Miksi SAMAN riskin ottaminen on toisille kannattavaa ja toisille ei?
Silloin ei ole kyvyistä kiinni, koska on kysymys samasta asiasta. Miten se voi silti kääntyä toiselle positiiviseksi ja toiselle negatiiviseksi?
Kommentit (4)
Ensinnäkin se ON kyvyistä kiinni, koska riski on sama, mutta riskinkestokyky on todnnäköisesti eri. Eli esim minä voin jäädä odottamaan parempaa työpaikkaa koska a) olen tavallista pätevämpi, joten todennäköiseeti saan sellaisen ja b) mulla on rahaa elättää itseni jos en sit kuitekaan saakaan, kun taas useimmat ihmiset joutuvat ottamaan sen ensin tarjotun työpaikan.
Mutta se, mitä ap lysyy, vaikuttaa jotenkin kysymyksltä siitä, miten toisten ihmisten kohdalla riskit totetutvat ja toisten ei. Tähänkin VOI vaikuttaa kyvyillä ja pätevyyddellä jonkun verran, mitta peruskysymys on tuurista ja onnesta. Ne ovat kaikilla samanlaiset, mutta eivät tuota samoja lopputuloksia, vaan ihan mitä sattuu loputuloksia. Riskinotto pitää suhteuttaa aina siihen, miten kestää jos eiski toteutuu.
Ei se riski ole silloin sama. Riskin realisoitumisen vaikutukset voivat olla.
Ummikon ei välttämättä kannata lähtea kiipeämään 100m korkeaa kallioseinää koska riski pudota on varsin suuri. Asiaan perehtyneelle harrastajalle riski on melko pieni.
Uhkapelaaminen on riskin ottamista, siinä voi hävitä ja siinä voi voittaa mutta sellaista se uhkapelaaminen on
Riippuu ihan riskistä.