Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen päättänyt lopettaa lentomatkailun. Miten muut?

Vierailija
05.11.2018 |

Näin olen päättänyt tehdä. Kannan korteni kekoon ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi.
Mitä muut aiotte tehdä asian eteen? Tai olette tehneet? Tai teettekö mitään?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa enää kaksi kertaa viikossa, mieluiten sekin aina joko hirvenlihaa tai kanaa/kalaa. En tilaa halpatavaraa Kiinasta yms, korjaan rikkinäiset vaatteet ja pyrin vähentämään kaikkia turhia ostoksia. Ylikuluttaminen on myös yksi suuri päästöjen aiheuttaja, esimerkiksi se, että ostetaan viikottain uusia vaatteita ja lapsille ostetaan joka kuukausi uusia muovileluja.

Vierailija
22/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, Muhun ei  tuollainen viherepesu tehoa.Aion tasan lentää kuten tähänkin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Li Anderson tykkää lomailusta, ja pitkistä lomalennoista

- ykkösluokassa tietenkin...

...koska se on eri asia.

Vierailija
24/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lentomatkusta. Haluan kokea moraalista ylemmyyttä etenkin poliitikkoja kohtaan. Tavallinen kansa tehköön mitä huvittaa.

Vierailija
25/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa meen junalla/patikoin Thaimaahan Venäjän läpi niin en saastuta. 

Vierailija
26/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion tehdä sen, että varaan jouluksi koko perheelle lennot Miamiin, ja sieltä risteilyn Karibialle. Sitä ennen tosin luvassa vielä shoppailureissu Lontooseen.

Vierailija
27/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa meen junalla/patikoin Thaimaahan Venäjän läpi niin en saastuta. 

Jos oikeasti tekisit noin ja pitäisit reissustasi blogia, niin olisi tosi mielenkiintoista seurata!

Vierailija
28/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä aloittanutkaan.

Vierailija
29/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää turhia vaate ja krääsäostoksia, kierrätän mahdollisuuksien mukaan, kotiimme vaihdetaan maalämpö.

Vierailija
30/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopeta, reissailen maailmalle lentämällä aina kun rahaa.Työelämä on nykyisin niin stressaavaa Suomessa ja elämä ankeaa , että haluan lomilla mahdollisimman kauas täältä, mieluiten toiselle puolelle maailmaa.Maihin joissa on aurinkoa ja iloisempia ihmisiä kuin täällä.

Vierailija
31/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lopeta.

Vierailija
32/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio lopettaa, lennän ihan tarpeeksi harvoin jo ennestään. Viimeksi lensin toissakeväänä laskettelulomalle (yleensä meen junalla, tuolloin olin vain pitkän viikonlopun niin nopeempi lentää) ja sitä ennen 13v sitten kielikurssille teininä. 

Vierailija
33/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yritän vähentää lihansyöntiä ja kertakäyttöastioita. Lentämistä ei ole tullut kovin paljon harrastettuakaan

Vierailija
34/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lentänyt, mutta toivottavasti lennän vielä joskus edes muutaman matkan verran. En tunne huonoa omaatuntoa, että haluan joskus lentää, kun toiset lentävät joka vuosi.

Teen kasvisruokaa hieman useammin kuin ennen ja en osta maitoa. Käytän siis edelleen lihaa ja maitotuotteita, kun kasvisruoka välillä kyllästyttää ja kaikkea ei vain voi korvata täysin tai edes lähelle kasviversiolla.

Vierailija
35/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän lentolakkoilullanne ole mitään merkitystä, jos kotoa kuitenkin löytyy liuta lapsia, autoja ja lemmikkejä. Sössitty jo.

Vierailija
36/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lentomatkailun vuosia sitten ja vegaani olen ollut jo vuosia. Hankin vain yhden lapsen ja elän suht pelkistettyä elämää luonnon helmassa, teen kotoota käsin töitä kuten olen tehnyt 15 vuotta. Nyt joudun jonkin verran reissaamaan työn takia. Tosin kun ei asia näytä muitakaan juuri kiinnostavan, niin miksi sitä pitää itse kärvistellä. Olen ajatellut matkaa ensi vuonna Austaraliaan koko perheen kanssa ja lisäksi yhtä Euroopan matkaa. 

Vierailija
37/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme puolisoni kanssa ainoastaan julkista liikennettä, emmekä omista autoa tai aio hankkia autoa. Pyrimme tekemään mahdollisimman paljon kasvisruokaa ja riistaa. Matkustamme lentokoneella maahan, jossa olen asunut. En voisi kuvitella, etten pääsisi läheisteni luona käymään tuolla maassa. Siispä emme osta autoa, vaikka tulot sen sallisivat ja helpottaisi arkea.

Vierailija
38/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätkää nyt. Lentomatka Kreetalle (edestakainen) päästelee kolmasosa tonnin hiilidioksidia. Se ei ole paljoa mitään. Teidän osuutenne on noin 10 tonnia vuosittain muutenkin.

Kaiken kaikkiaan suomalaisten päästöistä noin 3,5 % on peräisin lentämisestä ja maailmanlaajuisesti pari prosenttia. Noin 3,5 % lämpenemisestä johtuu lentämisestä, koska RFI nostaa vaikutusta hitusen.

Jos asuisitte Virossa, päästelisitte 15 tonnia hiilidioksidia. Eli suomalainen voi lentää etelään 15 kertaa joka vuosi ilman tunnon tuskia, jos verrataan virolaisten päästötasoon.

Vierailija
39/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lentämisen viime kesänä ja aloitan taas uudelleen joulukuussa.

Vierailija
40/92 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkustus on niin marginaali ongelma ilmastonmuutoksessa, joten kyllä, aion edelleen matkustaa kerran vuodessa johonkin lämpimään. Mites Ap toi autoilu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi