Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät tajua, että kaupassa siirrytään uudelle kassalle siinä järjestyksessä missä jonotetaankin?

Vierailija
05.11.2018 |

Sama kuvio toistuu kaupassa joka päivä ja varmasti kymmeniä kertoja. Yhdellä kassalla on pitkä jono, jota aletaan purkamaan ja kuulutetaan esim. "kassa numero kaksi vapautuu". Tämän jälkeen jonon peräpäässä alkaa aina hirveä liikehdintä, kun jotkut henkisesti kehitysvammaiset mulkut eivät osaa käyttäytymistapoja, vaan alkavat puolijuoksua rynnimään uudelle kassalle, etuillen niitä jotka ovat jonottaneet kauemmin. Ne kauemmin jonottaneet joutuvat jäämään samaan pitkään jonoon kun nämä muljut vievät paikan, joka heille kuuluisi uudella kassalle.

Mikä siinä on niin vítun vaikeaa ymmärtää, että jonossa edelläolevat tulee päästää siihen uudelle kassallekin ensin? Ei uusi kassa tarkoita sitä, että on oikeus kyynerpäät pystyssa jyrätä jonon ohi.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on pelkkää utopiaa. Aivan varmasti sinne rynnii kuitenkin aina joku, joten paras vaan rynniä itse, jos sattuu pääsemään.

Vierailija
2/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat syövät hitaat. Suurin osa suomalaisista on niin hidasälyisiä että valitettavasti olen jo maksanut ostokseni ennen kuin hömelöt tajuaa edes mitä tapahtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö banaani äläkä vaahtoa. Nopeimmat ensin.

Vierailija
4/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä että nopea asiakas on jo ehtinyt maksaa ostoksensa kun nämä hitaat vasta älyävät että toinen kassa on vapautunut. Pitäiskö siis kaikkien odottaa kiltisti että nämä vajaaälyiset ehtisivät reagoida kun samassa ajassa nopeammat ovat jo tehneet ostoksensa...?

Vierailija
5/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti - tähän ilmiöön törmää vain Suomessa.

Vierailija
6/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se viereisen jonon alkupää ei ehdi metrin päässä olevalle kassalle ennen, kuin minä häntäpäästä tulleena (en ryntää), katson paikan olevan vapaa minulle.

Vierailija
7/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs tälläinen lakipykälä on? Jos sellaista ei ole niin nopeat syö hitaat

Vierailija
8/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin kassa vapautuu? Eikö se avaudu?

Vierailija
9/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se silleen mee. Eihän kaikilla kassoilla oo ees tupakkaa tai Veikkausta. Osa ei edes halua vaihtaa toiselle kassalle. Se menee kuka ehtii.

Vierailija
10/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä. En minä jää odottelemaan aikooko jonossa ensimmäisenä ja toisena seisovat siirtyä uudelle kassallae, vaan tietysti siirryn sinne itse ensin.

Vierailija
11/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maailmaa laajalti reissanneena tätä tapahtuu joka maassa jossa ei ole itsepalvelukassoja. Niissä missä taas on niin nopeat käyttävät itsepalvelua ja hiturit palvelu

Vierailija
12/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeat syö hitaat, ok. Alan sitten tästä lähtien vaikka väkivalloin pitämään oman paikkani jonossa ja heitän hihnalle tavaroitaan lappaavat etuilijat vaikkin väkisin takaisin omilla paikoilleen jonossa. Jos se on kerran ok meininkiä.

Vierailija
13/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kukaan ei siirry sinne aukeavalle kassalle, kun jonottaminen on niin kivaa...

Vierailija
14/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeat syö hitaat, ok. Alan sitten tästä lähtien vaikka väkivalloin pitämään oman paikkani jonossa ja heitän hihnalle tavaroitaan lappaavat etuilijat vaikkin väkisin takaisin omilla paikoilleen jonossa. Jos se on kerran ok meininkiä.

Hyvä tapa saada porttikielto kauppaan. Toki kyse on vain fantasiasta.

Vierailija
15/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä!

Ja monta kertaa olen myös avannut suuni, että mennäänkös järjestyksessä. Jos ehdin sen tehdä ennenkuin rynnijät ovat jo kassalla, ihmiset yleensä tottelevat ja ovat olevinaan kohteliaita. Mutta jos joku on jo kassalle ehtinyt, hän yleensä siinä luimistelee eikä ole kuulevinaan.

Ihme käytöstä.

Vierailija
16/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkeet!

Vierailija
17/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli erinomaisesti sanottu.

Vierailija
18/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeimmat menköön! ei mua kiinnosta kytätä kuka on jonottanut pisimpään :D tehokkainta on että jonot ylipäänsä lyhenevät, ei järjestyksellä väliä. henkilökohtaisesti kun jonotan, jonotan samassa jonossa loppuun asti enkä ees ala vaihtamaan, saa mennä ketkä tykkää. ei oo vakavaa.

Vierailija
19/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaalle kassalle saa mennä kuka vaan. Ei ole jonotusnumeroa.

Vierailija
20/61 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot käyny läpi kaikkien maailman maiden kassat! Vau!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi