Fazerin sininen ei maistu samalta kuin ennen?
...jotenkin on maku nykyään outo, ei maistu samalle suklaalle, kuin joskus ennen, esanssia talo jotain öljyä?? Jatkuvasti alennuksessa, kaksi levyä saa jo alle 4 euron. Onko muut samaa mieltä?
Kommentit (63)
Hyh hyh. Nykisin se on kun koiranpaskan laittaisi suuhun.
Voi kunpa joku tekisi eettisesti tuotetun luksusversion fazerin sinisestä joissa käytettäisiin vain laadukkaita raaka-aineita ja entistä reseptiä.
Ja olisi myös jonkun toisen firman tekemä. Ei kiitos fazerille joka jonkun love botin kanssa kyyläilee somea jos joku puhuu paskaa sen tuotteista. Kunnon 1984 meininkä ton botin nimikin.
Fazerin vihreä puuttuu. Olisi suuri kunnianosoitus fazerin turkinpippuria kohtaan tehdä fazerin vihreä suklaalevyn. Maraboun nougat patukka on makea mutta ei niin makea kuin fazerin sininen. Maapähkinät ovat myös hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Oon pitänyt tätä ihan foliohattuhuuhaavouhotuksena, mutta ostin hiljattain Wiener Nougatia, joka on ollut aina suurin herkkuni koko maailmassa ja.... ei ei ei. Harmittaa.
Miksi et uskonut? Usko jatkossa mitä kerrotaan.
Fazerin karkeissa käytetään makeutusaineena glukoosisiirappia ... teollisuusjätettä.
Minulla tarttuu tuo Sininen kitalakeen. Tutkin konvehtien ainesosaluetteloa (suurennuslasi pitää olla), ja siinä ei ollut palmuöljyä. Se oli jokin tumma versio Fazerin konvehdeista. Muitakin syynäsin, ja niissä melkein kaikissa oli palmuöljyä :(. Pitää varmaan tilata vaikka Neuhausilta, kyllä siihen yhteen rasiaan on varaa. Orankien takia!
Olisipa vielä Kuningaskuluttaja-ohjelma. Miksihän sekin lakkautettiin? Oliko liikaa kritiikkiä ja joku firma suuttui?
Maku on miedompi, koska kaakaon kalliun hinnan takia kaakaovoin ja kaakaon suhde on käännetty päinvastaiseksi. Suklaa maistuu enemmän kaakaovoilta kuin kaakaolta. Eli olet oikeassa. Itse kyllä maksan mieluummin enemmän kunnon kaakaoisesta suklaasta kuin kaakaovoitöhnästä. Lisäksi kaakaovoitakin muissa suklaissa on alettu korvata palmuöljyllä.
Suomessa siis hyvästä tuotteesta saadaan huono ... vastaava en ole huomannut esim Tobleronessa.
Täytyy siirtyä belgialaiseen suklaaseen.
Tai johonkin eettisesti tehtyyn suklaaseen.
Olen pettynyt kun wienernougatkin on pilattu, maistuu oudolle. Fazerin suklaassa on hassu sivumaku, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Maku on miedompi, koska kaakaon kalliun hinnan takia kaakaovoin ja kaakaon suhde on käännetty päinvastaiseksi. Suklaa maistuu enemmän kaakaovoilta kuin kaakaolta. Eli olet oikeassa. Itse kyllä maksan mieluummin enemmän kunnon kaakaoisesta suklaasta kuin kaakaovoitöhnästä. Lisäksi kaakaovoitakin muissa suklaissa on alettu korvata palmuöljyllä.
Miten sen kaakaon hinta voi nousta jos orjatyöllä kerätään eli käytetään lapsityövoimaa?
Joku välikäsi vetää välistä.
Kohta ne tunkee siihen jotain ”kaakaon tapaista” tuotetta.
Umpisurkea firma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pitänyt tätä ihan foliohattuhuuhaavouhotuksena, mutta ostin hiljattain Wiener Nougatia, joka on ollut aina suurin herkkuni koko maailmassa ja.... ei ei ei. Harmittaa.
Fazerin karkeissa käytetään makeutusaineena glukoosisiirappia ... teollisuusjätettä.
Eikö tuo glukoosisiirappi kuitenkin ole parempi kuin sokeri ja glukoosifruktoosisiirappi? Fruktoosihan on se pahempi noista.
Mutta joo, mahdollisimman halvalla tuotettua teollisuusjätettähän ne fazerin karkit ovat. Kunpa joku tekisi hyviä karkkeja joissa on laadukkaat ja suht. terveelliset raaka-aineet. Ei sitä karkeista pysty kokonaan luopumaan ja ne ruohonjuuren karkit ovat aika huonomakuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kannattaa vaan uskoa suoraan aina kaikki mitän netissä sanotaan. Glukoosisiirappia käyttää monet muutkin karkkimerkit. Mitä sitten?
Lähettäkää palautetta suoraan Fazerille
Näkee, että joulu lähestyy kun näitä fazer ketjuja alkaa tulla joka nurkan takaa. En ole mikään fazerin puolustaja mutta kuinka monta ketjua siitä ihan oikeasti pitää tehdä? Kyllä, fazer käyttää palmuöljyä täytteissä. Niin tekee moni muukin valmistaja. Ei, sitä palmuöljyä ei ole sinisessä. Laittakaa joku addressi vetämään, kun tämä selvästi monia ihmisiä harmittaa. Kaikissa näissä fazerin ketjuissa on täsmälleen sama sisältö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen kaakaon hinta voi nousta jos orjatyöllä kerätään eli käytetään lapsityövoimaa?
Joku välikäsi vetää välistä.
...queen elizabeth2
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään palmuöljyä ole.
Yllättyisit jos tietäisit. Ohis. Jopa kovissa kurkkupastilleissa voi nykypäivänä olla palmuöljyä. Näissä tänään popsimissani tosin myös asesulfaami koota ja syklamaattia eli alzheimer kolkuttaa, kun keho on ensin saatu mukavaan tulehdustilaan. Mutta hei, ei sokeria. Mun luurangolla on sitten ehjät hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään palmuöljyä ole.
Yllättyisit jos tietäisit. Ohis. Jopa kovissa kurkkupastilleissa voi nykypäivänä olla palmuöljyä. Näissä tänään popsimissani tosin myös asesulfaami koota ja syklamaattia eli alzheimer kolkuttaa, kun keho on ensin saatu mukavaan tulehdustilaan. Mutta hei, ei sokeria. Mun luurangolla on sitten ehjät hampaat.
Niin, palmuöljyä on vaikka missä mutta ei sitä silti ole Fazerin sinisessä, sen voi kyllä kuka tahansa lukea pakkausselosteesta. Monissa muissa Fazerin suklaissa kyllä on.
Omistan supermakuaistin. Pystyn tarkalleen sanomaan käytettyt mausteet ruuasta. Sen lisäksi yhtenä kykynä on makumuisti. En ole joka vuosi syönyt Fazerin suklaata mutta erotan ainakin kolme eri reseptiä. Nykyisestä versiosta en pidä.
Wiener nougattiin on tehty reseptimuutos ja se maistuu tunkkaiselta. Kettukarkit eivät myöskään ole lapsuuden reseptillä. Nykyään suosin tuotteita jossa sokeri on sokerina ja kaakaovoi kaakaovoina. Sama pätee myös leivonnaisiin.
Ps. Makumuistia pystyy treenaamaan.
Kaskaovoin määrää vähennetty. Laatu laskenut.
Itsekin luulin ostaneeni pilaantuneen tuotteen ... maku lattea eikä yhtään suklainen.
Kaakaoviljelmillä käytetään lapsityövoimaa. Jotain 600 000 lasta työskentelee siellä ja me saamme syödä tätä luxusherkkua.