Haluatko saada itsekuvattuja vauvankuva-joulukortteja?
Tiedättehän niitä, joissa pieni lapsi asetellaan kuusen alle tonttulakki päässä, otetaan kuva ja tilataan ifolorista siitä kuvasta joulukortti. Haluatko saada sellaisia kortteja? Mietin tässä, että teenkö vauvastani vai en.
Kommentit (98)
Minulla on ystävä joka joka vuosi lähettää itsestään ja miehestään jouluksi kuvan jossa ovat tonttulakit päässä, kuvat milloin missäkin vuoden aikana matkoilla otettuja ja aina ottavat tonttulakit mukaan niitä kuvia varten. Siis esim. kävivät Kuubassa kuukausia ennen Joulua, ottivat tonttulakit mukaan matkalle, kuvasivat itsensä tonttulakeisssa vanhassa punaisessa autossa Havannassa ja sitten lähetetään ne joulukorteiksi kaikille. Siis ajatella, tonttulakit mukana matkalla Kuubaan, Thaimaaseen ym ym vain kuvaa varten. OMG. Toivottavasti lukee tämän ja tunnistaa itsensä, hah!
Jenkeissähän on yleistä lähettää koko perheestä otos. Ne vasta kivoja olisikin!
En halua. Kaikki kortit menevät roskiin jo matkalla postilaatikolta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissähän on yleistä lähettää koko perheestä otos. Ne vasta kivoja olisikin!
Ja kaikilla täydellinen hymy jenkkihammasriveillä!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi jotkut laittavat omia tai lastensa kuvia kortteina. Ja vielä tonttulakit päässä, apua! Jotkut luulevat itsestään vähän liikoja. Minulla menevät suoraan roskiin kun käyn postilaatikolla, en edes tuo sisälle. Sama myös niiden joulukirjeiden kanssa johon laitetaan vuoden kuulumiset jotka ovat vain ihmeellistä itsekehua 'vuoden saavutuksista'.
Älä puhu sontaa, ei sulle kukaan mitään kortteja tai kirjeitä lähettele.
Minä tykkään! Vielä enemmän tykkään kyllä eläinkorteista:D Itse lähetän joka vuosi vanhemmilleni ja läheisimmille ystävilleni kissastani jouluteemaisen kortin lakki päässä tms. Nämä tuntuu olevan joka vuosi odotettuja kortteja (tosin lähetän vain ihmisille joiden tiedän niistä pitävän). Itselleni kelpaa myös kaupan halvimmat kortit, lasten piirustukset yms. Ihanaahan se on että joku näkee vaivaa muistaa toista kortilla, vielä näin digitaalisena aikana. Sähköisetkin muistamiset toki ilahduttaa mutta ei niitä tule samalla tavalla katseltua.
Vierailija kirjoitti:
Laita mieluummin kännykkään viestinä. En lähetä itse kortteja, joten joka vuosi ainakaan en tahdo, että sinä näkisit noin paljon vuokseni vaivaa. Olisi kiva saada yksi kuva lapsestasi paperisenakin, joten siitä kiitos jo etukäteen!
Täh? Laita mieluummin tekstari, mutta haluaisin paperikuvankin?
Ei väliä milanen kortti on, mutta noista valokuva korteista tulee ehkä pieni "paine" että ne pitäis säilyttää tai laittaa esille:D eli jos sua ei haittaa että se menee roskii n.kuukauden sisällä joulusta niin mikäs siinä, kivahan se on kortteja saada ja itsellesi saat kivan joulumuiston lapsestasi :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä joka joka vuosi lähettää itsestään ja miehestään jouluksi kuvan jossa ovat tonttulakit päässä, kuvat milloin missäkin vuoden aikana matkoilla otettuja ja aina ottavat tonttulakit mukaan niitä kuvia varten. Siis esim. kävivät Kuubassa kuukausia ennen Joulua, ottivat tonttulakit mukaan matkalle, kuvasivat itsensä tonttulakeisssa vanhassa punaisessa autossa Havannassa ja sitten lähetetään ne joulukorteiksi kaikille. Siis ajatella, tonttulakit mukana matkalla Kuubaan, Thaimaaseen ym ym vain kuvaa varten. OMG. Toivottavasti lukee tämän ja tunnistaa itsensä, hah!
Jos tunnisti itsensä, niin on varmaan sun entinen ystävä. Melkoinen "ystävä" olet.
Tykkään ja tykkään myös lemmikkijoulukorteista. Viime vuonna sain kaverilta kortin, joka oli ilmeisesti edellisenä jouluna otettu. Siinä perheen bulldog katsoi silmät lautasina ja kieli ulkona vastapaistettua kinkkua. Piskin ilme oli niin hauska, että pistin kortin talteen. Kaupan tonttukortit lentää roskiin uuden vuoden jälkeen.
En halua vauvakortteja. Enkä varsinkaan sellaisia, jossa se lapsi on jossain taljalla muuten alasti/vaippasillaan pelkkä tonttulakki päässä.
Kaikki joulukortit on ihania! Ei niitä liikaa luukusta kolahtele.
Sähköpostiin tulevasta kuvatervehdyksestä ilahtuisin kovasti! Kotiin tulevat kortit katson, mutta sen jälkeen ne lentävät saman tien roskiin.
Vauvapalstalla kokoontuvat vauvakorttien vihaajat. Omasta mielestäni muodon vuoksi lähetetyt Tiimarin kortit voisi jättää lähettämättä, itse tehdyistä ja valokuvakorteista tykkään.
Kyllä kelpaa. Ihana kun näkee kuinka lapset kasvaa. Lemmikeistä otetut kuvat kelpaa myös. Ja myös ne missä on sekä lemmikit että lapset. Omasta mielestä korttien saaminen on parhaimpia asioita joulussa.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin koirasta.
Lapsikortin lähettäjät saavat seuraavana jouluna kuvan minusta. Poseeraan siinä kuusenpallot korvakoruina kuusen vieressä.
Täähän olis oikeasti kiva kortti. Nauraisin ja saattaisin säästää jos olisit mun hyvä kaveri
Ihme tosikkoja. Ei ne lapsikortit ole tarkoitettu mitenkään albumiin laitettaviksi vaan ihan samalla viivalla kuin muutkin kortit.
oikeastiko joku ihan yökkii jos valokuvassa on lapsi tonttulakissa, mutta huonosti piirretty 10 snt kortti, jossa on osoitetarra liimattu ja painetun tervehdyksen alla hutaistu nimmari on tosi ihana huomionosoitus?
Vauvat tonttulakit päässä asetettuina johonkin korniin asetelmaan on jotain niin kliseistä kun ikinä voi olla. Sitten lähetetään sukulaisille, vaikka ketään ei oikeasti edes kiinnosta. En ymmärrä miten ihmiset jaksavat.
En muutenkaan ymmärrä koko joulukortti hommaa. Joka vuosi samat ihmiset pistävät samoille ihmisille ne pahviset kortit. Sitten jos jättää laittamatta, niin sitten puhutaan "en tiedä mikä niihin Lahtisiinkin on tullut, kun eivät enää edes joulukorttia lähetä ".
En tykkää lapsista joten en. Tykkään eläimistä joten eläinkortit ok.
Joo siinä kohtaa vois lakata lähettämästä ku etuhampaat puuttuu.