Kiltit, jos teillä on auto käytössä, älkää palauttako sitä jätesäkillistä pulloja/tölkkejä kauppaan jossa myyjä on yksin töissä!
Olen töissä pienessä lähikaupassa jossa on vain pari tuntia yhteistä työaikaa toisen vuoron kanssa, muuten pyöritetään kauppaa Siwan hengessä vaikka ei siwoja enää ole. Eli yksin vastataan koko kaupan toiminnoista niin kassasta, hyllyttämisestä yms. Yksi juttu on myös pullojenpalautus mikä pyritään hoitamaan mahdollisimman hyvään kuntoon ettei siitä tarttisi kauheasti yksinään murehtia.
Sitten tulee kuitenkin (näen kameroista ulos) autolla näitä pullonpalauttajia mitkä valtaa sen ainoan koneen ainakin vartiksi, yleensä puoleksi tunniksi, täyttää koneen täyteen ja silloin kone menee "jumiin" kun se on täynnä. Sitten yleensä tullaan valittamaan (kassalle eli) minulle kun "toi teen pullonpalautus on ihan paska". Meille on ohjeistettu että aina ykkösenä on kassalla oleva asiakas ja vasta kun kassalla ei ole kukaan, pullokonetta voi alkaa tyhjentää. Välillä on kauheat ruuhkat ja en pääse (vaikka haluaisin) kassasta irti tyhjentämään sitä pullokonetta juuri siinä paikassa. Yleensä nämä suurpullonpalauttajat on kärsimättömiä ja ihmettelee mikä maksaa. En yleistä että kaikki on niin kärsimättömiä tai ärtyneitä, on näissä jätesäkkipalauttajissa hyviäkin ihmisiä mitkä on leppoisalla asenteella.
Tiivistettynä kuitenkin jos kerran olet autolla liikkeellä jätesäkkiesi kanssa niin miksi tulet pikkukauppaan palauttamaan ne pullot kun lähellä olisi toinen, isompi kauppa missä on monta pullokonetta ja henkilökuntaa sitä konetta ja sen tyhjennystä varten. Itseä ottaa esityisesti se vielä aivoon kun ensin palautetaan se jätesäkki tai toinenkin ja sitten vaan tullaan kassalle ottamaan pullot rahana ja vielä mainostetaan että mennään toiseen kauppaan....
Näitten jätesäkki-ihmisten takia ei sitten se parin pullon asiakas voikkaan palauttaa niitä paria pulloa kun joku on tullut tukkimaan sen koneen useammalla jätesäkillisellä.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö voisi laittaa lapun:
"Emme vastaanota isoja pullomääriä yhdeltä asiakkaalta. Kone menee suurista määristä tukkoon eikä myymälässämme ole kuin yksi työntekijä, jonka pääasiallisesti vastuussa kassatyöskentelystä"
TAI
"Ethän tuo isoja pullomääriä, koska menee suurista määristä tukkoon eikä myymälässämme ole kuin yksi työntekijä, jonka pääasiallisesti vastuussa kassatyöskentelystä"
TMV.
KIITOS! Tulostan nämä ja kysyn voidaanko laittaa jompikumpi seinään. :)
Ap
Tuossa on kielioppivirheitä, joten korjatkaa nyt kuitenkin ne ensin. 😊
Tulen tänään jalkaisin ja 5 täyden jätesäkin kanssa tukkimaan koneesi! Jos kone menee jumiin niin sitten nousee älämöly ja kellään ei ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä pienessä lähikaupassa jossa on vain pari tuntia yhteistä työaikaa toisen vuoron kanssa, muuten pyöritetään kauppaa Siwan hengessä vaikka ei siwoja enää ole. Eli yksin vastataan koko kaupan toiminnoista niin kassasta, hyllyttämisestä yms. Yksi juttu on myös pullojenpalautus mikä pyritään hoitamaan mahdollisimman hyvään kuntoon ettei siitä tarttisi kauheasti yksinään murehtia.
Sitten tulee kuitenkin (näen kameroista ulos) autolla näitä pullonpalauttajia mitkä valtaa sen ainoan koneen ainakin vartiksi, yleensä puoleksi tunniksi, täyttää koneen täyteen ja silloin kone menee "jumiin" kun se on täynnä. Sitten yleensä tullaan valittamaan (kassalle eli) minulle kun "toi teen pullonpalautus on ihan paska". Meille on ohjeistettu että aina ykkösenä on kassalla oleva asiakas ja vasta kun kassalla ei ole kukaan, pullokonetta voi alkaa tyhjentää. Välillä on kauheat ruuhkat ja en pääse (vaikka haluaisin) kassasta irti tyhjentämään sitä pullokonetta juuri siinä paikassa. Yleensä nämä suurpullonpalauttajat on kärsimättömiä ja ihmettelee mikä maksaa. En yleistä että kaikki on niin kärsimättömiä tai ärtyneitä, on näissä jätesäkkipalauttajissa hyviäkin ihmisiä mitkä on leppoisalla asenteella.
Tiivistettynä kuitenkin jos kerran olet autolla liikkeellä jätesäkkiesi kanssa niin miksi tulet pikkukauppaan palauttamaan ne pullot kun lähellä olisi toinen, isompi kauppa missä on monta pullokonetta ja henkilökuntaa sitä konetta ja sen tyhjennystä varten. Itseä ottaa esityisesti se vielä aivoon kun ensin palautetaan se jätesäkki tai toinenkin ja sitten vaan tullaan kassalle ottamaan pullot rahana ja vielä mainostetaan että mennään toiseen kauppaan....
Näitten jätesäkki-ihmisten takia ei sitten se parin pullon asiakas voikkaan palauttaa niitä paria pulloa kun joku on tullut tukkimaan sen koneen useammalla jätesäkillisellä.
Tein kerran noin ja lupaan etten teee ikinä. Lupasin myyjälle ja se kone meni jumiin. Myyjä hajos oikeasti kun se alko piippaa ja kassa täynnä ihmisiä ja se tuli siihen automaatille... Sanoin että hoida ne muut eka mulla ei ole nyt kiire.. ja se huokas helpotuksesta. Mä odotin noin tunnin, että sain asiani hoidettua. Selitin sille lasten fudis jutut.. Painotin koko aika et hoida muut silti eka... No sai se hoidettua myös mun palautukset. Enkä aio enää tehdä niin.
Vien pulloni siihen kauppaan missä on pullonpalautusautomaatti ja mikä minulle matkan tai syyn takia milloinkin sopii. En ala miettimään eikä kiinnosta pulloautomaatin täyttöasteita tai kassahenkilön ehtimiset ja stressit, se on kaupan asia huolehtia pulloautomaatin hoidosta ja henkilöstön riittävyydestä.
Suuntaa sinäkin ap palautteesi kauppiaalle. Asiakkaan ongelma se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tulen tänään jalkaisin ja 5 täyden jätesäkin kanssa tukkimaan koneesi! Jos kone menee jumiin niin sitten nousee älämöly ja kellään ei ole kivaa.
Mutta ethän sinä aiheuta ikävää oloa tuolla kenellekään muulle kuin itsellesi, joten mitä järkeä? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ethän sinä aiheuta ikävää oloa tuolla kenellekään muulle kuin itsellesi, joten mitä järkeä? 😂
Olet täysin väärässä. Minulle ei tule tästä ikävää oloa, vaan nautin kun saan syöttää sitä pullokonetta. Ainoa jolle tulee ikävä olo on se kassa henkilö joka saa kärsiä kun se paskakone on tukossa ja asiakkaat valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vien pulloni siihen kauppaan missä on pullonpalautusautomaatti ja mikä minulle matkan tai syyn takia milloinkin sopii. En ala miettimään eikä kiinnosta pulloautomaatin täyttöasteita tai kassahenkilön ehtimiset ja stressit, se on kaupan asia huolehtia pulloautomaatin hoidosta ja henkilöstön riittävyydestä.
Suuntaa sinäkin ap palautteesi kauppiaalle. Asiakkaan ongelma se ei ole.
No mutta siis... eihän kukaan asiakas voi vaatia kaupalta mahdottomia. Jos kaupasta loppuu Fanta, myyjä ei voi taikoa lisää Fantaa, vaikka jokaisella asiakkaalla onkin oikeus tulla kaupasta ostamaan Fantaa. Asiakas ei voi vaatia saada nostaa tililtään 200 euroa, jos kassassa ei ole tarpeeksi seteleitä, vaikka sellainen nostomahdollisuus kaupassa onkin tarjolla. Asiakas ei voi sulloa niitä pullojaan koneeseen, jos pulloautomaatti on epäkunnossa, vaikka pulloautomaatti onkin siellä olemassa asiakkaita varten.
Ja niin edelleen. Aika moni asia on "asiakkaan ongelma" silloin kun asiakas on kohtuuton. Kohtuutonta ei ole odottaa palvelua, mutta kohtuutonta on odottaa pienen lähikaupan tarjoavan samat palvelut kuin Prisman, ja "ei oo niinku mun ongelmani jos kaupalle tulee siit ongelmii, kun mul on niinku oikeus, nih".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin väärässä. Minulle ei tule tästä ikävää oloa, vaan nautin kun saan syöttää sitä pullokonetta. Ainoa jolle tulee ikävä olo on se kassa henkilö joka saa kärsiä kun se paskakone on tukossa ja asiakkaat valittaa.
Aaa, aivan. Onhan niitä herkkiksiä tosiaan, joilla menee pasmat sekaisin kun joku tulee möykkäämään turhasta, sääli heitä. En vain heti osannut ajatella sitä noin, vaan lähinnä omalta kannaltani, itse olen "hieman" päällepäsmärityyppiä ja vastaavassa tilanteessa, jossa pitäisi revetä moneen paikkaan yhtäaikaa, ilmoitan vain joka odottajalle, että mikä on marssijärjestys ja sillä hyvä. Jos on liikaa, voi vaihtaa paikkaa ja turhanhuutajia ei myöskään tarvita.
Olisiko tässä päivän heikkotasoisin keskustelu palstalla?
Sellainen sivuhuomio tähän, että se ei käy laatuun jos missään koskaan ilmoitetaan että työntekijä on paikallaan ypösen yksin! Se vaarantaa nimittäin turvallisuuden pahemman kerran ja siksi vuorovahvuudet ovat salaista tietoa.
AP puhuu täyttä asiaa ja täällä jaksetaan kettuilla. Hävetkää! Toinen törppö on se joka maksaa viissatasella ja pikkukaupan koko vaihtokassa menee vaihtorahoiksi.
Laita lappu: Kauppias ei arvosta myyjien työtä paskaakaan, joten turhaan täällä yritätte palvelua saada. Yksin täällä myyjä raukka yrittää ryöstäjien kanssa tapella.
Ihmettelen myös näitä jätesäkkipalauttelijoita. Asun pienellä paikkakunnalla, meillä on kaksi kauppaa ja kummassakin kaksi palautusautomaattia. Käyn kaupoissa pari kolme kertaa viikossa, vähän vaihdellen kummassakin vuorotellen (tarjoushaukka). Vien myös pulloja lähes joka kerta, koska en halua säilöä niitä kotona. Uskomattoman usein eteen sattuu näitä jätesäkkityyppejä. Pahimmat ovat niitä, jotka varaavat molemmat koneet ja edellämainitun hitaasti niitä syöttävät koneeseen. Fiksuimmat jättävät edes toisen koneen vapaaksi. Paikkakuntamme on kesämökkivaltaista, joten kaipa sitten ihmiset vaan juovat enemmän mökeillään, muuta selitystä en keksi.
Tässä näet, ap, miten ilkeitä ihmiset ovat. Minä itte minä ensin minä minä minun oikeus.
Ihme vastauksia. Ite joskus vien jätesäkillisen tölkkejä kerralla kauppaan. Koskaan tullut mieleenkään viedä niitä johonkin pieneen liikkeeseen, mistä hyvä että muut asiakkaat pääsee ohi, kun palautan tölkkejä. Isoon kauppaan, missä on monta palautusyksikköä ja muut on vapaana, kun käytän sitä yhtä.
😂 Ei kovin paljoa kuule kiinnosta jonkun kaupassa työskentelevän muikkelin työkuorma. Vien pullot täsmlleen minne haluan, milloin haluan. Muikkeli voi ihan hyvin etsiä uuden duunin tai alkaa hoitamaan nykyistään kunnolla ja setviä resurssipulan esimiestensä kautta.
AP
Sano sille asiakkaalle ihan suoraan, että mä olen nyt tässä kassalla yksin, että tulen kun tässä hellittää. Odota rauhassa.
Kyllä ne tyhmimmätkin kerrasta oppii, että asioi mielummin toisessa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on helppo ratkaisu. Pitäkää ovet lukossa ja asiakkaat loitolla. Oveen voi laittaa pienen lapun, Kauppa suljettu. Eivät asiakkaat turhaan häiritse.
Opettele pullohamstraaja tuomaan niitä pulloja ihmisten tavoin eli pieniä määriä.
Se on ihan sama että tuoko joku sata pulloa kerralla, vai tuoko 10 ihmistä 10 pulloa kerralla. Pullojono vetää hitaammin jälkimmäisessä tapauksessa.
En edes tiennyt, että pullonpalautuskone menee tietystä pullomäärästä tukkoon. Luulin, että sinne mahtuu miten paljon vain. Luulin, että jumi on vika koneessa.
Tästä tulikin mieleen, että muistan aina kettuilla kovaan ääneen kun törmään jätesäkkejä raahaavaan tyyppin, tyyliin "Sinun varmaan kannattaisi vähentää tuota juomista!" tai "Onko kuukauden ruokarahat jo ryypätty kun piti kaikki huushollin sekä kavereiden pullot hamstrata jotta pääsee kauppaan!".