Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain karenssia, vaikka irtisanoin työsuhteen työtapaturman takia

Vierailija
07.11.2018 |

Niin elikkä työnantajaani ei kiinnostanut työturvallisuus tippaakaan joten koin ikävän työtapaturman joka vaati leikkaushoitoa.
Sanoin työsopimuksen irti ja kerroin syyt myös Te-toimistoon. Silti ne runqqarit kirjoittelee tällasia:

"Hakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska hän on 12.04.2018 eronnut työstä ilman pätevää syytä tai aiheuttanut työsuhteen päättymisen."

"Hakijan työsuhde päättynyt xxx xxx xx:llä omaan pyyntöön. Hakija ei ole antanut selvitystä asiaan, joten katsotaan ettei hakijalla ole ollut pätevää syytä päättää työsuhdetta."

No voi voi kun minä kerroin miksi irtisanouduin ja ne syyt ovat aivan laillisesti päteviä!

Minne voin valittaa? Saanko minulta kusetetut rahat ja jos saan niin miten? Neuvoja?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun olis pitänyt jäädä saikulle. Aika pöllössti toimit. Vakuutusyhtiö ois maksanut palkkasikin...

Veikkaan että vakuutusyhtiö on pessyt kätensä tässä hommassa heti alkuunsa,kun ei ole ollut oikeanlaisia turvakenkiä.

Vakuutusyhtiö kyllä maksoi sairauspäivärahat ja kymmenet lääkärikäynnit sekä leikkauksen mitä ihmettelen miksi niin koska puutteelliset työvälineet tosiaan. Kivaa mennä koko loppu elämä pienissä kivuissa. Kiitos suomen paska Posti!

Vierailija
22/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työkkäri lähettää selvityspyynnön, siihen kannattaa vastata. Työkkärin lausunnosta käy ilmi, että ap ei ole vaivautunut sitä tekemään.

Asian voi vielä korjata. Joko a) ottamalla yhteyttä työkkäriin, ja kysymällä voiko selvityksen ja liitteet toimittaa sinne myöhässä, ja suostuvatko he käsittelemään asian uudelleen. Jos tämä ei käy, niin b) hakemalla kassasta tai Kelasta työttömyysrahaa ja noudattamalla siitä tulevan kielteisen päätöksen valitusohjeita.

Jos tämä toimintatapa ei ap:lle käy, hänen kannattanee vain hankkia sovinnolla uusi työpaikka ja elättää itsensä muulla tavoin kuin työttömyysrahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun olis pitänyt jäädä saikulle. Aika pöllössti toimit. Vakuutusyhtiö ois maksanut palkkasikin...

Veikkaan että vakuutusyhtiö on pessyt kätensä tässä hommassa heti alkuunsa,kun ei ole ollut oikeanlaisia turvakenkiä.

Vakuutusyhtiö kyllä maksoi sairauspäivärahat ja kymmenet lääkärikäynnit sekä leikkauksen mitä ihmettelen miksi niin koska puutteelliset työvälineet tosiaan. Kivaa mennä koko loppu elämä pienissä kivuissa. Kiitos suomen paska Posti!

Työntekijällä on oikeus kieltäytä työstä, jos se on riski omalla terveydelle!

Vierailija
24/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä se irtisanoutuminen ratkaisi? Olisit vain jäänyt saikulle.

Irtisanouduin saikun jälkeen, pari kk olin saikulla. En työskentele työnantajalle jota ei kiinnosta työturvallisuus. En työskentele työnantajalle joka ei maksa kokonaisuudessaan palkkaa tehdystä työstä vaan kusettaa. En työskentele työnatajalle joka työsopimuksen allekirjoitustilaisuudessa harhaanjohtaa työsopimuksen sisällöstä vaikka asiasta kysyin. En työskentele työnantajalle joka naureskelee tapaturmalleni päin naamaa. Kaikki (paitsi viimeinen) 100% päteviä syitä irtisanoutua ilman karenssia.

Juuri näin. Et työskentele (enää).

Vierailija
25/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla näyttöä työnantajan laiminlyönneistä? Onko sinulla näyttöä, että olet vaatinut ongelmien korjaamista? Todistajia? Sairausloma?

On mulla työsuojeluviranomaisen tutkimus jossa käy asiat ilmi. Saikulla olin 2kk ennen kuin irtisanouduin. Yksinäisessä yötyössä pahemmin ei todistajia ole. Mutta jos työnantaja itse omilla työntekijöille suunnatuilla sivuillaan kirjoittaa että "kustannamme työntekijoillemme yhdet työkengät per vuosi ja ne toimitetaan max 2 viikossa tilauksesta" No eipä toimittanut mulle kuukaudessakaan ja tässä tulos.

Työntekijä laitetaan kävelemään liukkaille teille ilman asianmukaisia kenkiä kertoo vain sen ettei työnantaja välitä työturvallisuudesta. Kengät kun ovat ne oleellisin asia mikä kävelytyössä turvallisuuteen vaikuttaa, mutta kenkiä en silti saanut. Mutta kaiken maailman pipoa, takkia, pitkää kalsaria ja sen sellasta turhaa työturvallisuuteen vaikuttamatonta  paskaa sain heti ekana päivänä mukaan, mutta en niitä työkenkiä vaikka työnataja oli sanonut ne hommaavansa, mutta ei hommannut.

Kaikki on mustaa valkosella!

Niin eihän sinulla ole itselläsi mitään vastuuta huolehtia omasta työturvallisuudesta? Miksi hitossa et kieltäynyt tekemästä kyseistä työtä kunnes asia on kunnossa?

Koska työntekijä on heikossa asemassa kuten olet saattanut huomata..

Vierailija
26/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työkkäri lähettää selvityspyynnön, siihen kannattaa vastata. Työkkärin lausunnosta käy ilmi, että ap ei ole vaivautunut sitä tekemään.

Asian voi vielä korjata. Joko a) ottamalla yhteyttä työkkäriin, ja kysymällä voiko selvityksen ja liitteet toimittaa sinne myöhässä, ja suostuvatko he käsittelemään asian uudelleen. Jos tämä ei käy, niin b) hakemalla kassasta tai Kelasta työttömyysrahaa ja noudattamalla siitä tulevan kielteisen päätöksen valitusohjeita.

Jos tämä toimintatapa ei ap:lle käy, hänen kannattanee vain hankkia sovinnolla uusi työpaikka ja elättää itsensä muulla tavoin kuin työttömyysrahalla.

Mä hainkin kyseisen paskapaikan jälkeen töitä ja sainkin, mutta yllätys yllätys koeaikapurku juuri ennen kuin koeaika olisi loppunut eli työttömänä taas!!! Kivaa kun työntekijää kyykytetään ja vielä haluttas irtisanomisia helpottaa antakaa mun kaikki kestää1!!!!!!!

Vierailija
27/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla näyttöä työnantajan laiminlyönneistä? Onko sinulla näyttöä, että olet vaatinut ongelmien korjaamista? Todistajia? Sairausloma?

On mulla työsuojeluviranomaisen tutkimus jossa käy asiat ilmi. Saikulla olin 2kk ennen kuin irtisanouduin. Yksinäisessä yötyössä pahemmin ei todistajia ole. Mutta jos työnantaja itse omilla työntekijöille suunnatuilla sivuillaan kirjoittaa että "kustannamme työntekijoillemme yhdet työkengät per vuosi ja ne toimitetaan max 2 viikossa tilauksesta" No eipä toimittanut mulle kuukaudessakaan ja tässä tulos.

Työntekijä laitetaan kävelemään liukkaille teille ilman asianmukaisia kenkiä kertoo vain sen ettei työnantaja välitä työturvallisuudesta. Kengät kun ovat ne oleellisin asia mikä kävelytyössä turvallisuuteen vaikuttaa, mutta kenkiä en silti saanut. Mutta kaiken maailman pipoa, takkia, pitkää kalsaria ja sen sellasta turhaa työturvallisuuteen vaikuttamatonta  paskaa sain heti ekana päivänä mukaan, mutta en niitä työkenkiä vaikka työnataja oli sanonut ne hommaavansa, mutta ei hommannut.

Et ole tosissasi. Mikä esti sinua hommaan kengät ? Olisit osannut omat ja sitten ottanut ne työpaikan kustantamana kengät toisiksi kengiksi kun ne olisivat saapuneet. Tuossa on kyllä ihan omaa tyhmyyttäkin mukana.

Rahan puute, olisko aika iso este vai varastaakko pitäs esim sulta pihalta pihakalusteet ja myydä ne niinkö?

Jos työnantaja on sanonut ja kirjoittanut, että hän hommaa ja hän maksaa, niin silloin hän myös hommaa ja hän maksaa, ei työntekijä. Minä en tee mitään 2 työkengillä! 

Eli mielummin vaaransit terveyteesi vaikka olisit saanut jostain kirpparilta varmasti ostettua ainakin väliaikaiset turvakengät. Minulle myös maksaa työnantaja kengät mutta löytyy myös omat, koska toimitusajat ovat joskus pitkiä, tulee uusia työntekijöitä ja tilaus venyy jne. Koskaan ei voi olla niin piittaamaton että tekee töitä väärillä kengillä.

Vierailija
28/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi. Mikä esti sinua hommaan kengät ? Olisit osannut omat ja sitten ottanut ne työpaikan kustantamana kengät toisiksi kengiksi kun ne olisivat saapuneet. Tuossa on kyllä ihan omaa tyhmyyttäkin mukana.

Rahan puute, olisko aika iso este vai varastaakko pitäs esim sulta pihalta pihakalusteet ja myydä ne niinkö?

Jos työnantaja on sanonut ja kirjoittanut, että hän hommaa ja hän maksaa, niin silloin hän myös hommaa ja hän maksaa, ei työntekijä. Minä en tee mitään 2 työkengillä! 

Eli mielummin vaaransit terveyteesi vaikka olisit saanut jostain kirpparilta varmasti ostettua ainakin väliaikaiset turvakengät. Minulle myös maksaa työnantaja kengät mutta löytyy myös omat, koska toimitusajat ovat joskus pitkiä, tulee uusia työntekijöitä ja tilaus venyy jne. Koskaan ei voi olla niin piittaamaton että tekee töitä väärillä kengillä.

EI OLLUT RAHAA MITEN VAIKEA VOI OLLA YMMÄRTÄÄ ETTÄ JOTKUT OVAT KÖYHIÄ ETENKIN JOS TOIMEENTULOTUESTA ON MIELIVALTASESTI LEIKATTU -40%!!!!!!!!

"Hei läskijätkä,

mä kerron sulle suoraa,

mulla on niin nälkä,

sä alat muistuttaa ruokaa"

Vierailija
29/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin elikkä työnantajaani ei kiinnostanut työturvallisuus tippaakaan joten koin ikävän työtapaturman joka vaati leikkaushoitoa.

Sanoin työsopimuksen irti ja kerroin syyt myös Te-toimistoon. Silti ne runqqarit kirjoittelee tällasia:

"Hakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska hän on 12.04.2018 eronnut työstä ilman pätevää syytä tai aiheuttanut työsuhteen päättymisen."

"Hakijan työsuhde päättynyt xxx xxx xx:llä omaan pyyntöön. Hakija ei ole antanut selvitystä asiaan, joten katsotaan ettei hakijalla ole ollut pätevää syytä päättää työsuhdetta."

No voi voi kun minä kerroin miksi irtisanouduin ja ne syyt ovat aivan laillisesti päteviä!

Minne voin valittaa? Saanko minulta kusetetut rahat ja jos saan niin miten? Neuvoja?

Tän on pakko olla trolli. Ethän sä nyt tollasessa tilanteessa mene itse irtisanoutumaan, vaan otat tietenkin ensin yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun ja luottamusmieheen ja jos sellaisia ei firmasta löydy, niin sitten johonkin asioista vastaavaan viranomaistahoon, jonka kanssa käytte asian läpi ja jos oikeasti löytyy mustaa valkoisella, että työnantaja on laiminlyönneillään vaikuttanut työtapaturmaasi, niin silloin mietitte strategian, jolla haette työnantajalta korvauksia, sekä mahdollista työsuhteen purkua todistettuihin työsuojelun laiminlyönteihin vedoten. Eihän yksikään tervepäinen ihminen mene tuollaisessa tilanteessa ominpäin irtisanoutumaan.

0/5

Vierailija
30/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla trolli. Ethän sä nyt tollasessa tilanteessa mene itse irtisanoutumaan, vaan otat tietenkin ensin yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun ja luottamusmieheen ja jos sellaisia ei firmasta löydy, niin sitten johonkin asioista vastaavaan viranomaistahoon, jonka kanssa käytte asian läpi ja jos oikeasti löytyy mustaa valkoisella, että työnantaja on laiminlyönneillään vaikuttanut työtapaturmaasi, niin silloin mietitte strategian, jolla haette työnantajalta korvauksia, sekä mahdollista työsuhteen purkua todistettuihin työsuojelun laiminlyönteihin vedoten. Eihän yksikään tervepäinen ihminen mene tuollaisessa tilanteessa ominpäin irtisanoutumaan.

0/5[/quote

KAIKILLA EI OLE RUNSASTA KOKEMUSTA TYÖELÄMÄSTÄ!

Teet varmasti mokia itsekkin elämässä, kerro toki mitä niin tulen tuomitsemaan ettei tervepäinen ihminen tuollaista tee tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
31/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä se irtisanoutuminen ratkaisi? Olisit vain jäänyt saikulle.

Irtisanouduin saikun jälkeen, pari kk olin saikulla. En työskentele työnantajalle jota ei kiinnosta työturvallisuus. En työskentele työnantajalle joka ei maksa kokonaisuudessaan palkkaa tehdystä työstä vaan kusettaa. En työskentele työnatajalle joka työsopimuksen allekirjoitustilaisuudessa harhaanjohtaa työsopimuksen sisällöstä vaikka asiasta kysyin. En työskentele työnantajalle joka naureskelee tapaturmalleni päin naamaa. Kaikki (paitsi viimeinen) 100% päteviä syitä irtisanoutua ilman karenssia.

Sinun on esitettävä todisteet , että

1. ei maksa palkkaa tehdystä työstä = työvuorolistat ja palkkalaskelmat, joista on ensin ilmoitettu AVI:n työsuojeluviranomaiselle.

2. työsopimuksen allekirjoitustilaisuudessa harhaanjohtaa työsopimuksen sisällöstä vaikka asiasta kysyit  = yksityiskohtainen selvitys siitä, mikä oli se asia työsopimukseksessa ja millä tavalla työnantaja johti sinua vastauksellaan harhaan.

3. työnantajaa ei kiinnosta työturvallisuus = yksityiskohtaiset tilanteet, joissa ei kiinnostanut + kopio työsuojeluviranomaiselle tehdystä kantelusta.

Ensin sinä siis haet työttömyyskorvausta ja siitä saamastasi kielteisestä päätöksestä teet oikaisuvaatimuksen tai valituksen, johon liität nuo kolme asiaa. Neljänneksi kirjoitat yksityiskohtaisen selostuksen sekä omasta tapaturmastasi että työnantajan suhtautumisesta.

Vierailija
32/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä irtisanoit itsesi? Eihän siihen ollut mitään syytä.

Vierailija
33/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska palkka ( fyysisestä yötyöstä yölisineen rapiat 9e tunti ja saman firman päivätöistä sai palkkaa rapiat 12e), paska pomo joka naureskeli päin naamaa työtapaturmalleni. Ei voi luottaa, ei voi kunnioittaa. Syitä on paljonkin, kuka haluaa olla paskalla palkalla paskassa työsuhteessa jossa edes esimiehesi ei sinua tai työpanostasi arvosta.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3225895/posti-ei-arvosta-yotyontekijoit…

Vierailija
34/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska palkka ( fyysisestä yötyöstä yölisineen rapiat 9e tunti ja saman firman päivätöistä sai palkkaa rapiat 12e)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3225895/posti-ei-arvosta-yotyontekijoit…

Korjaan, ei rapiat 12e vaan 11,50e

Vierailija
35/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työsuhde loppui, kun työpaikalla ei ollut enää tarjota mulle fyysisesti sopivaa duunia (yksikkö missä olin työskennellyt lakkautettiin) ja sain työpaikkalääkäriltä todistuksen, etten soveltunut terveydeltäni ja fysiikaltani jäljelle jääviin töihin. 3 kk karenssia.

Vierailija
36/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja on luvannut kustantaa työkengät tai mitkä tahansa muut turvavatusteet (työsoppariin tämä täytyy kirjata ja vaatia kirjattavaksi) ja et niitä ole saanut ennen ensimmäistä työvuoroa, sinä et silloin myöskään tee töitä. Mulla työnkuva laajentui ja se vaati parempia suojavarusteita. Työsopimus uusittiin koska nimike vaihtui ja soppariin lisättiin että työnantaja kustantaa tarvittavat suojavarusteet. En saanut niitä heti ja kieltäydyin tekemästä sitä työtä joka vaati varusteet ja työnantaja joutui antamaan muita hommia siksi aikaa. Jos olisin ilman suojavarusteita mennyt tekemään töitä ja mulle olis sattunut jotain, vakuutus ei olisi korvannut mitään.

Vierailija
37/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantaja on luvannut kustantaa työkengät tai mitkä tahansa muut turvavatusteet (työsoppariin tämä täytyy kirjata ja vaatia kirjattavaksi) ja et niitä ole saanut ennen ensimmäistä työvuoroa, sinä et silloin myöskään tee töitä. Mulla työnkuva laajentui ja se vaati parempia suojavarusteita. Työsopimus uusittiin koska nimike vaihtui ja soppariin lisättiin että työnantaja kustantaa tarvittavat suojavarusteet. En saanut niitä heti ja kieltäydyin tekemästä sitä työtä joka vaati varusteet ja työnantaja joutui antamaan muita hommia siksi aikaa. Jos olisin ilman suojavarusteita mennyt tekemään töitä ja mulle olis sattunut jotain, vakuutus ei olisi korvannut mitään.

"Tapauksessa työntekijälle ei ollut annettu liukastumisvaaran varalle turvakenkiä tai vastaavia liukastumisenesteitä.

Työnantajan on hankittava työntekijän käyttöön henkilösuojaimet työhön liittyvien vaarojen torjumiseksi. Suojainten on oltava niitä koskevien vaatimusten mukaiset, työtehtäviin ja työolosuhteisiin soveltuvat eikä niiden käyttö saa lisätä muuta vaaraa.

Jos henkilösuojainten tarpeen arvioinnissa on päädytty henkilösuojaimiin, on henkilösuojaimet annettava työntekijälle ennen työn aloittamista eikä vasta myöhemmin niiden saavuttua tavarantoimittajalta.

Tapauksessa katson tarkastajana, että työntekijälle olisi tullut järjestää liukastumisriskiä pienentävät varusteet ennen työn aloittamista."

Minulla ei ole paljoa kokemusta työelämästä joten en tiennyt että voin kieltäytyä töistä ilman että se olisi pätvä syy antaa potkut. Näin ne työnantajat käyttää työntekijöitä hyväkseen.

Vierailija
38/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tapauksessa työntekijälle ei ollut annettu liukastumisvaaran varalle turvakenkiä tai vastaavia liukastumisenesteitä.

Työnantajan on hankittava työntekijän käyttöön henkilösuojaimet työhön liittyvien vaarojen torjumiseksi. Suojainten on oltava niitä koskevien vaatimusten mukaiset, työtehtäviin ja työolosuhteisiin soveltuvat eikä niiden käyttö saa lisätä muuta vaaraa.

Jos henkilösuojainten tarpeen arvioinnissa on päädytty henkilösuojaimiin, on henkilösuojaimet annettava työntekijälle ennen työn aloittamista eikä vasta myöhemmin niiden saavuttua tavarantoimittajalta.

Tapauksessa katson tarkastajana, että työntekijälle olisi tullut järjestää liukastumisriskiä pienentävät varusteet ennen työn aloittamista."

Minulla ei ole paljoa kokemusta työelämästä joten en tiennyt että voin kieltäytyä töistä ilman että se olisi pätvä syy antaa potkut. Näin ne työnantajat käyttää työntekijöitä hyväkseen.

No mutta oisit kysynyt ja selvittänyt asiaa etukäteen. Aika erikoista ajatella suoraan, ettei tästä voi seurata karenssia, jos ei yhtään ole asiaan perehtynyt eikä ole asiasta kokemusta.

Vierailija
39/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hemmetin lusmu..

Vierailija
40/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuten tuossa kävi ilmi, et ole tehnyt virallista selvitystä asiasta. Ei se riitä, että ilmoitat esimerkiksi soittamalla työkkäriin näin käyneen, vaan  yleensä noissa menetellään niin, että toimitat tarvittavat lääkärintodistukset ja teet sen selvityksen sinne, mistä syystä irtisanouduit. Jos et ole näin menetellyt, niin ovat ihan oikean päätöksen tehneetkin.

Minä tein virallisen selvityksen, mutta kun en ollut riitauttanut irtisanomista, niin karenssiahan siitä tuli.

Viimeisin karenssi on riitautettu ja se kelluu muutoksenhakulautakunnassa varmaan jonnekkin ensi juhannukseen. On tää hienoa tää "hyvinvoinvaltio"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi