Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somettaminen ja parisuhde!

-vierailija
07.11.2018 |

Onko muilla parisuhteessa olevilla tullut ongelmaa somettamisesta?

Itse olen tietoisesti rajoittanut/vähentänyt älypuhelimella somettamista kun läheisiä ja vähemmänkin läheisiä ihmisiä samassa tilassa.
Olenko kohtuuton kun pyysin puolisoani olemaan enemmän läsnä silloin kun olemme samassa tilassa. Teen vuorotyötä ja puoliso tekee kymmentuntista päivätyötä. Olen usein iltavuorossa ja joka kolmas viikonloppu on vapaa. En puutu siihen, kuinka hän aikansa käyttää silloin kun olen töissä tai harrastuksissa. En edes kysele, kuinka hän aikansa käytää.

Olenko kohtuuton jos vaadin/pyydän ettei silloin kun meillä on yhteinen vapaailta somettaisi ja rassaisi kännykkää. Toinen asia josta avauduin on se, että haluaisin 1-2 krt viikossa mennä nukkumaan yhtä aikaa. Minä pidän siitä ja tuntuu kivalta jakaa tämä nukkumaanmeno hetki. Joskus se voi jopa johtaa seksiin. Puolisoni siis jää iltaisin somettamaan minun mennessä nukkumaan 1-1.5 tunniksi.

Onko muilla samankaltaisia "ongelmia" ollut? Mitä mieltä olette näistä asioista?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormeta kun se somettaa

Vierailija
2/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan somettamisella kännykän ja läppärin äärellä käytettyä aikaa. Itselleni on yksi ja sama  sisältääkö se esim. viestitelyä, lukemista vai palstailua. Koen sen todella ärsyttävänä kun jotakin meneillään lähes koko ajan laitteen/laitteiden kanssa. Kyseessä lähemmäas viisikymppinen ihminen....En tiedä, voiko jo puhua riippuvuudesta. 

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä olet ehdottanut tuon tilalle? Ja mitä odotat, että teidän parisuhteessa tehdään?

Vierailija
4/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somettamisen sijaan pitäisi katsoa sinun kanssa Avalta Sinkkuelämää? 

ps. sitä seksiä voi ehdottaa vaikka keskellä kirkasta päivää.

Vierailija
5/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puolisoilla pitäisi olla lähtökohtaisesti oma halu viettää aikaa toisen kanssa. Jos näin ei ole, kuten näköjään miehelläsi ei ole siihen tarvetta/halua, on kunnon keskustelun paikka.

Vierailija
6/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien kaikki tietokoneen käyttö on ollu somettamista 🤦‍♀️

Vierailija
7/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on yks syy nykypäivän eroihin ja siihen, että ei löydetä oikeeta kumppania.

Myös lapset kärsii huomaamattaan kun vanhemmat roikkuu kännykäsdä.

Lapsista tulee samanlaisia.

Vierailija
8/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan keskustelua, arkiaskareiden tekemistä, netflixin katsomista jne. Käytännössä tämä tapahtuukin, mutta kännykkää tarkastetaan vähän väliä. Seksiä on on liian vähän ja panetus vähenee kun huomaa tuon kännykän jatkuvan tarkastelun ja näpläämisen. Puolisoni vanhemmilla ollut erikoinen suhde aikoinaan. Nukkuivat eri huoneissa niin voi siitä johtua tuo, ettei arvosta samanaikaista nukkumaanmenoa. 

Ap

Vierailija
9/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni (N30) on vahva addiktio älypuhelimeen, mutta yhteisissä hetkissä olen opetellut laittamaan sen äänettömälle ja pois käden ulottuvilta. Aivot oppivat niin nopeasti hakemaan sen "mielihyvän", kun aina löytyy jotain tekemistä, jotain "mielenkiintoista" luettavaa jne. 

Parisuhdeasioissa avoin keskustelu on tärkeää, oletteko pitkään olleet yhdessä? Älä vaadi, vaan ehdota. Parisuhdehetkiä, mutta siitäkin voi sit keskustella mistä kukin tykkää, ja mitä haluaisi. Nalkutus ei yleensä innosta ketään :P

Yhdessä nukkumaanmenemisiin en osaa sanoa, mikä sitten on kullekin sopiva aika... Uusi seurustelukumppani meni klo 22 viimeistään nukkumaan, herää niin aikaisin aamuvuoroon. Itse olin vielä työttömänä, ja rytmi aivan eri. En myöskään töissäkäydessä ole tuohon 22 kyennyt mennä nukkumaan, uni ei vaan riittäisi. Toki usein saatoin mennä toisen kanssa hetkeksi makoilemaan, hellyyttä siinä ainakin oli mukava saada/antaa. Toisen nukahdettua (sikeä nukkuja) saatoin hipsiä vielä tunniksi katsomaan tv:tä tms.

Vierailija
10/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa ainakaan katsoa mitään turhaa netflixistä. Ennemmin luen asiatekstejä puhelimella, sanoi puoliso mitä tahansa. Sitten kun minunkin mielipide otetaan yleisesti huomioon tässä taloudessa, minuakin alkaa kiinnostamaan yhteinen aika.

Vierailija
11/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pitäisi siitä, että mieheni alkaisi vaatimaan että nukkumaan pitää mennä yhtä aikaa tai että pitäisi silmät lasittuneen seurata jotain sarjaa monta jaksoa putkeen. 

Jos seksistä on puute sen suhteen voi olla aloitteellinen muuallakin kuin vain iltaisin sängyssä 1-2 krt viikossa.

Vierailija
12/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin mekään pariskuntana löydämme netfliksistä yhteistä katsomista ja puolin ja toisin selaillaan puhelimia toistemme kainalossa toisen keskittyessä siihen omaan juttuunsa. Ja tyttö- ja työkaverit on keskusteluja varten. En jaksaisi enää työpäivän jälkeen käydä kotona keskusteluja :D

Vierailija
13/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kaksikymmentävuotta on parisuhdetta takana. Kasvettiin välillä erillemme ja olemme kriisin kautta saaneet suhteemme enemmän sen kaltaiseksi, mistä minä pidän.  Esim. olemme alkaneet matkustelemaan yhdessä ja seksi nykyään on tyydyttävää molemmille. Olen puolisolta kysellyt hänen toiveistaan, mutta hänestä ei saa mitään irti. Epäilen hänen olevan hukassa parisuhdeasioissa, koska hänen vanhempien parisuhde oli ollut erikoinen. Hänellä ei ole ollut "normaalin" parisuhteen mallia lapsuudessa. Vanhemmat yöpyivät eri huoneissa ja heillä oli erilliset elämät. Toisella vanhemmalla oli jopa ollut rinnakkaissuhde, josta kaikki tiesivät.

Ap

Vierailija
14/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo johti pitkälti eroonkin. Ex-vaimo tapitti kaikissa konserteissa ja fine dining paikoissakin suurimman osan ajasta ja keskustelukin sitten aina tyrehtyi siihen, kun piti kesken taas puhelinta räplätä. Olihan se selvä addiktio, josta muutkin läheiset huomauttelivat, mutta ei sitä silti jaksanut enää mitään yhteistä järjestää.

Vierailija
15/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, kun ihmiskunta on tullut kännykkäriippuvaiseksi.

Vierailija
16/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassulta kuulostaa, että vaatisi puolisoa nukkumaan johonkin tiettyyn aikaan. Tai katsomaan netflixiä. Ymmärrän kyllä, että sillon kun oikeesti jtn tehään yhessä, on ärsyttävää, jos toinen koko aika puoliks seuraa kännykkää eikä keskittyminen oo ite tekemisessä.

Vierailija
17/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vierailija kirjoitti:

Yli kaksikymmentävuotta on parisuhdetta takana. Kasvettiin välillä erillemme ja olemme kriisin kautta saaneet suhteemme enemmän sen kaltaiseksi, mistä minä pidän.  Esim. olemme alkaneet matkustelemaan yhdessä ja seksi nykyään on tyydyttävää molemmille. Olen puolisolta kysellyt hänen toiveistaan, mutta hänestä ei saa mitään irti. Epäilen hänen olevan hukassa parisuhdeasioissa, koska hänen vanhempien parisuhde oli ollut erikoinen. Hänellä ei ole ollut "normaalin" parisuhteen mallia lapsuudessa. Vanhemmat yöpyivät eri huoneissa ja heillä oli erilliset elämät. Toisella vanhemmalla oli jopa ollut rinnakkaissuhde, josta kaikki tiesivät.

Ap

Mistä sinä pidät? Eli teidän parisuhde pitäisi vain nähdä sinun lasien läpi katsottuna?

Vierailija
18/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että on olemassa suhteita joissa ei keskustella, ei lomailla yhdessä ja ei oikeastaan nähdäkkään :) Olemme eläneet näin parikymmentä vuotta ja yritämme nyt korjata tilannetta. Oletan kumppaninkin haluavan, koska hän haluaa jatkaa tätä liittoa. Yritän nyt löytää kultaisen keskitien asioihin. Saada selvillä, onko kohtuutonta pyytää kännykkä vapaata aikaa....

Ap

Vierailija
19/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vierailija kirjoitti:

Ap

Epäilen, että hän on kanssasi vain tavan vuoksi.

Vierailija
20/46 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että on olemassa suhteita joissa ei keskustella, ei lomailla yhdessä ja ei oikeastaan nähdäkkään :) Olemme eläneet näin parikymmentä vuotta ja yritämme nyt korjata tilannetta. Oletan kumppaninkin haluavan, koska hän haluaa jatkaa tätä liittoa. Yritän nyt löytää kultaisen keskitien asioihin. Saada selvillä, onko kohtuutonta pyytää kännykkä vapaata aikaa....

Ap

Parisuhde on vain yksi osa tasapainoista arkea. Ihmisellä on erilaisia tarpeita, joita ei tyydytetä vain sen yhden ihmisen kanssa. Siksi me saamme työstä, harrastukista, ystävyyssuhteista jne erilaisia asioita emmekä voi vain elää sen parisuhteen kautta. Parisuhde on minulle matkustamista, joutoaikaa sen kumppani kanssa ettei oikeastaan tehdä mitään ja sitä seksiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi