Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hoitoalan opiskelija ja nyt ihan tosissani pohdin opintojen lopettamista tuon rokotepakon vuoksi.

Vierailija
10.11.2018 |

Olen viihtynyt alalla ihan hyvin ja valmistun vuoden sisään. Kun aloitin opinnot, en ainakaan tiennyt mistään rokotepakosta eikä sitä ilmeisesti kyllä ollutkaan (?). Nyt kun se on tullut, on minua alkanut todella paljon ahdistamaan. En ole koskaan ennen ottanut influenssarokotusta ja nytkö joutuisin ottamaan sen 2x vuodessa aina jatkossa? Mitä siitä mahtaa seurata terveydelle pitkällä aikavälillä? Ahdistaa niin paljon tuo rokotepakko, että pohdin alan vaihtoa. En vaan tiedä mihin vaihtaisin. Toisaalta olen pohtinut, jos lähtisinkin ulkomaille töihin, johonkin missä ei kyseistä rokotetta pakoteta ottamaan?

Mitä kannattaisi tehdä?

Kommentit (423)

Vierailija
1/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi

Vierailija
2/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo valmistuva, niin miksihän ihmeessä uskot, että joudut ottamaan 2 influenssarokotusta/vuosi. Lopeta siis vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo valmistuva, niin miksihän ihmeessä uskot, että joudut ottamaan 2 influenssarokotusta/vuosi. Lopeta siis vain.

Niin koulusta valmistuva! Kai sitä nyt työelämässä täytyy ihan samalla tavalla ottaa vuosittain se rokote? Eihän se opiskeluun pääty?

Ap

Vierailija
4/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minne maahan aiot mennä, missä rokotusta pidetään tarpeettomana?

Kerran vuodessa se influenssarokotus vain on.

Vierailija
5/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla vähän väärällä alalla. Mitä jos alat vain kitata ja myydä sitä hopeavettä? Tai jalkoväliä, kun korvien väli on aika surkea.

Vierailija
6/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se ole 1 influenssa-rokote joka vuoden syksyllä?

Vierailija
7/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa eikä kaksi kertaa. Itse valmistuin 2 vuotta sitten bioanalyytikoksi ja mietin ulkomaille lähtemistä sen takia. Joissain Euroopan maissa on paljon paremmat palkatkin. Ministeriö kyllä väittää ettei se olisi pakko, mutta jos ei saa tehdä normaalia työtä sen takia niin aika vähissä taitaa olla vaihtoehdot? Kuinka monelle voidaan löytää vaihtoehtoinen tehtävä influenssakaudeksi?

Sekin tuossa suututtaa että THL vetoaa heikkolaatuisiin tutkimuksiin, eikä katso mitä paras saatavissa oleva tutkimustieto (Cochrane-katsaus) sanoo.

Vierailija
8/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minne maahan aiot mennä, missä rokotusta pidetään tarpeettomana?

Kerran vuodessa se influenssarokotus vain on.

Suomessa on rokotuspakko. En usko, että monessa maassa on rokotuspakkoa.

Ap

Vierailija
9/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo valmis hoitaja ja olen miettinyt samaa. Jään vuoden vaihteessa äitiyslomalle ja tarkotus olisi opiskella uusi ammatti äitiysloman aikana ja jälkeen. En ole valmis rokotettavaksi vuosittain kymmenien vuosien ajan turhalla rokotteella, vaikka muuten en rokotevastainen ole ja muut rokotteet olen ottanut ihan mielelläni.

Olisi ollut mukava tietää tästä kun lähti alalle, silloin ei käynyt mielessäkään että tällainen pakko voisi Suomen kaltaisessa vapaassa maassa ikinä tulla. En minäkään ole kuitenkaan kovin montaa vuotta vielä alalla ollut, eli vähän hukkaan meni se koulutus...

Vierailija
10/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla vähän väärällä alalla. Mitä jos alat vain kitata ja myydä sitä hopeavettä? Tai jalkoväliä, kun korvien väli on aika surkea.

Onhan sitä väärällä alalla kun omakin terveys kiinnostaa eikä ainoastaan muiden? :D

AP

Vierailija
11/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille ehdottomasti! Ei ole rokotepakkoa tosiaankaan ja palkatkin paljon paremmat!

Vierailija
12/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin, että lääkäreille ei ole pakko? Saanko kysyä MIKSI ei? Ihan sairasta.

Vierailija
13/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja, enkä kyllä ottaisi sitä rokotetta minkään työpaikan takia. Olen minäkin harkinnut kouluttautuvani toiseen ammattiin.

Vierailija
14/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mielessä. Tykkäsin alasta tosi paljon, mutta vaihdan pois ton takia.

Vierailija
15/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotepakko on ihan oikein hoitoalalla. Jos ei sitä hoksaa niin on syytäkin vaihtaa alaa. Vituttaa nää rokottamattomat ammattihenkilöt jotka sitä tautia levittää eteenpäin esim sairaalassa.

Vierailija
16/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin, että lääkäreille ei ole pakko? Saanko kysyä MIKSI ei? Ihan sairasta.

katsos kun typerät pannaan ottamaan piikki...

Vierailija
17/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräsvaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

katsos kun typerät pannaan ottamaan piikki...

Kyllä me sen otamme jos potilastyössä olemme!

Lääkäri

Vierailija
18/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse peruskoulun opena olen sen ottanut jo vuosia työterveydessä omalla kustannuksella erittäin kiitollisena!

Tänä vuonna saamme sen ilmaiseksi.

En halua sairastaa influenssaa.

Kyllä ihmetyttää ap:n asenne hoitajana. Missä oikea tietämys?

Vierailija
19/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Ja miksi puhut itsesi kanssa?

Vierailija
20/423 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lastentarhanopettajilla tulisi olla pakollinen rokotus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä