en tajua niitä, jotka eron jälkeen ei poista somesta kuvia!
Esim. hääkuvia. Yleensä tähän syyllistyvät jätetyt ja petetyt ex-vaimot. Halutaan tehdä vielä se viineinenkin kiusa ja pitää ne luhistuneen avioliiton rauniot kaiken kansan nähtävillä.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Miehen exillä on julkisena kuvia myös miehestä. Molemmilla exillä, joiden kanssa mies on ollut ennen mua. Kummankin sivuilla on julkisena miehestä kuvia. En kyllä tajua yhtään, miksi??? Kuitenkin haukkuvat ja ovat katkeria exiä, ja kuvat vain on pakko pitää kaikkien nähtävillä.
Mulla ei ole ainuttakaan kuvaa existäni somessa eikä kyllä missään muuallakaan 🤣
Tai sitten nämä kuvien säilyttäjät eivät ole päässeet irti ja yli miehestä jollain tapaa 🤔
Minkä ihmeen takia sinä käyt niitä katselemassa, jos ne kerran sinua vaivaavat. Selitä minulle, koska en ihan oikeasti ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä avioliittoa tarvi pois pyyhkäistä. Se on elettyä elämää ja aina mukana matkassa. Jos avioliitto on ollut tärkeä niin miksi niitä kuvia ei saa pitää?!
Eiks niitä kuvia voi pitää, vaikka kotona jollain muistikulla jos niitä aikoja haluaa muistella. Pitäisitkö itse exäs ja sun jotain juhannus kuvaa missä suutelette, niin edellee kaikkien nähtävillä, kun kaikki tietää että exäs seurustelee toisen kanssa jo ja heillä ehkä samanlaisia kuvia yhteisestä juhannuksesta. Jos mun nykyinen tyttöystävä pitäisi facebookissa sen ja exänsä jotain halipusukuvia, niin en mä edes olis mun tyttöystävän kanssa. Sehän kertois mulle ettei se ole päässy siitä tyypistä yli.
Nimenomaan näin.
N32
Sinut niiiiin tunnistaa. Olisi kiva tietää, mikä sinut ap on noin pahasti traumatisoinut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa miten nykyään ollaan täysin hurahdettu someen. Mikä someen joskus laitetaan, se siellä pysyköön huolimatta siitä, kuinka se ehkä jotakuta loukkaa. Todella outoa ja pelottavaakin. Jos kerran voi laittaa uuden parisuhteensa faceen, eikö vanhakin pitäisi kyetä sieltä poistamaan?
Et ole pystynyt vieläkään antamaan yhtään ainutta aikuismaista, loogista perustetta miksi niin pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee lähinnä mieleen, että nimenomaan ex-muijat yrittävät saada nykyiset kihisemään kiukusta ja mustasukkaisuudesta säilömällä niitä kuvia profiileissaan.
Se, joka väittää ettei ikinä ole kumppaninsa exän profiilia katsonut, valehtelee :D
Minä en edes tiedä uuden kumppanin eksän nimeä En ole kysynyt enkä aio kysyä. Hieman vaikea katsoa profiilia. Uusi kumppanini ei myöskään tiedä eksäni nimeä. En ole koskaan nimeltä maininnut. Jossain asioissa olen puhunut vain eksästä.
En minäkään ole aiemmissa suhteissa ollut avoimesti kiinnostunut miehen existä, olen stalkannut niitä salaa somessa ja hävennyt toimintaani. Tässä nykyisessä suhteessa, jossa olen ekaa kertaa aidosti onnellinen, on puhuttu tosi avoimesti existäkin. Molemmilla oli eroista kulunut sen verran aikaa, ettei ollut mitään patoutumia tai katkeruutta exää kohtaan.
Minusta on tervettä olla kiinnostunut oman kumppanin menneisyydestä, jos siihen on pitkään liittynyt joku ihminen. Koska mies on puhunut exästään, kerroin hänelle katsoneeni exänsä profiilia ja keskustelimme jopa siitä. Miestä harmitti kuulemma seurusteluaikana naisen pinnallisuus ja tietynlainen vastuuttomuus, ja se huokuu kyllä naisen somestakin. Ymmärrän hyvin, miksi juttu ei toiminut.
Myös mies on käynyt katsomassa mun exien somet, on normaalia haluta saada kasvot ihmiselle, josta toinen ajottain puhuu.
Tuntuu ekaa kertaa elämässä jotenkin normaalilta nyt, kun on suhteessa jossa ei ole tabuja. Voi myöntää, että toinen on rakastanut joskus jotain toista, tai kehunut toista ja halunnutkin. Nyt tuntuu vaan hyvältä, että se halujen kohde olen nyt minä.
En ymmärrä mustasukkaisuutta existä, enkä kyllä sellaista heruttamistakaan ( ts. exille esittämistä) Instagramissa. Jos olet se #strongindependentwoman, miksi haalit tykkäyksiä tissikuvilla? Monet vastaeronneet naiset tekevät tätä ja leikkauttavat tukkansa kuin protestina, sitten on girls night out -kuvia ja villiä biletystä. Syksyn tullen tulee pikkujouluiset pikkutuhmat kuvat ja kynttiläkuvat #sisustus. Kaikki on sitä samaa somessa, eikä tajuta, että on vaan osa jotain massaa.
Myös miehet tekevät tuota nykyisin, julkaisevat sinkuksi tultuaan komeita kuvia itsestään, niillä kerrotaan kaikille, että ollaan vapailla markkinoilla.
Some tekee ihmisistä jotenkin yksinkertaisia.
Kirjoittaa nainen, joka kertoo stalkkaavansa ihmisiä somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee lähinnä mieleen, että nimenomaan ex-muijat yrittävät saada nykyiset kihisemään kiukusta ja mustasukkaisuudesta säilömällä niitä kuvia profiileissaan.
Se, joka väittää ettei ikinä ole kumppaninsa exän profiilia katsonut, valehtelee :D
Minä en edes tiedä uuden kumppanin eksän nimeä En ole kysynyt enkä aio kysyä. Hieman vaikea katsoa profiilia. Uusi kumppanini ei myöskään tiedä eksäni nimeä. En ole koskaan nimeltä maininnut. Jossain asioissa olen puhunut vain eksästä.
Sama. Puolisoni tietää avioeksäni nimen ja on tavannutkin hänet, mutta ei edes sen parisuhde-eksäni etunimeä, jonka kanssa seurustelin muutaman vuoden. Minä tiedän puolisoni edesmenneen vaimon nimen ja olen nähnyt hänestä kuvia, mutta ei minulla ole aavistustakaan keiden kanssa puolisoni seurusteli leskeksi jäätyään ennen kuin minut tapasi.
Vierailija kirjoitti:
Ex anoppia otti aivoon, kun he olivat ottaneet poikansa häihin 12 tonnin lainan ja mies erosi vuoden sisällä häistä, löysi toisen naisen heti, eli minut. En aiheuttanut eroa, hän asui jo omillaan tavatessamme, mutta anoppia kiukutti niin, että piti periaatteesta miehen hääkuvaa kirjahyllyssä kunnes häät olivat maksettu. Muistaakseni useampi vuosi meni että kuva häipyi. Anopilla oli myös ärsyttävä tapa ottaa miehen ex puheeksi ja kertoa miehelle kuulumiset hänestä. Se oli tahditonta. Ero tuli meillekin sitten, mutta ex anoppi on yhä yhtä tahditon. On suututtanut exän nykyisen jauhamalla minusta. Huoh.
Omat vanhempani pitivät vuosikausia eroni jälkeen hääkuvaani eksän kanssa kirjahyllyssään. Ei vain tullut kenellekään mieleen, että joutaisi kai tuo laittaa jo vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
"Exä on paskiainen mutta pidän meidän kuvat ja hänen tykkäämänsä kuvat esillä somessa loppuun asti" 🤣🤣
"Oon mä yli päässyt mutta en voi poistaa"Tulee vaan mieleen että jollain tasolla sitä toivotaan kuitenkin yhteen paluuta jne. 🤔
Sitä sinä siis pelkäät ja siksi tätä yksinpuhelua käyt yrittäen esiintyä useina eri kirjoittajina. No, etköhän sinäkin joskus vielä aikuistu. Toivottavasti ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa miten nykyään ollaan täysin hurahdettu someen. Mikä someen joskus laitetaan, se siellä pysyköön huolimatta siitä, kuinka se ehkä jotakuta loukkaa. Todella outoa ja pelottavaakin. Jos kerran voi laittaa uuden parisuhteensa faceen, eikö vanhakin pitäisi kyetä sieltä poistamaan?
Et ole pystynyt vieläkään antamaan yhtään ainutta aikuismaista, loogista perustetta miksi niin pitäisi tehdä.
Kyllä minun mielestäni pelkästään hienotunteisuus ja käytöstavat riittävät syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Exä on paskiainen mutta pidän meidän kuvat ja hänen tykkäämänsä kuvat esillä somessa loppuun asti" 🤣🤣
"Oon mä yli päässyt mutta en voi poistaa"Tulee vaan mieleen että jollain tasolla sitä toivotaan kuitenkin yhteen paluuta jne. 🤔
Sitä sinä siis pelkäät ja siksi tätä yksinpuhelua käyt yrittäen esiintyä useina eri kirjoittajina. No, etköhän sinäkin joskus vielä aikuistu. Toivottavasti ainakin.
Voivoi, onneksi meitä järjellä ajattelevia on muitakin kuin ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni pelkästään hienotunteisuus ja käytöstavat riittävät syyksi.
Vastaa minulle kolmeen kysymykseen:
1. Aikuisen lapseni fb:ssä on kuvia hänen hääjuhlistaan ja niissä on kuvia, joissa minä olen onnellinen puolisoni kanssa. Jos eroaisimme, pitäisikö minun pyytää aikuista lastani poistamaan kaikki kuvat meistä?
2. Jos minulla on ollut lemmikkieläin, mutta se on kuollut, pitääkö minun poistaa kuvat siitä tai ellen poista niin se kertoo, etten ole valmis menemään eteenpäin elämässä?
3. Miten se ketään vahingoittaa, että historiassa on kuvia ajalta joka on ennen sitä kuvien katseluhetkeä? Jos olen ollut onnellinen puolisoni kanssa, miksi se ei saisi näkyä niille, jotka varta vasten lähtevät tutkimaan vanhoja kuviani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Aikuisen lapseni fb:ssä on kuvia hänen hääjuhlistaan ja niissä on kuvia, joissa minä olen onnellinen puolisoni kanssa. Jos eroaisimme, pitäisikö minun pyytää aikuista lastani poistamaan kaikki kuvat meistä?
2. Jos minulla on ollut lemmikkieläin, mutta se on kuollut, pitääkö minun poistaa kuvat siitä tai ellen poista niin se kertoo, etten ole valmis menemään eteenpäin elämässä?
3. Miten se ketään vahingoittaa, että historiassa on kuvia ajalta joka on ennen sitä kuvien katseluhetkeä? Jos olen ollut onnellinen puolisoni kanssa, miksi se ei saisi näkyä niille, jotka varta vasten lähtevät tutkimaan vanhoja kuviani.
Apua miten yksioikoisia tallukoita täällä on. Minun lapseni, minun koirani,minun kuvani ja minun elämäni. Tehkää oikein kavalkadi kaikista kokemistanne onnenhetkistä exienne kanssa, sehän on vain hauskaa. Talonmaalaukset, pakastetut mansikat ja vatut, vauvauinnit ja peräpukamat. Aaaaargh!
Musta ois noloa, jos mun aikajanalla olis kaikki mun exät 😀😀😀 vaikka ois kuinka mennyttä elämää
Vierailija kirjoitti:
Musta ois noloa, jos mun aikajanalla olis kaikki mun exät 😀😀😀 vaikka ois kuinka mennyttä elämää
minustakin olisi noloa, jos niitä olisi monta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua miten yksioikoisia tallukoita täällä on. Minun lapseni, minun koirani,minun kuvani ja minun elämäni. Tehkää oikein kavalkadi kaikista kokemistanne onnenhetkistä exienne kanssa, sehän on vain hauskaa. Talonmaalaukset, pakastetut mansikat ja vatut, vauvauinnit ja peräpukamat. Aaaaargh!
Eli et pystynyt vastaamaan kysymyksiini, MOT. Hyvää yksinpuhelujatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minustakin olisi noloa, jos niitä olisi monta.
Eiköhän jokaisella ole useampi mutta NE ON ÄLYTTY POISTAA SIELTÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot tosi nolo, kun mukamas fiksuun ja ymmärtävään sävyyn teet yleistyksiä, jotka pätevät vain omassa pikku harhaisessa päässäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot tosi nolo, kun mukamas fiksuun ja ymmärtävään sävyyn teet yleistyksiä, jotka pätevät vain omassa pikku harhaisessa päässäsi
Hän taitaa itse olla jätetty ja petetty exvaimo, joka yrittää saada miehensä takaisin siinä onnistumatta.
Kyllä minun mielestäni on kohteliasta ja tervettä aloittaa puhtaalta pöydältä uudessa suhteessa ja elämässä ja poistaa ne vanhat kuvat. Eihän sitä pidetä vihkisormustakaan enää uudessa suhteessa saati muita exältä saatuja koruja. Turha roikkua menneessä ja loukata muita. Varsinkin jos ero ollut vain toisen tahdosta, miksi se jätetty tahtoo niitä kuvia pantata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni on kohteliasta ja tervettä aloittaa puhtaalta pöydältä uudessa suhteessa ja elämässä ja poistaa ne vanhat kuvat. Eihän sitä pidetä vihkisormustakaan enää uudessa suhteessa saati muita exältä saatuja koruja. Turha roikkua menneessä ja loukata muita. Varsinkin jos ero ollut vain toisen tahdosta, miksi se jätetty tahtoo niitä kuvia pantata.
Kyllä minä pidän vieläkin eksältä saatuja koruja, laukkuja, huiveja ja muita lahjoja. Korut ovat todella mieleisiä ja myös arvokkaita. En näe mitään syytä olla niitä käyttämättä niin kuin muitakaan lahjoja.
Miksi ihmeessä niitä ei voisi käyttää eron jälkeen? En todellakaan heittäisi pois hyvää käyttötavaraa.
Ja mitä kuviin tulee, en viitsi käydä läpi vanhoja matkakuvia, että missähän kuvassa se eksä nyt on. Siellä olkoon muiden kuvien seassa. Meillä ei ole edes mitään yhteiskuvia facebookissa.
Ei ole kyse niiden aikojen muistelemisesta ja kuvien katselemisesta vaan siitä, ettei niitä ole mitään syytä poistaa. Jos käyn matkoilla jossain kohteessa enkä ikinä enää palaa sinne, niin en minä niitäkään kuvia poista eikä se silti tarkoita, että roikkuisin menneessä.