Olen päättänyt lopettaa lentomatkailun. Miten muut?
Näin olen päättänyt tehdä. Kannan korteni kekoon ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi.
Mitä muut aiotte tehdä asian eteen? Tai olette tehneet? Tai teettekö mitään?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole lopettamassa lentämistä.
Pari viikkoa on koko perheen edellisestä reissusta ja hiihtolomalla on seuraava, mannerten välinen lento.
Viherpiipertäjien itku on siihen päälle pelkkää plussaa.
Toivottavasti myös sitten omien lasten ja mahdollisten lastenlasten itku tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa on koko perheen edellisestä reissusta ja hiihtolomalla on seuraava, mannerten välinen lento.
Toivottavasti myös sitten omien lasten ja mahdollisten lastenlasten itku tulevaisuudessa.
No joo, toivotaan.
Siihen asti lennämme lomille kuten tähänkin asti. Ja jos lapsenlapsia joskus ilmaantuu niin toki he pääsevät mukaan.
Omista lapsista nuorin lensi muistaakseni 4kk ikäisenä jo.
Vierailija kirjoitti:
Se on ilon päivä, kun lentokoneenne syöksyy valtamereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ilon päivä, kun lentokoneenne syöksyy valtamereen.
Hei viherhiiperö!
Aja sinä jopolla räntäsateessa ja toivo koneen putoamista kun perheemme lomailee Meksikon Cancunissa kaksi viikkoa. En lähetä korttia, mutta voit katsoa lomakuvia instasta :D
Mun ilmastolupaus on, että lennän vähemmän kuin vihreiden puolue-eliitti. Ylipäätään kaikki noi kokoukset vois järjestää videokongresseina. Yritäpä nauttia Thaimaan lämmöstä etänä, kumpi onnistuu. Se vai kokous?
Viimeisin reissu reilu vuosi sitten Euroopan sisällä. Koska minulla on oma auto (tosin ajoa alle 100 km/vko) ja kaksi lemmikkikoiraa, pyrin vähentämään muuta turhaa kulutusta, esim. lentämistä. En varmaan lopeta ihan kokonaan, mutta ajattelisin, että lentomatka enintään 2-3 vuoden välein ja mieluiten Euroopan alueella on maksimi.
Tosin on myönnettävä, että meidän huushollissamme olisi akuutimpiakin korjausliikettä vaativia kohteita. Olemme miehen kanssa siirtyneet työpaikkaruokailussa lähinnä kasvisruokaan, mutta kotona lihaa ja etenkin maitotuotteita vielä kuluu. Maitotuotteita päivittäin, lihatuotteita useamman kerran viikossa. Ja ihan ehdottomasti idioottimaisinta on se, että ruokaa menee jonkin verran hukkaan. Tulee ostettua esim. kasviksia tai hedelmiä, ja sitten olemmekin liesussa koko ajan ja ruoat homehtuvat kotona. Samoin jonkin verran esim. maitoa ja jogurttia menee vanhaksi. Tässä pitäisi ehdottomasti parantaa tapansa!
En aio lopettaa, kun kerran muutenkin käytän lentokonetta vähemmän kuin kaksi kertaa (eli yhden matkan verran) vuodessa. Normaalitilanne ehkä lentomatka kerran neljässä vuodessa. Siitä on hankala käydä vähentämään. Vähentäköön ne, jotka huristelevat monta kertaa kuukaudessa. Heillä olisi jotain konkreettista vähennettävääkin. Lopettamisesta on vielä vaikeampi puhua.
Vierailija kirjoitti:
Mutta lihaa en ole syöny 30 vuoteen, on sekin jotain, muutoin kyllä olen sekasyöjä.
Itsekään en käytä lihaa, muutoin olen kyllä sekakäyttäjä.
Lentomatkustus on yksi kärpäsen paska maapallon hiilidioksidipäästöjä mitatessa. Paljon enemmän on merkitystä sillä mitä syö tai montako lasta tekee kuin sillä lentääkö ne pari lomalentoa vuodessa vai ei.
Työnantaja päätti mun puolesta, että vähennän lentomatkailua. Oikeastaan ihan hyvä, koska itse päätöstä olisi ollut hankalampi tehdä.
Eli jatkossa lentelen harvemmin työmatkoille, mutta tuskin ihan heti kokonaan lopetan sitä.
Jos tälle oikeasti halutaan tehdä jotain, on asettettava pakotteita. Pelkällä vapaaehtoisuudella ihmiset eivät lentämistä lopeta.
Minä en ole vielä edes kunnolla aloittanut,olen tehnyt 20 vuoden aikana 3 lentomatkaa.