Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erotako vaiko jäädä?

Nuorihukassa
11.11.2018 |

Siinäpä vasta kysymys, vaan mistä vastaus?

Olen pohdiskellut jo kauan eroa. Lähinnä siitä syystä että välillä minusta tuntuu kuin olisin vain joku kodinhoitaja ja vankina kotona.

En siis oikeasti juurikaan koskaan poistu kotoa esim viettämään iltaa kavereiden kanssa. En vietä aikaa kavereiden kanssa ellei he tule kahville. Mutta eipä minulla juurikaan enää ole kavereita sillä olen lopettanut pitämästä yhteyttä heihin avopuolisoni takia sillä hän ei vain hyväksyisi heitä. Avopuolisoni ajattelisi että kaverini olisivat vain jotain perseileviä teinejä jotka vain ryyppää ja rellestää.

Toisaalta rakastan ja välitän avopuoliostani ja jos eroaisimme hän jäisi tyhjän päälle. Hänellä ei ole koulutusta, ammattia tai töitä. Ja lähinnä minä olen se joka potkii häntä perseelle asioiden hoitamisessa eteenpäin. Jos ajattelen miten hänen käy jos eroaisimme niin minulle tulee vain holhousvietti ja ajattelen että kyllä tästä selvitään ja tuputan itselleni muuta kliseistä paskaa pääni sisällä.

Olen pohtinut eroa kauan ja monen monta kertaa vaan ikinä en päädy hyvään ratkaisuun kumpikaan ratkaisu ei tunnu oikealta. Joten mistä tiedän mitä tehdä?

Toisaalta tuntuu että olisi parempi erota ja se saattaisi olla parempi molempien kannanta mutta toisaalta tuntuu että haluan vain yhä uudestaan ja uudestaan yrittää korjata tilannetta ja saada tämän toimimaan mutta siihenkään ei löydy keinoa miten saada korjattua tilanne.

Mies: 21v
Minä: 19v

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ajattelisi" "hyväksyisi" eli perustat puolison reaktiot arvailujen varaan?

Vierailija
2/7 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on kovin ikäviä mielipiteitä kavereistasi. Olisiko mustasukkainen ja haluaa että olet aina kotona ja hänen kontrollissaan? Ei kuulosta hyvältä. Haluatko sellaista elämää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko olla tyttöystävä vai äiti kumppanillesi?

Vierailija
4/7 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti alat elää niinkuin tahdot,kunhan saat muutaman vuoden lisää.

Vierailija
5/7 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ja sit vaan kasvatte molemmat tahoillanne aikuisiksi.

Vierailija
6/7 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi ja tekstisi huomioon ottaen, sanoisin että ilman muuta ero. On ihan eri asia, jos ollut parisuhteessa kymmenen vuotta tai kaksikymmentä vuotta kuin noin lyhyen ajan. Jos siis jo nyt tuntuu noin pahalle, niin ero on ainoa järkevä vaihtoehto.

Helposti nuorena käy niin, että ei osaa pitää puoliansa ja joutuu kuin huomaamatta tilanteeseen, jossa on kodinhoitajana. Jos tilannetta ei saa muuttumaan, niin kannattaa erota, koska elämä menee kodinhoitajana hukkaan.

Sitten jos on yhteistä historiaa parikymmentä vuotta takana niin kannattaa miettiä tarkempaa ja ehkä joustaa, koska uuden suhteen löytyminen ei ole itsestäänselvyys ja yksin voi olla ikävämpää, mutta ei noin nuorena, missän tapauksessa ei.

Vierailija
7/7 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa jos 19-vuotiaalla on tuollaiset murheet! Eroa, opiskele ja kouluttaudu hyvään ammattiin, matkusta, harrasta, lue kirjoja ja etsi sitä oikeaa miestä rauhassa. 19-vuotias on liian nuori ryhtymään kenenkään omaishoitajaksi ja eristäytymään kotiinsa!