Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei haluaisikaan lasta

Vierailija
06.11.2018 |

Eli tilanne on siis se, että olen mieheni kanssa ollut yli kolme vuotta, suhde on vakaa ja yhdessä asutaan. Puoli vuotta sitten olemme jättäneet ehkäisyn pois, ajatuksissa oli että vauva tulee kun tulee.
Nyt sitten viikko sitten plussasin, ensin mies oli innoissaan ja sanoi haluavansa lapsen, ilmoitti jo läheisilleenkin.
Eilen alkoi puhumaan, että pahalta tuntuu, mutta ei haluaisikaan vielä lasta. Toivoo, että tekisin abortin.

Sekavat fiilikset, koska itse haluaisin lapsen. En kuitenkaan haluaisi erota miehestäni sen takia, sekä tuntuu väärältä ns pakottaa mies isäksi.
Abortti tuntuu silti hirveältä ajatukselta, etenkin kun lapsi on minulle toivottu.

Mitä tekisitte kyseissä tilanteessa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitten varmaan ainoa äiti joka aikanaan paikoissa kuin miehesi.

Vierailija
22/22 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on toivottu, joten et todellakaan tee aborttia ja pahimmillaan selviät yksin.

Nyt kuitenkin yksi juttu - raskaus on AINA yllätys, vaikka se olisi toivottu. Sekä äidillä että isällä menee aikaa tunteiden selvittelyyn, kun toive muuttuu pikkuhiljaa todeksi. Myös itse saat olla hetken paniikissa - lapsi tulee nyt ja muuttaa elämän ja lähiajan suunnitelmat! Kuitenkin hyvällä tavalla.

Alkushokin jälkeen miehen kuuluu kuitenkin lähteä tukemaan sinua niin odotusaikana kuin lapsen syntymän jälkeen. Kehosi käy läpi ison muutoksen ja samoin hormonaalisesti tulee iso muutos äidin prioriteetteihin.

Naiselle raskaus on heti todellinen: tulee muutoksia ja rajoitteita ruokavalioon, väsyttää enemmän, ruokaa on ehdottomasti saatava säännöllisesti ja sen on oltava terveellistä. Välipaloja pitää kantaa kassissa ja voi tulla pahoinvointiakin. Kaikki tämä on vielä miehelle täysin teoreettista. 

Hän näkee sitten vatsasi kasvun ja lapsen potkut ja pääsee raskaudesta osalliseksi vasta jossain vaiheessa. Vasta lapsen syntymä muuttaa sitten isän elämän. Siihen on tosiaan aikaa n. 9 kk. Lapsi kasvattaa molempia vanhempia joka kuukausi ja ei synny valmiiden ohjeiden kanssa. Onneksi näin. Uhmaikä, leikki-ikä, murrosikä jne. seuraavat luonnollisella tavalla vauvavaiheen jälkeen ja silloin mies pääsee olemaan tasavertainen vanhempi. Joka toivottavasti haluaa olla.

Ohittaisin joka tapauksessa puheet abortista, kun lasta on yhdessä toivottu. Nyt on myöhäistä perua.

Voimia ja hae vertaistukea muualta, jos et saa sitä mieheltäsi. Jos anoppi jo tietää, niin voit soittaa myös hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla