Mies veti herneet nenään
Ja aihe oli niinkin polttava kuin "mitä ostan kaupasta". Naurahdin tuolle kysymykselle ja sanoin että etköhän osaa ihan itse katsoa (olin tietty selittänyt jo pariin kertaan että tarvitsemme a.) lounastarvikkeet, b.) vieraille tarjottavaa). Mies tiuskaisee että ei sitten ja lähtee ulos ovet paukkuen. Nii-in, minun pitäisi aina ottaa vastuu myös HÄNEN ruokaostoksistaan...huoh. Paras oli ehkä, että vieraat ovat miehen perhettä ja mies ei silti osannut kertoa, mistä nämä tykkäisivät kahvipöydässä...
Kommentit (23)
Mutta av-logiikan mukaan mies on aina se sorrettu ;).
Minä laitan omani aina lista kourassa ostoksille, eikä se silloinkaan muista kaikkea saati osta oikeita juttuja. Ennen ärsytti enää vain huvittaa :)
listan kanssa. Ostaa sitten lisäksi sitä, mitä itsekin haluaa. Minä olen meidän perheen pääkokki, joten siksikin tuo kauppalappu on ihan ehdoton.
jos hän ei yleensä laita ruokaa, ei kai hän voi tietää, mitä aineita niihin ruokiin sitten käytetään. Ei mun mies ainakaan tiedä, mitä raaka-aineita ja mausteita tarvitaan kaikkiin ruokiin.
kakara kotona. Kuolisi varmaan jääkaapin eteen jos ei kädestäpitäen ole neuvomassa.
jos hän ei yleensä laita ruokaa, ei kai hän voi tietää, mitä aineita niihin ruokiin sitten käytetään. Ei mun mies ainakaan tiedä, mitä raaka-aineita ja mausteita tarvitaan kaikkiin ruokiin.
meillä vaan on jaettu hommat niin, että minä teen kaikki ruoat, ja mies taas jotain muuta, ihan ajankäytön ja mieltymysten mukaan, kun suurperheessä ei ole liikaa aikaakaan. Jos nyt en sattuisi olemaan kotona, kyllä se mies osaa perunat keittää ja yksinkertaisia ruokia laittaa, mutta täytyy myöntää, että multa jäisi yksin monet sellaiset hommat tekemättä, mitä mies meillä tekee, eli taidan minä olla meillä sitten se lapsi sinun kriteereilläsi. 6
Onneksi oma mies osaa käydä ruokakaupassa. Ja on se lukutaitoinenkin, mikäli haluaa tiettyä ruokaa, katsoo keittokirjasta/nettisivuilta aineet.
teetkö sinäkin sitten kaikki samat hommat kuin miehesikin, eikö teillä jaeta mitään puoliksi? Ei kai sillä ole pikkulapsien kanssa mitään tekemistä, jos jossakin perheessä ei ole aikaa siihen, että jokaista hommaa toinenkin harjoittelee, vaan se tekee, jolta se käy nopeimmin ja helpoiten.
Mun miehelle tuntuu käsite 1dl olevan aivan käsittämätön. Toisaaltaan teeskentelen minäkin idioottia kun en jaksa korjata tietokonetta, remontoida tai vain laittaa lamppua. Mies aina järkyttyy kun tajuaa mun suoriutuvan em. asioista aivan hyvin kun vaan viitsin
Osaatko sä kaikki ruokalusikat?
Oletpa tosi pätevä, kun ymmärrät ruokalusikoidenkin päälle.
En yhtään ihmettele, että eroja tulee niin paljon, kun naiset eivät kykene enää arvostamaan miehiä ollenkaan.
Et sitten, ap, leivo, vaikka teille tulee vieraita? Onpa siinä emäntä.
teetkö sinäkin sitten kaikki samat hommat kuin miehesikin, eikö teillä jaeta mitään puoliksi? Ei kai sillä ole pikkulapsien kanssa mitään tekemistä, jos jossakin perheessä ei ole aikaa siihen, että jokaista hommaa toinenkin harjoittelee, vaan se tekee, jolta se käy nopeimmin ja helpoiten.
Osaatko sä kaikki ruokalusikat?
Oletpa tosi pätevä, kun ymmärrät ruokalusikoidenkin päälle.
En yhtään ihmettele, että eroja tulee niin paljon, kun naiset eivät kykene enää arvostamaan miehiä ollenkaan.
Et sitten, ap, leivo, vaikka teille tulee vieraita? Onpa siinä emäntä.
Mitä ihmettä ne teidän miehet oikein tekevät, jos eivät ollenkaan osallistu ruoanlaittoon?
Onko talonne tai autonne esim. niin pommikuntoinen, että vaatii jatkuvaa korjaamista?
Ja joo en keksi mitään, mitä mieheni vain tekisi.
11
niin ostoslistan tekeminen miehelle olisi varmaan ollut helpompaa.
Mitä ihmettä ne teidän miehet oikein tekevät, jos eivät ollenkaan osallistu ruoanlaittoon?
Onko talonne tai autonne esim. niin pommikuntoinen, että vaatii jatkuvaa korjaamista?
Ja joo en keksi mitään, mitä mieheni vain tekisi.11
siinä on jo ihan tarpeeksi!
hommia tee kuin huoltomies. Harvemmalla taitaa enää nykyään olla aito jota voi itse korjata. No on meilläkin tollanen vanha 90-mallinen räppänä, mutta sen korjaa appiukko.
Onko täällä 50-luvulla jämähtäneitä paikalla vai mistä tuollainen nimitys? Sen verran lisätietoa, että mies on ammatiltaan leipuri ja vaikka minä laitankin ruoat, VIHAAN leipomista. Miksei kukaan muuten kysynyt että "miksi mies ei leivo, jos sen perhettä tulossa käymään"..?
miestä. Käy melkein aina kaupassa ja ilman listaa. Ruokaakin osaa laittaa ja leipoa (ilman ohjettakin).
En kyllä yleensä valita jos mies joskus jotain unohtaa mitä pyydän tuoda. Kiitän kyllä useimmiten kun käy kaupassa.
Mitä muuten teijän miehet tekee sit arkipäivinä vapaa hetkinä? kävelee ruokapöydän ja sohvan väliä?
Eikai sitä koko ajan oo sellasta tekemistä mitä ei nainen voi tehdä? Yleensä ne on ne ruuanlaitot, tiskaukset jotka ovat joka päiväisiä juttuja.
Nalkuti, nalkuti, nalkuti...