Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitteko itse paivakodissa hoidossa lapsena? EIko kuitenkin suuri osa esim. 70-luvun alussa syntyneista ollut kotihoidossa tms, silla

Vierailija
09.05.2006 |

eihän päiväkoteja juuri edes ollut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemässä sitä samaa " ei mitään" maksusta mitä kotiäidit tekevät lähes ilmaiseksi...

Vierailija
2/10 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli useimmiten kotona hoitaja, koska äidilläni oli vuorotyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensin hoidossa mummulassa, sitten perhepäivähoidossa, ja sitten vielä tarhassa. Hoidossa kumminkin, äiti meni töihin kun olin kait jotain 2kk

Vierailija
4/10 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta oli ehdottomasti kotona, sai nukkua ja tehdä mitä huvitti. Toisaalta tarhassakin oli mukavaa, kun bestis oli siellä :)

Vierailija
5/10 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti olin hoidossa mummilla, täteillä, naapureilla ym... Kyllä minusta nykyinen järjestelmä on paljon parempi kun ne lapsia ei tarvitse heitellä paikasta toiseen hoitopaikan toivossa. Minusta oli ahdistavaa huomata kun äiti yritti etsiä meille säilytyspaikkaa hänen työpäiväkseen... päiväkotiin oli silloin tosi vaikea päästä ja muistan sellaisen tapauksen että mentiin päivähoitotoimistoon anelemaan paikkaa uudesta päiväkodista joka aukeasi minun eskarivuoden alkaessa. Mummoni oli silloin huonossa kunnossa ja muistaakseni päiväkotipaikka aukesi lääkärin kirjoittamalla todistuksella ettei lievän aivoinfraktin saanut mummo ole enää kykenevä näitä lapsia hoitamaan. ONEEKSI AJAT OVAT MUUTTUNEET PAREMPAAN!!!!!

Vierailija
6/10 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päiväkoteja oli jo 70-luvulla. Itse aloitin päiväkotihoidossa jo 5 kk lähtien. Äitiyslomat olivat tuolloin paljon lyhyemmät kuin nykyään.

Vierailija
7/10 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin menin joskus 2-vuotiaana ja olin koulu-ikään asti siellä. Syntynyt -75.

Vierailija
8/10 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne kaikki lapset laitettiin hoitoon ja ihan pienestä lähtien , parikuisesta, oli siis sellainen vauvaosasto eli seimi. Tarhaan muuten sai mennä ja mentiinkin ominpäin, kun äiti oli jo mennyt töihin.

Vierailija
9/10 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti vain sitä kasvoi normaaliksi aikuiseksi...

Vierailija
10/10 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on jäänyt hyvät muistot, mutta itse en ikinä alkaisi kokopäiväiseksi kotiäidiksi. Kannatan perheiden valinnanvapautta lapsensa hoidossa ja päivähoidon kehittämistä.