Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toiset naiset jäävät ns. ”Näkymättömiksi” miesten silmissä baarissa, jos kuitenkin ihan nättejä

Vierailija
10.11.2018 |

Miksi joidenkin naisten ympärillä pörrää kovastikkin miehiä baarissa ja toisten ei ollenkaan? Ja tottakai kauniiden naisten ympärillä riittää juttuseuraa, mutta nyt tarkoitan tapausta, jos normaalikokoinen ja ihan perusnätti. Onko niin, että naisen markkina arvo häviää lähempänä neljääkymmentä, ettei enää herätä kiinnostusta? Mielenkiinnosta kysyn, että mikä tähän vaikuttaa..

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tasokkaat ei edes käy baareissa.

Vierailija
42/62 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Siis tuossa tavoitellun henkilön valinnassa ei ole mitään tolkkua.

Olen itse ihan perusnätti, hoikka ja pitkähiuksinen nainen. Käyn viihteellä tosi harvoin, enkä koskaan seuranhaussa, vaan vain tanssimassa ja juhlimassa parin naispuolisen kaverin kanssa. Ollaan kolmevitosia ja jokainen meistä seurustelee. Ei juoda itseämme mitenkään tolkuttomaan humalaan, mutta reippaasti iloisiksi kuitenkin.

Miehiä tungeksii ympärillä rasittavuuteen saakka. Eikä auta, vaikka sanoo, että seurustelee. Emme ole todellakaan halvan tai helpon näköisiä - laittaudutaan kyllä, kun kerrankin ulos päästään, mutta mekot on aina lähes polvipituisia ja paitojen pääntiet hillittyjä. Eikä olla helpostilähestyttävänkään näköisiä, vaan päinvastoin saatetaan olla töykeitäkin, koska halutaan viettää ilta omassa porukassa omassa rauhassa. Eikä siis olla nuorimmasta päästä.

En tajua, millä logiikalla miehet valitsevat kohteensa. Eivät ainakaan helpoimman kautta.

Teidän tapauksessanne ajattelivat että koska olette vanhempaa väkeä niin todennäköisyys onnistua on suurempi. Eipä kestä.

Tuskin ajattelevat. Vaikka sanoo, että on naimisissa, jäävät roikkumaan ja kerjäävät numeroa illan päätteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni kiinnostaa ihan normaalisti käyttäytyvä, esim jossain pöydässä tavallisesti jutteleva nainen, joka ei jatkuvasti naura tai ole äänessä. Jos on vielä laittaunut jonkin verran, pukeutunut vähän paremmin ja ulkonäkö miellyttä minua, niin se on siinä. En tosin lähesty juuri koskaan, koska se on niin hemmetin vaikeeta.

Lähestyisit vaan koska meitä lähestyy tosi harvoin kukaan ja niistäkin, jotka lähestyvät, osa tulee kertomaan kännipäissään miten tympeän näköisiä robotteja ollaan. 

Vierailija
44/62 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tutustuin nuorempana töissä eräisiin kundeihin ja aloin pyöriä heidän kaveriporukoissa mukana. Kukaan ei koskaan antanut mulle huomiota siinä mielessä, mutta kun toin kaverini mukaan, häneen ihastui heti parikin. Ajattelin tietysti, että mikähän mussa on vikana. Sitten yksi heistä sanoi, että sä saat takuulla kenet haluat, jätkien kanssa juteltiin, ettei suhun ole tsäänssejä. Jaaha. No en saa.

Yhden toisen kaverin kanssa kävin usein baarissa. Hänen ympärillään miehet pörräsivät. Isot tissit toki olivat tyrkyllä, mutta luulen, että enemmän oli kyse siitä, että hänellä oli sellaista "pilkettä silmäkulmassa". Itse en taida olla kovinkaan flirtti. Toisaalta nuo miehet olivat yleensä niitä, jotka etsivät yhden yön seuraa. Minua ei lähestytty usein, mutta silloin harvoin, kun niin kävi, he olivat enemmän sellaisia vakavampaa suhdetta etsiviä. Jälkeenpäin ajateltuna ihan hyvä niin, vaikka nuorena sitä ajatteli olevansa jotenkin huonompi tai väritön.

Vierailija
45/62 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ihan perusnätti, hoikka ja pitkähiuksinen nainen. Käyn viihteellä tosi harvoin, enkä koskaan seuranhaussa, vaan vain tanssimassa ja juhlimassa parin naispuolisen kaverin kanssa. Ollaan kolmevitosia ja jokainen meistä seurustelee. Ei juoda itseämme mitenkään tolkuttomaan humalaan, mutta reippaasti iloisiksi kuitenkin.

Miehiä tungeksii ympärillä rasittavuuteen saakka. Eikä auta, vaikka sanoo, että seurustelee. Emme ole todellakaan halvan tai helpon näköisiä - laittaudutaan kyllä, kun kerrankin ulos päästään, mutta mekot on aina lähes polvipituisia ja paitojen pääntiet hillittyjä. Eikä olla helpostilähestyttävänkään näköisiä, vaan päinvastoin saatetaan olla töykeitäkin, koska halutaan viettää ilta omassa porukassa omassa rauhassa. Eikä siis olla nuorimmasta päästä.

En tajua, millä logiikalla miehet valitsevat kohteensa. Eivät ainakaan helpoimman kautta.

Ehkä miehet ajattelevat teidän olevan helppoja juuri siksi, että teillä alkaa olla jo ikää. Ne oikeasti kauniit parikymppiset ovat aika nirsoja. 

Päinvastoin! Nainen tulee sitä nirsommaksi, mitä vanhempi se on. Nuorena kelpaa melkeinpä kaikki, koska kellään ei oikein ole vielä mitään ja pelkkä nuoruus kaunistaa sen rumimmankin.

Luuleeko miehet oikeasti, että tilanne on toisinpäin?

Vierailija
46/62 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän tapauksessanne ajattelivat että koska olette vanhempaa väkeä niin todennäköisyys onnistua on suurempi. Eipä kestä.

Todennäköisyys onnistua on nimenomaan pienempi! Parikymppisen naisen saa aina helpommin kuin kolmekymppisen, ihan aina.

Siis ettehän te palstan miehet tiedä ensimmäistäkään asiaa naisista! 😂

Vierailija
47/62 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joidenkin naisten ympärillä pörrää kovastikkin miehiä baarissa ja toisten ei ollenkaan? Ja tottakai kauniiden naisten ympärillä riittää juttuseuraa, mutta nyt tarkoitan tapausta, jos normaalikokoinen ja ihan perusnätti. Onko niin, että naisen markkina arvo häviää lähempänä neljääkymmentä, ettei enää herätä kiinnostusta? Mielenkiinnosta kysyn, että mikä tähän vaikuttaa..

Kyllä se valitettavasti vähän niin on että se noin nelikymppisen naisen markkina-arvo/ Jälleenmyyntiarvo parisuhdemarkkinoilla on melko vaatimaton, tietysti aina löytyy poikkeuksia niin naisista kuin miehistäkin, sellaisia yksilöitä jotka ovat erittäin hyvin säilyneitä ja ulkoisesti tosi hyvännäköisiä moniin muihin saman ikäisiin verrattuna, yleensä sellaiset saavat melko helposti seuraa.

Naisessa nuoruus, kauneus, hoikkuus, ja hyvä kroppaisuus viehättää, kaikkea sopivasti ja oikeissa paikoissa. Näin se on aina ollut ja luultavasti tulee myös jatkossakin.

Vierailija
48/62 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauniit ja vähän liian "muodokkaat" jäävät helposti seinäruusuiksi.

Vierailija
49/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä itsetunto, niin saalistajat eivät näe uhrina. Sama pätee muuallakin elämässä. t. huijarin kaveri (tahtomattaan)

Vierailija
50/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina miehet ovat jutelleet itselleni. Mikään missi en ole koskaan ollut.

Todellakin juttelen mielelläni kaikkien kanssa, enkä koskaan käske kenenkään häipyä. Vaikka juuri jostain tyypistä en olisikaan mitenkään miehenä kiinnostunut, niin tutustun mielelläni.

Saatan jutella, tanssia ja juoda drinkin.

Voi kai sanoa, että on noita ympärillä pörrännyt.

Vierailija
51/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole nättejä miesten mielestä.

Vierailija
52/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaisa ilme auttaa kummasti tuota.

Vierailija
53/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä miehet ajattelevat teidän olevan helppoja juuri siksi, että teillä alkaa olla jo ikää. Ne oikeasti kauniit parikymppiset ovat aika nirsoja. 

Päinvastoin! Nainen tulee sitä nirsommaksi, mitä vanhempi se on. Nuorena kelpaa melkeinpä kaikki, koska kellään ei oikein ole vielä mitään ja pelkkä nuoruus kaunistaa sen rumimmankin.

Luuleeko miehet oikeasti, että tilanne on toisinpäin?

Luulen, että osa lukee näitä nettijuttuja ja vakuuttuu siitä, että kukaan ei halua vanhempia naisia, joten he kelpuuttavat kaikki. Noh, kaksi asiaa, joita markkina-arvotyypit unohtavat:

- Naiset eivät vanhemmiten koe tarvitsevansa välttämättä miestä. Jos sellaista kaipaavatkin, ymmrtävät, että huono mies tai kokemus ei kannata => nirsous lisääntyy.

- Miehet vanhenevat. Netin ulkopuolella he eivät ole naisia kauneusjärjestykessä valitsevia markkina-arvoteoreetikkoja vaan ihmisiä inhimillisine tarpeineen ja tunteineen - ja rapistuvine kehoineen. Miehet ovat myös rupsahtaneita ja pariutuvat ihan ikäistensä kanssa. Kumpikin sukupuoli toki ihailee nuorempien miesten tai naisten kauneutta omasta suuntautumisestaan riippuen.

Toivottavasti kukaan ei mene netistä opitut "totuudet" mielessään baariin tai muuallekaan, tulee nimittäin karvas pettymys siinä kohtaa.

Vierailija
54/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. En nyt taas muistanut, että täällä pitää vääntää itsestäänselvyydetkin rautalangasta... En aloittanut baarissa käymistä eilen, enkä myöskään syntynyt kolmevitosena. En ainakaan itse tunne ketään, joka pysyisi vuodesta toiseen saman ikäisenä?

Ollaan siis tolla samalla porukalla käyty se sama pari kertaa vuodessa tanssimassa (jonkun synttärit yms) viimeiset viisitoista (15!) vuotta. Ollaan aina pukeuduttu yhtä epäkutsuvasti, käyttäydytty aivan yhtä torjuvasti, oltu aina ihan yhtä keskenämme ja ihan yhtä varattuja. Mitään piikkiä lähestymisissä ei ole ollut ja mainitsin iän vain siksi, että luulisi nyt siitä jo vähitellen helpotuksen saavan? Ei mitään vaikutusta (kumpaankaan suuntaan).

Edelleen: miehet eivät yhtään tajua, ketä kannattaa lähestyä. Siinä ei ole mitään logiikkaa. Jos olisi, eivät jäisi jankuttamaan jollekulle, joka jo sata kertaa sanoi olevansa varattu ja epäkiinnostunut.

Että eipä kestä.

Vierailija
55/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. En nyt taas muistanut, että täällä pitää vääntää itsestäänselvyydetkin rautalangasta... En aloittanut baarissa käymistä eilen, enkä myöskään syntynyt kolmevitosena. En ainakaan itse tunne ketään, joka pysyisi vuodesta toiseen saman ikäisenä?

Ollaan siis tolla samalla porukalla käyty se sama pari kertaa vuodessa tanssimassa (jonkun synttärit yms) viimeiset viisitoista (15!) vuotta. Ollaan aina pukeuduttu yhtä epäkutsuvasti, käyttäydytty aivan yhtä torjuvasti, oltu aina ihan yhtä keskenämme ja ihan yhtä varattuja. Mitään piikkiä lähestymisissä ei ole ollut ja mainitsin iän vain siksi, että luulisi nyt siitä jo vähitellen helpotuksen saavan? Ei mitään vaikutusta (kumpaankaan suuntaan).

Edelleen: miehet eivät yhtään tajua, ketä kannattaa lähestyä. Siinä ei ole mitään logiikkaa. Jos olisi, eivät jäisi jankuttamaan jollekulle, joka jo sata kertaa sanoi olevansa varattu ja epäkiinnostunut.

Että eipä kestä.

Miehet ovat yllättävän pihalla sekä naisten toiminnasta että siitä, miten miehet käyttäytyvät.

Vierailija
56/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia

Vierailija
57/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi kaunis, niin aktiiviset iskuyritykset vähenee huomattavasti. Jos tähän lisää sen, että henkilö on ujo, niin ei suomalaiset uskalla lähestyä. Kaikissa ikäryhmissä eniten huomiota saavat puheliaat ja normaalilla tavalla sievät, jotka eivät kuitenkaan ole liian kauniita. Sellaista joka itse aktiivisesti ottaa kontaktia, muttei kuitenkaan ole mikään ihan liian helppo.  Jos naisella on haku päällä,  ja on ns. avoin, niin tottakai sellaista ns. helppoa lähestytään.  Tämä pätee etenkin nuoremmissa ikäluokissa.

Vierailija
58/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Silloin tällöin olen saanut osakseni huomiota, mutta useimmiten se on kaverini tai muut naiset joita ne miehet havittelee. En tiedä mikä minussa on vikana, muutoin on miehet kehuneet esim Tinderissä tai treffeillä.

Tulee vähän paha mieli silloin kun kaveri saa kaiken huomion ja mä vaan seison vieressä ulkopuolisena.

N25

Minä en saanut tinderissä tai missään muussakaan deittipalvelussa niin minkäänlaista kiinnostusta osakseni. Silti livenä vaikuttaa kaikki olevan kimpussa. Ei voi ymmärtää, miten sitten kuvassa ja livenä voi olla niin erilainen henkilö että toinen ei kiinnosta ja toinen kiinnostaa.

Vierailija
59/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan aloittajan kysymykseen, ite oon ollut tällaine aina. Olen aika pitkä, hoikka ja ihan kivan näköinen, vanhemmiten olen suhteellisesti kaunistunut, mutta en enää baareissa pyörikään. Mutta olen pienirintainen ja olen kyllä tulkinnut, että se karsii osan baarimiehistä automaattisesti, ne jotka hakevat ehkä erilaisia asioita, ei välttämättä mitään pidempiaikaista seuraa.

Mutta olin aina seinäruusu, kukaa mies ei koskaan lähestynyt minua, kaikki viritykset on olleet sellaisia, että itse olen lähestynyt miehiä. Olen luonteeltani mukava, älykäs, jos sillä nyt olisi jotain merkitystä, en mäytä alkoholia eli en ole koskaan ollut humalassa, en tiedä vaikuttaako sekin. Olin aina kuskina kaveriporukoissa nuorempana.

Mutta toisaalta minulla on ollut kolme pitkää parisuhdetta, josta viimeinen yli 10 vuotta eli sinkkuvuodet ei ole olleet hirveän pitkiä. Kun niitä baarikuttelukavereita ei ole ollut montaa niin sihteellisen onnistuneita ovat olleet ne, mitä on tullut. Nuorena harmitti olla seinäruusu, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Vierailija
60/62 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen se, jota on tultu 18-vuotiaasta alkaen 100-0 iskemään, vaikka en ole mitenkään erityisen ihmeellinen ulkoisesti. Painoindeksikin pyörii siinä 25:n paikkeilla. Olen nyt 30-vuotias, ja vieläkin kovasti isketään, paikalla ei niin väliä. Baarissa käyn nykyään korkeintaan muutaman kerran viikossa.

Mulla syynä on ehkä ns. Resting nice face. Eli kun mulla ei ole mitään erityistä ilmettä, näytän suopealta ja myönteiseltä. Tuntemattomat tulevat muutenkin paljon juttelemaan, eivät vain siis iskevät miehet. Mutta tuollaisesta naamasta tulee varmaan sellainen olo, että tuossa on mukava ihminen, jonka kanssa on kiva jutella ja joka on mahdollisesti myös helppo. :)

Vastapainona on ns. Resting bitch face, joka voi vähentää tosi kauniinkin ihmisen vetovoimaa. Voi antaa ihmisestä tylyn tai ylimielisen vaikutelman, vaikka ei pitäisi lainkaan paikkaansa.