Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin muuttaisin pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
06.11.2018 |

Hei,
Olen muuttamassa pääaupunkiseudulle ensi vuonna, mutta en tunne aluetta kovin hyvin. Helsinki olisi paras vaihtoehto, mutta Espoo ja Vantaa käyvät myös .Osaatteko kertoa tai suositella hyviä asuinalueita jotka mahdollisesti täyttävät seuraavat ehdot:
1. Hyvät kulkuyhteydet Helsingin keskustaan, mieluusti max 40min matka julkisilla.
2. Jonkinlaisia palveluita, esimerkiksi ruokakauppa lähellä
3. Turvallinen alue, sillä olen nuori nainen ja muuttamassa ensi kertaa omilleni, niin ei mikää nisti/juoppoalue

Voitte myös kertoa mihin ei todellakaan kannata muuttaa. Kiitos avusta!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha Itä-Pasila. Hyvät yhteydet joka suuntaan ja Tripla vieressä. Alue lisäksi autoton, autot kulkevat alueen alapuolella. Alue on sitä tuntemattomille inhokki ulkonäkönsä takia, mutta siellä asuville hyvinkin rakastettu paikka. Lapsetkin voidaan laittaa turvallisesti kävellen kouluun jne.

Vierailija
22/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on hinta-haarukka?

Mieluusti maksimivuokra yksiöstä/kaksiosta olisi 750 e, mutta vielä parempi jos on alle 700e. 

Olen päättämässä opinnot ja muuttamassa Helsinkiin aloittaakseni uran, joten ei tarvitse olla mikään lapsiperheiden unelma-alue, koska se ei ole nyt oleellista

ap.

Eipä tolla rahalla kaksiota oikein irtoa ja yksiökin on jossain kehä 3 toisella puolen, ellei sitten juurikin Jakomäki ja muu jengiytyvä Itä-Helsinki 70-luvun lähiö kiinnosta. Tai vaihtoehtoisesti sinulle riittää 19m2 johon et pesukonetta todennäköisesti saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingissä käytännössä kaikki alueet täyttävät 1 ja 2 kohdat. Ei mistään yli 40 min julkisilla keskustaan mene, ja kaikissa lähiöissä löytyy vähintään perus ruokakauppa. Kolmonen - ei minusta sellaisia alueita ole joilla ei uskaltaisi asua, mutta kieltämättä on siistimpiä alueita ja rähjäisempiä, ja itsekin mieluummin asun sellaisilla jossa häröporukkaa on vähemmän. Paikkoja joissa en itse haluaisi asua esim. Kontula, Jakomäki, Vuosaaren tietyt osat, Kallio (joo tiedän että tämä on trendikäs ja kallis paikka mutta itse en "boheemista" välitä), Myllypuron ostarin lähistö, Malmin kerrostaloalueet.

Menee. Monestakin paikasta espoosta. Esim täältä ajankohdasta riippuen lähimmälle juna/metroasemalle (ihan sama kumpi) menee lähtöhetkestä riippuen 15-25 minuuttia ja siitä keskustaan 35 minuuttia (molemmista)

Vierailija
24/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa kaikki metron varren alueet on kivoja paitsi ankea Kivenlahti. Näitä en suosittele jos kaipaat rauhallista ja viihtyisää: Espoon keskus, Suvela, Leppävaara.

Vierailija
25/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra max 750, miten haluat hoitaa loput, siis kannattaa katsella kauempaa, ei tuolla mitään saa.

Vierailija
26/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eira, Ullanlinna tai Punavuori jos raha ei ole esteenä.

Vierailija
27/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra max 750, miten haluat hoitaa loput, siis kannattaa katsella kauempaa, ei tuolla mitään saa.

Ap on nuori ihminen ja siten oikeutettu hakemaan nuorille aikuisille tarkoitettuja asuntoja. Esim. Jätkäsaaressa on alle 600 euron yksiöitä tarjolla: https://www.nalasunnot.fi/asunnot/helsinki-jatkasaari-4/.

Vierailija
28/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju, olen itsekin muuttamassa Helsinkiin.

Budjettini on lähes sama, n. 800 e/kk. Olen katsellut vuokra-asuntoja jo useamman kuukauden, ja tuohon hintaan saan yksiön juurikin noista listaamistanne kaupunosista joihin ei mielestänne kannata muuttaa, käytännössä siis rähjäisistä ja monikulttuurisista itä-Helsingin kaupunginosista.

Muualla saa maksaa enemmän.

Olen odotellut onnenpotkua, että tulisi asunto vastaan paremmalla sijainnilla samalla hinnalla, mutta turhaan.

Vierailija
29/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratakatu Club Soho  ; )

Vierailija
30/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluusti maksimivuokra yksiöstä/kaksiosta olisi 750 e, mutta vielä parempi jos on alle 700e. 

Olen päättämässä opinnot ja muuttamassa Helsinkiin aloittaakseni uran, joten ei tarvitse olla mikään lapsiperheiden unelma-alue, koska se ei ole nyt oleellista

ap.

Tähän hintahaarukkaan ei yksinkertaisesti LÖYDY pääkaupunkiseudult vaihtoehtoi.

Lähimpänä sijainnillisesti lienee Järven-pää. Jossa saattaa olla vielä haluamaltasi haarukalta hintoi.

Vierailija
31/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40min aikaa, niin suoraan Kirkkonummelle tai Keravalle. 700€/kk saa jo asuttavan kokoisen kaksion eikä näitä T2H.n kokoisia 28,5m2 kaksioita.

Vierailija
32/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Eipä tolla rahalla kaksiota oikein irtoa ja yksiökin on jossain kehä 3 toisella puolen, ellei sitten juurikin Jakomäki ja muu jengiytyvä Itä-Helsinki 70-luvun lähiö kiinnosta. Tai vaihtoehtoisesti sinulle riittää 19m2 johon et pesukonetta todennäköisesti saa.

Asun Kalliossa 30 neliön kämppä, vuokra 690e, tosin nousee ensi kuussa 720e.

Vierailija
33/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa todellakin itse muodostaa käsitys itselle sopivasta alueesta ennen kuin kyselee netistä, varsinkaan vauvapalstalta, mielipiteitä. Täällä kun mielipiteitä esittävät henkilöt, jotka eivät ole koskaan pks:lla käyneetkään. Tai jos ovat, niin korkeintaan laivasatamassa ja/tai Lintsillä/Korkeasaaressa.

Kannattaa liikkua mahdollisille asuinalueilla etukäteen ja vielä parempi, jos pystyy tekemään liikkumista eri vuorokauden aikoina ja julkisilla kulkuvälineillä. HSL:n reittioppassta saa suuntaa-antavia arvioita ja reittejä liikkumiseen julkisilla, mutta käytännössä oppii vasta yhteydet, jotka toimivat. Toki apuna voi käyttää etuovea, oikotietä tms palvelua, jossa vuokrakämppiä on tarjolla. Ensimmäisen asunnon kanssa jos tulee kiire, niin pari viikkoa voi asua vaikka hostellissa/forenomilla tms. ja käyttää sitten vapaa-ajan alueisiin tutustumiseen ja asunnon etsimiseen

Yleisesti lähiöiden asemien/ostareiden ympäristö on rauhattomampaa kuin muutama kortteli kauempana. Varsinkin jos ostari on räkälöitä täynnä.

Vierailija
34/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa mikä vaan alue paitsi Suvela/Kirstinmäki lähialueineen. Katsot vaan että julkiset kulkee, juna varmempi kuin bussi siinä mielessä ettei reittiä muuteta. Länsi-Vantaan pientaloalueet. Helsinkiä en niin hyvin tunne,

Vierailija
35/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budjettini on lähes sama, n. 800 e/kk. Olen katsellut vuokra-asuntoja jo useamman kuukauden, ja tuohon hintaan saan yksiön juurikin noista listaamistanne kaupunosista joihin ei mielestänne kannata muuttaa, käytännössä siis rähjäisistä ja monikulttuurisista itä-Helsingin kaupunginosista.

Olen odotellut onnenpotkua, että tulisi asunto vastaan paremmalla sijainnilla samalla hinnalla, mutta turhaan.

M2 kodeilta voi saada huokeeseen hintaan kämppiä, mutta eipä niihin ole asiaa keskituloisella tai keskitulon lähettyvillä. Ja mitä olen kuullut, niin vaikka asuinalue olisikin hyvä, niin naapureina voi olla bilettäjiä ja nistejä, jotka ovat M2 suosikkivuokralaisia. Itse olen ollut "jonossa" jo vuoden ja hauskaahan on kyseisessä firmassa se, että samaan taloon mihin olet hakenut ilmestyy koko ajan vapaita asuntoja, mutta eipä niitä tarjota.

Vierailija
36/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tänne vaan tunkee

Vierailija
37/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla yhtään pääomaa, jos hankkisitkin aso-asunnon? Uusi jonotusnumerojärjestelmä otetaan käyttöön syksyllä. Itse maksan Hasolla 59m2 kolmiosta veden kanssa alle 650e.

Vierailija
38/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa kaikki metron varren alueet on kivoja paitsi ankea Kivenlahti. Näitä en suosittele jos kaipaat rauhallista ja viihtyisää: Espoon keskus, Suvela, Leppävaara.

Leppävaaran lähialueet kivoja kun katsot muutaman korttelinvälin asemalta kauemmas, ja palvelut on hyvät!

Vierailija
39/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki tänne vaan tunkee

Antaa tunkea jos osaa suomea.

Vierailija
40/45 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on nuori ihminen ja siten oikeutettu hakemaan nuorille aikuisille tarkoitettuja asuntoja. Esim. Jätkäsaaressa on alle 600 euron yksiöitä tarjolla: https://www.nalasunnot.fi/asunnot/helsinki-jatkasaari-4/.

Ei ikinä missään tapauksessa Jätkäsaari, Kalasatama tms trendialue. Rauhassa etsii lähiöistä hyvän asunnon, saa samalla rahalla paljon enemmän neliöitä ja rauhallisemman asuinympäristön.

Kantakaupungin alueella Katajanokan arvo tulevaisuudessa nousee entisestään, mikäli Viking line siirretään liikennöimään Länsisatamaan, kuten suunniteltu on. Samalla toki Jätkäsaaren ja Ruoholahden arvo laskevat. Jos taasen sekä Viking line että TallinkSiljan olympiaterminaalin toiminnot siirrettäisiin Vuosaareen, ei vaikuta minkään alueen arvoon laskevasti, koska Vuosaaressa (satama)liikenne on järjestelty niin paljon fiksummin lukuunottamatta turistien siirtymistä keskustaan. Tämäkin olisi metrolinjan jatkamisella ratkaistu.

Kalasatama puolestaan on aivan järkyttävässä liikennesumpussa sekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän