Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeäisitte te, jotka ette ruotsin kieltä oppineet.

häpeäisitte hävyttömät hyi
07.11.2018 |

Ruotsin kieli on kuin kertotaulu.

Sen oppii itsestään jos on vähäänkään normaalilla älyllä varustettu.

Ihmettelen tosiaan niitä kaikkia tekosyitä joita keksitään sille ettei viitsitä opiskella kieltä, joka on todella helppo ja vaivaton oppia.

Tyhmyyttä vai laiskuutta vai molempia?

Ei tuota voi oikein perustella mitenkään että ei viitsi opiskella. Veronmaksajat maksavat ilmaisen opiskelun ja kannattaa opiskella ensin ja vasta sitten kyseenalaistaa ns "pakkoruotsi".

Jos ei kieltä osaa niin aika heikoilla kantamilla on sen vastustaminen. Se kertoo vain että on tuhlannut isiensä ja äitiensä rahoja ja naapureiden verorahoja lapselliseen kapinaan.

Mitä jos matematiikasta ajateltaisiin samoin?

Se että ei opiskellut kieltä on laiskuutta tai tyhmyyttä. Ei sitä voi perustella että pakkoruotsi.

Muuttakaa opetussuunnitelmaa asiallisesti. Verorahojen tuhlaus on tyhmää touhua.

Järkevä opiskelee sen mitä verorahoilla tarjotaan.

Luulisi hävettävän niitä jotka ei kieltä osaa. Minä henkilökohtaisesti haluaisin rahani takaisin niiltä jotka eivät osaa ruotsia. TE OLETTE VARKAITA JA VEITTE RAHANI!

Painoin niskalimassa tehtaassa hommia että saisitte ilmaisen kielen ja kiititte raadantaani sillä että perustelette että en minä nyth mithtään pakho ruotsia opiskele.

Tuo ei kelpaa minulle! Haluan rahani takaisin!

Häpeäisitte te, jotka ette ruotsin kieltä oppineet.

Vaihtoehdot

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin laiskuri ja tyhmyri.

En halua nähdä vaivaa sen takia että saan numeroksi 7 kovalla työllä.

Haluan kovalla työllä numeroksi 10.

Ei 7 numeroa arvosteta.

En halua nähdä vaivaa tyydyttävän takia.

Vierailija
2/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä myöntää etten jaksanut lukea ollenkaan ja veikkaan ongelmasi olevan jotain täyttä hevonvitunpaskaa.

Mene suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ruotsia, kirjoitin E:n yloppilas kokeissa. Kertaakaan en ole sitä lukion jälkeen tarvinnut.

Vierailija
4/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä panostin matematiikkaan, fysiikkaan ja kemiaan. Ruotsia en ole ikinä tarvinnut mihinkään vaikka pakko se oli läpäistä opiston kun kävin.

Vierailija
5/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut opettelemaan sortajamaan kieltä ja olen siitä ylpeä :)

Vierailija
6/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan ruotsia, kirjoitin E:n yloppilas kokeissa. Kertaakaan en ole sitä lukion jälkeen tarvinnut.

En siis kannata pakkoruotsia, vaikka kielten opettelusta tykkäänkin.

Vierailija
7/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman matematiikkaa et pärjää. Ilman ruotsia pärjäät. 

Iso ero.

Vierailija
8/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen vuosien saatossa ruotsia(kin) oppinut. Mutta sitä toisimaan ihmettelen, että miksi se on Suomessa ainoa kaikkia kouluja, oppilaitoksia ja muita opiskelupaikkoja yhdistävä ainoa pakollinen ja ohittamaton oppiaine. - Kuten minun suomenkielestäni huomaa, niin ei varmasti olisi ollut haittaa, jos tuo pakollinen ja ohittamaton oppiaineen asema olisi annettu vaikka sitten suomenkielelle. Tai miksei vaikka matematiikalle. On myös mielestäni nurinkurista puhua Suomesta (valtiona) kaksikielsienä maana, koska suurin osa, joka on täällä korvansa auki pitänyt on varmasti saattanut kuulla monia muitakin kieliä kuin vain suomea ja ruotsia, joista jälkimmäistä on saattanut joutua hakeutumaan ja etsimään erillisen paikan, jotta voisi sitä kuulla käytettvän; muuallakin kuin mahd. tv.sssa tai radiossa (, Ylen kanavilla).

Vierailija
9/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta sinun tehtaassa limoittelusi. Minä en ole sinua sinne pakottanut.

Vierailija
10/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kieltä ei tarvi mihinkään, miksi siis opettelisin sitä kunnolla? Englantia osaan todella hyvin, koska sitä tarvii paljon.

Vierailija
11/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kiire kolmen muun kielen kanssa, joista jokainen on moninkertaisesti hyödyllisempi kuin ruotsi.

Vierailija
12/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman sanan (fitta, öl) ja yhden lauseen (jag heter du) muistan yläasteajoilta. En tosin muista mitä toi lause on Suomeksi. Muuta en osaa.

Vierailija
13/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs aloittaja on mieltä sellaisista ruotsinkielisistä ihmisistä, joiden suku on asunut Suomessa jo satoja vuosia, mutta jonka viimeisimmät edustajatkaan eivät osaa vielä suomea, edes välttävästi? Se se vasta on laiskuutta ja ennen kaikkea mitä suurinta idioottimaisuutta. Manner-Suomessa pärjää kaikkialla osaamatta sanaakaan ruotsia, mutta osaamatta suomea et pärjää kuin muutamassa pikkukunnassa, mutta heti mennessä niiden ulkopuolelle, ongelmat tulevat vastaan.

On jotenkin makaaberia, että meiltä suomenkielisiltä vaaditaan ruotsinkielen opettelu siksi, että kykenisimme palvelemaan näitä ruotsinkielisiä, jotka laiskuuttaan, tai tyhmyyttään eivät ole opetelleet suomen kieltä.

Vierailija
14/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs aloittaja on mieltä sellaisista ruotsinkielisistä ihmisistä, joiden suku on asunut Suomessa jo satoja vuosia, mutta jonka viimeisimmät edustajatkaan eivät osaa vielä suomea, edes välttävästi? Se se vasta on laiskuutta ja ennen kaikkea mitä suurinta idioottimaisuutta. Manner-Suomessa pärjää kaikkialla osaamatta sanaakaan ruotsia, mutta osaamatta suomea et pärjää kuin muutamassa pikkukunnassa, mutta heti mennessä niiden ulkopuolelle, ongelmat tulevat vastaan.

On jotenkin makaaberia, että meiltä suomenkielisiltä vaaditaan ruotsinkielen opettelu siksi, että kykenisimme palvelemaan näitä ruotsinkielisiä, jotka laiskuuttaan, tai tyhmyyttään eivät ole opetelleet suomen kieltä.

Kyllä minä haluaisin heiltä myös rahat takaisin, jos ei ilmainen suomen kielen opiskelu maita.

t. ap

Vierailija
15/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ruotsia, mutta vastaan tähän yleisesti, että ihmiset ovat sekä laiskureita että tyhmyreitä. Myös ne, jotka osaavat ruotsia.

Vierailija
16/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostunut opettelemaan sortajamaan kieltä ja olen siitä ylpeä :)

Huono itsetunto?

Vierailija
17/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on huono tuuri.

Itse kerran yritin iskeä Ruotsinkielistä tyttöä junassa jossain entisen itäeuroopan puolella (en saanut).

Tukholmassa sain vaihdettua parilta mummolta kolikoita parkkimittariin. Kannatti opiskella. Turha tulla saivartelemaan siitä, että Englanniksi kumpikin olisi onnistunut paremmin.

Työasioissa toki Ruotsalaiset puhuvat mieluummin Englantia, kuin kuuntelevat minun niin sujuvaa Ruotsiani. 

Silti Ruotsin opiskelu ei kaduta rippaakaan. Mihin järkevämpää sen ajan olisi voinut käyttää?

Vierailija
18/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kieltä ei tarvi mihinkään, miksi siis opettelisin sitä kunnolla? Englantia osaan todella hyvin, koska sitä tarvii paljon.

Älä sitten nillitä jos et saa valtion virkaa

Vierailija
19/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin, mutta koska en pariinkymmeneen vuoteen kertaakaan tarvinnut, unohdin.

Vierailija
20/41 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin huvittavaa ja samalla surullista katsella esimerkiksi yleisurheilukilpailua, jossa ruotsalainen urheilija, joka ei koskaan ole päivääkään asunut Suomessa, antaa haastattelun sujuvalla suomen kielellä, kun taas samassa kisassa suomalainen suomessa syntynyt ja aunut urheilija antaa haastattelun ruotsin kielellä, koska ei osaa suomea.

Voi vaan kysyä, että miten tähän on tultu? Kielipolitiikka, joka tämän on mahdollistanut, on palrlamenttimme säätänyt ja hyväksynyt. Parlamenttimme, jonka edustajista vain noin 5% on ruotsinkielisiä. Kuinka paljon he oikein ovatkaan enemmistökielen edustajia voidelleet, että ovat saaneeet kielipolitiikkamme tähän jamaan? Parlamentaaristen voimasuhteiden puolestahan ei pitäisi mitenkään olla mahdollista, että 5%:n vähemmistö kyykyttää yli 90%:n enemmistöä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän