Voi että ärsyttää anopin vaivihkainen jokapaikan nuuskiminen
Anoppi hiippailee koko ajan ympäriinsä ja tutkii "auttelun" ja "järjestelyn" varjolla paikkoja. Nyt viimeksi aamulla huomasin, että illan jälkeen lääkekaappiin oli ilmestynyt keittiössä ollut yskänlääkkeen mittakorkki. Samalla kaikki lääkekaapin jutut oli kronattu läpi. Tai posti "käydään läpi" eli kirjeet, laskut, palkkakuitit jne. avataan kuoristaan ja arvatenkin lukaistaan läpi. Jopa pyykkikori nuohotaan, ja sokeri pohjalla - roskikset "tyhjennetään" siten, että otetaan tyhjä roskakassi siihen viereen ja nostellaan roskat varsinaisesta roskiksesta (jossa olisi siis pussi ihan vaan poisnostettavaksi, niin kuin normaalia on) siihen toiseen.
Samalla perusteellisuudella hän seuraa kuin varjo perässä, seuraa kaiken mitä tehdään, eikä mikään pääse tapahtumaan ilman että hän havaitsee.
Anoppi on juuri sellainen ihminen, joka voisi huomauttaa lounaspöydässä, että teillä näyttää olevan kortsut yhtä vaille loppuun, muistatteko hakea itse vai haenko minä koiraa pissattaessa? Tai että mielenterveyspillerit on menneet vanhaksi, tai että onneksi teillä on se vararahastotili, kun hajosi tuo pyykkikone ja tiskikone samaan aikaan, sen sisältö riittää hyvin.
Olen sanonut anopille, ja myös mies on sanonut anopille, ettemme halua hänen alkavan "autella" meillä ollessaan, mutta ei se ole ikinä auttanut.
Kommentit (77)
No sanotte että anopilla ei teille ole enää asiaa. Yksinkertaista.
Jospa Anopilla on oikeutettu epäilys Miniän rehellisyydestä? Käytettyjä kortuja Miehen ollessa matkoilla jne.
Tässä ei ole kaikki nyt kerrottu...
Aapee valmistelkaa anopille jännitystä sisältävä vierailu. Roskiksen pohjalle kumirotta tai oikea raato, kaikkiin kaappeihin/laatikostoihin joihin ei ole asiaa jokin kiva ylläri(vaikka sitten hirviönaamari tai hiiren nakki hyllyn reunalle), lääkekaappiin jotain provosoivaa vaikka mini kokoisia viinapulloja, jos ei löydy mitään pulloon säilöttyä käärmettä.
Me pyydettiin joskus apua anopilta kun lapset sairasti taukoamatta ja töitäkin olisi pitänyt välillä tehdä. Tästä luovuttiin, kun lapsi kertoi pettyneenä että mummo ei lukenut yhtään satua tai pelannut mitään peliä. Sen sijaan mummo oli "katsellut kaappeja".
Opittiin, että jos ottaa vanhemmalta sukupolvelta apua vastaan, on sen hintana yksityisyys. Liian kova hinta meille.
Vierailija kirjoitti:
Uteliaisuuttaan silmäilee, ei tarkoita mitään pahaa. Samalla lailla kuin sinäkin anoppilassa. Tosin sinä tutkailet mahdolliset perinnössä saatavat tavarat, anoppi ei ajattele niin.
Anoppi on konmarittanut ja kuolinsiivonnut taloa tyhjäksi jo vuosikausia, eikä ap ei tietenkään ole perimässä mitään appivanhemmiltaan muutenkaan; poikansa perii mitä perii sitten joskus, kun tyypit ovat heittäneet lusikat nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
JOHAN ON PROVOA TAAS KYLLIKSEEN. TAAS TÄTÄ PASKAA JOLLA SAA VIHaPUHEET ALKUUN.
On todella kuviteltua että kiinnostais jonkun laskuja tai kaappeja tutkia. Hyi helkkari, ei ikinä. Mitä sen väliä jos ne kaapit on sotkussa ja velkalaskut pöydällä?
Sulla jos on ongelmana jatkuvasti kirjoitella anopin kauheuksia, niin ota itseäsi kiinni niskasta ja pese ne paska ajatukset pois ja nauti päivästäsi. Pitääkö sitä vuodesta toiseen itseään aivopestä negatiivisuudella. Ajatukset ohjaa nyt liikaa pahansuopaisuuteen. Ajattele jotain elämän iloja tässä päivässä. Kyllä ajatuksen voimalla voi ohjata elämää paremmaksi.
Minulla onkin valtava ajatuksen voima.
Tämä kuvittelemani tonkija esittää lisäkysymyksiä jos ei löydä tarpeeksi tietoa tonkimalla. Antaa myös neuvoja ja ohjeita varsin agressiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä äsken luin? Aloituksen esimerkit eivät ole tapahtuneita asioita vaan asioita, joita s a a t t a i s i tapahtua? Mutta siis ei ole tapahtunut. Tuota tuota. Tämä selvittää aika paljon Vauva-palstan "Anoppini on helvetistä" tyyppiset aloitukset.
Ei, ei, ei...lue nyt hyvä ihminen uudestaan. Minulla ei ainakaan ollut mitään vaikeuksia ymmärtää, mitkä ap:n esimerkit olivat oikeasti tapahtuneita ja mitkä "en ihmettelisi vaikka seuraavaksi".
Tässä vielä yksi joka saa palkkakuitit kyllä ihan paperisina - se nyt vain sattuu olemaan meidän firman käytäntö.
Mun anoppi on just näitä, jotka ohi mennessään kokeilevat paljonko pölyä on hyllyn reunassa, siirtelevät esineitä, katsovat vähän sitä ja tätä, syynäävät parasta ennen-päivät, järjestävät säilykepurkit kokojärjestykseen, lusikkalaatikon niin kuin hänellä itsellään on, vaihtavat keittiöpyyhkeet, viikkaavat alusvaatteet pinoihin, pyyhkivät huonekasveista lehdet yksitellen, rapsuttavat klapeista tuohet ja jäkälät somiin kekoihin, valmistavat 2 * 10 kg kana- ja jauhelihakastiketta, purkittavat ne 2 dl purkkeihin, teippaavat niihin viikonpäivän nimen ja pakastavat ne samassa järjestyksessä.
Ei olisi kannattanut avioitua koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä yksi joka saa palkkakuitit kyllä ihan paperisina - se nyt vain sattuu olemaan meidän firman käytäntö.
Minä en ole tainnut saada paperista palkkakuittia sitten vuoden 2005. Millä kivikaudella teidän firma on.
Yleisradio lähettää paperiset kuitit.😂
Työskenteleekö anoppisi valtiolle?
Lähes vastaavanlainen anoppi oli minulla - lopulta otin eron miehestä. Mielenterveyteni olisi mennyt. Ei sitä turhaan sanota "mies erotkoon äidistään". Miehen tarttis ne rajat asettaa.
Kirjesalaisuuden rikkominen on rikos, josta voi tehdä poliisiasian. Vink vink.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole tainnut saada paperista palkkakuittia sitten vuoden 2005. Millä kivikaudella teidän firma on.
ÖHÖ ÖHÖ VÄHÄX NIINQ SIIS NOLOO LOL WTF HÖHÖH
:DDD
Tämä oli paras. Itsellä ei ole penkoja-anoppia tai -äitiä, mutta jos olisi, tekisin just näin.