Miten ratkaista tilanne - miesystävä tulee lapsineen täyshoitoon
Ei ole kyse minusta, vaan lähipiiristä. Molemmilla on lapsia 2 kpl, nuorin 7 v., vanhin 13 v. Miesystävä tulee monesti lastensa kanssa viikonloppukylään. Ensimmäisenä valittavat nälkää. Ruoka pitäisi olla samalla sekunnilla pöydässä. Miehen ruuanlaittotaito tai -into rajoittuu purkkihernekeiton lämmittämiseen ja mikrossa lämmitettäviin valmisaterioihin. Siivouspäivä on sovittu sunnuntaiksi. Kun nainen alkaa pyydellä, että kaikki siivoaisivat, alkaa miesystävään lapsineen tulla liikettä, tulee kiire lähteä kotiaan kohti. Minusta kaikkien pitää siivota, jotka viikonlopun ajan ovat sotkeneet. Ei tietysti voi pakottaakaan. Miesystävä on mukava ja sosiaalinen luonteeltaan, mutta itse en jaksaisi tuollaisia loiseläjiä passata kotonani suunnilleen joka viikonloppu. Miten itse ratkaisisit tilanteen?
Kommentit (36)
Kaverin puolesta vaan kyselen siis.
Miksi ihmeessä edes hyysäät heitä?
Tällä kerralla istut alas ja sanot selvällä suomenkielellä, ettei kotisi ole hotelli vaan kaikki osallistuvat ikänsä veroisesti ja mies ja sinä kumpikin yhtä isolla osuudella. Ja jollei kelpaa, ei tarvitse tulla enää toiste. Miksi ihmeessä olet suostunut kynnysmatoksi?
Jaa, no voisiko sen tehdä niin, että ensimmäisenä siivotaan ja kokataan koko viikonlopuksi. Jos ei käy, mies lapsineen voi painua kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Hänkö sitä pyysi?
Asia ratkaistaan sillä että täyshoitoa ei tarjota
Ei tuossa ole mitään ratkaistavaa. Lapset sotkee ja niitä on ruokittava. Enemmänkin olisin huolissaan ostaako ystävättäresi lapsille vaatteita, leluja ja muita aktiviteetteja. Viekö hän lapsia lintsille ja harrastuksiin, onko lapsilla kivaa tuolla sinun kaverisi luonna. Se ratkaisee sen, pärjääkö lapset elämissään. Jos ei ole valmis olemaan miehen kanssa, jolla on lapsia kannattaa miettiä kertaalleen uudellaan. Lapset on etusijalla, joka asiassa. Suhteet tulee siinä sivussa.
Joko lopettaa passaamisen tai sanoo, että täyshoito on 200 euroa per vuorokausi kahdelta lapselta plus aikuiselta.
Ensin työ, sitten huvi. Hyysäömisen odottaminen loppuu siihen, että hyysäys lopetetaan. Säännöt selviksi ja homma pelaa. Jos ei pelaa, niin sitten äijä etsiköön itselleen toisen hyysääjän. Peiliin saa siis katsoa hyysääjä ja itseään syyttää, jos hyysäämään suostuu.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän me kaikki . . . . . .
Ei kannata ap lähteä ollenkaan tuolle linjalle. Kannattaa ihan alussa jo tehdä selväksi että molemmat huolehtii ne omat mukulansa. Jos alussa ajattelet että voisit kokata heille, se olisi ihanaa! niin se lipsahtaa helposti siihen että kokkaat aina. Kannattaa joa ihan alussa keskustella selväksi nämä asiat, niin ei tule sitten myöhemmin harmistusta. Mun miehellä on alaikäisiä lapsia, itselläni jo kotoa poismuuttanut, joten en jaksa uudestaan enää alkaa toisten ihmisten lapsien jälkiä siivoamaan. Olen tehnyt sitä jo sen 19 vuotta elämästäni, eikä kukaan ole ollut tekemässä minun lapselleni ruokaa, tai siivonnut hänen sotkujaan, vaan olen tehnyt sen kaiken ihan itse, ja vieläpä ympärivuorokautisesti. Mieheni hoitaa lapsiaan joka toinen viikonloppu (VAIN) joten jos hän ei silloin kykenisi heitä hoitamaan 100 prosenttisesti, niin sitten pitäisi varmaan muuttaa tatpaamissopimus sellaiseksi että miehen kykenemättömyyden vuoksi lapset ovat 100% ajasta äidillään.
Jos minä huomaan lasten sukkia lattialla, tai maito on jätetty pöydälle, tai kengistä on tullut rapaa sisään, tai polkupyörä on jätetty lukitsematta, niin sanon näistä asioista miehelle, joka joko siivoaa jäljet, tai sanoo lapsilleen että siivoaa. Aluksi tuntui naurettavalta huomautella noista, koska aluksi laitoin itse sen maidon kaappiin, ja lakaisin ravat lattialta lasten jäljiltä, mutta pikkuhiljaa homma alkoi lipsua siihen että mies makaa sohvalla ja minä kuljen lasten perässä. Nykyään tämä toimii näin just hyvin, että se on mies joka käy lapsilleen kaupasta ruuat kantamassa, hän joka siivoaa, ja hän joka komentaa lapset tekemään. Sen sijaan minä makailen sohvalla, ja tteen lasten kanssa sitten paljon kivoja juttuja :)
Minä siivoan 80 prosenttia , ja teen ruuat 80 prosenttisesti kun lapsensa eivät ole meillä.
sellainen miesvihasatu tällä kertaa
Olisi ex mies ja ilmeisesti onkin jo jonkun exä.
Veljeni 40 v. tekee hyvää ruokaa ja hoitaa lapsensa eikä dumppaa lasta jonkun muun hoidettavaksi.
Nainen lapsineen on "paketti joka kuuluu hyväksyä".
Mies lapsineen ei ole samalla viivalla?
Naisten kaksinaismoralismi on oksettavaa
Vierailija kirjoitti:
Nainen lapsineen on "paketti joka kuuluu hyväksyä".
Mies lapsineen ei ole samalla viivalla?
Naisten kaksinaismoralismi on oksettavaa
Oliko alatumputtajilla muutakin perustelua kuin napin painaminen?
Provohan tää on mutta leikitään nyt mukana.Mies voi tulla ruokakassien kanssa ja lauantai on siivouspäivä. Jossei se käy niin jättää tulematta. Miksei kaveri muuten mene sen miehen luo kun siellähän on kaikki lasten vaatteet, tavarat, sängyt ym jo valmiiksi? Pitääkö änkeä koko lauman naisen kotiin?
Jos kaverini tätä minulle valittelisi, niin ehdottaisin että eivät enää tapaisi hänen kotonaan vaan miehen kotona tai jossain ulkona/hoplopissa/ym. Tai sitten näkisivät vaan ilman lapsia. Mutta et voi estää kaveriasi olemasta hyväksikäytettynä, jos hän ei itse pysty vetämään rajoja tuolle.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tää on mutta leikitään nyt mukana.Mies voi tulla ruokakassien kanssa ja lauantai on siivouspäivä. Jossei se käy niin jättää tulematta. Miksei kaveri muuten mene sen miehen luo kun siellähän on kaikki lasten vaatteet, tavarat, sängyt ym jo valmiiksi? Pitääkö änkeä koko lauman naisen kotiin?
Molemmilla on 2 lasta, kuten aloituksessa kerroin. Naisen luona on huomattavasti enemmän tilaa.
-ap
Ei siis kyse minusta😂