Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän keksisi päikyn ja ryhmiksen tädeille joululahjaksi?

Joulu
05.11.2018 |

Voiko antaa syötävää vai esineen? Olemme uusi perhe-

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kumpaakin? Suklaata ja esim. kahvi- / teemuki menee aina.

Vierailija
2/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä olen vienyt lahjakortit kahvilaan, jolla saa kahvin ja leivoksen ostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esineistä ei ehkä mitään kotona säilyteltävää. Mieluummin jotain kuluvaa, kuten kynttilä tai servetit, tai jotain pientä hyödyllistä kuten heijastin.

Askartelukaupoista saa tiskirättipohjia, ja kangastusseja. Kuulostaa hölmöltä, mutta lasten kanssa tehden niistä tulee ihan hauskat muistamiset kortin sijaan.

Vierailija
4/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips

Ei kuiteskaan kantsi kauheen kalliita hankkii.

Tokmanni tai Hongkong käy.

Meiltä eskariin aina annettu itse tehtyjä kortteja joissa lasten valokuvia,

Päiväkodin valokuva tilauksista otetaan ainaa niitä vähän isompii tarra kuvia joista

koristelemalla tulee nättejä

Vierailija
5/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin jokaiselle hemmotteluhoidon läheiseen päiväkylpylään

Vierailija
6/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esineistä ei ehkä mitään kotona säilyteltävää. Mieluummin jotain kuluvaa, kuten kynttilä tai servetit, tai jotain pientä hyödyllistä kuten heijastin.

Askartelukaupoista saa tiskirättipohjia, ja kangastusseja. Kuulostaa hölmöltä, mutta lasten kanssa tehden niistä tulee ihan hauskat muistamiset kortin sijaan.

Meiltä annetaan aina jotain sellaista, josta jää muisto, Posliinimuki, jonka lapsi on itse maalannut, on kiva lahja. Siitä jää saajalle muisto. Kiva on myös laittaa nimi ja vuosiluku, niin helpommin muistaa, keneltä lahjamuki on.

Vierailija
7/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lahja vain, jos olet poikkeuksellisen tyytyväinen palveluun. Mä en ole koskaan ostanut mitään päikyn tädeille, mutta olen lähettänyt suklaata ja kiitoskortin poliisille tehokkaasta toiminnasta (en tiedä, uskalsiko ne syödä sitä, ei varmaan) ja lääkärille, joka hoiti irti lähteneen sormen toimintakuntoiseksi. 

Vierailija
8/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille maksetaan siitä lapsesi kaitsemisesta palkkaa.

Annatko lahjoja postinjakajallesi tai roskakuskillesi? 

Vierailija
9/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meiltä annetaan aina jotain sellaista, josta jää muisto, Posliinimuki, jonka lapsi on itse maalannut, on kiva lahja. Siitä jää saajalle muisto. Kiva on myös laittaa nimi ja vuosiluku, niin helpommin muistaa, keneltä lahjamuki on.

Harvassa taloudessa koskaan on liikaa mukeja. ne menee helposti myös rikki .

Kyllä ne lasten itse tehdyt lahjat vaan ovat parhaita!!!

Vierailija
10/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kahvihuoneeseen paketti tavallista kahvia ja teetä ja jotain herkkua. Se riittää ja koko työyhteisö pääsee nauttimaan. Maksamme itse kahvimme ja teemme ja herkkumme ja voi miten ihanaa kun joku joskus tarjoaa jotain.

t. päikyn täti

Vierailija
11/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa porukalla joku yhteinen lahja. Hemmotteluhoito tai teatteriliput. Ajattele jos joka joulu saisit 15 "yksilöllistä" muovailusavimöykkyä tai kynttilää..

Vierailija
12/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille maksetaan siitä lapsesi kaitsemisesta palkkaa.

Annatko lahjoja postinjakajallesi tai roskakuskillesi? 

Roskakuskille en, mutta postinjakajalle jätän paketin joka vuosi. On ollut sama jakaja jo vuosia.

-ohis-

Vierailija
13/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan niin pitkään, että päiväkodista annetaan minulle lahja. Sitten ojennan herkkukorin koko porukalle. Ei ole vielä päikyn tädt lahjoneet vanhempia,joten en ole voinut oll vastavuoroinen.

Vierailija
14/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka teidän oman pikku Päivi-Petterin maalaamat mukit olisivatkin teidän mielestä hellyyttäviä, päikyn tädit haluavat räkänokkianne teoksista vapaa-ajallaan totaalisesti eroon. Roskiin menevät, voin luvata!

Tähän mennessä tulleista ehdotuksista tuo lahjakortti kahvilaan on kyllä ehdottomasti paras! Ei mitään turhaa krääsää, pliis! Miettikää, jos joka vuosi vaikka yksi lapsi toisi kipon jouluksi, yksi kevääksi. Se tekisi kahdessakymmenessä vuodessa jo 40 turhaa esinettä.

Vierailija
15/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie kahvihuoneeseen paketti tavallista kahvia ja teetä ja jotain herkkua. Se riittää ja koko työyhteisö pääsee nauttimaan. Maksamme itse kahvimme ja teemme ja herkkumme ja voi miten ihanaa kun joku joskus tarjoaa jotain.

t. päikyn täti

Samaa  mieltä. Kerran koko työporukalle tuotiin mielettömän isot sydämen muotoiset piparkakut, joihin oli kirjoittettu sokerikuorrutteella jokaisen nimi. Tuntui ihanalta, kun kaikkia muistettiin yhteisesti.

Ainoa kurja puoli oli se, että laitoshuoltajaa ei muistettu, koska oli ollut pitkään palkattomilla.

Ideana tosi hyvä, kun vielä laittaa kahvi- tai teepaketin ja nätin kortin.

Vierailija
16/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan joskus leivottu lasten kanssa joku piirakka tms. yhteiseksi herkuksi ryhmän hoitajille. Turhaa krääsää yritän välttää antamasta. Myös esim. suklaata ja teetä on viety, ja lasten itsetekemät kortit.

Vierailija
17/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota lahjomaan ketään. Miksi siis vaivata päätään mokomalla turhuudella.

Vierailija
18/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kutsut itseäsi päikyn TÄDIKSI? Minä miellän teidät varhaiskasvatuksen ammattilaisiksi, en miksikään helvetin tädeiksi.

Vierailija
19/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kumpaakin? Suklaata ja esim. kahvi- / teemuki menee aina.

Niitä on parikymmentä kaapissa tuikkulyhtyjen ja kukkamaljakoiden vieressä.

Kannetaan kerran vuodessa kierrätyskeskukseen.

Vierailija
20/42 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa joku mainitsi tiskirätit.

Hauska lahja, josta ei jää pitkäaikaista muistoa.

Lapsi voi itse piirtää jotain kaunista. Käyttöön se tulee kuitenkin joten kiva se on.

Tuoksusaippua siihen mukaan vielä, niin on ihan riittävän hyvä.