Voi että ärsyttää anopin vaivihkainen jokapaikan nuuskiminen
Anoppi hiippailee koko ajan ympäriinsä ja tutkii "auttelun" ja "järjestelyn" varjolla paikkoja. Nyt viimeksi aamulla huomasin, että illan jälkeen lääkekaappiin oli ilmestynyt keittiössä ollut yskänlääkkeen mittakorkki. Samalla kaikki lääkekaapin jutut oli kronattu läpi. Tai posti "käydään läpi" eli kirjeet, laskut, palkkakuitit jne. avataan kuoristaan ja arvatenkin lukaistaan läpi. Jopa pyykkikori nuohotaan, ja sokeri pohjalla - roskikset "tyhjennetään" siten, että otetaan tyhjä roskakassi siihen viereen ja nostellaan roskat varsinaisesta roskiksesta (jossa olisi siis pussi ihan vaan poisnostettavaksi, niin kuin normaalia on) siihen toiseen.
Samalla perusteellisuudella hän seuraa kuin varjo perässä, seuraa kaiken mitä tehdään, eikä mikään pääse tapahtumaan ilman että hän havaitsee.
Anoppi on juuri sellainen ihminen, joka voisi huomauttaa lounaspöydässä, että teillä näyttää olevan kortsut yhtä vaille loppuun, muistatteko hakea itse vai haenko minä koiraa pissattaessa? Tai että mielenterveyspillerit on menneet vanhaksi, tai että onneksi teillä on se vararahastotili, kun hajosi tuo pyykkikone ja tiskikone samaan aikaan, sen sisältö riittää hyvin.
Olen sanonut anopille, ja myös mies on sanonut anopille, ettemme halua hänen alkavan "autella" meillä ollessaan, mutta ei se ole ikinä auttanut.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Niin, me kaikkihan saamme palkkakuitit kotiin kirjeissä. Samoin tiliote tulee paperiversiona.
Millä vuosiluvulla ap elelee, olisiko 1992?
Mulle tulee tilinauha kotiin, en ole ruksinut nettipankin versiota palkkaohjelmassa. Ja yksi tiliote tulee kun se on tilin jolle tulee sivutuloni, niistä ei tule tilinauhaa ja maksupäivät ei ole säännöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä äsken luin? Aloituksen esimerkit eivät ole tapahtuneita asioita vaan asioita, joita s a a t t a i s i tapahtua? Mutta siis ei ole tapahtunut. Tuota tuota. Tämä selvittää aika paljon Vauva-palstan "Anoppini on helvetistä" tyyppiset aloitukset.
Niin,mitähän sä oikein luit? Itse ainakin sain oikein hyvin selville, että suurinosa oli jo tapahtuneita juttuja ja lisäksi ap mainitsi että anoppi on sellainen ihminen että saattaisi tehdä myös asiat x ja y.
Vierailija kirjoitti:
Älkää kutsuko teille
Luuletko että tuollainen ihminen odottelee kutsuja?
Ongelma rajojen puute, joita poika ei aseta äidilleen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä anoppi teki samaa, mutta loppui kun sanoi rumasti. Postit yritti silti tonkia, joten ne piilotetaan kun hän tulee kylään. Jääkaapin ovessa olevat laput käännetään ympäri, niitä joskus yrittää vaivihkaa käännellä, mutta lopettaa kun toteaa, ettei siellä ole mitään hänelle, ne on meidän posteja. Vessan kaappeja silti tutki kun siellä kävi, joten jätin hänelle kerran ansan.
Yksi kaappi vessassa on jotenkin hiukan vinossa, joten jätin sinne ovea vasten yhden voidepulloni kyljelleen. Oli siinä naurussa pitelemistä, kun kuulin kauhean rysäyksen vessasta ja anopin kauhistuneen kiljahduksen. Kesti hyvän aikaa, ennenkuin anoppi tuli ulos vessasta punaisena. Kysyin vain, että löytyikös mitään kiinnostavaa. Mutisi vain jotakin epäselvää ja lähti aika pian kotiin. Eipä ole tuon jälkeen muuten penkonut kaappeja vessassa.
Ja että meitä nauratti kun minun La Merin (153 €) kasvovoidepullo rikkkoi pudotessaan meidän Villeroy & Boch pesualtaan (680 €).
Äitini on samanlainen.
Oli pakko vetää tiukat rajat, sillä tonkimisensa ja kommentointinsa kuormitti aivan liikaa.
Rajojen vetämisellä oli kuitenkin ikävä seuraus. Nyt hän tonkii, utelee, kyylää, kommentoi ja kontrolloi kahta kauheammin siskoni perhettä 😳
Viimeksi kun otettiin äitini mukaan kun mentiin siskon lapsen synttäreille (kyyti tarjottiin), niin äiti oli keksinyt huomautettavaa kolmesta siskoni asiasta ennen kuin päästiin edes sisälle.
Ensin siskon roskis oli väärässä paikassa, sitten autossa oli vääränlainen häikäisysuoja vauvalle, ja olipa vielä liikaa pihavalojakin.
Näistä valitti koko vierailun ajan + monesta sisällä huomaamastaan epäkohdasta.
Ihan kuin se olisi joku paniikkireaktio. Pakko saada tietää ja kontrolloida yhtä paljon kuin ennenkin. Nyt vaan kohteena on kahden perheen sijaan yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, me kaikkihan saamme palkkakuitit kotiin kirjeissä. Samoin tiliote tulee paperiversiona.
Millä vuosiluvulla ap elelee, olisiko 1992?
No mulle ainakin tulee palkkakuitti kirjeenä! Eikä siitä niin kamalan kauan ole kun tiliotteetkin vielä tuli.
Ap:lle tulee oma kuitti sähköpostiin, mutta miehen läppynen tulee paperisena.Työnantajasta riippuva juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä anoppi teki samaa, mutta loppui kun sanoi rumasti. Postit yritti silti tonkia, joten ne piilotetaan kun hän tulee kylään. Jääkaapin ovessa olevat laput käännetään ympäri, niitä joskus yrittää vaivihkaa käännellä, mutta lopettaa kun toteaa, ettei siellä ole mitään hänelle, ne on meidän posteja. Vessan kaappeja silti tutki kun siellä kävi, joten jätin hänelle kerran ansan.
Yksi kaappi vessassa on jotenkin hiukan vinossa, joten jätin sinne ovea vasten yhden voidepulloni kyljelleen. Oli siinä naurussa pitelemistä, kun kuulin kauhean rysäyksen vessasta ja anopin kauhistuneen kiljahduksen. Kesti hyvän aikaa, ennenkuin anoppi tuli ulos vessasta punaisena. Kysyin vain, että löytyikös mitään kiinnostavaa. Mutisi vain jotakin epäselvää ja lähti aika pian kotiin. Eipä ole tuon jälkeen muuten penkonut kaappeja vessassa.
Ja että meitä nauratti kun minun La Merin (153 €) kasvovoidepullo rikkkoi pudotessaan meidän Villeroy & Boch pesualtaan (680 €).
No se oli ihan perusvoidetta muovisessa pumppupullossa, enkä tietenkään jättänyt ansaa altaan ylle. Meillä on vessassa kaksi kaappia, pesualtaan päällä ja pöntön vieressä ylhäällä, jätin sen tottakai kaappiin, jonka alla ei ole mitään.
Meillä anoppi tirkisteli televisioiden taakse ilmeisesti pölyä etsien. Omituisinta on että on itse hamsteri niin miten toisen kodissa pystyy alkaa tutkimaan paikkoja ja pölyjä etsimään?
JOHAN ON PROVOA TAAS KYLLIKSEEN. TAAS TÄTÄ PASKAA JOLLA SAA VIHaPUHEET ALKUUN.
On todella kuviteltua että kiinnostais jonkun laskuja tai kaappeja tutkia. Hyi helkkari, ei ikinä. Mitä sen väliä jos ne kaapit on sotkussa ja velkalaskut pöydällä?
Sulla jos on ongelmana jatkuvasti kirjoitella anopin kauheuksia, niin ota itseäsi kiinni niskasta ja pese ne paska ajatukset pois ja nauti päivästäsi. Pitääkö sitä vuodesta toiseen itseään aivopestä negatiivisuudella. Ajatukset ohjaa nyt liikaa pahansuopaisuuteen. Ajattele jotain elämän iloja tässä päivässä. Kyllä ajatuksen voimalla voi ohjata elämää paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
JOHAN ON PROVOA TAAS KYLLIKSEEN. TAAS TÄTÄ PASKAA JOLLA SAA VIHaPUHEET ALKUUN.
On todella kuviteltua että kiinnostais jonkun laskuja tai kaappeja tutkia. Hyi helkkari, ei ikinä. Mitä sen väliä jos ne kaapit on sotkussa ja velkalaskut pöydällä?
Sulla jos on ongelmana jatkuvasti kirjoitella anopin kauheuksia, niin ota itseäsi kiinni niskasta ja pese ne paska ajatukset pois ja nauti päivästäsi. Pitääkö sitä vuodesta toiseen itseään aivopestä negatiivisuudella. Ajatukset ohjaa nyt liikaa pahansuopaisuuteen. Ajattele jotain elämän iloja tässä päivässä. Kyllä ajatuksen voimalla voi ohjata elämää paremmaksi.
Meillä minun äitini penkoo myös aina kaiken. Viimeksi tempaisi oikein kunnolla ja varasti teinin päiväkirjan teinin huoneesta.
Minun lapsuuteni/nuoruuteni oli ihan samanlainen. Ei mitään yksityisyyttä.
Ongelman ratkaisee yksi lukollinen kaappi. Sinne laskut, tiliotteet ja lääkkeet. Ja kaikki muu mitä et halua pengottavan.
Täällä on jo moneen kertaan ihmetelty , ihmettelen silti.
Miten nämä ihmiset pääsevät kotiinne? Asutteko jossain suomifilmi idyllissä , jossa luuta poikittain toimittaa lukittua ovea.
Jos anoppi on kutsuttu kylään niin kuinka suuri kämppä teillä on vaeltelee ympäriinsä ?Vieras , mukaan lukien anoppi, liikkuu rajatulla alueella oh,k,kh
Jos menee muualla niin komennat pois.
Tuttua. Tuo on "hyväntahtoista" vallankäyttöä ja kontrollointia. Tietää itsekin mitä tekee, älä mene halpaan. Ensi kerralla karjaise niin että lirahtaa tenaan lusikallinen, "hittoon sieltä kaapeilta!" Ihan sairasta antaa perheen ulkopuolisen ihmisen toimia noin, mietihän mitä tapahtuu jos otat samat elkeet käyttöön anopin kotona.
Meillä minun äitini veti herneen nenään kun menin omin luvin hakemaan lapselle jääkaapista maitoa hänen luonaan. Meillä hän tunki jopa makkariimme petaamaan sänkyä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on jo moneen kertaan ihmetelty , ihmettelen silti.
Miten nämä ihmiset pääsevät kotiinne? Asutteko jossain suomifilmi idyllissä , jossa luuta poikittain toimittaa lukittua ovea.
Jos anoppi on kutsuttu kylään niin kuinka suuri kämppä teillä on vaeltelee ympäriinsä ?Vieras , mukaan lukien anoppi, liikkuu rajatulla alueella oh,k,kh
Jos menee muualla niin komennat pois.
Meillä anoppi käy kerran tai kaksi vuodessa, eli kovin usein häntä ei tarvitse sietää, nyt ei varmaankaan tarvitse sietää enää lainkaan, kun ärsytti poikansa siihen pisteeseen, että laittoi välit poikki kokonaan.
Meillä anoppi istutettiin pöytään, mutta heti kun silmä välttää (käy katsomassa mitä lapsi touhuaa, keittää kahvia/vettä, käy vessassa tmv.) alkaa haahuilla ympäriinsä, yrittää käännellä niitä posteja jääkaapin ovessa, aukoo kiinni olevia ovia jne. Tuohon riittää jo se, että katsoo hetken toiseen suuntaan. Aina kun on aukonut ovia niin on kyllä sanottu, että se ovi on syystä kiinni, ei sinne tarvitse mennä.
Ongelmaan on yksinkertainen ratkaisu. Kun mummo tulee kyläilemään, siirtäkää kaikki sellaiset tavarat lukkojen taa, mitä ette halua mummon nuuskivan ja avain jemmaan sellaiseen paikkaan, mistä mummo ei sitä löydä.. Ja jos olette jossain ystävällisyyden puuskassa antaneet mummolle kotinne avaimen, ottakaa se pois. Tai vaihtakaa lukot.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuollainen anoppi.
Sanominen ei tosiaan auta, kun ihminen on sairaalloisen utelias, itsepäinen ja vähälahjainen.
Sitä oli vain aina vahdittava.
Ei olisi tullut kuuloonkaan päästää sitä kotiin kun ei ollut paikalla.Anoppi oli yksi niistä rasitteista, jotka johti avioeroon. Niin ja mies ei sanonut sille mitään.
Meillä anoppi väkisin tuli oven raosta kun olin lähdössä töihin eikä suostunut poistumaan.
Kun palasin oli penkonut talon jokaisen kaapin, käynyt lääkkeet läpi ja avannut kaikki kirjeet.
Nykypäivänä en edes kahta kertaa miettisi soittaisinko poliisin tuossa tilanteessa.
onnellinen uussinkku kirjoitti:
Kannattaa ottaa tuo anopin toiminta vakavasti puheeksi miehen kanssa, hänen asiansa on puhua äidilleen. Meillä anopin toiminta johti meidän avioeroomme. Anoppi inhosi miniää ja miniä anoppia. Mammanpoika lusmuili. Miniä haki avioeron ja pakkasi miehen tavarat.
Valitse, mutta valitse ajoissa.
Meillä tismalleen sama.
Kerkesimme olla 2 viikkoa erossa ja palasimme yhteen ja mies kummasti oli valmis lyömään rajat anopille (ei näitä kuitenkaan noudattanut joten välirikkohan siitä seurasi).
Vierailija kirjoitti:
Ongelman ratkaisee yksi lukollinen kaappi. Sinne laskut, tiliotteet ja lääkkeet. Ja kaikki muu mitä et halua pengottavan.
Sehän se vasta anoppia lietsoisi.
Uskoisi heti, että siellä on miniän "kaikki laittomat asiat".