Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkein äärimmäisimmät kristityt lahkot?

Vierailija
06.11.2018 |

Missä lahkoissa tutkitaan intohimoisesti Raamattua ja halutaan elää lakihenkisesti?

T. Kiinnostunut

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa se, miksi sinua kiinnostaa saada selville äärimmäisimmät lahkot.

Siksi kun haluaisin liittyä sellaiseen. :)

T. Abortin ja homoliittojen kirkollisen vihkimisen vastustaja

Vierailija
2/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi haluaisin saada jotain ryhtiä (ja sen kautta rakkautta) sekä yhteisöllisyyttä yksinäiseen elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat täynnä kadoksissa olevia ja pahoinvoivia ihmisiä, joita luonnehäiriöiset käyttävät hyväkseen.

Vierailija
4/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kai sitä tällaistakin selvittää.

Suoralta kädeltä osaan sanoa, etteivät lakihenkiset kristityt harrasta terrori-iskuja. Toisiltaan voivat kyllä edellyttää lakihenkisyyttä, mitä se nyt onkaan.

Amissit ovat aika viimeisen päälle, mitä noudattamiseen tulee. Aika kiehtovia, itse asiassa.

En löytänyt muuta kuin enkuksi wikiartikkelin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Amish

Vierailija
5/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kiinnosta tietenkään mikään paha, vaan siis olen pro-life ja ihmisen tasapainoisen ja onnellisen elämän ihannoija. Haluaisin olla sellaisten ihmisten parissa, joita voisin ihailla ja jotka eläisivät hyveellisesti. Minua ärsyttää ja ahdistaa nykyajan rietas ja syntinen elämä.

Vierailija
6/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin jaksaisit olla sellaisessa kovin kauaa, aika nopeasti alkaisi jotain ongelmaa löytyä sekö lisäksi ongelmaa ongelman perään ja tämän jälkeen loputtomat yhteyden otot ja ne tulee ihan ovelta asti sua hakemaan kotoa jos koitat jäädä pois.

Vierailija
7/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärilahkojen yhteisöllisyys on vaarallista. Jos olet eri mieltä, sinut hylätään, sinulle ei edes puhuta enää.

Jos kaipaat kristillistä seurakuntaa joka on tiukempi opetuksessaan kuin luterilainen kirkko, ja on paljon aktiviteetteja (aloita esim.Alfa-kurssista), kokeile Vapaakirkkoa tai helluntaiseurakuntaa.

Vierailija
8/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity Jehovantodistajiin! Kyllä noudattamista piisaa...riittävästi!

Vierailija
9/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kai sitä tällaistakin selvittää.

Suoralta kädeltä osaan sanoa, etteivät lakihenkiset kristityt harrasta terrori-iskuja. Toisiltaan voivat kyllä edellyttää lakihenkisyyttä, mitä se nyt onkaan.

Amissit ovat aika viimeisen päälle, mitä noudattamiseen tulee. Aika kiehtovia, itse asiassa.

En löytänyt muuta kuin enkuksi wikiartikkelin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Amish

Olen käynyt joskus muinoin USA:ssa amishien asuinseuduilla (amishland-alueella) ja olihan se heidän elonsa idyllistä, tosin siinäkin oli omat arkiset murheensa tavallaan. Suomessa silti amisheja ei ole.

T. Ap

Vierailija
10/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA-kerho oli mielestäni äärikristytty paikka.

Vierailija
11/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vähemmän tunnetut yhteisöt joista myöhemmin paljastuu jotain hämärää, voisi  luokitella äärimmäisiksi lahkoiksi.

Sen lisäksi ovat nämä tutut ja turvalliset liikkeet (helluntaisrk, vapaasrk, kirkon omat herätysliikkeet) ja liuta uudempia (cityseurakunnat ja vastaavat) jotka toimivat avoimesti ja niissä käy ihan tavallista väkeä. Nuo tavallisetkin kansalaiset muodostavat ihan itse näkemyksensä asioista, vaikka pastorinsa saarnoja kuulevatkin.

Vierailija
12/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin jaksaisit olla sellaisessa kovin kauaa, aika nopeasti alkaisi jotain ongelmaa löytyä sekö lisäksi ongelmaa ongelman perään ja tämän jälkeen loputtomat yhteyden otot ja ne tulee ihan ovelta asti sua hakemaan kotoa jos koitat jäädä pois.

Innostuin jonkun hetkellisen hullutuksen viemänä mormoniuskonnosta ja tosiaan he ovat innokkaita värväämään uusia jäseniä. Kun kerran kävin siellä, niin oli vaikeaa päästä irti, vaikka he olivatkin ihmisinä aivan todella mukavia ja sympaattisia sinänsä. Kuitenkaan en valitettavasti voinut ottaa sitä Mormonin kirjaa todesta, joten ei ollut minun juttuni se uskonto/lahko. :(

T. Ap

Vierailija
13/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

WBC

Vierailija
14/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innostuin jonkun hetkellisen hullutuksen viemänä mormoniuskonnosta ja tosiaan he ovat innokkaita värväämään uusia jäseniä. Kun kerran kävin siellä, niin oli vaikeaa päästä irti, vaikka he olivatkin ihmisinä aivan todella mukavia ja sympaattisia sinänsä. Kuitenkaan en valitettavasti voinut ottaa sitä Mormonin kirjaa todesta, joten ei ollut minun juttuni se uskonto/lahko. :(

T. Ap

Mormonit eivät ole kristittyjä.

Vierailija
15/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat täynnä kadoksissa olevia ja pahoinvoivia ihmisiä, joita luonnehäiriöiset käyttävät hyväkseen.

Kyllä. Hierarkian pyörteisiin pääsevät nekin kouluttamattomat ”saarnamiehet” joille oikeassa elämässä naureskellaan. Eli vallanhaluahan tuo pelleily suurimmalta osaltaan on.

Vierailija
16/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärilahkojen yhteisöllisyys on vaarallista. Jos olet eri mieltä, sinut hylätään, sinulle ei edes puhuta enää.

Jos kaipaat kristillistä seurakuntaa joka on tiukempi opetuksessaan kuin luterilainen kirkko, ja on paljon aktiviteetteja (aloita esim.Alfa-kurssista), kokeile Vapaakirkkoa tai helluntaiseurakuntaa.

Vapaakirkko kuulostaa nimenä kovin liberaalilta. Helluntaiseurakunnassa häiritsee hieman se henkilökohtaisen julistamisen ja maallikkosaarnaajien merkitys. Voin toki olla väärässäkin; omat kokemukse perustuvat siihen, kun olin teini-ikäinen ja kävin heidän tilaisuuksissaan.

T. Ap

Vierailija
17/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westboron baptistikirkko

Vierailija
18/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hierarkian pyörteisiin pääsevät nekin kouluttamattomat ”saarnamiehet” joille oikeassa elämässä naureskellaan. Eli vallanhaluahan tuo pelleily suurimmalta osaltaan on.

Jep. On vihdoinkin ”joku”, ja pääsee vaikuttamaan ja alistamaan. Narsismin alkeet.

Vierailija
19/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaakirkko kuulostaa nimenä kovin liberaalilta. Helluntaiseurakunnassa häiritsee hieman se henkilökohtaisen julistamisen ja maallikkosaarnaajien merkitys. Voin toki olla väärässäkin; omat kokemukse perustuvat siihen, kun olin teini-ikäinen ja kävin heidän tilaisuuksissaan.

T. Ap

Vapiksessa on käsittämättömiä häröjä ”saarnaajina”. Aivan lataamokamaa.

Vierailija
20/82 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Mormonit eivät ole kristittyjä.

Se on kyllä totta ja se oli pääosin se perustavaa laatua oleva ongelmakin. Sama pätee Jehovan todistajiin.

T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi