Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain karenssia, vaikka irtisanoin työsuhteen työtapaturman takia

Vierailija
07.11.2018 |

Niin elikkä työnantajaani ei kiinnostanut työturvallisuus tippaakaan joten koin ikävän työtapaturman joka vaati leikkaushoitoa.
Sanoin työsopimuksen irti ja kerroin syyt myös Te-toimistoon. Silti ne runqqarit kirjoittelee tällasia:

"Hakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska hän on 12.04.2018 eronnut työstä ilman pätevää syytä tai aiheuttanut työsuhteen päättymisen."

"Hakijan työsuhde päättynyt xxx xxx xx:llä omaan pyyntöön. Hakija ei ole antanut selvitystä asiaan, joten katsotaan ettei hakijalla ole ollut pätevää syytä päättää työsuhdetta."

No voi voi kun minä kerroin miksi irtisanouduin ja ne syyt ovat aivan laillisesti päteviä!

Minne voin valittaa? Saanko minulta kusetetut rahat ja jos saan niin miten? Neuvoja?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se irtisanoutuminen ratkaisi? Olisit vain jäänyt saikulle.

Vierailija
2/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kunnon kirjalliset todisteet että oma irtisanoutumiseen olisi pätevät syyt. Eli tässä tapausessa näyttää toteen työturvallisuus rikkomukset ja se että sun tapaturma aiheutui työnantajan piittaamattomuudesta. Se kyllä onkin sitten pidenmpi prosessi selvitellä ehkä jopa oikeudessa asti. Ja todellakin kaikki kirjallisina selvityksinä. Se että vain kerrot miksi otit loparit ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulle sinun olisi pitänyt jäädä eikä irtisanoutua. Jos itse olet tietämätön, olisit edes kysynyt neuvoa joltain. Nyt on turha rypistellä, kun torttu on housussa.

Vierailija
4/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuten tuossa kävi ilmi, et ole tehnyt virallista selvitystä asiasta. Ei se riitä, että ilmoitat esimerkiksi soittamalla työkkäriin näin käyneen, vaan  yleensä noissa menetellään niin, että toimitat tarvittavat lääkärintodistukset ja teet sen selvityksen sinne, mistä syystä irtisanouduit. Jos et ole näin menetellyt, niin ovat ihan oikean päätöksen tehneetkin.

Vierailija
5/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksessä on ohjeet miten sinun tulee toimia, kos olet tyytymätön päätökseen.

Ja syysi ei ole päteä ellet ole käynyt läpi toimintaohjeistusta, jos havaiset puutteita työturvallisuudesta. Mm luottamusmies, työnantajan edustaja, työterveys kolmikantaneuvottelu.

Vierailija
6/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla näyttöä työnantajan laiminlyönneistä? Onko sinulla näyttöä, että olet vaatinut ongelmien korjaamista? Todistajia? Sairausloma?

Vierailija
7/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimititko lääkärintodistuksen ja työtapaturmatodistuksen?

Vierailija
8/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapaturma ole syy irtisanomiseen, koska voit saikun jälkeen palata töihin. Eli oikea tapa on pyytää pomoa irtisanomaan, ja jos ei hyväksy niin aloitat saikuttamisen.

Vierailija
9/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduin saikun jälkeen, pari kk olin saikulla. En työskentele työnantajalle jota ei kiinnosta työturvallisuus. En työskentele työnantajalle joka ei maksa kokonaisuudessaan palkkaa tehdystä työstä vaan kusettaa. En työskentele työnatajalle joka työsopimuksen allekirjoitustilaisuudessa harhaanjohtaa työsopimuksen sisällöstä vaikka asiasta kysyin. En työskentele työnantajalle joka naureskelee tapaturmalleni päin naamaa. Kaikki (paitsi viimeinen) 100% päteviä syitä irtisanoutua ilman karenssia.

Vierailija
10/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla näyttöä työnantajan laiminlyönneistä? Onko sinulla näyttöä, että olet vaatinut ongelmien korjaamista? Todistajia? Sairausloma?

On mulla työsuojeluviranomaisen tutkimus jossa käy asiat ilmi. Saikulla olin 2kk ennen kuin irtisanouduin. Yksinäisessä yötyössä pahemmin ei todistajia ole. Mutta jos työnantaja itse omilla työntekijöille suunnatuilla sivuillaan kirjoittaa että "kustannamme työntekijoillemme yhdet työkengät per vuosi ja ne toimitetaan max 2 viikossa tilauksesta" No eipä toimittanut mulle kuukaudessakaan ja tässä tulos.

Työntekijä laitetaan kävelemään liukkaille teille ilman asianmukaisia kenkiä kertoo vain sen ettei työnantaja välitä työturvallisuudesta. Kengät kun ovat ne oleellisin asia mikä kävelytyössä turvallisuuteen vaikuttaa, mutta kenkiä en silti saanut. Mutta kaiken maailman pipoa, takkia, pitkää kalsaria ja sen sellasta turhaa työturvallisuuteen vaikuttamatonta  paskaa sain heti ekana päivänä mukaan, mutta en niitä työkenkiä vaikka työnataja oli sanonut ne hommaavansa, mutta ei hommannut.

Kaikki on mustaa valkosella!

Vierailija
11/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siihen selvityspyyntöön et kumminkaan vastannut. Sait karenssin koska et vastannut vai etkö osaa lukea? Täällä mouhoaminenkaan ei muuten ole selvityksen antamista.

Vierailija
12/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanouduin saikun jälkeen, pari kk olin saikulla. En työskentele työnantajalle jota ei kiinnosta työturvallisuus. En työskentele työnantajalle joka ei maksa kokonaisuudessaan palkkaa tehdystä työstä vaan kusettaa. En työskentele työnatajalle joka työsopimuksen allekirjoitustilaisuudessa harhaanjohtaa työsopimuksen sisällöstä vaikka asiasta kysyin. En työskentele työnantajalle joka naureskelee tapaturmalleni päin naamaa. Kaikki (paitsi viimeinen) 100% päteviä syitä irtisanoutua ilman karenssia.

No eihän sulla sitten mitään ongelmaa ole jos sinulta löytyy todisteet noista asioista. Tietysti nämä todisteet on pitänyt toimittaa työkkäriin,jota et ilmeisesti ole tehnyt. Ei muuta kuin toimitat kyseiset todisteet työkkäriin niin se on siinä.

Vierailija
13/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuten tuossa kävi ilmi, et ole tehnyt virallista selvitystä asiasta. Ei se riitä, että ilmoitat esimerkiksi soittamalla työkkäriin näin käyneen, vaan  yleensä noissa menetellään niin, että toimitat tarvittavat lääkärintodistukset ja teet sen selvityksen sinne, mistä syystä irtisanouduit. Jos et ole näin menetellyt, niin ovat ihan oikean päätöksen tehneetkin.

Voi kuule olen toimittanut lääkärintodistukset ja muut paskat työkkäriin ja kelaan ihan silloin kun irtisanouduin surkeasta työsuhteesta.

Vierailija
14/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se johti tähän. Olet tehnyt omat valinnat, päätökset ja arviot omassa elämässäsi ja hinta on tämä. Jos et pysty tuota kaikkea näyttämään toteen olet aika heikoilla.

Vierailija
15/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla työsuojeluviranomaisen tutkimus jossa käy asiat ilmi. Saikulla olin 2kk ennen kuin irtisanouduin. Yksinäisessä yötyössä pahemmin ei todistajia ole. Mutta jos työnantaja itse omilla työntekijöille suunnatuilla sivuillaan kirjoittaa että "kustannamme työntekijoillemme yhdet työkengät per vuosi ja ne toimitetaan max 2 viikossa tilauksesta" No eipä toimittanut mulle kuukaudessakaan ja tässä tulos.

Työntekijä laitetaan kävelemään liukkaille teille ilman asianmukaisia kenkiä kertoo vain sen ettei työnantaja välitä työturvallisuudesta. Kengät kun ovat ne oleellisin asia mikä kävelytyössä turvallisuuteen vaikuttaa, mutta kenkiä en silti saanut. Mutta kaiken maailman pipoa, takkia, pitkää kalsaria ja sen sellasta turhaa työturvallisuuteen vaikuttamatonta  paskaa sain heti ekana päivänä mukaan, mutta en niitä työkenkiä vaikka työnataja oli sanonut ne hommaavansa, mutta ei hommannut.

Et ole tosissasi. Mikä esti sinua hommaan kengät ? Olisit osannut omat ja sitten ottanut ne työpaikan kustantamana kengät toisiksi kengiksi kun ne olisivat saapuneet. Tuossa on kyllä ihan omaa tyhmyyttäkin mukana.

Vierailija
16/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun olis pitänyt jäädä saikulle. Aika pöllössti toimit. Vakuutusyhtiö ois maksanut palkkasikin...

Vierailija
17/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eihän sinulla ole itselläsi mitään vastuuta huolehtia omasta työturvallisuudesta? Miksi hitossa et kieltäynyt tekemästä kyseistä työtä kunnes asia on kunnossa?

Vierailija
18/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun olis pitänyt jäädä saikulle. Aika pöllössti toimit. Vakuutusyhtiö ois maksanut palkkasikin...

Veikkaan että vakuutusyhtiö on pessyt kätensä tässä hommassa heti alkuunsa,kun ei ole ollut oikeanlaisia turvakenkiä.

Vierailija
19/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule olen toimittanut lääkärintodistukset ja muut paskat työkkäriin ja kelaan ihan silloin kun irtisanouduin surkeasta työsuhteesta.

En toki kovin selkeää kuvaa tilanteestaan tässä saa, mutta luulen, ettet toimittanut relevantteja ’todisteita’- karenssin kannalta ei ole olennaista, että koit työtapaturman ja sait siitä lääkärintodistuksen ja sairasloman - Karenssin kannalta olennaisia dokumentteja ovat ne, joista käy ilmi, että olet itse tai esim luottamusmies vaatinut epäturvallisen asian poistamista työpaikaltasi - ja siihen ei riitä että ”sielä on pakko olla hometta koska Mä sain poskiontelontulehduksen” joten mun kuuluu saada ottaa loparit ilman karenssia.

Vierailija
20/48 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi. Mikä esti sinua hommaan kengät ? Olisit osannut omat ja sitten ottanut ne työpaikan kustantamana kengät toisiksi kengiksi kun ne olisivat saapuneet. Tuossa on kyllä ihan omaa tyhmyyttäkin mukana.

Rahan puute, olisko aika iso este vai varastaakko pitäs esim sulta pihalta pihakalusteet ja myydä ne niinkö?

Jos työnantaja on sanonut ja kirjoittanut, että hän hommaa ja hän maksaa, niin silloin hän myös hommaa ja hän maksaa, ei työntekijä. Minä en tee mitään 2 työkengillä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi