Sain karenssia, vaikka irtisanoin työsuhteen työtapaturman takia
Niin elikkä työnantajaani ei kiinnostanut työturvallisuus tippaakaan joten koin ikävän työtapaturman joka vaati leikkaushoitoa.
Sanoin työsopimuksen irti ja kerroin syyt myös Te-toimistoon. Silti ne runqqarit kirjoittelee tällasia:
"Hakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska hän on 12.04.2018 eronnut työstä ilman pätevää syytä tai aiheuttanut työsuhteen päättymisen."
"Hakijan työsuhde päättynyt xxx xxx xx:llä omaan pyyntöön. Hakija ei ole antanut selvitystä asiaan, joten katsotaan ettei hakijalla ole ollut pätevää syytä päättää työsuhdetta."
No voi voi kun minä kerroin miksi irtisanouduin ja ne syyt ovat aivan laillisesti päteviä!
Minne voin valittaa? Saanko minulta kusetetut rahat ja jos saan niin miten? Neuvoja?
Kommentit (48)
Äitihullu leikkii entistä postilaista.
Saat ainakin minun sympatiani. Minullakaan ei ole vielä paljon työkokemusta, ja kaikki on todella vaikeaa. Miksi ei voida vaikka koulussa opettaa, mitä kaikkea työelämässä voi tulla vastaan? Itse en tietäisi puoliakaan miten pitää toimia, mitä täällä on selitetty.
Mutta voidaanko sinulta muka evätä kokonaan oikeus työttömyystukeen? Jos irtisanoutumista ei katsota oikeutetuksi, eikö karenssi ole silloinkin vain 3kk?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun olis pitänyt jäädä saikulle. Aika pöllössti toimit. Vakuutusyhtiö ois maksanut palkkasikin...
Veikkaan että vakuutusyhtiö on pessyt kätensä tässä hommassa heti alkuunsa,kun ei ole ollut oikeanlaisia turvakenkiä.
Vakuutusyhtiö ei varmaan tiedä siitä ettei ollut turvakenkiä jalassa,
Jos ei edes postia kykene jakamaan telomatta itseään ja munimalla itsensä karenssiin, niin aika hiljaista voi olla minkään muun työn kanssa.
Työtapaturmassa sairausloma ja työnantajan vakuutusyhtiö pyytää kirjallisen selvityksen tapahtuneesta.
Jotkut täysi-ikäiset ovat ihan holhoojan tarpeessa.
Olet siis kävellyt liukkaalla tiellä varomattomasti ja huonoin kengin?
No, tuo tapahtuma olisi käynyt enivei. Turha alkaa mollaamaan Postia, jos itse ei ota asioista selvää ja aiheuttaa onnettomuuden omaa huolimattomuuttaan. Sillä sitähän tuo on, ei ne perusturvakengät pidä jäällä yhtään paremmin kuin kunnon talvikengät.