Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotiaalle helix-lävistys?

Vierailija
11.11.2018 |

Itselläni on helix ja tyttl on halunnut samaa pari vuotta. Omani parantumisessa kesti pitkään enkä voinut nukkua korun puoleisella kyljellä yli puoleen vuoteen. Vaihdoin tosin korun titaanisesta kultaiseksi.

Koru sopisi tytölle ja jossain vaiheessa hän sen varmasti saa. Epäröin silti vielä ja lävistysliikkeilläkin on varmastikin ikärajat? Onko 16v ja sitä vuoremmat vanhempien luvalla? Minimi-ikä 14? Helix kuitenkin suht normi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lävistyksiä harvemmin tehdään alle 16-vuotiaille. Ehkä lapsi nyt jaksaa vaan odotella siihen asti.

Kyse on korvasta. Niitä reikiä laitetaan kyllä ihan pienillekin. Lävistys ilmeisesti aiheuttaa vastareaktion jo pelkkänä sanana... Mut joo, korvan rei'itys ylös tai alas, ei sen kummempaa.

Minulla on 6 lävistystä (joista yksi forward helix), muutama umpeutunut, venytetyt korvanreiät ja tatuointeja. Tiedän kyllä mistä puhun, enkä itse antaisi 13-vuotiaan käydä ottamassa vielä kehittyvään kroppaansa esim. rustolävistyksiä, jotka voi huonosti tehtynä tai tulehtuessaan olla ihan oikeasti vaarallisia.. Korviin saa reiät (ammattilaisella), tai vaikka huulen alle, jos välttämättä haluaa. Paikkoihin mistä ei jää isoja näkyviä arpia, koska ne saattaa harmittaa myöhemmin.

Mutta täällä nyt käydään keskustelua, jossa puolet puhuu ampumalla kultasepän liikkeessä rusautetuista korvista ja puolet oikein tehdyistä lävistyksistä.

Vierailija
22/26 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paraneminen viivästyy tai tulee arven liikakasvua, mitä merkitystä onko lapsi 13 vai 17? Samalla lailla haittaa kumpaakin. Apn lapsi tahtonut korua pitkään, eiköhän ole valmis hoitamaankin. Ja ihan yhtä lailla peruskorvis voi tulehtua vaikka viisivuotiaalla.

Niin no sanoinkin, että en näe asiassa mitään pahaa ja voisin antaa kyllä omankin lapsen ottaa 13-vuotiaana, mutta ihan vaan kommenttina siihen, kun monet oli sitä mieltä että korvis kuin korvis, niin ei se ihan niinkään ole. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, itte oon täl hetkel 13v ja kun täytön 14v saan valita et otanko helixin, vai traguksen.

Vierailija
24/26 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain basic lävistys ylä rustoon. Alle 7v ei tehdä lävistyksiä ollenkaan. 7v ja 16v välillä vanhemman luvalla, siitä eteenpäin voi ottaa ilman vanhemman lupaa.

25/26 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden äitipalkintoehdokas bongattu.

Kiitos, olen myös lastentarhanopettaja ja kasvatan ehkä myös sinun lapsiasi XD

Etkä takuulla kasvata, koska emme asu Kontulassa tai muissa slummeissa, joiden väkeä selkeästi olet. Kiitos polarisoituneen Suomen ei tarvitse olla missään tekemisissä.

Vierailija
26/26 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moii! Olen itse vasta 9v ja aidon ottaa helix lävistyksen kun olen 12v mut ei mul muuta😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi