Kasvaako teillä muilla noin nelikymppisillä naisilla viikset ja parta?
Parin viime vuoden aikana minulle on alkanut kasvaa leukaan ja ylähuulen päälle paksuja mustia karvoja, joita joudun nyppimään pois. Niitä on ehkä noin 10, mutta todella paksuja ja selvästi näkyviä. Täytin juuri 39, ja olen kyllä melko tummakarvainen muutenkin. Rasittavaa silti, joka päivä pitää tarkistaa tilanne, ja taistella karvojen alkujen kanssa, jotka näkyy jo selvästi, mutta ei vielä saa pinseteillä otetta. Kohtalotovereita?
Kommentit (61)
30 alkoi kasvamaan siellä täällä muutamia hajakarvoja.. nekin jo vituttaa
Kaverin vaimolla kasvaa. Saa kuulemma huomenna lahjaksi parranajokoneen.
Ei riipu iästä vaan voi olla joku muukin syy esim. hirsutismi.
Joo, lyhyttä tummaa viiksikarvaa ja haituvia leuan alla. Nypin välillä. Olen 29-vuotias, jännää nähdä millainen kasvusto on kymmenen vuoden päästä. Varmaan alan ajelemaan, jos kovasti leviää. Tai sitten annan rehottaa.
Aika yleistä ymmärtääkseni.
Ei kasva, vaalea olen. Mutta hauskaa (no jaa) oli kun syöpähoitojen aikaan poskille kasvoi sellainen hento vaalea nukka, tuttu kampaaja sitä sitten aina jollain koneellaan lyhensi. Sytostaattien vaikutusta kai, toisaalta vei kaikki karvat, mutta sitten naamaan lykkäs tuon nukkamaisen kasvuston. Onneksi se häipyi hoitojen loputtua,
Yök, naiset on ällöjä, vai voiko teitä edes naiseksi kutsua.
Aika huonosti kasvaa tuo parta edelleen. Viiksikarvoja ehkä 50 yhteensä ja leuassa ehkä 20 karvaa. Poskissa ei oikeastaan yhtään.
M45
Joo mulla kans reilu kolmekymppisenä alkoi kasvaa, paksuja mustia ja vaaleita karvoja leuassa ja viiksissä. Nypin jatkuvasti ja toivon että jollain keinolla ne sais pysymään poissa... X(
Ei kasva, mutta maha ja selkäläskit kasvaa. Ottaisin mieluummin karvat.
Ei kasva, olen 47 v.
Entisellä työkaverilla kasvoi. Sanoi, että alkoi kasvamaan kun täytti 40 v. Hän nyppi niitä pois aina kun olivat niin pitkiä että niistä sai otteen pinseteillä.
Nyt on pakko sanoa etten tunne. Parilla kuusikymppisellä naisella on tällaista ollut ja nekin on poistunut kohdunpoiston ja ilmeisen hormonihoidon myötä.
Hyi helevetin helvetti. Eutanasian paikka.
Vierailija kirjoitti:
Yök, naiset on ällöjä, vai voiko teitä edes naiseksi kutsua.
Harvinaisen ristiriitainen kommentti.
Ensin väittää että naiset on ällöjä.
Sitten motkottaa, ettei meitä voi edes naisiksi kutsua.
Yrittäisi nyt päättää onko naiseus hyvä vai paha.
Mulla alkoi n. 35-vuotiaana parta kasvamaan. Mustia, paksuja partakarvoja ylähuuleen, leukaan, poskipäille ja kaulaan. Siis ihan oikeita partakarvoja. Kävin lääkärissäkin toiveena saada joku testosteronin liikaeritys, mutta en saanut mitään apua. Tämä on kai hormonaalista ja liittyy vanhenemiseen. Aika ahdistavaa. Joka päivä nypittävä.
Ei kasva. Olen 44-vuotias ja tummahiuksinen. Mutta tätä ketjua luettuani alan pikku hiljaa pelätä parran- tai viiksien kasvamista. Tuskin se kuitenkaan koskettaa kaikkia naisia, niin ainakin toivon. Eh.
Viikset eivät tahdo oikein kasvaa mutta muutama haiven on leuassa. Ei häiritsevästi kuitenkaan.
https://eatliver.b-cdn.net/wp-content/uploads/2018/08/beards2.jpg
Kyllä, mitta muutamaa karvaa en kutsuisi viiksiksi ja parraksi. En kyllä miehelläkään.
Oletteko tarkistaneet, onko teillä PCOS vaikka?