttaa.
Ihan normaalia vanhenemista. Se nuoruuden hehkein kukoistus alkaa himmenemään viimeistään n. 25 v. jälkeen. Silmänympärysihoon muodostuvat ensimmäiset rypyt ja ihon kuulaus vähenee. Ja siitähän se alamäki alkaa. Mutta hei, kannattaa panostaa muuhunkin kuin ulkonäköön niin on helpompi elää sillä rupsahtaminen on väistämätöntä meille kaikille. Ja se ei tarkoita ettetkö voisi olla kaunis ja karismaattinen myöhemmälläkin iällä, ei kauneus vain pelkkää nuoruutta.
Stressi vanhentaa.
Karkit vanhentaa.
Rasvaton ruokavalio vanhentaa.
Onko kilpirauhanen tutkittu?
Ja myös estrogeenin määrä vaikuttaa, joten onko munasarjat kunnossa?
Otatko paljon aurinkoa? Se taitaa olla se pahin ihon vanhentaja, ja ainakin ryppyjä tulee paljon aikaisemmin kuin niille, jotka eivät grillaa itseään joka kesä.
Söpönä on vaikeampaa pysyä kuin kauniina.
Kai se riippuu geeeneistä. Mä oon 26v. ja minua luullaan aina 17-18 vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Otatko paljon aurinkoa? Se taitaa olla se pahin ihon vanhentaja, ja ainakin ryppyjä tulee paljon aikaisemmin kuin niille, jotka eivät grillaa itseään joka kesä.
Ei, en ollenkaan. En ole koskaan "ottanut" aurinkoa tai makoillut tuntitolkulla aurinkotuolissa. Etelänmatkoja takana yksi.
Tosin loppukeväästä saan kivan rusketuksen, sillä harrastan juoksua ja tuolloin juoksen jo topissa ja shortseissa. Saahan naama siinä sitä aurinkoa. Saattaa vaikuttaa hyvinkin.
Tutustu korealaiseen ihonhoitoon, voin suositella. Olen itse 30-vuotias eikä minulla ole ainuttakaan ryppyjä kasvoissa. Ihan oikeasti. Aloitin seerumien, yökasvonaamioiden, puhdistusöljyn ja oikeanlaisen meikin käytön joskus 25-vuotiaana ja se on ollut sen arvoista.
Kasvopuhdistusöljy on ihan ehdoton. Pitää muistaa myös juoda paljon vettä. Tämän lisäksi syön ubikinon valmistetta ja syön vain kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Suojakerroin 50 aina kasvoille, se on hyvä muistaa. Aurinko vanhentaa aivan hirveästi kasvojen ihoa.
Mitä varten pitäisi säilyä hehkenä? Anna rupsahtaa. Tärkeintä on että sinulla on kultainen sydän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en ollenkaan. En ole koskaan "ottanut" aurinkoa tai makoillut tuntitolkulla aurinkotuolissa. Etelänmatkoja takana yksi.
Tosin loppukeväästä saan kivan rusketuksen, sillä harrastan juoksua ja tuolloin juoksen jo topissa ja shortseissa. Saahan naama siinä sitä aurinkoa. Saattaa vaikuttaa hyvinkin.
Siinähän se vastaus tuli, eli juoksu. Kyllä kehon rääkkääminen vaikuttaa ja kuluttaa naamaakin. Vaihda kävelyyn. Katso vaikka niitä vähän vanhempia maratoonareita.
Nukutko riittävästi?
Juotko paljon vettä?
Ethän kärytä itseäsi auringossa?
Miten ruokavalio, syötkö puhdasta ruokaa vai maustettuja rahkoja ja herkkuja säännöllisesti?
Ethän tupakoi tai ole tupakoinut?
Onko liikkuminen säännöllistä vai 2 x viikossa kova treeni ja loppuaika laiskottelua?
Vanhentavia asioita:
1. Stressi, suru & masennus
2. Tietoneen ääressä istuminen
3. Aurinko
4. Alkoholi & tupakka
5. Epäterveellinen ruokavalio
6. Liikunnan puute, liika treenaminenkaan ei tosin ole hyväksi
7. Hyvien rasvojen puute
8. Kaupungissa asuminen, ilmansaasteet
9. Geenit
10. Meikkaaminen
11. Liian vahvat kasvojenhoitotuotteet
12. Huonot yöunet
Rupsahdin päivänä kun täytin 26v. Normaalia se on. Tuli silmäpussit, tummat silmänaluset, ja rypyt silmien alle ja iho ei ole niin hehkeä.
Vierailija kirjoitti:
Tutustu korealaiseen ihonhoitoon, voin suositella. Olen itse 30-vuotias eikä minulla ole ainuttakaan ryppyjä kasvoissa. Ihan oikeasti. Aloitin seerumien, yökasvonaamioiden, puhdistusöljyn ja oikeanlaisen meikin käytön joskus 25-vuotiaana ja se on ollut sen arvoista.
Kasvopuhdistusöljy on ihan ehdoton. Pitää muistaa myös juoda paljon vettä. Tämän lisäksi syön ubikinon valmistetta ja syön vain kasvisruokaa.
Kolmekymppisellä ei vielä olekaan yleensä minkäänlaisia ryppyjä. Palataan asiaan 10 vuoden kuluttua...
Joskus treenaaminen ja rasvaprosentin pieneneminen näkyy juuri naamassa.
Vain jos on suomalaisittain epätyypilliset korkeat poskipäät, ei naama valu eikä vanhene.
Jos laittaa kestoripsarin, silmiä tarvii sorkkia vain kerran kuussa. Peset vaan vedellä. Juo paljon vettä ja syö öljyä teelusikallinen päivässä.
Keep it simple.
Tärkein: ajattele jotain muutakin, kuin vain ulkonäköäsi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus treenaaminen ja rasvaprosentin pieneneminen näkyy juuri naamassa.
Vain jos on suomalaisittain epätyypilliset korkeat poskipäät, ei naama valu eikä vanhene.
Jos laittaa kestoripsarin, silmiä tarvii sorkkia vain kerran kuussa. Peset vaan vedellä. Juo paljon vettä ja syö öljyä teelusikallinen päivässä.
Keep it simple.
Tärkein: ajattele jotain muutakin, kuin vain ulkonäköäsi.
eikö korkeat poskipäät ole juuri suomalaisten ja venäläisten yleinen piirre??
Tässä muutama juttu mitkä vanhentaa:
Hiilihydraatit (sokeri ja alkoholi erityisesti)
Tupakka
Meikkaaminen ja naaman jatkuva käsittely voimakkailla aineilla, ihon kuivuminen
Liian vähärasvainen ruokavalio
---------------------------------------------
Itse olen 25 ja huomasin että kyllä silmä rypistyy jotenkin eritavalla meikatessa.. tai siis kun laittaa vaikka silmänrajauskynää, niin se iho venyy eri tavalla siinä sitä tehdessä, luomet ei oo enää niin kimmoisat, ei kuitenkaan oo ryppyjä vielä..