Onko minun oikeus ärsyyntyä, kun miesystävä soittaa herätystä vieressäni 5-6 kertaa kun saisin nukkua?
Minä teen iltavuoroa ja satunnaista päivävuoroa, mutta ne aamut kun saisin nukkua, niin todellakin haluan nukkua.
Silloin miesystävä väittää, että eihän se plimputus ketään häiritse kun ei itse sitä kuule. On immuuni sille tai jotain. Jos sammutan sen plimputuksen, niin olen joku **** joka yrittää terrorisoida.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsisi enemmän se jos mulla olisi kumppanina ihminen, joka ei osaisi sen verran itse päättää asioista, että joutuisi kysynään tällaista jostain keskustelupalstalta.
Ajattelisin, et se on kyllä vähän urpo.
Jep. Jos mun miesystävä kirjoittaisi meidän yksityisasiat tänne ja kyselisi aina muilta vahvistusta joka juttuun....en kyllä jaksaisi. Ei aikuinen ihminen näin toimi.
On olemassa myös äänettömiä herätyskelloja, esim. Fitbit värisee ranteessa.
Miten nämä ihmiset sitten heräävät jos eivät omaa herätyskelloaan kuule? Odottavat että puoliso herättää?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyyntyisin itsekin. Inhoan ihmisiä, jotka torkuttaa. Heräisivät kerralla!
Me torkuttajat taas inhotaan teitä.
Huh huh mitä laumasieluisuuta kun pitää muilta kysyä saako ärsyyntyä :D meillä päin kukin tietää ihan ite koska ja mikä asia vituttaa. Ei siihen lupia kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä inhota. Komppaan ap:ta, vaikka yksin nukkuessani torkutan jopa 2h ajan, 10min kerrallaan. Älytöntä, tiedän. Paha tapa jäänyt päälle. En kyllä kehtaisi poikaystävää kiusata omalla pitkitetyllä heräysrutiinilla, vaan laitan kellon soimaan ja nousen ylös kun se soi. Sillä se on huomaavaista ja haluan olla rakastani kohtaan huomaavainen.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös äänettömiä herätyskelloja, esim. Fitbit värisee ranteessa.
Miten nämä ihmiset sitten heräävät jos eivät omaa herätyskelloaan kuule? Odottavat että puoliso herättää?
Minulla on lapsi, joka ei turnausmatkoillaankaan herää ääneen. Luulisi hotellissa vieraiden kanssa olevan herkemmäsdä unessa. Kaverit tiputtavat hänet sängystä ja minä ravistelen hereille. En tiedä miten hän aikuisena aikoo ratkaista asian.
Torkuttaja täälläkin antaa syvän hyväksyntänsä AP:n ärsytykselle. Ei saa torkuttaa jos toinen voi jäädä nukkumaan. Minä raahaudun sohvalle torkuttelemaan. Muuuuutaman kerran tosin sain noottia asiasta ja päättyi siihen, että rakas mieheni ensin herätti minut väkisin ja kun sekään ei auttanut, vei puhelimeni toiselle puolelle kämppää. Julmaa, mutta ymmärrettävää.
En voi ymmärtää torkuttajia. Miksi on muka huonompi vaihtoehto nukkua yhteen pätkään sinne klo 6 saakka, kuin herätä jo 5.30 rämpyttämään sitä torkkunappia? Yhtä vaikeaa se herääminen on joka kerralla kun herätyskello soi, tai ainakaan minulla se ei muutu yhtään helpommaksi torkuttamalla. Yksi työkaveri kyllä paljasti olevansa torkuttaja ja koetti sitä selittää, mutta en vain ymmärrä.
Ja puolisoa kohtaan se torkuttaminen on käsittämättömän törkeää, jos toinenkin joutuu heräämään joka ikiseen pimputukseen ja siitä häiriintyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä inhota. Komppaan ap:ta, vaikka yksin nukkuessani torkutan jopa 2h ajan, 10min kerrallaan. Älytöntä, tiedän. Paha tapa jäänyt päälle. En kyllä kehtaisi poikaystävää kiusata omalla pitkitetyllä heräysrutiinilla, vaan laitan kellon soimaan ja nousen ylös kun se soi. Sillä se on huomaavaista ja haluan olla rakastani kohtaan huomaavainen.
Sama täällä. Yksin ollessa torkutan ajoittain paljonkin (ja usein sammutan kellon sitten vaan kokonaan ja jatkan unia...), mutta toisen vieressä pyrin nousemaan heti ylös. Joskus kyllä lipsahtaa yhden torkun puolelle, mutta siitä on kyllä jo viimeistään noustava. Se on vaan huomaavaista ja koska rakastan ja kunnioitan sitä mun vieressä nukkujaa, en kiusaa häntä huudattamalla kelloani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen iltavuoroa ja satunnaista päivävuoroa, mutta ne aamut kun saisin nukkua, niin todellakin haluan nukkua.
Silloin miesystävä väittää, että eihän se plimputus ketään häiritse kun ei itse sitä kuule. On immuuni sille tai jotain. Jos sammutan sen plimputuksen, niin olen joku **** joka yrittää terrorisoida.
Suosittelen erillisiä asuntoja.
Minä suosittelen erillisiä asuntoja lähinnä siksi, että mies kuulostaa todella ärsyttävän lapselliselta ja itsekkäältä tapaukselta, joka ei taida kunnioittaa Ap:ta muissakaan asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkaltaisia aloituksia tulee joka viikko. 0/5. Lue ne ja säästä muut vaivalta.
Ja tämäntyyppisiä uikutuksia tulee joka viestiketjuun.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää torkuttajia. Miksi on muka huonompi vaihtoehto nukkua yhteen pätkään sinne klo 6 saakka, kuin herätä jo 5.30 rämpyttämään sitä torkkunappia? Yhtä vaikeaa se herääminen on joka kerralla kun herätyskello soi, tai ainakaan minulla se ei muutu yhtään helpommaksi torkuttamalla. Yksi työkaveri kyllä paljasti olevansa torkuttaja ja koetti sitä selittää, mutta en vain ymmärrä.
Ja puolisoa kohtaan se torkuttaminen on käsittämättömän törkeää, jos toinenkin joutuu heräämään joka ikiseen pimputukseen ja siitä häiriintyy.
Mä torkutan silloin, jos ei ole ihan pakko nousta siihen ensimmäiseen soittoon, mutta illalla sitä vähän kuin toivoo että nousisin kuitenkin. Ehtii vaikka tehdä paremman aamupalan, lukea lehden rauhassa tai jotain. Aamulla sitten katsoo, että mikä on väsymystilanne ja miltä se näyttää suhteessa siihen lehdenlukuun. Usein kiinnostaa enemmän nukkua kuin lukea lehteä, jolloin painan torkkua ja nukun lisää. Koska teen tuon päätöksen noin puolessa sekunnissa ja päätettyäni haluta nukkua lisää palaan niihin hommiin kirjaimellisesti silmänräpäyksessä, enkä lähde räpläämään herätystä myöhemmäksi ja tuhlaa monta sekuntia arvokasta nukkumisaikaa sellaiseen. Painan siis torkkua, ja herään ehkä painamaan sitä vielä kerran, pari. Ja sitten nousen ja hoidan aamutoimet lukematta sitä lehteä. Jotain tämän suuntaista.
MUTTA. En tee tuota jos nukun jonkun vieressä. Jos torkku ei ole omassa kellossa, se on maailman raivostuttavin asia. Uni on mulle arvokas asia ja arvostan muidenkin unta yhtä paljon, enkä siedä minkäänlaista unen terrorisointia kenenkään taholta. Kotona pitää saada nukkua, jos väsyttää, piste.
Unen häiritseminen/estäminen/keskeyttäminen on käytetty myös kidutuskeinona
Työpäiviä edeltävinä öinä menette miesystävän kanssa omiin asuntoihinne nukkumaan ja ongelma ratkeaa. Jos mies kerran on vain ja ainoastaan miesystävä, niin yhdessä nukkuminen ei ole asunnon vuoksi pakko.
En siis tarkoita, että miehesi yrittäisi sinua kiduttaa, vaan tuoda ilmi sitä psyykkistä ja fyysistä haittaa mitä joka öinen huonosti nukkuminen toistuessaan voi aiheuttaa. - 35
Mies voi nukkua toisessa huoneessa ja terrorisoida vain itseään.
Minun ja exän eron pääsyy oli se, että hän ei kunnioittanut untani lainkaan. Koetin aivan liian pitkään sietää jatkuvaa uneni häiritsemistä ja uskoa, että olin vain liian herkkänahkainen ärsyyntyessäni. Lopulta olin henkisesti ja fyysisesti niin stressaantunut koko uniasiasta, että en enää saanut unta samassa sängyssä hänen kanssaan ilman unilääkkeitä.
Ajat miehen eri huoneeseen nukkumaan ja torkuttamaan.
Sellasella miehellä on jo joku järkevillä työajoilla töissäkäyvä nainen. Ei se jaksa katsoa aapeen iltavuoroja.