Onko muita, joiden mies ei tykkää kosketuksesta?
Mieheni ei tykkää kosketuksesta ja häntä pitää osata koskettaa juuri oikealla tavalla. Muuten hän ärsyyntyy ja suuttuu minulle. Kosketuksen keston, pituuden ja voiman pitää olla okeanlaista. sellaista mistä hän tykkää. En voi siis hyväillä häntä niin kuin haluaisin ja paikoista joihin haluaisin häntä koskea.
Lähelläkään ei saa olla kuin tietyissä asennoissa, esim. jonkun raajan päälleen laittaminen voi ärsyynnyttää hänet raivoon asti. Välillä on kovin vaikeaa muistaa miten minun pitää käyttäytyä ettei hän suuttuisi. Yritän silti miellyttää häntä, että hän tuntisi itsensä halutuksi lähelläni.
Toisaalta tämä surettaa, koska itse tykkään koskettaa, silittää ja hyväillä. Etenkin ihmistä jota rakastan. Miehelleni läheisyys ja kosketus on kuvottavaa, pakonsanelema juttu että saisi seksiä. Välillä kyllä käy mielessä, että ehkä hän mieluummin ottaisi jonkun toisen kosketusta vastaan kuin minun.
Kommentit (29)
Miehesi kuulostaa autistiselta. Onko mitään diagnoosia?
Mä en ikinä kestäisi tuollaista miestä. Olen aika paljon miettinyt näitä läheisyysjuttuja, koska minulla on ollut lyhyitä juttuja samantapaisten hullujen kanssa. Mies varmaan vielä hyvässä lykyssä sanoo sinua sairaaksi, kun kosket "väärin". Fyysinen läheisyys on minulle niin tärkeää suhteessa, että jos se ei toimi, suhdetta ei ole tai tule.
Saattaa olla (menneisyyden )traumoja taustalla ja ei todellakaan ola naisen syy tässä tapauksessa koska itse varmaan käyttäytyisin tuolla tavalla parisuhteessa. En pysty ottamaan hellyyttä vastaan koska en sitä saanut oikeassa iässä nuorena. Tunteita ei siis juuri ole tai en niitä osaa näyttää.
"Miehelleni läheisyys ja kosketus on kuvottavaa, pakonsanelema juttu että saisi seksiä. Välillä kyllä käy mielessä, että ehkä hän mieluummin ottaisi jonkun toisen kosketusta vastaan kuin minun"
Ehkä typerin juttu mitä olen kuullut. Että nainen voi olla typerä kun ei ymmärrä asiasta mitään ja ottaa sen aivan väärin.
Psykopaatti narsisti sadisti ja siitähän sä tykkäät. Värähtää juuri oikeassa paikassa.
Mä tunsin kerran miehen, joka oli jotenkin yliherkkä koskettamiselle. Muutaman kerran hän valitti miten muka kutitin häntä tahallani (en muuten kutittanut) ja suuttuikin joskus kun en osannut koskea juuri oikein, mutta sitten tajusi alkaa siedättämään itseään. Hyvin älykäs ja herkkä mies, joten siitä tuli aivan mahtava lopulta, koska tuo herkkyys auttoi häntä koskettamaan minuakin vaistonvaraisesti todella ihanasti. Kaikista tuntemistani miehistä tuolla oli kirkkaasti paras tatsi. Eli jos hänet saisi yrittämään sitä siedätystä, sulla voi olla ihan helmikin käsissäs.
Ei ole sellaista miestä, mutta mä olen itse sellainen. En tykkää useimmista kosketuksista. En nyt tietenkään raivostu siitä, voin hymyillä ja olla niinkuin muka tykkäisin. Vatsan koskettaminen on kaikkein pahinta, en ollenkaan voi sieltää sitä. Myös korvat, kasvot, niska on ikäviä paikkoja. Paitsi hieromiseen olen ihan hulluna! Voisin olla miehen niskahierottavana vaikka aamusta iltaan. Tai jalkahieronta... oijoi! Ja eipä ole autismia minulla. Tai mistä sitä koskaan tietää. Siedän oman miehen kosketuksen kuitenkin paremmin kuin muiden, kukaan vieras ei saa koskettaa ollenkaan, yöks. Paitsi se hieroja vois olla kova sana.
Hei ap, onko miehesi ollut ihan suhteenne alkuajoista asti tuollainen? Jos on, mihin hänessä olet alunperin rakastunut jos koskettelukin kerran ahdistaa?
Jos tämä kosketusahdistus on alkanut vasta myöhemmin, miehesi ei enää ole sinusta kiinnostunut, ja ehkä jopa toinen nainen hänellä.
No saattaisin kuvitella, että itseäkin ärsyttäisi jos näin lähes 40 vuoden jälkeen joku alkaisi yhtäkkiä hiplailemaan. Onkohan miehesi samanlainen "myöhäislöytö"?
Miksi te hengailette tuollaisten tyyppien kanssa? Sitten täällä kysellään että mitä pitää tehdä kun mies on yksi iso paska? Nyt vähän itsekunnioitusta mukaan tähän touhuun! Tulee väkisinkin mieleen että kummallakin osapuolella on jonkinasteista traumaa tai tunnepuolen häikkää... Toinen syytää paskaa ja toinen ottaa avosylin vastaan.
Täällä taas vaimo ei tykkää koskettaa tai koskea. Mikä pahinta se koskee vain minua. Ja ehei eroamaan ei ala.
Meillä on niin, että saan kyllä koskea miestäni, mutta hän ei kosketusta erityisesti kaipaa eikä itse koske minua. Mies on jotenkin yliherkkä kosketukselle, kutiaa esim. helposti. Toisaalta miehellä on pehmolelu, jonka ottaa yöksi kainaloonsa. Vähän erikoista käytöstähän tuo on, ja on tämä koskemattomuus minullekin ongelma. Itse nauttisin silittelystä. Jos nyt valitan asiasta, kyllä mies sitten saattaa silittääkin, mutta ei se tietty sama asia ole, jos joutuu pyytämään. Voi olla, ettei ole elinikäinen suhde tämä. Sitä kosketusta lähtee sitten helposti hakemaan suhteen ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi kuulostaa autistiselta. Onko mitään diagnoosia?
No ei mitään vakavaa dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö,Klüver-Bucyn oireyhtymä,BDD,asperger,ADHD,ADD ja autismi.
Lisäksi jotakin muuta ei niin merkittävää kuten psykopatia.
Ette vain fyysisesti sovi yhteen. Minulla oli edellisessä suhteessani aivan samanlainen olo kuin miehelläsi: Kaikenlainen koskettaminen tuntui epämiellyttävältä tai ärsytti, vaikka muuten pidinkin kyseisestä ihmisestä. Nykyisen miesystävän kanssa en voi edes saada tarpeeksi lähesyydestä ja kosketuksesta.
Tuo mies voisin olla minä, mutta toisaalta en.
Itsekään en voi sietää esim. nukkumaan mennessä sitä, että joku makaa päälläni, tai edes sitä että joku on kiinni minussa. Haluan arki-iltana esim. lukea rauhassa, niin että voin kiinnittää huomioni täysin tekemiseeni. En silti halua omaa sänkyä, vaan minulle on tärkeää että vieressäni on toinen.
Tässä "ongelmassa" ei ole kysymys mistään välittämisen puutteesta, eikä sairaasta suhteesta, vaan siitä että naisille tulee tietyt normit parisuhteen "laatutasosta", juuri tällaisten foorumeiden ja viihteen takia. Taannoin joku sosiologi oli sitä mieltä, että yliromantisoitu viihde pilaa tytöt.
Tämä on totta ja koskee muitakin osa-alueita, kuten tämä paljon puhuttu "koulutettujen naisten vaatimustaso miesten suhteen". Se on yksiselitteisesti vääristymä yhteiskunnassa, joka juontaa suoraan tästä samasta syystä. Naiset arvottaa oman elämänsä suoraan, käyttämällä mittatikkuna jopa täysin fiktiivisiä vertailukohtia.
Ei varsinaisesti suutu mutta valittaa kuinka koskettelen liikaa. Tästä kyllä riideltykin.
Enkä ole mikään jatkuvasti iholla-tyyppi mutta illalla sängyssä on ihanaa silitellä toista tai olla vaan lähellä. Miehelle sekin on välillä liikaa. Suhteen jatko onkin nyt vakavassa harkinnassa, mulle läheisyys ja tunteiden näyttäminen on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo mies voisin olla minä, mutta toisaalta en.
Itsekään en voi sietää esim. nukkumaan mennessä sitä, että joku makaa päälläni, tai edes sitä että joku on kiinni minussa. Haluan arki-iltana esim. lukea rauhassa, niin että voin kiinnittää huomioni täysin tekemiseeni. En silti halua omaa sänkyä, vaan minulle on tärkeää että vieressäni on toinen.
Tässä "ongelmassa" ei ole kysymys mistään välittämisen puutteesta, eikä sairaasta suhteesta, vaan siitä että naisille tulee tietyt normit parisuhteen "laatutasosta", juuri tällaisten foorumeiden ja viihteen takia. Taannoin joku sosiologi oli sitä mieltä, että yliromantisoitu viihde pilaa tytöt.
Tämä on totta ja koskee muitakin osa-alueita, kuten tämä paljon puhuttu "koulutettujen naisten vaatimustaso miesten suhteen". Se on yksiselitteisesti vääristymä yhteiskunnassa, joka juontaa suoraan tästä samasta syystä. Naiset arvottaa oman elämänsä suoraan, käyttämällä mittatikkuna jopa täysin fiktiivisiä vertailukohtia.
yksin jäät raukka parka niin yksin kuin vaan voi ihminen jäädä
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti suutu mutta valittaa kuinka koskettelen liikaa. Tästä kyllä riideltykin.
Enkä ole mikään jatkuvasti iholla-tyyppi mutta illalla sängyssä on ihanaa silitellä toista tai olla vaan lähellä. Miehelle sekin on välillä liikaa. Suhteen jatko onkin nyt vakavassa harkinnassa, mulle läheisyys ja tunteiden näyttäminen on tärkeää.
jätä se sika.
johtuu siitä ettei tämän miehen vanhemmat näyttäneet tunteita kotona. Voi olla ettei niitä ollutkaan.
Ehkä miehesi on vain aistiyliherkkä. Sen lisäksi hän on kyllä huonosti käyttäytyväkin. Ärsyyntyminen ei oikeuta raivostumista.
Miehesi kuulostaa sairaalta. Ei munkaan mies tykkää silittelyistä ja hiusten hiplaamisesta, mutta ei silti raivostu.