Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin muuttaisin pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
06.11.2018 |

Hei,
Olen muuttamassa pääaupunkiseudulle ensi vuonna, mutta en tunne aluetta kovin hyvin. Helsinki olisi paras vaihtoehto, mutta Espoo ja Vantaa käyvät myös .Osaatteko kertoa tai suositella hyviä asuinalueita jotka mahdollisesti täyttävät seuraavat ehdot:
1. Hyvät kulkuyhteydet Helsingin keskustaan, mieluusti max 40min matka julkisilla.
2. Jonkinlaisia palveluita, esimerkiksi ruokakauppa lähellä
3. Turvallinen alue, sillä olen nuori nainen ja muuttamassa ensi kertaa omilleni, niin ei mikää nisti/juoppoalue

Voitte myös kertoa mihin ei todellakaan kannata muuttaa. Kiitos avusta!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketäs varten te täällä kirjoittelette? Eiköhän ap ainakin ole jo valintansa tehnyt 🤔

Aloitus on vuodelta 2018...

Vierailija
42/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa mikä vaan alue paitsi Suvela/Kirstinmäki lähialueineen. Katsot vaan että julkiset kulkee, juna varmempi kuin bussi siinä mielessä ettei reittiä muuteta. Länsi-Vantaan pientaloalueet. Helsinkiä en niin hyvin tunne,

Kilo on ainakin poisluettava alue. Kulttureilla rikastama alue joka näkyy mm. roskien heittämisenä suoraan ikkunasta pihalle ja sitten varikset yms. levittelee ympäriinsä. Ikkunoista pihalle huutelu. Alaovi on syystäkin lukossa, niin pitäähän se käydä aukomassa. Denat örisee Alepan edustalla tai tunnelin toisessa päässä. Suomen suurin hasiskämppä on myös löytynyt kilosta. Oliko vuosi vai kaksi sitten poliisit räjäyttelivät kilon koulun lähettyviltä pullopommeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ketju, olen itsekin muuttamassa Helsinkiin.

Budjettini on lähes sama, n. 800 e/kk. Olen katsellut vuokra-asuntoja jo useamman kuukauden, ja tuohon hintaan saan yksiön juurikin noista listaamistanne kaupunosista joihin ei mielestänne kannata muuttaa, käytännössä siis rähjäisistä ja monikulttuurisista itä-Helsingin kaupunginosista.

Muualla saa maksaa enemmän.

Olen odotellut onnenpotkua, että tulisi asunto vastaan paremmalla sijainnilla samalla hinnalla, mutta turhaan.

M2 kodeilta voi saada huokeeseen hintaan kämppiä, mutta eipä niihin ole asiaa keskituloisella tai keskitulon lähettyvillä. Ja mitä olen kuullut, niin vaikka asuinalue olisikin hyvä, niin naapureina voi olla bilettäjiä ja nistejä, jotka ovat M2 suosikkivuokralaisia. Itse olen ollut "jonossa" jo vuoden ja hauskaahan on kyseisessä firmassa se, että samaan taloon mihin olet hakenut ilmestyy koko ajan vapaita asuntoja, mutta eipä niitä tarjota.

Eiköhän tuolla m2 kodeillakin asuntotarjoukset perustu kiireellisyysjärjestykseen. Lisäksi voi olla, että hakemus on voimassa tietyn aikaa ja se pitää muistaa itse uusia ennen kuin menee vanhaksi, ettei tipu jonosta pois.

Vierailija
44/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketäs varten te täällä kirjoittelette? Eiköhän ap ainakin ole jo valintansa tehnyt 🤔

Aloitus on vuodelta 2018...[/juote]

Nyt on kevät, ihmisiä valmistuu oppilaitoksista ja he saattavat painiskella saman ongelman kanssa.

Vierailija
45/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti sinulla on kaksi vaihtoehtoa

1. Liity maanalaiseen armeijaan ja tule valmistelemaan kanssamme vallankumousta (hankkiudumme eroon mokuttajista sekä haittamamuista)

2. Muuta ulkomaille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi