Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa nää proteiinipatukoiden ja -rahkojen syöjät

Vierailija
07.11.2018 |

Raukat luulee niiden olevan jotenkin terveellistä. Surullista, että opettavat lapsensakin niitä syömään.

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä välipalaksi voi syödä hyvät voileivätkin (ruisleipä, juustoa, broilerileikettä, vihanneksia) ja vaikka jugurtin. Pääasia, että ei sorru karmeisiin pikaruokiin, joissa on vain rasvaa ja hiilihydraatteja. Kananmunaakin voi syödä keitettynä tai kevyesti paistettuna. Kuka syö munkkeja ja limua välipalaksi. Se, jonka painoindeksi on yli 30. 

Kuka yleensäkään syö välipaloja?

Minä syön. Aamupala klo 7, välipala klo 9, lounas klo 11.30, välipala klo 14, päivällinen klo 17-18, iltapala klo 21. Joka päivä näin :)

Siis sulla varsinainen ruoka on niin huonoa, että joudut noita välipaloja alvariinsa syömään.

Ei, kyllä ne varsinaiset ruoat on hyvin ravitsevia ja terveellisiä. Mulla on ilmeisesti hyvä aineenvaihdunta, en ikinä selviäisi aamusta lounaaseen saakka töissä ilman tuota yhdeksän välipalaa (aamupalani on joka aamu sama iso annos kaurapuuroa, marjoja ja raejuustoa). Me ihmiset ollaan erilaisia!

En epäilekään, ettei olisi terveellisiä, kylläisyyttä et niillä kuitenkaan saa, jos joudut syömään usein. Sekö on terveellistä?

Ootko miettinyt että ihmisillä on esimerkiksi raskas työ joka kuluttaa paljon silloin on ihan hyvä syödä säännöllisesti ja usein että jaksaa.

Säännöllisesti on hyvä syödä, se ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin usein. Oikealla ravinnolla ei tarvii laiduntaa, raskaassakin työssä jaksaa ilman jatkuvaa puputtamista.

5krt päivässä syöminen ei ole jatkuvaa puputusta.

Syön aamiaisen klo 6

Välipalan 10.30

Lounaan 14

Päivällisen 17-18

Iltapalan 21

Et vaan syö itseäsi kylläiseksi, niin joudut sen vuoksi laiduntamaan kokoajan. Syö hyvä ihminen aitoa ruokaa.

Mene hoitoon ja etsi tietoa vaikka netistä mikä on terveellinen ruokavalio.

Käyn töissä ja tarjoitus ei todellakaan ole ahtaa mahaa täyteen vaan syödä säännöllisesti ja tasaisesti pitkin päivää. Eikä niin että vetää kolme kertaa päivässä pötsin täyteen.

Vierailija
142/156 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollista että naiset tykkää saada patukkaa. Nykyään kaikilla  niin kiire että ainoa vaihtoehto on nuo proteiinipatukat ja suklaapatukat.

ei miehet tarvi sellasia,koskaan en ole nähnyt. Ehkä naisilla se näläntunne jotenkin eri, ettei sitä kestä sekuntiakaan. Vaan niin on ulkomuotokin eri kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollista että naiset tykkää saada patukkaa. Nykyään kaikilla  niin kiire että ainoa vaihtoehto on nuo proteiinipatukat ja suklaapatukat.

ei miehet tarvi sellasia,koskaan en ole nähnyt. Ehkä naisilla se näläntunne jotenkin eri, ettei sitä kestä sekuntiakaan. Vaan niin on ulkomuotokin eri kuin ennen.

Vierailija
144/156 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, kyllä täällä taas tietäjät tietää. Nopea aineenvaihdunta + korkeahko kulutus + hyvä lihaskunto + matalahko rasvaprosentti esim. niin siinä jyllää myös minulla kroppa jo niin vaiheessa kone, että tuo 6x on vaan pakko saada.

Ja kun kalorit on siellä pääosin puhtaista hyvistä lähteistä, niin ne on vähän pakkokin jakaa osiin. Tai ei ainakaan muuten onnistu itselläni se +3k/vrk.

Ja tuon kun kertoo seitsemällä, niin kyllä sinne se yksi tai kaksi proteiinipatukkaakin hyvin ja täysin 'haitatta' sopii, olkoon se teidän mielestänne sitten miten tahansa p*skaa.

Vierailija
145/156 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömishäiriöisten kokoontumisajotko täällä alkoi kun viisi ateriaa päivässä on vitsikkäästi jatkuvaa puputusta ja laiduntamista. Ai että. Ja lounaaksi kurkkua, kirsikkatomaatteja ja juustonokare. Siinä esimerkkiä.

Miksi minun pitäisi syödä lounaalla enemmän, jos kerran tulin täyteen vihanneksista ja juustosta? Juuston painon tiedän vain siksi että se oli 60g valmiiksi punnittu pala. Söin tuon klo 13 ja klo 18 söin illalliseksi riisiä, kasviscurryä, salaattia sekä pienen makean jälkiruoan. Miksi luulet että olen syömishäiriöinen? En ole. En vain koskaan ole syönyt aamulla tai lounaalla suuria määriä.

Käytännössä siis syöt ensimmäisen kerran koko päivänä klo 18 jälkeen illalla. Juustopala, kurkkua ja kirsikkatomaatteja - niitä ei voi edes laskea syömiseksi. Ymmärräthän, että tapasi syödä on vähintäänkin erikoinen eikä ihmisen elimistö normaalisti voi hyvin noin?

Miksi juusto, kurkku ja kirsikkatomaatti ei ole mielestäsi ruokaa??

missä olet töissä? ja mihin aikaan? itselläni tulee nälkä töissä yleensä 6h heräämisen jälkeen, vapaapäivinä n. 13h. olen tosin samaa mieltä että juustoa, kurkkua ja tomaatteja ei voi ihan laskea lounaaksi, ellei puhuta isoista määristä

Teen toimistohommia 8-17. Syön yleensä aamupalan yhdeksän aikoihin, lounaan n. klo 13 ja illallisen kotona kuudelta Aterioiden välillä ei ole nälkä, mutta jos on, niin syön jotain.

En ymmärrä miksi esim. tonnikalasalaatti on lounas, mutta tomaatti-kurkku-juusto-salaatti ei ole?

no tonnikalaa en syö mutta googlaamalla ensimmäinen resepti on:

1 valkosipulinkynsi

1/2 ruukkua jämerää romaine-salaattia

2 dl babypinaattia

2 tomaattia

1pieni punasipuli

1tlk

hyvää tonnikalaa paloina öljyssä (MSC-sertifioitu) 

1/2pkt fetajuustoa (100 g)

että onhan siinä vähän eroa kahteen vihannekseen ja 60g juustopalaan; tämä olisi lisukesalaatti at best.

Miksi en voi syödä kulhollista tomaattia ja kurkkua; miksi salaatti-pinaatti-sipuli olisi parempi? Miksi fetajuusto ja tonnikala on parempi kuin kermajuusto? Ihan oikeasti nyt, noissa ei ole muuta eroa kuin että juustoa on enemmän. Ja koska olen pieniruokainen ja -kulutuksinen nainen, en yksinkertaisesti tarvinnut enempää tänään. Ei ollut nälkä.

Älä nyt hermostu. Syö siten kuin sulle sopii.

Niin syönkin. On vain huvittavaa että täällä väitetään ettei tällainen ole edes ruokaa - mutta jos olisin laihduttaja ja jättäisin lounaalla syödyt juustot ja vihannekset laskematta, niin johan haukuttaisiin salasyöpöksi. Kummasti siinä kontekstissa ruoka olisikin ruokaa.

... :'DDD no nyt kyllä venäläinen trollitehdas otti ja lähti irti! 

Täällä sanottiin monta kertaa että tuollaista ruokaa ei voi edes laskea ruoaksi. (Plus vihjattiin että minulla on syömishäiriö.)

Jos menisin laihdutusketjuun ja ilmoittaisin että lounaani kaloreita ei lasketa, koska lounas ei ollut oikeaa ruokaa, niin johan tulisi kommentteja.

Mikä tässä on trollaamista?

haluaisitko avata tomskujen ja kurkun määrää? niitä saa syödä aika reippaasti että perusdieetti menisi pilalle, juustosta en osaa sanoa kun kuvaillaan vain rasvaiseksi. normiruoka-annokseksi se on edelleen vähän nuiva mutta mikäs siinä jos maistuu ja menee. ja siis laihdutusketju... suomenkieleni ei ole tarpeeksi hyvä selittääkseni kirjallisesti tämän ketjun ja sen hypoteettisen ketjun eroa, myönnän. syömishäiriövihjailut kannattaa aina jättää omaan arvoonsa jos tietää että kaikki on hyvin.

Yhteensä lounaassani oli 300 kcal. Aamupalassa 400. Illallisessa 800. Eli yhteensä sopiva määrä minun kokoiselle. Nyt on kulunut 4 tuntia illallisesta ja maha on täynnä, en voisi kuvitellakaan syöväni lisää tänään. Syön siis seuraavan kerran aamupalaa, n. 12 tunnin päästä.

Vierailija
146/156 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistuvatko kaikki proteiinipatukat siltä, kuin ne olisivat jo kerran kulkeneet suoliston läpi, vai onko minulla vain käynyt huono tuuri patukoita maistaessani? Sen verran pahanmakuisia olleet jokainen. Ehdottomana inhokkina sirkkapatukka.

Miksi siis syöt niitä?

Kaikkea pitää kokeilla, että voi muodostaa mielipiteen asiasta. Pyysin muiden kokemuksista mielipiteitä, kun ajattelin syöneeni vain niitä pahanmakuisia. Ovatko kaikki yhtä kamalan makuisia?

Vierailija
147/156 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa rahkassa on? Se on hyvää. Siihen voi lisätä marjoja oman mielen mukaan.

Ei normirahkassa mitään vikaa olekaan, mutta tässä ketjussahan ap kritisoi näitä "proteiinirahkoja" Nehän ei mitään järkevää syötävää ole, lisäainelitkuja ne on.

Vierailija
148/156 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta en ymmärrä miksi jotkut haluaa puuttua siihen, kuinka usein joku syö ja kuinka jotkut ei muka syö oikeaa ruokaa ja tule ikinä täyteen ja laiduntaa aina. Toisille sopii tiheä ateriarytmi ja vaikkei sopisikaan se on oma asia. Itse syön mieluummin kaurapuuron kuin 4 kananmunaa ja palan juustoa, vaikka se pitäisi kylläsenä pidempään. Proteiinijädestä se juttu, että ei se toki terveellistä ole, mutta jossain on huomattavasti paremmat makrot silti verrattuna normi jädeen eikä sitäkään ole tarkoitus litroittain vetää.

Vierailija
149/156 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö proteiinipatukoita mutta maustamatonta rahkaa purkillisen joka aamu. Laitan siihen pellavarouhetta,kauraleseitä ja sokeritonta mehukeittoa ja mustikoita sekaan. Se on mun aamupala. 

Muuten en syö rahkaa tai muita maitotuotteita.

Vierailija
150/156 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä usein välipalojen ja keinoruokien syöminen on ihan suositusten markkinointi, syödä pitää muutaman tunnin välein, vaikka ei olisi tarvekaan.

Vierailija
151/156 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta koskaan valmiiksi maustettuja ja sokeroituja rahkoja, vaan perusrahkaa, johon laitan luomumansikoita pakasteesta. Jos kaipaan vähän imelämpää, laitan vähän steviaa tai sokeria lisäksi. Hyvä ja terveellinen välipala.

Proteiinipatukka voi korvata pienen välipalan, jos vaikka salilta ei pääse suoraan kotiin laittamaan ruokaa. Myös proteiinijuomat juomat ovat hyviä. Jos joku haluaa syödhä valkoista pullaleipää tai juoda cocacolaa, se hänelle suotakoon. Tai vaikka lihapiirakoita. Omapa on elämänsä.

Tässäpä se tulikin, eli kuvittelet, että nuo proteiinip*skat on jotenkin terveellisiä ja laihduttavia joita trendikkäät sali-ihmiset syövät ja he jotka syövät tavallista ruokaa ovat jotenkin huonompia ja tyhmempiä!?!

Ei se ole niin mustavalkoista, että joko syödään vain proteiinipatukkaa tai syödään vain sipsejä ja juodaan cocacolaa.

Normaalijärjellä varustettu ihminen syö tavallista ruokaa ilman mainosmiesten höynäytystä. Oletko kuullut, että on olemassa ruisleipää, banaania, kurkkua, tomaattia.......

Vierailija
152/156 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön ihan normaalia ruokaa ja myös proteiinipitoisia rahkoja, vanukkaita jne. Onhan niissä makeutusaineita mutta niitä on nykyään muutenkin joka paikassa. Sokeri on hampaille huono ja makeutusaineet taas keinotekoisia. Kumpikaan ei ole hyvä. Nykyään ei hampaat ainakaan enää reikiinny kun olen lopettanut sokerituotteiden syönnin. Ennen sai olla vuosittain paikkauttamassa. Laihtunutkin olen sen jälkeen kun siirryin maketusainetuotteisiin. Proteiinia saan noin 1-1,5g per painokilo ja treenailen monta kertaa viikossa joten proteiininsaanti on ihan maltillista ja oikeansuuntaista. Pullaa, karkkia, keksejä tms en syö. Varmasti voittaa proteiinivanukas ravintoarvoiltaan mansikkaviinerin. Sen sanoo jo peilikuvakin.

Vierailija
153/156 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uduzuduududu kirjoitti:

Itse syön ihan normaalia ruokaa ja myös proteiinipitoisia rahkoja, vanukkaita jne. Onhan niissä makeutusaineita mutta niitä on nykyään muutenkin joka paikassa. Sokeri on hampaille huono ja makeutusaineet taas keinotekoisia. Kumpikaan ei ole hyvä. Nykyään ei hampaat ainakaan enää reikiinny kun olen lopettanut sokerituotteiden syönnin. Ennen sai olla vuosittain paikkauttamassa. Laihtunutkin olen sen jälkeen kun siirryin maketusainetuotteisiin. Proteiinia saan noin 1-1,5g per painokilo ja treenailen monta kertaa viikossa joten proteiininsaanti on ihan maltillista ja oikeansuuntaista. Pullaa, karkkia, keksejä tms en syö. Varmasti voittaa proteiinivanukas ravintoarvoiltaan mansikkaviinerin. Sen sanoo jo peilikuvakin.

Taas tässä yksi perustelee proteiinituotteen syömistä sillä, että varmasti voittaa ravintoarvoiltaan mansikkaviinerin.

Voittaa kilo voitakin kilonvoita sekoitettuna kermaan, mutta ei se tarkoita sitä, että tuo kilo voita on silti terveellinen ja hyvä ravintoarvoiltaan!

Etkö voi verrata esim, proteiinivanukas vs. ruisleipä?

Vierailija
154/156 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uduzuduududu kirjoitti:

Tottahan paremmuus voidaan mitata sillä, mihin vertaa :D:D:D

Vierailija
155/156 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uduzuduududu kirjoitti:

Taas tässä yksi perustelee proteiinituotteen syömistä sillä, että varmasti voittaa ravintoarvoiltaan mansikkaviinerin.

Voittaa kilo voitakin kilonvoita sekoitettuna kermaan, mutta ei se tarkoita sitä, että tuo kilo voita on silti terveellinen ja hyvä ravintoarvoiltaan!

Etkö voi verrata esim, proteiinivanukas vs. ruisleipä?

Ei kannata verrata. Proteiinivanukas on herkku kuten viineri. Nykyiset suklaanmakuiset proteiinivabukkaat maistuvat identtisiltä verrattuna sokeripitoisiin ja pieniproteiinisiin tavallisiin suklaavanukkaisiin. Itse olen lihaksikkaassa j vähärasvaisessa kunnossa vielä näin keski-iän kynnyksellä. Samaa ei voi sanoa pullan mussutajista. Ei kannata sohvaperunoiden arvostella kenenkään valintoja kun kehon ulkomuoto puhuu puolestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme