Miten ratkaista tilanne - miesystävä tulee lapsineen täyshoitoon
Ei ole kyse minusta, vaan lähipiiristä. Molemmilla on lapsia 2 kpl, nuorin 7 v., vanhin 13 v. Miesystävä tulee monesti lastensa kanssa viikonloppukylään. Ensimmäisenä valittavat nälkää. Ruoka pitäisi olla samalla sekunnilla pöydässä. Miehen ruuanlaittotaito tai -into rajoittuu purkkihernekeiton lämmittämiseen ja mikrossa lämmitettäviin valmisaterioihin. Siivouspäivä on sovittu sunnuntaiksi. Kun nainen alkaa pyydellä, että kaikki siivoaisivat, alkaa miesystävään lapsineen tulla liikettä, tulee kiire lähteä kotiaan kohti. Minusta kaikkien pitää siivota, jotka viikonlopun ajan ovat sotkeneet. Ei tietysti voi pakottaakaan. Miesystävä on mukava ja sosiaalinen luonteeltaan, mutta itse en jaksaisi tuollaisia loiseläjiä passata kotonani suunnilleen joka viikonloppu. Miten itse ratkaisisit tilanteen?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ja asia kuuluu sinulle miten?
Jos kysytään, mitä sinä tekisit tässä tilanteessa, että asiat menisi tasapuolisesti, toki minä haluaisin auttaa. En vain ole keskinyt hyvää kompromissia. Jos joku palstalla keksii, niin ehkä siitä on apua.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jos kaverini tätä minulle valittelisi, niin ehdottaisin että eivät enää tapaisi hänen kotonaan vaan miehen kotona tai jossain ulkona/hoplopissa/ym. Tai sitten näkisivät vaan ilman lapsia. Mutta et voi estää kaveriasi olemasta hyväksikäytettynä, jos hän ei itse pysty vetämään rajoja tuolle.
Onkos tuo sitten parisuhde, että nähdään jossain hoplopissa? Kun lapset on jo 7-13-vuotiaita, ei ne mihinkään hoplopeihin viitsi joka viikonloppu raahautua.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaverini tätä minulle valittelisi, niin ehdottaisin että eivät enää tapaisi hänen kotonaan vaan miehen kotona tai jossain ulkona/hoplopissa/ym. Tai sitten näkisivät vaan ilman lapsia. Mutta et voi estää kaveriasi olemasta hyväksikäytettynä, jos hän ei itse pysty vetämään rajoja tuolle.
Tässä ei ole kyseessä mikään ”kaveri”, vaikka lähipiiriini kuuluva henkilö onkin. En aio paljastaa, olenko kyseisen naisen äiti, sisko, veli vai muu läheinen. Ärsyttää, kun yritetään onkia yksityistietoja. Joku voi tunnistaa anonyymilla palstallakin, jos paljastaa liikaa. Onko kyse sitten hyväksikäytöstä vai naiiviudesta?
-ap
Onko kyseinen henkilö holhouksenalainen? Jos ei, niin asia ei kuulu sinulle millään tapaa. Tietääkö hän, että pidät häntä ressukkana, joka ei pärjää ilman huolenpitoasi?
Aah, se on tarinan naisen äiti, joka kyselee neuvoja. Hänen tyttärensä on päättänyt vähän avautua mutsille ja mutsi heti pohtimassa ratkaisua palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole kyseessä mikään ”kaveri”, vaikka lähipiiriini kuuluva henkilö onkin. En aio paljastaa, olenko kyseisen naisen äiti, sisko, veli vai muu läheinen. Ärsyttää, kun yritetään onkia yksityistietoja. Joku voi tunnistaa anonyymilla palstallakin, jos paljastaa liikaa. Onko kyse sitten hyväksikäytöstä vai naiiviudesta?
-ap
Onko kyseinen henkilö holhouksenalainen? Jos ei, niin asia ei kuulu sinulle millään tapaa. Tietääkö hän, että pidät häntä ressukkana, joka ei pärjää ilman huolenpitoasi?
Älä jaksa! Ilmiselvästi tää on joko kyseisen henkilön äiti tai sisko, joka yrittää auttaa. Eikö sulla oo ketään, jolle puhua, kun elämä potkii päähän? Se on musta enemmän säälittävää yrittää olla liian vahva ja kaikista vapaa kuin kertoa omalle mutsille vaikeuksista. Ei millään pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään ratkaistavaa. Lapset sotkee ja niitä on ruokittava. Enemmänkin olisin huolissaan ostaako ystävättäresi lapsille vaatteita, leluja ja muita aktiviteetteja. Viekö hän lapsia lintsille ja harrastuksiin, onko lapsilla kivaa tuolla sinun kaverisi luonna. Se ratkaisee sen, pärjääkö lapset elämissään. Jos ei ole valmis olemaan miehen kanssa, jolla on lapsia kannattaa miettiä kertaalleen uudellaan. Lapset on etusijalla, joka asiassa. Suhteet tulee siinä sivussa.
Lapsi ei missään nimessä saa olla "etusijalla". Mielestäni ihmissuhdetta oman lapsen ja oman puolison kanssa ei voi edes verrata. Kyseessä on kaksi täysin eri asiaa joille on oma aikansa ja omat sääntönsä. Kumpikaan ei ole toista ylempänä jos samassa talossa asutaan.
Miksi mies lapsineen ei saisi syödä mikroruokaa jos haluavat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies lapsineen ei saisi syödä mikroruokaa jos haluavat?
Täääh? Mikä juttu tuo nyt on? Ei koko aloituksessa puhuttu sanaakaan, ettei mies lapsineen saisi syödä juuri sitä mitä tahtoo. Miten se ratkaisee ongelman, jos mies alkaa syödä Saarioisten pitsaa? Siivoaako se pitsa myös huushollin?
Tällä palstalla olen oppinut, että kun menet viikonloppukylään, niin velvollisuutesi on siivota siellä. Vielä 30 vuotta sitten vieras oli vieraana, nyt oletetaan, että vieras tuo tuliaiset, ruuat, juomat mukanaan, laittaa ruuat, tiskaa, siivoaa keittiön, aamulla herää ennen isäntäväkeä laittamaan aamiaista jne.
Missä vaiheessa kyläilystä tuli tälläista?
Vierailija kirjoitti:
Provohan tää on mutta leikitään nyt mukana.Mies voi tulla ruokakassien kanssa ja lauantai on siivouspäivä. Jossei se käy niin jättää tulematta. Miksei kaveri muuten mene sen miehen luo kun siellähän on kaikki lasten vaatteet, tavarat, sängyt ym jo valmiiksi? Pitääkö änkeä koko lauman naisen kotiin?
Eikö se nyt ole ihan sama, kumpi siirtyy kumman luokse.? Joka tapauksessa miehellä on kaksi lasta, samoin naisella. Jos naisella on isompi koti (maalla?), miksei siellä voi olla? Mitä se ratkaisee, jos koko jengi ahtautuu miehen luo?
En tiedä asiaa paremmin, mutta minä pistin samasta syystä naisen juuri pihalle. Ei siivoa kotonaan ja tulee lapsineen minun luo sotkemaan, ajaa auton takin tyhjäksi ja unohtaa ostaa kaupasta ruokaa. Muuten ihan mukava ja äkykäs naikkonen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen lapsineen on "paketti joka kuuluu hyväksyä".
Mies lapsineen ei ole samalla viivalla?
Naisten kaksinaismoralismi on oksettavaa
Tämä mies ei ilmeisesti edes asu lastensa kanssa yhdessä vaan näkee heitä joka toinen viikonloppu ja tarvitsee siihenkin jo jonkun ulkopuolisen avun tekemään ja kustantamaan. En kyllä vertaisi yh äitiin, joka lapsistaan huolehtii.
Mies aikuistukoon ja ottakoon vastuuta lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies ei ilmeisesti edes asu lastensa kanssa yhdessä vaan näkee heitä joka toinen viikonloppu ja tarvitsee siihenkin jo jonkun ulkopuolisen avun tekemään ja kustantamaan. En kyllä vertaisi yh äitiin, joka lapsistaan huolehtii
Jos puhut nyt kyseisen miehen lapsista, niin kyllä he asuvat isänsä luona.
-ap
Ainoa ratkaisu on aukaista suunsa ja tuottaa puhetta. Muuta ei tarvita. Ennen suunsa aukaisemista kannattaa miettiä mitä haluaa ja onko valmis jopa luopumaan saadakseen haluamansa. Ja sitten selvällä suomenkielellä tekstiä, sil viisiin asiat on pruukattu laittaa tolalle meilläpäin. Ja hyvin on pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies ei ilmeisesti edes asu lastensa kanssa yhdessä vaan näkee heitä joka toinen viikonloppu ja tarvitsee siihenkin jo jonkun ulkopuolisen avun tekemään ja kustantamaan. En kyllä vertaisi yh äitiin, joka lapsistaan huolehtii.
Mikä v **tu siinä on, ettei voi pysyä aiheessa? Kenen lapset ei asu isänsä luona? Miksei asu? Onko niiden lasten äiti ominut ne vai? Nykypäivänä enemmistö eroista päättyy niin, että lapsille tulee YHTEIShuoltajuus. Jos ei tule, niin onko se lapsen etu?
-ap