Jungle juice barilta törkeä veto
https://focusonfavorites.fi/2018/11/08/kun-sain-potkut-jungle-juice-bar…
ei tuu tuolta enää mehuja ostettua
Kommentit (118)
Minua on ainakin valtion laitos riistänyt (pätkää pätkän perään, ”lain” puitteissa toki) ja yksityinen firma (uhkailua, ylityö”pakko” ja juristeilla uhkailu). Tämän vuoksi maksan liiton jäsenmaksun, vaikka se joskus kyllä kirpaiseekin. Ainakin joku, johon työntekijä voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran ostanut jungle juicesta. Hyi hitto, en jaksanut juoda edes koko imelää kuppia. Riistohinnat sokeriliemistä, eikä voida muka maksaa seuraavan tason palkkaa työntekijöille.
Toinen tollo.
Ai minunko pitäisi väkisin ostaa tuommoista kuraa? En ymmärrä kyseisen lafkan suosiota, eikä toisaalta tarviikkaan. Onneksi on vapaus ostaa just sitä mitä haluaa. Enkä halua maksaa miljoonia siirapista.
Vierailija kirjoitti:
Oho! Kotikaupunki päässyt uutisiin. Meinasinpa just tänään hakea tuolta juomista. En kadu etten hakenut
Mihin uutisiin? Tuo on blogi.
Aika vähän taidat uutisia lukea, jos se että Pori mainitaan on sinulle jotenkin outoa.
Vierailija kirjoitti:
No oliko tuon yksikön pomo myös muiden yksikköjen pomo vai koskeeko tämä nyt vain tämän yhden paikkakunnan tilannetta? Onhan tuo ketju, mutta ei välttämättä koske ketjun muita yksiköitä, ainakaan toivonmukaan.
Tuosta sai nyt sen käsityksen, että vaikka luvataan kohta 20% enemmän palkkaa, sitä ei millään haluta maksaa vaan otetaan mieluummin joku vähemmän maksava työntekijä sen tilalle.
No eiköhän koske koko firmaa, miksi ylemmällä tasolla ei vastata puhelimeen tai miksi ei haluta selvittää asiaa?
https://lindblad.fi/koeaikapurku/
Tuosta voi lukea koajapurusta. Jos työntekijä pyytää, niin koeajapurun perusteet pitää viivytyksistä ilmoittaa.
Eli vanha legenda, että työnantaja voi vain purkaa ja ei tarvi antaa perusteita on siis vain legenda.
Tosin tämän kaiken voi kiertää iömoittamalla syyksi, että henkilö ei sovellu ryhmään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran ostanut jungle juicesta. Hyi hitto, en jaksanut juoda edes koko imelää kuppia. Riistohinnat sokeriliemistä, eikä voida muka maksaa seuraavan tason palkkaa työntekijöille.
Toinen tollo.
Mitä nimittelet? Oletko kyseisen firman pomo tai esimies? Vai lafkaan pitkään rahansa kantanut ylihintaisen sokerilitkun imijä?
Mua ärsyttää näiden työnantajien lyhytnäköisyys. Sillä rahalla mitä jatkuvaan rekrytointiin ja uusien työntekijöiden perehdyttämiseen laitetaan, voisi vain maksaa sen pienen palkankorotuksen niille jotka sen ansaitsee. Ainakin pubityöskentelijänä olen moneen kertaan ajatellut että olisi järkevämpää maksaa jopa melkein kaksinkertaista palkkaa yhdelle hyvälle työntekijälle kuin minimipalkkaa kahdelle huonolle. Loppuviimeksi siinä säästäisi aikaa ja myös asiakkaiden viihtyvyys ja tyytyväisyys nousisi kun työntekijät oikeasti haluaisivat olla töissä - ja ei, korkea palkka ei takaa työviihtyvyyttää mutta minimipalkka ehdottomasti laskee sitä, ihan vain siksi että tuntuu ettei itseä arvosteta edes sen muutaman kymmenen sentin palkannousun verran.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää näiden työnantajien lyhytnäköisyys. Sillä rahalla mitä jatkuvaan rekrytointiin ja uusien työntekijöiden perehdyttämiseen laitetaan, voisi vain maksaa sen pienen palkankorotuksen niille jotka sen ansaitsee. Ainakin pubityöskentelijänä olen moneen kertaan ajatellut että olisi järkevämpää maksaa jopa melkein kaksinkertaista palkkaa yhdelle hyvälle työntekijälle kuin minimipalkkaa kahdelle huonolle. Loppuviimeksi siinä säästäisi aikaa ja myös asiakkaiden viihtyvyys ja tyytyväisyys nousisi kun työntekijät oikeasti haluaisivat olla töissä - ja ei, korkea palkka ei takaa työviihtyvyyttää mutta minimipalkka ehdottomasti laskee sitä, ihan vain siksi että tuntuu ettei itseä arvosteta edes sen muutaman kymmenen sentin palkannousun verran.
Itse mietin, että jopa keskinkertaisen työntekijän pitäminen palkkalistoilla on kannattavampaa kuin jatkuva irtisanominen ja rekryäminen ja uusien opettaminen. Uudet tekee aina virheitä ja virheet maksaa. Mutta usein johto ei edes tajua näitä virheitä, kun vakityöntekijät korjailee perästä. Sitten vaan ihastellaan, kuinka reippaita ja kivoja uudet nuoret työntekijät on. Kai ovat, kun ei huolta huomisesta ja muut korjailee mokat perästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin, että jopa keskinkertaisen työntekijän pitäminen palkkalistoilla on kannattavampaa kuin jatkuva irtisanominen ja rekryäminen ja uusien opettaminen. Uudet tekee aina virheitä ja virheet maksaa. Mutta usein johto ei edes tajua näitä virheitä, kun vakityöntekijät korjailee perästä. Sitten vaan ihastellaan, kuinka reippaita ja kivoja uudet nuoret työntekijät on. Kai ovat, kun ei huolta huomisesta ja muut korjailee mokat perästä.
Ja olen myös mokaillut uutena. Että tietoa on siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa. Ihmiset on heti lynkkaamassa taas jotain, vaikka ollaan nyt kuultu vasta yhden osapuolen näkemys. Mistäs hitosta me tiedetään, mitä oikeasti on tapahtunut?
Voi olla niin tai voi olla näin, mutta me ei oikeesti tiedetä.
No kysyitkö jo vastapuolelta mistä "oikeasti" oli kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt irtisanomissuojaa halutaan edelleen heikentää hallituksen toimesta, koska "eihän kukaan irtisano hyvää työntekijää". Niin, eipä...
Lisäksi irtisanomissuojan heikentäminen ei vaikuttaisi tähän asiaan mitenkään.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Edes koeajalla ei saa irtisanoa asiattomista syistä. Veisin asian ehdottomasti oikeuteen. Törkeää! Hyvä, että puhut asiasta ääneen!!
Ja kuka hullu tuota fruktoosivettä ostaa vapaaehtoisesti? Mehut eivät todellakaan ole mitään terveysjuomia! Ihmettelin, kun yrittäjä on saanut noin vanhanaikaisen idean, ja että se tänä tiedon aikana vielä menestyy. No, hankkikaa diabetes, eihän se minulta ole varsinaisesti pois, motä nyt hoitokuluina...
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka hullu tuota fruktoosivettä ostaa vapaaehtoisesti? Mehut eivät todellakaan ole mitään terveysjuomia! Ihmettelin, kun yrittäjä on saanut noin vanhanaikaisen idean, ja että se tänä tiedon aikana vielä menestyy. No, hankkikaa diabetes, eihän se minulta ole varsinaisesti pois, motä nyt hoitokuluina...
No entäs sinä, syötkö terveellisesti ja joka päivä väh kilon vihanneksia, harrastatko sekä lihaskuntoa että aerobista useamman kerran viikossa, nukutko riittävästi, ethän stressaa, onko riittävästi hyviä ihmissuhteita, mielenkiintoinen työ, mielekkäitä harrastuksia, riittävästi rahaa, ethän juo alkoholia tai tupakoi eikä kukaan läheisesikään? Vai voinko syyllistää sinua mahdollisista sairauksistasi?
Tämä on erittäin huonoa mainosta ko. yritykselle ja siitä se vielä pahenee jos käy ilmi että syytökset ovat totta. Suomi on pieni maa ja em. mainehaitta voi jopa romahduttaa koko firman. Minkälainen loppu se oli ahneella, muistaako joku?
Pari kertaa oon täältä ostanut smoothien mutta nyt menee boikottiin. En ole unohtanut Classic Pizzeriankaan työntekijöiden kyykytystä, pizzat on jääneet ostamatta. Moraalittomia lafkoja.
Minusta tästä ei olisi kannattanut tehdä julkista, ennenkuin asia on käsitelty käräjäoikeudessa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tästä ei olisi kannattanut tehdä julkista, ennenkuin asia on käsitelty käräjäoikeudessa?
Niin ettei olisi saanut asian kaipaamaa julkisuutta?
Kun IS:kin vaan kirjoittaa kehuvia artikkeleitä perustajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs sinä, syötkö terveellisesti ja joka päivä väh kilon vihanneksia, harrastatko sekä lihaskuntoa että aerobista useamman kerran viikossa, nukutko riittävästi, ethän stressaa, onko riittävästi hyviä ihmissuhteita, mielenkiintoinen työ, mielekkäitä harrastuksia, riittävästi rahaa, ethän juo alkoholia tai tupakoi eikä kukaan läheisesikään? Vai voinko syyllistää sinua mahdollisista sairauksistasi?
Menikö hiukan herne nenään :D
Ei minulla ole sairauksia, ja se, ettei syö puolta kiloa vihanneksia joka päivä on hiukan eri asia, kuin aktiivisesti syödä jotain epäterveellistä, tupakoida, juoda liikaa jne.
Lisäksi irtisanomissuojan heikentäminen ei vaikuttaisi tähän asiaan mitenkään.