yritysaikeissa ketään?
Olen 20v ja mies25 ja tulin vahingossa raskaaksi tammikuussa ja meni sitten yllätykseksi kesken:/ ruvettiin jonkin ajan kuluttua yrittämään uuelleen ja eipä heti tärpännykkään nyt menee neljäs kierros yritystä ja toivottavasti nyt tästä tärppäis. On se vaan niin että kyllä sitä vahingossa muttei tarkotuksella heti tulekkaan.. noh lapsia ei tehä, niitä saadaan..totta. Oisko täällä ketään muuta nuorta suunnilleen samoilla aikeilla. Onko neljä kuukautta pitkä aika jos ei tärppää vai onko se normaali? ei paljoa löydy omista tutuista joka tietäisi näistä asioista.. meillä molemmilaa on ihan ÄLYTÖN vauvakuume ja toikin aika tuntuu ikuisuudelta ja katkeralta.. mutta ehkä tällä kertaa;)ois tosi kiva kuulla miten muilla etenee jne:)
Kommentit (9)
Meillä ei nyt oo aikeissa sillä elokuussa syntyy pinokainen, mutta kauan meilläkin meni ennen kuin sen saimme.. Yli vuoden.. Oikeastaan oltiin niin että se tulee kun on tullakseen, mutta salaa toivoi koko ajan että jokos se nyt tulisikin.. Tsemppiä teille ja kyllä se sieltä tulee kun katsoo että aika on sopiva..
Sisuliini
oho vuoden:o no okei sitten jaksankin vielä odottaa:) mutta onneksi olkoon tosi paljon:)
Meillä on 9kk vanha poika ja toinen saisi tulla. Jätimme vasta viikko sitten ehkäisyn pois, joten ei vielä ole mitään tuloksia suuntaan tai toiseen kerrottavissa.
Asenteemme on kuitenkin se, että tulee, kun tulee. Toivottavasti nyt edes tulee. Lääkärin mielipide on kuitenkin se, että ainakin 3kk vierähtää ilman tuloksia. Ihan vain koska muillakin samaa pitkäaikaissairautta sairastavilla naisilla on ongelmia tulla raskaaksi. Minä en ihan ymmärrä sitä, mutta...
Tämä esikoinen oli melko nopea. Jätimme ehkäisyn pois ja seuraavia kuukautisia ei enää tullut. Kerrasta tärppäsi. Olimme aluksi hiukan sokissa, kun oli sanottu, että ainakin 3kk menee... :D
Mutta 4kk on ihan normaali yritysaika. Puolitoista vuotta taitaa olla, kun lääkäri neuvoo lapsettomuustutkimuksiin.. Mutta minusta sekin on hiukan hätäiltyä, riippuen tietenkin parin aktiivisuudesta. Jos nyt joka ilta niin... - Kyllähän siinä rytkeessä odottaa tuloksiakin nopeammin? :)
Mutta kannattaapi pitää mielessä: Mitä kovemmin toivoo, sitä kauemmin se kestää.
Hei!
Ajattelin viimeinkin osallistua keskusteluihin. Olen seuraillut taka-alalta jo pitkän aikaa :)
Täytän itse marraskuussa 20 ja mies on 19. Päätimme keväällä, että miehen lähdettyä inttiin, jätämme pillerit pois ja jos vauva tulee niin tulee. Nyt meillä on 4 yrityskierto ja kovasti toivoisin jo omaa vauvaa. Aika todella tuntuu pitkältä mutta mukava huomata, että on paljon muitakin nuoria, joilla samoja aikeita :)
Kuumeillut olen jo pitkän aikaa, ja nyt viimein sain sen tartutettua mieheen ja yritys parhaillaan käynnissä.. :)
On hieman epätodellinen ja jännittynytkin olo, toisaalta vähän pelottaakin mitä tuleman pitää, mutta mietitty tätä on pitkään ja toivottu myös, joten uskon että pärjäämme hyvin :) tekisi jo nyt mennä ostelemaan ihania pieniä vaatteita ja itku meinaa tulla lähes aina kun jonkun pienen käärön näkee jossain.. pelottaa kyllä sekin vähän kun olen niin herkkä ihminen muutenkin että mitä ne raskaushormoonit tuo tullessaan, että onko se pelkkää poraamista tuo odotusaika.. :D
mutta kertoilkaapas, miten yritykset etenee :) näitä on mukava lueskella!
Ennestään on jo yksi lapsi, poika syntynyt 02/07, itse 21v.
Kerran jo tulin raskaaksi, toisella kierrolla mutta meni kesken viikko sitten :(
Uudestaan yrittämään kun se on sallittua :)
Mekin "yritetään", tai ainakin olen jättänyt e-pillerit pois kolme kuukautta sitten. (toisaalta myös sen takia, että merkki ei sopinut minulle, halut meni, lihosin ja riitelin aivan turhasta poikaystäväni kanssa). Poikaystäväni on 25 ja minä 20, opiskelemme kummatkin tahoiltamme parhaillaan. minua ärsyttää vain, että joka paikassa huudellaan ja sanotaan minulle "opiskele ensin".. Mietin vain, että miksi pitää tehdä niin kuin muut, jos näkee tämän parhaimmaksi ratkaisuksi (jo siis monen vuoden takaa).
Ensimmäiset kaksi kuukautta laskin joka päivä milloin olisi kierron puoli väli, laskin tarkasti milloin menkkojen pitäisi alkaa. Menkkani olivatki myöhässä 5 päivää, mutta ne alkoivatkin ja tuloskin oli negatiivinen. Liika stressikin voi vaikuttaa ja jos koko ajan miettii "toivottavasti nyt tärppäsi". tässä kuussa en ole juurikaan laskeskellu tai ajatellut, tulee jos on tullakseen (mikä olisi ihanaa mutta samalla pelottavaa).. Ihana huomata että on muitakin samassa tilanteessa, ajattelin olevani jotenkin "huono" tai en osaa sanoa, mutta kun aina saa arvostelua, että opiskele ja sitten ole hetken töissä vielä ja sitten teet ehkä lapset.. (tiedostan siiss että haluan opiskella, mutta mikksi järjestystä ei voi muuttaa)
Nyt on taas kuume iskenyt.. esikoisen kanssa yritystä kesti huimat 7kk.. sit kun rupes jo luopumaan toivosta kun menkat ain avaan alkoivat, niin sitä unohti koko jutun, no mitäs sitten kävikään :) ..nyt esikoinen täyttää 2-vuotta ja vauvakuume on iskenyt.. mies ei vaan vielä ole ajatusta hyväksynyt =) ..katsotaan miten käy :)
T. N20, M22 +tytär 2
ai niin ja ihan mielenkiinnosta haluan kysyä miten pitkän aikaa muilla on mennyt? siis jos on tekemällä tehty;)