Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeäisitte te, jotka ette ruotsin kieltä oppineet.

häpeäisitte hävyttömät hyi
07.11.2018 |

Ruotsin kieli on kuin kertotaulu.

Sen oppii itsestään jos on vähäänkään normaalilla älyllä varustettu.

Ihmettelen tosiaan niitä kaikkia tekosyitä joita keksitään sille ettei viitsitä opiskella kieltä, joka on todella helppo ja vaivaton oppia.

Tyhmyyttä vai laiskuutta vai molempia?

Ei tuota voi oikein perustella mitenkään että ei viitsi opiskella. Veronmaksajat maksavat ilmaisen opiskelun ja kannattaa opiskella ensin ja vasta sitten kyseenalaistaa ns "pakkoruotsi".

Jos ei kieltä osaa niin aika heikoilla kantamilla on sen vastustaminen. Se kertoo vain että on tuhlannut isiensä ja äitiensä rahoja ja naapureiden verorahoja lapselliseen kapinaan.

Mitä jos matematiikasta ajateltaisiin samoin?

Se että ei opiskellut kieltä on laiskuutta tai tyhmyyttä. Ei sitä voi perustella että pakkoruotsi.

Muuttakaa opetussuunnitelmaa asiallisesti. Verorahojen tuhlaus on tyhmää touhua.

Järkevä opiskelee sen mitä verorahoilla tarjotaan.

Luulisi hävettävän niitä jotka ei kieltä osaa. Minä henkilökohtaisesti haluaisin rahani takaisin niiltä jotka eivät osaa ruotsia. TE OLETTE VARKAITA JA VEITTE RAHANI!

Painoin niskalimassa tehtaassa hommia että saisitte ilmaisen kielen ja kiititte raadantaani sillä että perustelette että en minä nyth mithtään pakho ruotsia opiskele.

Tuo ei kelpaa minulle! Haluan rahani takaisin!

Häpeäisitte te, jotka ette ruotsin kieltä oppineet.

Vaihtoehdot

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mensan jäsen, hyvätuloinen ja täysipäinen. Vastustan pakkoruotsia, sillä se on pienen kansan resurssien tuhlausta. Ruotsinkielisten palvelun voi hoitaa muutenkin kun pakottamalla kaikki opetellemaan ruotsia vain sen vuoksi, että voisivat palvella tuota pientä vähemmistöä. Ja enkä myöskään ole tarvinnut ruotsia työelämässä, vaikka teen työtä myös ruotsalaisten ja suomenruotsalaisten kanssa. 

Vierailija
22/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ranskalla  jota puhun sujuvasti, pärjää useammassa maassa kuin ruotsilla eli  sikäli  sun trollaukses on sekä tyhmä  että naurettavaa toistoa.

Ruotsilla ei tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi en ole oppinut ruotsia. Puhun kuitenkin sujuvasti äidinkieleni (viro) lisäksi englantia, venäjää, suomea, italiaa, saksaa ja ranskaa.

Vierailija
24/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kieltä ei tarvi mihinkään, miksi siis opettelisin sitä kunnolla? Englantia osaan todella hyvin, koska sitä tarvii paljon.

Älä sitten nillitä jos et saa valtion virkaa

Valtion virassa/toimessa on veronmaksajien syöttoporsas. Oma moraalini ei  moiseen taivu, siksi työskentelen sektorilla joka TUO  maalle tuloja sen sijaan että lisää veronmaksajien maksutaakkaa.En halua olla mikään juhanavartiainen.

ohis

Vierailija
25/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostin matematiikkaan, loogiseen ajatteluun ja muihin (ohjelmointi)kieliin kuten sql, python, php, c+ jne.

Montaako kieltä noista aloittaja osaa?

Vierailija
26/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan ruotsia, mutta vastaan tähän yleisesti, että ihmiset ovat sekä laiskureita että tyhmyreitä. Myös ne, jotka osaavat ruotsia.

Jag är laiska men jag är inte dumm.

Vierailija
27/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa soittaa haitariakaan,samasta syystä kuin en osaa ruotsia...täysin hyödytön taito.Vihaan haitarin ääntä,lähes yhtä paljon kuin ruotsin kieltä.Molemmat kuulostavat järkyttävältä.

Vierailija
28/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kieltä ei tarvi mihinkään, miksi siis opettelisin sitä kunnolla? Englantia osaan todella hyvin, koska sitä tarvii paljon.

Tuntisin olevani luuseri jos edes joutuisin harkitsemaan duunia julkisella sektorilla...

Vierailija
29/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Svenska språk är ju död, fast folk där i Sverigestan inte vet den ännu. Arabisk är framtiden! Och framtiden kommer snart!

Varmaan täynnä kielioppivirheitä, mutta mitä väliä. Kuten sanoin: tulevaisuus on ihan jotain muuta kuin ruotsin kieli. :) 

Vierailija
30/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laiskuri. Ruotsinkieli ei ole millään tavalla mielenkiintoinen, eikä tarpeellinen kieli. Opiskelin sitä sen verran, että pääsin koulut läpi. Enkä ole sitä 30 vuoteen tarvinnut, joten on päässyt hiipumaan muistista.

Toisaalta saksa on työkieleni, joten sitä kauttaa ruotsia voi palautella mieliin, jos on tarve/haluja.

Vierailija
31/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opetellut kun en ole ajatellut käydä ruåttissa..  Englannin- ja saksankielillä on enemmän käyttöä maailmalla.

Vierailija
32/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa soittaa haitariakaan,samasta syystä kuin en osaa ruotsia...täysin hyödytön taito.Vihaan haitarin ääntä,lähes yhtä paljon kuin ruotsin kieltä.Molemmat kuulostavat järkyttävältä.

Haitarin soittajia on maailmassa enemmän kuin ruotsinkielisiä

Vierailija
33/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai nillitämme jos meidän omassa maassamme pitää osata jotain hyödyntä vierasta kieltä jotta saamme omasta valtiostamme viran.   Se on itseasiassa suorastaan kapinan paikka. Välittömästi lakimuutos tuollaiseen sontaan.

Vierailija
34/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyss fittan!

Vierailija
35/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on huono tuuri.

Itse kerran yritin iskeä Ruotsinkielistä tyttöä junassa jossain entisen itäeuroopan puolella (en saanut).

Tukholmassa sain vaihdettua parilta mummolta kolikoita parkkimittariin. Kannatti opiskella. Turha tulla saivartelemaan siitä, että Englanniksi kumpikin olisi onnistunut paremmin.

Työasioissa toki Ruotsalaiset puhuvat mieluummin Englantia, kuin kuuntelevat minun niin sujuvaa Ruotsiani. 

Silti Ruotsin opiskelu ei kaduta rippaakaan. Mihin järkevämpää sen ajan olisi voinut käyttää?

vaikka jonkun oikeasti merkittävän kielen opiskeluun.

Vierailija
36/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, ihmettelen kuinka tällainen suhteeton pienen kielivähemmistön asema on mahdollista! Tästä puhutaan ja puhutaan eikä mitään tapahdu. Olemmeko me suomalaiset pelkkää lakeija kansaa, kynnys mattoja, toisten palvelijoita.

Kielilakeihin suhtaudutaan kuin ne olisivat jotain muuttumattomina luonnonlakeja, joidenka edessä on vain alistuttava.

Vai onko tämäkin sellainen "follow the money"-juttu jossa kaikki poliitikot on ostettavissa....

Vierailija
37/41 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi on hyvä opetus nuorille ja vanhemmillekin että välillä pitää tehdä töitä ja sellaisia töitä ja nähdä vaivaa vähän asioiden eteen, vaikkei tykkäisikään.

Kasvattaa luonnetta ja erottaa laiskurit ja tyhmyrit ahkeroista ja viisaista.

Viimeistään vanhoilla päivillä olisi hyvä opetella ettei tarvitse hävetä olleensa muiden rahoilla loisija.

Siinä on mennyt melkoisesti verorahoja hukkaan. _Luulisi hävettävän.

Vierailija
38/41 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli minulla mutta äkkiä se kieli palautui kun päivittäin kuuli ja joutui/pääsi puhumaan. Aluksi sai hyväksynnän jo sillä että näytti edes ymmärtävän vastapuolta vaikka oma ulosanti oli ontuvaa. Hämmentää myös itsekseen kehittynyt saksan osaaminen joka on tarttunut vuosien saatossa ilman opiskelua.

Vierailija
39/41 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina hyvä kielissä. Pitkästä ruotsistakin kirjoitin E:n. En kuitenkaan enää osaa ruotsia puhua, koska en tarvitse sitä. Käyttämättä jäi! Ei kun anteeksi. Kerran suomenruotsalainen kysyi reittiohjeita ruotsiksi. Vaihtoi kuitenkin jossain vaiheessa kielen täysin sujuvaan suomeen.

Sen sijaan opettelin myöhemmin espanjaa ja ranskaa. Niitä olen tarvinnut työelämässä.

Vierailija
40/41 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruottalaiset vasta tyhmiä ja laiskoja ovat kun eivät suomea opi vaikka asuvat suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä