Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v tyttö aloitti nälkälakon, kunnes saa älypuhelimensa takaisin, mitä teen, mitä te tekisitte??

Vierailija
09.11.2018 |

Tyttö on ihan omalla käytöksellään aiheuttanut tilanteen jossa puhelin oli pakko takavarikoida. Sanoin että jouluna saa sen takaisin JOS ei perseile. On kuvannut luokatovereitaan sopimattomissa tilanteissa ja uhannut levittää kuvia. Ei ole kuitenkaan niitä vielä omien sanojensa mukaan levittänyt. Näiltä salakuvatuilta ja heidän vanhemmiltaan on pyydetty, että jos kuvia jossain näkyy niin heti ilmoitus meille.

Nyt tyttö on arestissa ja älypuhelinkiellossa + viikkorahakiellossa. Tyttö on nyt toista päivää syömättä ja on juonut pelkkää vettä. Tein pannukakkuja iltapalaksi (muun lisäksi) ja hilloa mutta ei kelpaa. Yläkerrasta kuuluu vaan "mä en syö mitään, ennenkun saan mun puhelimen" ja "Onko kiva sit kun oon kuollut häh"

Yleensä tyttö on ihan fiksu, saa hyviä numeroita koulussa ja pelaa esim. pikkuveljensä kanssa Arfikan Tähteä ihan hyvässä hengessä.

Mutta mitä tekisin? Annanko puhelimen takaisin? Mies ehdotti että jos tyttö siivoaa autotallin niin saisi puhelimensa takaisin. Talli on kylläkin miehen sotkema.

Kommentit (324)

Vierailija
301/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nälkälakko sujuu?

Äiti vastasi eilen et tyttö syö hyvällä ruokahalulla ja kännykkä on palautettu.

Vierailija
302/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nälkälakko sujuu?

Se lohtusyö fazerin sinistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo lelli läski pentu lihoo

Vierailija
304/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, totta ihmeessä kai annat Yezzica-Yazminelle luurin takas ja viet hänet pizzalle??

Vierailija
305/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivaisin vanhan 3310-nokialaisen tai muun vastaavan muinaisluurin romuvarastosta ja sanoisin, että tätä tulet jatkossa käyttämään jos ei ala totella.

Vierailija
306/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske googlettaa musta surma.

Vierailija
307/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaivaisin vanhan 3310-nokialaisen tai muun vastaavan muinaisluurin romuvarastosta ja sanoisin, että tätä tulet jatkossa käyttämään jos ei ala totella.

Turhaa. Nykyajan kakaroille ei tollainen kelpaisi edes puoleksi tunniksi.

Vierailija
308/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellehän on luvattu puhelin jouluna takaisin, jos käyttäytyy kunnolla. Sen aikaa on pystyttävä olemaan ilman, jos kerran sitä on käyttänyt kiusaamiseen. Minä tekisin niin, että jokainen päivä, jolloin tyttö kapinoi ja kiukuttelee, pidentää puhelimen takaisinsaantiaikaa yhdellä vuorokaudella. Jos on rangaistuksen antanut, sitä ei pidä ruveta perumaan. Sellaisesta ei opi mitään.

Vierailija
309/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkoot nälässä. Ei mitään liennytyksiä.

Mä ratsaisin vielä huoneen et olisi kaikki mahdolliset karkkipatukat poissa.

Vierailija
310/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse reagoinut vastaavassa tilanteessa niin, että olisin todennut, että nälkälakolla uhkailu juuri on sitä per*eilyä ja jos lapsi ei syö, puhelin ei tule takaisin joulun jälkeenkään.

Mahdollisesta aiemmasta palauttamisesta olisin keskustellut vasta sitten kun olisin nähnyt, että lapsi olisi oikeasti tajunnut, että tämä oli väärin eikä mikään leikin asia ja lapsen asenne muuttunut ihan toisenlaiseksi ja asioita olisi keskusteltu.

Siis toimin itse niin, että jos annan jostakin rangaistuksen ja lapsi (teini) reagoi siihen haukkumalla tai haistattelemalla tms., niin rangaistus kovenee. Tämä toimii, ja itse asiassa siitä taitaa tulla loppujen lopuksi hänelle turvallinen olo (että on aikuinen, joka on vastuussa ja vetää rajat).

Vierailija
311/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin nääntyä. Asetettuja sääntöjä on noudatettava. Mulla ei kestäisi kärsivällisyys tuollaista p*rseilyä yhtään.

Vierailija
312/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen äitl kirjoitti:

Teolla pitää olla seuraus, mutta jouluun asti ilman puhelinta on todella pitkä aika tuon ikäiselle.

Olkoot syömättä, mutta puhua teidän pitää. Hänen pitäisi ymmärtää miltä kiusatusta tuntuu, entä jos sama tapahtuisi hänelle.

Koulukuraattorinkin kanssa voit jutella, jos haluat tukea.

Teette vaikka kirjallisen sopimuksen, ja jos hän käyttää kännykkää vielä väärin rangaistus tulee ( esim puhelin sulle viikoksi ja käyttö vain valvotusti esim. keittiössä) ja hän tietää sen.

Kyllä salakuvaaminen kiristys- ja kiusaamistarkoituksessa on sen tason törkeä temppu, että siitä on todellakin opittava kerrasta tai älypuhelin lähtee ihan pysyvästi. Ei todellakaan jäädä katsomaan, että kuinka kauan sikailu kestää jos siihen reagoidaan joka kerta lyhyellä puhelintakavarikoilla ja sormen heristyksellä. Mitä veikkaat, silitteleekö poliisi parin vuoden päästä päätä? Miksi lapselle pitäisi opettaa, että törkeä ja julma rikos on joku helposti ohitettava pikku juttu? Sehän on suorastaan karhunpalvelus lapselle.

Vierailija
313/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta perhe tarvitsee apua ja lapsi psykologia. Lapsesta on hyvää vauhtia kasvamassa manipuloiva sadisti eikä vanhemmilla keinot hänen kanssaan riitä. Jos pitää kysyä vauvapalstalla, että pitääkö raa'asti koulukiusaavalle ja kotona kiristävälle ja riehuvalle teinille antaa vaan periksi ja toivoa parasta, niin on jo menty aika pitkälle yli sen rajan ettei enää omin voimin pärjätä.

Vierailija
314/324 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä alapeukut? Tottahan toi on.

Vierailija
315/324 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä tekisin? Annanko puhelimen takaisin? Mies ehdotti että jos tyttö siivoaa autotallin niin saisi puhelimensa takaisin. Talli on kylläkin miehen sotkema.

Haha, tälle nauroin :D Hyvä yritys mieheltäsi!

Vierailija
316/324 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalinta korjaa

Vierailija
317/324 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla äitinsä tyttö. Sos. virkailijat kehiin!

Vierailija
318/324 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko asia hyvietty salakuvatun kanssa jotenkin vai ainoastaan sanottu ilmoius teille jos kuvia näkyy?

Vierailija
319/324 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä alapeukut? Tottahan toi on.

Vanhemmistahan se on kiinni, mikä nykyajan kakaroille kelpaa. Meidän "kakaralle" kelpasi kyllä hyvin mun vanha nokialainen jostain vuosituhannen vaihteen tienoilta, kun vaihtoehto oli olla kokonaan ilman puhelinta. Oppi kerrasta että tahallaan älyluurin rikkomalla ei tässä perheessä uutta älypuhelinta tienaa.

Vierailija
320/324 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on ihan omalla käytöksellään aiheuttanut tilanteen jossa puhelin oli pakko takavarikoida. Sanoin että jouluna saa sen takaisin JOS ei perseile. On kuvannut luokatovereitaan sopimattomissa tilanteissa ja uhannut levittää kuvia. Ei ole kuitenkaan niitä vielä omien sanojensa mukaan levittänyt. Näiltä salakuvatuilta ja heidän vanhemmiltaan on pyydetty, että jos kuvia jossain näkyy niin heti ilmoitus meille.

Nyt tyttö on arestissa ja älypuhelinkiellossa + viikkorahakiellossa. Tyttö on nyt toista päivää syömättä ja on juonut pelkkää vettä. Tein pannukakkuja iltapalaksi (muun lisäksi) ja hilloa mutta ei kelpaa. Yläkerrasta kuuluu vaan "mä en syö mitään, ennenkun saan mun puhelimen" ja "Onko kiva sit kun oon kuollut häh"

Yleensä tyttö on ihan fiksu, saa hyviä numeroita koulussa ja pelaa esim. pikkuveljensä kanssa Arfikan Tähteä ihan hyvässä hengessä.

Vastaava ketju on täällä ollut joskus aikaisemminkin.

"Näiltä salakuvatuilta ja heidän vanhemmiltaan on pyydetty, että jos kuvia jossain näkyy niin heti ilmoitus meille." - Tekisin itse vain rikos ilmoituksen. Tuollaisen salakuvauksen ja levittämisen takia on moni uhri päättänyt päivänsä, mutta sitähän ei janicajessicat ymmärrä (vaikka pelaisivatkin Afrikan tähteä), eikä vanhempien toruminen ja pannukakkujen paistamatta jättäminen pelasta enää sitä jonka kuvat leviää netissä.

Jos minun lapseni olisi tehnyt tuollaista, niin antaisin kännykän takaisin, mutta sitä ennen  laittaisin kännykän pöydälle, kamera ylöspäin, ottaisin naulan ja vasaran, ja napauttaisin kameran paskaksi kännykästä niin että itse kännykkä ei hajoaisi.

Et taida ymmärtää miten vakavasta asiasta on kyse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi