Listataan töitä, jotka ei ikinä lopu. Miltä aloilta aina löytyy töita, vaikka tekoäly valtaakin alaa?
Siivoustyö. Sitä työtä tekoäly ei pysty meiltä viemään.
Kommentit (120)
Varhaiskasvatus. Ikäluokat pienenee, mutta käyttöaste on lähellä sataa.
Putkimies tai sähkölinjan asentajan hommia ei robotti ihan hetkeen osaa tehdä.
Johtaja. Ellei sitten tule yrityksiä, joissa tekoäly tekee työn jota tekoäly johtaa.
Vierailija kirjoitti:
huoraus
Mieshuorat voivat tienata moninkertaisesti naisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Johtaja. Ellei sitten tule yrityksiä, joissa tekoäly tekee työn jota tekoäly johtaa.
Johtajathan on helppo korvata. Joku Skynetin kaltainen keskusyksikkö jokaiseen isoon firmaan päättämään firman asioista ja kehityksestä.
Kuljetusala
Terveydenhoitoala
Siivousala
Yleensäkin kaikki alat missä ihmisen täytyy tehdä jotain fyysisesti.
Lähäri. Ai ei kääntele mummoja tai vie vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly tuskin kaivaa hautoja tai siunaa kuolleita vielä hetkeen. Eli kirkkoon töihin.
Kuopankaivuu nyt on niin simppeliä et menis robotilla. Siunauskin voisi tehdä tietokoneella, saat valita mieleisesi ominaisuudet papille, vaikka jättitissisen tranzupapin
Vierailija kirjoitti:
Juontaja/host
Nuo ovat näyttelijöitä jotka jo nyt korvataan tekoälyn kuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly tuskin kaivaa hautoja tai siunaa kuolleita vielä hetkeen. Eli kirkkoon töihin.
Kirkolla vähenee työt muista syistä.
Kaikki elämiin ja lapsiin sekä vanhuksiin liittyvät alat, pl tietotyö, kuten vanhustyön vuorosuunnittelu
Vierailija kirjoitti:
Kuljetusala
Terveydenhoitoala
Siivousala
Yleensäkin kaikki alat missä ihmisen täytyy tehdä jotain fyysisesti.
On olemassa automatisoituja autoja ja meidän työpaikassa on siivousrobotti. Näin sen lähiässässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Putkimies tai sähkölinjan asentajan hommia ei robotti ihan hetkeen osaa tehdä.
Itse asiassa putkia hitsataan jo robotilla. Tulee tasalaatuista.
Minä olen työtön, mutta olen ollut töissä yrityksessä, joka tekee työtä näissä asioissa. Kaikki on automatisoitavissa.