Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v tyttö aloitti nälkälakon, kunnes saa älypuhelimensa takaisin, mitä teen, mitä te tekisitte??

Vierailija
09.11.2018 |

Tyttö on ihan omalla käytöksellään aiheuttanut tilanteen jossa puhelin oli pakko takavarikoida. Sanoin että jouluna saa sen takaisin JOS ei perseile. On kuvannut luokatovereitaan sopimattomissa tilanteissa ja uhannut levittää kuvia. Ei ole kuitenkaan niitä vielä omien sanojensa mukaan levittänyt. Näiltä salakuvatuilta ja heidän vanhemmiltaan on pyydetty, että jos kuvia jossain näkyy niin heti ilmoitus meille.

Nyt tyttö on arestissa ja älypuhelinkiellossa + viikkorahakiellossa. Tyttö on nyt toista päivää syömättä ja on juonut pelkkää vettä. Tein pannukakkuja iltapalaksi (muun lisäksi) ja hilloa mutta ei kelpaa. Yläkerrasta kuuluu vaan "mä en syö mitään, ennenkun saan mun puhelimen" ja "Onko kiva sit kun oon kuollut häh"

Yleensä tyttö on ihan fiksu, saa hyviä numeroita koulussa ja pelaa esim. pikkuveljensä kanssa Arfikan Tähteä ihan hyvässä hengessä.

Mutta mitä tekisin? Annanko puhelimen takaisin? Mies ehdotti että jos tyttö siivoaa autotallin niin saisi puhelimensa takaisin. Talli on kylläkin miehen sotkema.

Kommentit (324)

Vierailija
121/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rangaistuksen langettamista pitäisi miettiä sen kohtuullisuus, pituus ja kestääkö itse pysyä siinä loppuun asti.

Meidän eräässä sukulaisperheessä annetaan kovia rangaistuksia "vuosi pleikkakieltoa" ja sitten se kestää puoli päivää. Lapset tietävät tämän ja sitten vain nauravat kun perheen äiti jakaa rangaistuksia. Äiti pyytää isää komentamaan ja isä tulee lepsuilemaan, että älkäähän pojat nyt ja jos nyt ootte kunnolla niin ostan teille pelin xxxx. Voitte vaan arvailla millaista menoa perheessä on ja kuka määrää.

Vierailija
122/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä odota ainakin huomiseen ja sittenkin viet lääkäriin. Ilmoitat että haetaan nenämahaletku kun ei syö...Jos annat periksi noin se siitä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun on kompattava edelleen, että rangaistus on liian julma ja kerrassaan sadistinen, mutta kun se kerta on annettu niin siinä on pysyttävä. Lapsen manipulointiyritys on ymmärrettävä, joskaan sille ei tule antaa periksi. 

Komppaan myös sitä ajatusta, että aplla ei ole keinoja selvitä lapsen kanssa. Ei voi reagoida näin tunteella, ja olla sen perään näin keinoton, kun lapsi ei tottelekkaan.

Samaa mieltä olen myös siitä, että kiusaaminen kertoo siitä, että lapsella ei ole kaikki kunnossa. Eli nyt kun tämä puhelindraama on saatu selvitettyä, on aika lähteä lähestymään lapsen ongelmia. Mikä hänet saa kiusaamaan? Avuksi voi pyytää kuraattoria, viime kädessä apua saa sosiaalipalveluista. 

t. 37

Ei kyllä ole mitenkään sadistista ottaa lapselta älypuhelinta pois. Jos lapsi ei osaa käyttäytyä sen kanssa, on vanhemman velvollisuus ottaa laite häneltä pois ja kun saa sen lopulta takaisin, sen käyttöä on opetettava ja valvottava tarkasti.

Siinä olet oikeassa että ihan arvattavaa oli lapsen yritys manipuloida tilannetta. Totuus on kuitenkin ettei lapsi ole oikeasti nälkälakossa. On syönyt koulussa ja luultavasti käy yöllä hakemassa kaapista itselleen ruokaa. Ja siinäkin olet oikeassa ettei kiusaaminen lopu ennen kuin sen syihin paneudutaan tarkasti. Kuraattorista aloittaisin ja katsoisin sitten miten etenisin jos siitä ei ole apua.

Ei se ole manipulointia. Se on raktio kohtuuttomaan tilanteeseen. Lapsi on täynnä vihaa ja hänellä ei ole keinoja. Näin radikaali toiminta kertoo että lapsi kokee olevansa nurkkaan ajettu. Lapsi on ahdistunut ja kokee ettei hänntä kuulla

Tulkitset mielestäni lapsen tunteita oikein, mutta on todettava, että manipulointi on manipulointia, vaikka lapsen tarkoitus ei olisikaan varsinaisesti manipuloida. Tuskin hän siis ajattelee, että manipuloinpas nyt äidin antamaan sen puhelimen takaisin. Ajatus lienee enemmänkin luokkaa "mä tarviin sen puhelimen takaisin sen on pakko antaa se mulle jos mä en syö kotona koska muutenhan se haluu et mä kuolen!"

37

Ei. Se ajatus on että minä en ole tärkeä. Kukaan ei välitä minusta. En pysty vaikuttamaan mihinkään. Ei ole keinoja. Ja vihaa äitiään kohtaan. Suurta raivoa. Kuten nurkkaan ajetulla on

Vierailija
124/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12v tyttö aloitti nälkälakon, kunnes saa älypuhelimensa takaisin, mitä teen, mitä te tekisitte??

Menisin tytön huoneeseen vasaran ja sen puhelimen kanssa ja sanoisin, että nyt perkele syömään tai tää pamahtaa paskaksi. Ja jos ei senkään jälkeen sana kuuluisi, niin laittaisin puhelimen lattialle ja nuijisin sen tuhannen päreiksi.

Näinhän toimitaan paljon ulkomailla elektroniikan kanssa, kun vanhemmat huomaavat, että lapsista on tullut laitteidensa orjia. Youtubesta löytyy paljon videoita, joissa vanhemmat pistävät surutta lastensa pelikonsolit tai puhelimet tuusan nuuskaksi, jos heitä ei totella. Minusta suomalaiset vanhemmat voisivat ottaa tästä mallia. Eiköhän alkaisi pahimpaakin lökäpöksy-jonneen tulla vauhtia, kun tietäisi että xbox löytyy muuten palasina etupihan asfaltista.

Tosi fiksua ostaa tonnilla laitteita, ja nuijia ne kostoksi paskaksi. :DD Omaan nilkkaanhan siinä kusee.

...Ja jos mun vanhemmat ois noin tehny kun olin teini, niin en ois muutako nauranu, että kyllä on tyhmiä, kun omia rahojaan hajottavat. Kasvattaa varmaan tosi fiksuja aikuisia tuollainen toiminta niistä teineistä. :'D

Tyhmiä olisivat ainoastaan siinä tapauksessa, että ostaisivat uuden tilalle. Mutta ei tietenkään pidä mennä ostamaan.

Vierailija
125/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että nähdään sitten hautajaisissa. Homma ei mene niin että rangaistuksesta seuraa kapina. Jos tyttö ei tajua toimineensa väärin ja asia on hänelle ymmärrettävästi selitetty, on pidettävä kova kovaa vastaan. Kukaan ei kuole nälkään viikossa.

Tottakai kohtuuttomista rangaistuksista ja nurkkaan ajamisesta seuraa kapina ja uhma. Ja viha

Mistä ihmeen kohtuuttomista rangaistuksista? Teinille puhelimen menetys voi olla hirveä maailmanloppu, mutta on ihan hyvä huomata että aurinko nousee huomenna ilman puhelintakin. Ja jos tekee jotain tosi tyhmää, on ihan hyvä huomata että seuraus ei ole tyyliin voi ei jennica, nyt äidille tuli tositosi paha mieli. Iskäkin sanoo varmaan jotain kunhan ehtii. 

Vierailija
126/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että teinit ja nuoret voivat niin huonosti.

Täällä suurin osa jengistä nauttii sadistisista rangaistuksista.

Juu, toki pitäisi antaa rauhassa kiusata koulutovereita ja kotona manipuloida vanhempia.

Kiusaaminen lisääntyy kun on itse kiusattu kotona. Niin tässä käy. Viha kasvaa.

Kiusaaminen on epäselvää. Se on hyvä puhua kunnolla läpi. Mitään rajuja rangaistuksia tämä ei vaadi

Olisitkohan samaa mieltä jos kohteena olisi oma lapsi? Joka itkisi ja ahdistuisi illat ja yöt, ei haluaisi mennä kouluun. Otat yhteyttä vanhempiin ja he ovat sitä mieltä että ei se nyt niin vakavaa ole. Homma jatkuu vain. Ihan ok vai mitä?

Mistä nämä öiden itkemiset keksit? Tai muutkaan asiat.

Kyllä. Lastani on kiusattu. Asia selvitettiin niin että senkin jälkeen voi elää. Ei mitään kostotoimia tai rangaistuksia vaadittu. Keskustelu niin että kaikki säilyttää kasvonsa. Ketään ei ajettu nurkkaan. Ja kiusaaminen päättyi.

Mistä tiedät, kuinka kiusaaminen on vaikuttanut lapseesi ja tulee vielä vaikuttamaan? Kiusatuksi joutuminen voi tehdä vaikka sen, että vielä aikuisenakin on vaikea luottaa muihin ihmisiin.

eri

Varmaan meistä suurinta osaa on joskus kiysattu ja olemme itse olleet kiusaamassa tai sen sallimassa.

Paras tapa on ratkaista asiat niin että sen tilanteenkin jälkeen voidaan elää. Se tapa on sopu.

Sopu on paras tapa myös toimia omien lasten kanssa. Ei kosto ja viha

Vierailija
127/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän ristiriitaset ajatukset. Rangaistus on sinänsä suhteessa oikein, tosin kaksi kuukautta ilman puhelinta on aika kova rangaistus lähtöjään. Toisaalta tyttö on vain oppinut samat aseet toiseen suuntaan, eli uhkaillaan ja mahdollisesti toteutetaan uhkaukset. En usko, että on huomenna syömättä koulussa, eikä hetkellinen paasto tee lopullista haittaa. Keksisin viikonlopuksi jotain kaksinhetkistä aikaa ja yrittäisin saada keskusteluyhteyttä tyttöön. Teini-ikä ja uhma on ihan normaaleja. Jos nyt haluat pitää kiinni nimenomaan tuosta kahden kuukauden puhelinkiellosta, niin siihen pitää löytyä tosi vahvat perusteet. Viikon puhelinjäähy olisi varmasti ollut kohtuullisempi. En kuitenkaan ennen viikonloppua lotkauttaisi korviani syömälakon suhteen.

Vierailija
128/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö tyttö tehneensä väärin? Tuskin, kun sortuu tuollaiseen.

Vierailija
129/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin tytön huoneeseen vasaran ja sen puhelimen kanssa ja sanoisin, että nyt perkele syömään tai tää pamahtaa paskaksi. Ja jos ei senkään jälkeen sana kuuluisi, niin laittaisin puhelimen lattialle ja nuijisin sen tuhannen päreiksi.

Näinhän toimitaan paljon ulkomailla elektroniikan kanssa, kun vanhemmat huomaavat, että lapsista on tullut laitteidensa orjia. Youtubesta löytyy paljon videoita, joissa vanhemmat pistävät surutta lastensa pelikonsolit tai puhelimet tuusan nuuskaksi, jos heitä ei totella. Minusta suomalaiset vanhemmat voisivat ottaa tästä mallia. Eiköhän alkaisi pahimpaakin lökäpöksy-jonneen tulla vauhtia, kun tietäisi että xbox löytyy muuten palasina etupihan asfaltista.

Tosi fiksua ostaa tonnilla laitteita, ja nuijia ne kostoksi paskaksi. :DD Omaan nilkkaanhan siinä kusee.

No eipä kuse, kun tilalle ei osta uutta. Onpa teinille enemmän kehotetta mennä kesätöihin tajuamaan että raha kasva valtoimenaan mamin vaatehuoneessa.

Vierailija
130/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun on kompattava edelleen, että rangaistus on liian julma ja kerrassaan sadistinen, mutta kun se kerta on annettu niin siinä on pysyttävä. Lapsen manipulointiyritys on ymmärrettävä, joskaan sille ei tule antaa periksi. 

Komppaan myös sitä ajatusta, että aplla ei ole keinoja selvitä lapsen kanssa. Ei voi reagoida näin tunteella, ja olla sen perään näin keinoton, kun lapsi ei tottelekkaan.

Samaa mieltä olen myös siitä, että kiusaaminen kertoo siitä, että lapsella ei ole kaikki kunnossa. Eli nyt kun tämä puhelindraama on saatu selvitettyä, on aika lähteä lähestymään lapsen ongelmia. Mikä hänet saa kiusaamaan? Avuksi voi pyytää kuraattoria, viime kädessä apua saa sosiaalipalveluista. 

t. 37

Ei kyllä ole mitenkään sadistista ottaa lapselta älypuhelinta pois. Jos lapsi ei osaa käyttäytyä sen kanssa, on vanhemman velvollisuus ottaa laite häneltä pois ja kun saa sen lopulta takaisin, sen käyttöä on opetettava ja valvottava tarkasti.

Siinä olet oikeassa että ihan arvattavaa oli lapsen yritys manipuloida tilannetta. Totuus on kuitenkin ettei lapsi ole oikeasti nälkälakossa. On syönyt koulussa ja luultavasti käy yöllä hakemassa kaapista itselleen ruokaa. Ja siinäkin olet oikeassa ettei kiusaaminen lopu ennen kuin sen syihin paneudutaan tarkasti. Kuraattorista aloittaisin ja katsoisin sitten miten etenisin jos siitä ei ole apua.

Ei se ole manipulointia. Se on raktio kohtuuttomaan tilanteeseen. Lapsi on täynnä vihaa ja hänellä ei ole keinoja. Näin radikaali toiminta kertoo että lapsi kokee olevansa nurkkaan ajettu. Lapsi on ahdistunut ja kokee ettei hänntä kuulla

Miksi jotain sadistista pikkunilkkiä pitäisi kuulla ja ymmärtää?!? Tätä en tajua. Jos olisi oma lapseni niin ei saisi älypuhelinta enää ennen kuin omilla rahoillaan ostaa, se on ihan varma. Ei tulisi kuuloonkaan.

Sinä pitäisit omaa lastasi sadistisena pikkunilkkinä. Hän varmaan onkin kun on kasvanut noin epäempaattisessa kodissa

Vierailija
131/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on!

Ap ei ole kommentoinut mitään, ei vastaa onko kuvat poistettu, ei osallistu muutenkaan keskusteluun.

Vierailija
132/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä odota ainakin huomiseen ja sittenkin viet lääkäriin. Ilmoitat että haetaan nenämahaletku kun ei syö...Jos annat periksi noin se siitä sitten.

Tässäkin on taas typerä uhkaus joka ei toteudu. Ei koska ei niitä nenämahaletkuja mistään rangaistukseksi saa. Tässä on myös hyvä esimerkki sadistisuudesta. Ellei uhmaaminen lopu, nöyryytetään lisää ja lisää. Vähänkuin piestään nöyräksi

Vierailija
133/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 37

Tulkitset mielestäni lapsen tunteita oikein, mutta on todettava, että manipulointi on manipulointia, vaikka lapsen tarkoitus ei olisikaan varsinaisesti manipuloida. Tuskin hän siis ajattelee, että manipuloinpas nyt äidin antamaan sen puhelimen takaisin. Ajatus lienee enemmänkin luokkaa "mä tarviin sen puhelimen takaisin sen on pakko antaa se mulle jos mä en syö kotona koska muutenhan se haluu et mä kuolen!"

37

Ei. Se ajatus on että minä en ole tärkeä. Kukaan ei välitä minusta. En pysty vaikuttamaan mihinkään. Ei ole keinoja. Ja vihaa äitiään kohtaan. Suurta raivoa. Kuten nurkkaan ajetulla on

Niin, ketähän tässä nurkkaan ajetaan? Sitä kiusattua ei ainakaan. Jos tyttö ei tosiaan tajua mitä tuli tehtyä, pitäisin puhelimen tasan tarkkaan niin kauan että alkaa tajuta ilman mitään dramaqueeneilyjä. 

Vierailija
134/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tytön huoneeseen rouskuttamaan sipsiä tai tilaat perhepitsan kotiin 😜

Vierailija
135/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin takaisin rangaistuksen puolivälissä, edellyttäen että ymmärtää tekonsa merkityksen ja seuraukset, ja lisäksi puhelimen ratsaus joka ilta jouluun saakka.

Vierailija
136/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 37

37

Ei. Se ajatus on että minä en ole tärkeä. Kukaan ei välitä minusta. En pysty vaikuttamaan mihinkään. Ei ole keinoja. Ja vihaa äitiään kohtaan. Suurta raivoa. Kuten nurkkaan ajetulla on[/

Voi mitä skeidaa. Se kakaa on tehnyt tosi väärin toista ihmistä kohtaan eikä ilmeisesti ole edes pahoillaan. Ansaitsee rangaistuksen ja jos ei sitä pysty hyväksymään niin olkoon nälässä sitten. Tämä on juuri tätä kiusaajien päähänsilittelyä minkä takia sitä ei Suomessa saada kitkettyä. Muissa maissa erotetaan koulusta määräajaksi heti ensimmäisetä tapauksesta. Siinä ei paljon nälkälakot auta. Ilkeys on ilkeyttä ja se on kitkettävä heti ensimmäisestä kerrasta.

Vierailija
137/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lievennyksiä, pysyt siinä mitä sanoit.

Hyvä opetus.

Vierailija
138/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 37

37

Niin, ketähän tässä nurkkaan ajetaan? Sitä kiusattua ei ainakaan. Jos tyttö ei tosiaan tajua mitä tuli tehtyä, pitäisin puhelimen tasan tarkkaan niin kauan että alkaa tajuta ilman mitään dramaqueeneilyjä. 

Ja sitä kutsutaan syyksi ja seuraukseksi. On maailmassa aika universaali laki, kunhan mamma lakkaa vaikkapa delattuaan selittämään kaiken parhain päin. 

Vierailija
139/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 37

37

Sinusta asioita alkaa tajuamaan kovalla kovaa vastaan.

Sinusta ei voi olla myötätuntoa virheen tehnyttä kohtaan. Sinusta on niin että yksi on hyvä kuisattu ja ylsi paha kiusaajaa

Vierailija
140/324 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain lapsilla ei ole älykännykkää ihan perheen taloudellisen tilanteen takia. Puhelimen takavarikointi ei siis ole mikään ihmisoikeusrikos. Ja tytön käytöstä en nimittäisi miksikään "tötöilyksi" vaan koulukiusaamiseksi. Ensimmäinen askel on puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Toisten kuvaaminen ja uhkailu ei ole mikään pikku virhe vaan suunnitelmallista toisen piinaamista. 

Kenellä teinillä ei ole älykännykkää

Aiheellinen kysymys.

Oma lapseni (6 lk ) kertoi, että heidän luokallaan kaikilla on älykännykkä,  ainakin joku halpismalli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi