Tapailemani mies alkaa "riidellä" aina kun olen lähdössä
Tai jos sanon jonkun mielipiteen keskustelussa lähdön lähellä, hän osoittaa erimielisyytensä asiasta. Esim. Radiosta tulee hyvä kappale, niin hän sanoo että ei se oikeastaan kovin hyvä ole.
Olen huomannut tällaisen kaavan toistuvan.
Onko tämä jotain eroahdistusta tai passiivisaggressiivisuutta? Mistä johtuu?
Kommentit (27)
No jos ihan turhia höpisee, mutta joku voisi uskaltaa sanoa mielipiteensä vasta toisen ollessa lähdössä.
Vierailija kirjoitti:
No jos ihan turhia höpisee, mutta joku voisi uskaltaa sanoa mielipiteensä vasta toisen ollessa lähdössä.
Ensin on pitänyt saada pmpiä ja sitten vasta voi ilmaista todellisen mielipiteensä asioista :D
Mulla oli tyttöystävä joka aloitti aina mullittelun ja kiukuttelun, kun koitin lähteä kavereittan kanssa viihteelle. En ollut antanut mitään syytä epäillä pettämistä, en käynyt usein jne. Ei tuollaista jaksanut sitten pitemmän päälle. Viikonkin saattoi pitää mykkäkoulua jos oluella kävin jonkun opiskelijakaverin kanssa.
Laitoin lopulta poikki. Sitä seurasi lähes 2 kk:n kiusanteko, kunnes alkoi seurustella uuden kanssa.
Siksi eksä kirjoitti:
Osaa ne naisetkin.
Exä tuli aina ”kipeeksi” kun minun piti jonnekin lähteä.
”Huh huh onkohan mulla kuumetta, tuu kokeilee?”
Mun ex-emäntä koitti saada minua mustasukkaiseksi. Jos olin baarissa ilman häntä niin lähti itekkin baariin ja laittoi viestejä : taas mulle koitti joku jutella, joku koitti ottaa mua pepusta kii jne.
Oli ihan hiton lapsellista ja noloa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mustis ja kontrolloiva ex teki tuota. Hän huolehti, että lähdin omiin menoihini pahoilla mielen. Lisäksi ex järjesteli kaikkea pikkuhankaluutta lähtööni.
Sittenhän se vaan paheni ja paheni. Lopulta mulla yhdistyi omiin menoihin ikävä fiilis, hankaluus, jännitys ja riita niin paljon ettei enää huvittanut oikeasti lähteä minnekään muualle kuin välttämättömiin menoihin. Se oli ollut varmaan exän tarkoituskin.
Just näin.
Ja kun pidät pintasi ja menet vaikka syömään kaverin kanssa tai leffaan yksinäsi, koko ilta menee pilalle, kun ihan vatsaa vääntää tietäessäsi, että mies on tyytytön eikä hybäksy sitä todellisuudessa ja että kin menet kotiin, niin odotettavissa on hankala ilmapiiri monta päivää sen jälkeen. Lopulta on helpompi olla menemättä ja eristäytyä neljän seinän sisälle ja etääntyä kavereista ja pahimmassa tapauksessa ilman työtäkin. Olet ihan loukussa lopulta, jos vielä menet naimisiin tai saat lapsen tai joudut taloudellisesti riippuuvaiseksi miehestä. Lisäksi lopulta, kun itsetuntosikin on kadonnut, alat ajatella, että se hankala tyyppi oletkin sinä ja ettet ennen tajunnutkaan, miten epämiellyttävä ja tyhmä olet, ja että saat olla kiitollinen, että mies katselee sinua, kun olet niin surkea eikä sinua kukaan muu huolisikaan.
Siksi, koska en ole ollut varma miksi käyttäytyy noin ja halusin saada selvyyttä. Tässä on nyt tullut kahta eriävää mielipidettä asiasta. Ap