Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovat Kristityt! Haluaisin uskoa, mutta minulla on ongelma

Vierailija
08.11.2018 |

Olen vilpitön ja oikeasti olinkin yhdessä vaiheessa sokeasti uskossa, kunnes aloin ihmettelemään toden teolla asioita.
Miten itse olette käsitelleet nämä asiat, jotka mieltäni vaivaavat?

- En voi mitenkään ymmärtää miten rakastava Jumala heittää Luciferin omaa luomustaan kiusaamaan, eikä vaikka heti kahlinnut häntä tms? Yleisen hyvän mukaisesti.
- Kuvottaa kuvitella miten Jumala on vaivaa nähden _ihan tosissaan_ valmistanut helvetin, jossa tälläkin hetkellä on miljoonia hänelle ilmeisesti rakkaita? Ihmisiä? Ja ikuisesti.
Millainen Jumala ihan tosissaan tekee tällaisia ratkaisuja?

- Pelastukseksi tähän, täytyy lähettää oma poika maan päälle, ja tapettavaksi tietenkin.

Ja se, miten ihmeessä raamattu on täynnä ristiriitoja, vaikka luulisi, että täydellinen ja puhdas rakastava Pyhä Henki osaisi miettiä tai vaikuttaa kirjoittavassa ihmisessä niin, että koko raamattu olisi yhdenmukainen ja selvä, ei jäisi tulkinnan varaa?

Miten suhtautua tähän?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattua et ymmärrä ilman Pyhän hengen opastusta.

Vierailija
2/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kuolleesta herätetty Jeesus nähdään ensimmäisen kerran?

Suhteellisen lähellä hautaa?

Matt. 28:8-9 "Ja he menivät kiiruusti haudalta peloissaan ja suuresti iloiten ja juoksivat viemään sanaa hänen opetuslapsillensa. Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi: Terve teille!"

vs.

Emmauksen lähellä, 7 mailia Jerusalemista?

Luuk. 24:13-15 "Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista. ... Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä."

vs.

Haudan luona?

Joh. 20:14 "Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matt. 28:8-9 "Ja he menivät kiiruusti haudalta peloissaan ja suuresti iloiten ja juoksivat viemään sanaa hänen opetuslapsillensa. Mutta katso, Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi: Terve teille!"

vs.

Luuk. 24:13-15 "Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista. ... Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä."

vs.

Haudan luona?

Joh. 20:14 "Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan."

Miten Pyhä Henki on esim. Tämän teille valaissut?

Vierailija
4/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon ap, olet ymmärtänyt ettei raamattu ole mitään muuta kuin epäloogisuuksia täynnä oleva muinaisen hiekkakansan tarukirja.

Nyt voit siirtyä lukemaan laadukasta kirjallisuutta, se avartaa mieltäsi, eikä sulje sitä!

Vierailija
5/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon ap, olet ymmärtänyt ettei raamattu ole mitään muuta kuin epäloogisuuksia täynnä oleva muinaisen hiekkakansan tarukirja.

Nyt voit siirtyä lukemaan laadukasta kirjallisuutta, se avartaa mieltäsi, eikä sulje sitä!

Niin mutta ajatuksena ikuinen autuus ja taivas on herkullinen!

Vierailija
6/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni et nyt näe, että rakkauteen kuuluu myös viha. Viha on Jumalallakin ja se kohdistuu pahaan. Hän on hyvä, koska hän aina rankaisee pahaa. Toki maanpäällä ei vielä aina näe tätä, mutta Raamatun mukaan kaikki meidät tuomitaan tekojemme perusteella, ellet ole ottanut uskossa anteeksiantamusta vastaan.

Jumala siis oli hyvä, kun heitti Luciferin pois taivaasta. Ihminen itse on paha kun haluaa itse johtaa asioita. Usko vaatinee nöyryyttä nähdä oma erehtyväisyys. Toisissa se herättää turvattomuutta. Mutta juuri tähän on vastaus uskossa.

Raamattu väittää, että vain (!) Jumala on hyvä. Ihmiset eivät ole kovinkaan hyväntahtoisia. Mietipä itseäsi ja mitä näet ympärilläsi. Mielestäni tämä selittää maailman asioiden tilaa hyvin paljon.

Vierailija
7/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en ole Jumalan olemassaoloa enää epäillyt. Kun minua alkaa tuollaiset asiat kiusaamaan, niin vingun ja valitan ne suoraan Jumalalle itselleen. Kyllä hän pienen ihmisen kärtyt vastaan ottaa. Nuo ovat ihmiselle kovin isoja asioita pohdittaviksi. Joskus ihminen voi häivähdyksen verran kokea Jumalan pyhyyttä, jolloin ihminen hetken verran käsittää sen, miksi Jumala ei voi suvaita vääryyttä. Muistan edelleen sen hetken kun menin "tyhmyyksissäni" katsomaan yhden aborttivideon. Sen jälkeen makasin kyllä maassa rähmälläni, sillä se oli kuvottova ja pienen hetken sitä käsitti tämän ihmiskunnan ymmärtämättömyyden ja syntisyyden omassa kropassa.

Raamatun "ristiriitaisuuksille" löytyy syynsä ja vastauksensa ja olen itse saanut hyviltä opettajilta aivan järkeenkäypiä vastauksia. Raamatussa on monenlaisia ja monen aikakauden kirjoituksia. Osa teksteistä koskettaa juutalaisia, mutta ei enää meitä. Mitä jos sinulla olisi käytössäsi vain Uusi Testamentti. Keskity siihen, koska se on uuden liiton uskoville kirjoitettu. Raamattu ei sisällä ainoastaan kivoja ja pyhiä asioita vaan läjäyttää nimenomaan ihmisen syntisyyden ja pahuuden meidän silmillemme. Meidän täytyy yksinkertaisesti välillä tuntea oma pahuutemme, jotta käsittäisimme taas uudelleen ja palasen enemmän sitä kuinka suuri ja yli kaiken ajatusten on se, joka on meidät luonut.

Jeesuksen kuolema oli kaikkien aikojen suurin linssiin viilaus ja kusetus paholaista vastaan. Kun kerran Jumala itse oli päättänyt että uhri tarvitaan, niin hän oli sitä sitten itse. Eikä Jeesus jäänyt kärsimään vaan nousi kirkkauteen.

Kyllä meitä uskovia on muitakin, jotka toisinaan kummastelemme Kaikkivaltiaan Jumalan toimintaa, koska ei siinä ihmisen näkökulmasta mitään järkeä olekaan. Mutta olen kyllä saanut vastauksiakin.

N43

Vierailija
8/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen uskova ja miettinyt noita myös.

Jeesuksen ristinkuolemahan oli sitä että Jumala kärsi itse. Mutta kyllä se kidutuskuolema kannattikin.

Ikuisen helvetin olemassaoloa on usein vaikea ymmärtää...

Kai siinä on se, että ei ole olemassa "pientä rangaistusta" ja Jumalalla ei ole olemassa harmaata aluetta. Se rakkaus on maailman suurinta, mutta kyllä Jumala vihastuukin.

Jumalan suuruus ja ihanuus on niin isoja juttuja että joka ne hylkää (toistuvasti, pitkän elämän aikana) niin se on hulluutta, järjettömyyttä. Mieti avaruuden suuruutta ja Jumala on sitäkin suurempi?

Sä näet joka hetki omassa kropassasi ja luonnossa Jumalan työt, muttet silti käänny Jumalan puoleen. Aikaa ihmiselle on annettu, Jeesuksen puoleen kääntyminen kun ei veisi kuin minuutin, mutta useimmille se ei kelpaa, koska juoksevat kaiken luodun perässä. Roskien perässä juoksemista, Jumalaan verrattuna.

Lisäksi oletko varma, että nykyinen humanistinen ajattelu on se ainoa oikea, kun rikollisia suunnilleen silitellään päälaelle?

Vierailija
9/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jumala sallii Abrahamille orjat? Jokainen orja on kärsinyt varmasti enemmän kuin Jeesus, mutta silti melkein kaikki orjat joutunevat Helvettiin.

Vierailija
10/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin asia todella on - ennen uskoontuloa Raamattu oli minulle tylsä kirja, mutta kun tulin uskoon, ihmettelin, miten se muuttui yhtäkkiä niin ymmärrettäväksi ja eläväksi, että vaan luin ja luin Raamattua saamatta kyllikseni.

Vierailija
11/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin asia todella on - ennen uskoontuloa Raamattu oli minulle tylsä kirja, mutta kun tulin uskoon, ihmettelin, miten se muuttui yhtäkkiä niin ymmärrettäväksi ja eläväksi, että vaan luin ja luin Raamattua saamatta kyllikseni.

Ennen skitsofrenian laukeamista leivänpaahdin oli minulle tylsä kodinkone, mutta skitsofrenian tultua päälle, ihmettelin, miten se muuttui yhtäkkiä niin ymmärrettäväksi ja eläväksi, että vaan kuuntelin ja kuuntelin mitä se minulle puhuu saamatta kyllikseni.

Vierailija
12/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Raamattu taas on hyvin mielenkiintoinen kirja, vaikka en uskossa olekaan. Ei se missään nimessä sisällöllisesti inspiraatioton ole.

Vierailija
13/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän hevosella porkkana olla narun päässä että se saadaan loputtomaan liikkeeseen.

Toisekseen, minkäarvoinen on "ikuinen autuus"? Esimerkiksi jos mies hommaa kalliin urheiluauton tai nainen upean iltapuvun, niin he ovat varmastikin näistä asioista jonkun aikaa onnellisia mutta eivät ikuisesti. Ikuisella autuudella, elämällä, whatever, ei loppujen lopuksi ole arvoa koska se menettää merkityksensä sillä sekunilla kun siitä tulee uusi normaali. Hienot asiat ovat hienoja ja arvostettavia koska niitä ei kasva puissa eivätkä ne kestä loputtomiin.

Vierailija
14/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala sallii Abrahamille orjat? Jokainen orja on kärsinyt varmasti enemmän kuin Jeesus, mutta silti melkein kaikki orjat joutunevat Helvettiin.

Kukaan ihminen ei missään ole ikinä kärsinyt niin paljon, kuin Jeesus - kun kaikki mahdolliset ihmisten tekemät synnit, entiset, nykyiset ja tulevat laskettiin yhdessä hetkessä Jeesuksen päälle ristillä ja samalla Isä käänsi hänelle selkänsä hetkeksi.

Silloin Jumala itse, Jeesus Kristus, ainoana viattomana uhrina kärsi kaikki maailman synnin tuskat ja Isän hylkäämisen ja huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit"?

Niinpä jokaisella meistä on potentiaalinen mahdollisuus tulla uskoon, ottamalla vastaan Jeesuksen Kristuksen tarjoama ihmellinen elämä Kristuksessa, Hänen hoivassaan ja ilman synnintaakkoja. 

Vierailija
15/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan kuvitella mitä tahansa hrrkullisia fantasioita, mutta ei se niistä sen todempia tee.

Vierailija
16/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ihminen ei missään ole ikinä kärsinyt niin paljon, kuin Jeesus - kun kaikki mahdolliset ihmisten tekemät synnit, entiset, nykyiset ja tulevat laskettiin yhdessä hetkessä Jeesuksen päälle ristillä ja samalla Isä käänsi hänelle selkänsä hetkeksi.

Silloin Jumala itse, Jeesus Kristus, ainoana viattomana uhrina kärsi kaikki maailman synnin tuskat ja Isän hylkäämisen ja huusi: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit"?

Niinpä jokaisella meistä on potentiaalinen mahdollisuus tulla uskoon, ottamalla vastaan Jeesuksen Kristuksen tarjoama ihmellinen elämä Kristuksessa, Hänen hoivassaan ja ilman synnintaakkoja. 

Toivottavasti tulevaisuudessa elämme maailmassa missä uskovaisuus tunnistetaan juuri sellaisena mielenterveysongelmana kuin se on.

Olen oikeasti huolissani kaikista, jotka vakavasti ajattelevat tuolla tavalla ja vielä uskovat siihen.

Vierailija
17/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään noista ei ole ongelma islamissa.

Jeesus ei Koraanin mukaan kuollut, vaan Jumala nosti hänet taivaaseen ennen kuin ihmiset ehtivät tappaa.

Koraani on johdonmukainen ja kokonaan Jumalan sanaa. Ei sisällä siis ihmisten kirjoitusta.

Kenties elämä on nimenomaan se testi jolla hyvät ihmiset seulotaan. Kärsimystä muille aiheuttavat eivät pääse paratiisiin.

Koraanin mukaan taivaan ja helvetin välissä?

on vielä kolmas tila.

Jotkut murhaajaraiskaajat ovat niin pahoja että helvetti lienee oikea osoite. Jotkut muslimit uskovat että helvetissä palaa syntiensä verran. Sitten pääsee pois.

Ihmisellä on vapaa tahto. Lucifer on se testaaja. Valitset pahan, valitset hänet. Valitset hyvän, valitset Jumalan.

Vierailija
18/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään noista ei ole ongelma islamissa.

Jeesus ei Koraanin mukaan kuollut, vaan Jumala nosti hänet taivaaseen ennen kuin ihmiset ehtivät tappaa.

Koraani on johdonmukainen ja kokonaan Jumalan sanaa. Ei sisällä siis ihmisten kirjoitusta.

Kenties elämä on nimenomaan se testi jolla hyvät ihmiset seulotaan. Kärsimystä muille aiheuttavat eivät pääse paratiisiin.

Koraanin mukaan taivaan ja helvetin välissä?

on vielä kolmas tila.

Jotkut murhaajaraiskaajat ovat niin pahoja että helvetti lienee oikea osoite. Jotkut muslimit uskovat että helvetissä palaa syntiensä verran. Sitten pääsee pois.

Ihmisellä on vapaa tahto. Lucifer on se testaaja. Valitset pahan, valitset hänet. Valitset hyvän, valitset Jumalan.

Kumma, miten niin moni murhaajaraiskaaja on muslimi. Just sayin'. 

Vierailija
19/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustupa ihmiskunnan historiaan. Ihmiset ovat paljon pahempia hirviöitä, mitä Raamatun kirjoittajat pystyivät kuvittelemaan. Jeesuksen kärsimykset ovat aika keskitasoa verrattuna siihen, mitä tapahtui vaikka pakkotyöleireillä Neuvostoliitossa.

Vierailija
20/44 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vs.

vs.

Haudan luona?

Miten Pyhä Henki on esim. Tämän teille valaissut?

Pyhästä Hengestä en tiedä, mutta tuohan selittyy niin, että kahdessa tapauksessa näkijät ovat naisia. Miehet eivät ole uskoneet mitä naiset ovat nähneet :) Niinhän se tuossa Emmauksen tien stoorissakin vähän meni.

Raamattu on ihmisten kertomaa todistusta siitä miten ovat kokeneet Jumalan, ja, kuten ihmisten todistus aina, siinä on ristiriitoja. Samakin ihminen voi muistaa asiat eri kerroilla eri tavoin ja vielä kun on useita ihmisiä. Ja sitten jutut vähän muuttuvat kun kulkevat suullisesti.

Mutta joo, en varmaan ole uskovien mielestä mikään kunnon uskova edes. No, en voi mitään.