Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon sinulla (sinkku) jää palkasta käteen kuussa pakollisten menojen jälkeen?

Vierailija
07.11.2018 |

Pakolliset kuukausittaiset menot = siis sellaiset jotka menevät joka kuukausi; asuminen, ruoka, laskut.

Mulla jää noiden jälkeen vaivaiset 400 euroa tuhlattavaksi "vain itseeni". Todella masentavaa että 3/4 palkastani menee pakollisiin menoihin ja vain 1/4 palkasta saan laittaa "haisemaan". Nuo meneekin sitten vaatteisiin, kirjoihin, leffoihin ja ulkomaan matkoihin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee puolet nettopalkasta (3000,-) asuntolainan lyhentämisen,vakuutuksiin, bensoihin, ruokaan jne..

Ylijäävällä osalla ei hirveästi rillutella, mutta olen muutenkin aika säästäväinen tyyppi. Yleensä tästä saan vielä säästettyä joka kuukausi 300-500,- osakkeisiin.  

Vierailija
2/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää noin 1800, asun suurkaupungin keskustassa pienessä mutta omassa asunnossa joten kävelen työmatkat enkä omista autoa. Laitan yleensä noin puolet säästöön/sijoituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on ne "laskut"? Epämääräistä epämääräisempi nimitys.

Vierailija
4/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 700-800€

Vierailija
5/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun kohdalla puhelin, netti, vakuutukset, sähkö. Monilla myös vaikka lehtitilaukset, osamaksut, netflix spotify ja mitä näitä on...

Vierailija
6/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa laskea tuolla tavalla. Minulla menee pari tonnia tähän nykyiseen elintasooni tai muutama satanen enemmän, jos mukaan lasketaan auto. Ruuasta ja kaikestahan voisi säästää halutessaan. Jos tienaan enemmän, siitä jää säästöön ja jos tienaan tuon kuluttamani, ei jää säästöön (paitsi lainanlyhennys kerryttää varallisuutta). 

Vierailija
7/7 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun kohdalla puhelin, netti, vakuutukset, sähkö. Monilla myös vaikka lehtitilaukset, osamaksut, netflix spotify ja mitä näitä on...

Osamaksuihinhan voi tuhlata koko tilin ja vielä sen päälle.