Haluatko saada itsekuvattuja vauvankuva-joulukortteja?
Tiedättehän niitä, joissa pieni lapsi asetellaan kuusen alle tonttulakki päässä, otetaan kuva ja tilataan ifolorista siitä kuvasta joulukortti. Haluatko saada sellaisia kortteja? Mietin tässä, että teenkö vauvastani vai en.
Kommentit (98)
Kyllä, jos vauva on suloisen näköinen, kaikki nimittäin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisten lapsista kyllä.
Mitä minä teen jonkun serkun lapsen kuvalla?
No mitä teet jollain tontun kuvalla?
Sitäpä juuri. Minkä hiton takia pitää lähettää jotain tuollaista krääsää?
Eli inhoat yleisesti joulukortteja?
Ihan yleisesti. Sen sijaan olisi kiva, että leipoisi piparit ja kävisi viemässä ne henkilökohtaisesti, jos haluaa ilahduttaa jonkun joulua. Tai soittaisi jollekin kaukana asuvalle.
Tästä pipariasiasta oli juttua yks päivä, että ei kiva saada varsinkaan lasten leipomia pipareita, koska eivät ehkä ole puhtaita. Soitto hyvä.
Mieluummin koirasta.
Lapsikortin lähettäjät saavat seuraavana jouluna kuvan minusta. Poseeraan siinä kuusenpallot korvakoruina kuusen vieressä.
Jos kortti on joulukortti eikä mikään etelänmatkakuva niin sitten on ok. Jos vauva on jouluisesti puettu ja kuva on taitavasti aseteltu ja otettu niin sellaiset ovat kivoja. Mutta sitä en ymmärrä, että otetaan tosiaan jokin uikkarikuva lapsista ja lähetetään se kaikille muka joulukorttina.
Niitä kortteja en halua missä ovat perheen teinit tavallisissa arkivaatteissa poseeraamassa. Eivät sellaiset ole mitään joulukortteja ollenkaan enkä halua kuvia kenenkään teineistä.
En tiedä milloin joillekin ihmisille on syntynyt käsitys, että joulu on se aika vuodesta kun pitää lähettää kuva omista lapsista kaikille sukulaisille ja tuttaville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan! En varmaankaan kyllä sinulta, koska en tunne sinua enkä voisi saadakaan, koska sinulla ei ole minun osoitettani... Mutta kyllä - ne ovat ihania! Eikä niiden tarvitse olla mitenkään jouluaiheisia poseerauskuvia - voihan siitä taustasta tehdä jouluisen.
Minusta tuli lapsi/perhekuvakortti vastainen, kun parina jouluna saatiin kortit jossa lapsi/perhe oli kuvattuna perheen etelänmatkalta.
Mikä oli se ongelma? Etelänmatka?
En ymmärrä miksi jotkut laittavat omia tai lastensa kuvia kortteina. Ja vielä tonttulakit päässä, apua! Jotkut luulevat itsestään vähän liikoja. Minulla menevät suoraan roskiin kun käyn postilaatikolla, en edes tuo sisälle. Sama myös niiden joulukirjeiden kanssa johon laitetaan vuoden kuulumiset jotka ovat vain ihmeellistä itsekehua 'vuoden saavutuksista'.
Piti muutaman kerran lukea otsikko ennen kuin tajusin että siinä ei kysellä halua vastaanottaa itsekuivattuja vauvankakka-joulukortteja ja mietin että jo on ihme trendejä nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan! En varmaankaan kyllä sinulta, koska en tunne sinua enkä voisi saadakaan, koska sinulla ei ole minun osoitettani... Mutta kyllä - ne ovat ihania! Eikä niiden tarvitse olla mitenkään jouluaiheisia poseerauskuvia - voihan siitä taustasta tehdä jouluisen.
Minusta tuli lapsi/perhekuvakortti vastainen, kun parina jouluna saatiin kortit jossa lapsi/perhe oli kuvattuna perheen etelänmatkalta.
Se, että sillä ei ollut mitään tekemistä joulun kanssa. Ja varsikin kun tiedettiin, että matka oli tehty keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että ei tuollainen ole joulukortti.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi jotkut laittavat omia tai lastensa kuvia kortteina. Ja vielä tonttulakit päässä, apua! Jotkut luulevat itsestään vähän liikoja. Minulla menevät suoraan roskiin kun käyn postilaatikolla, en edes tuo sisälle. Sama myös niiden joulukirjeiden kanssa johon laitetaan vuoden kuulumiset jotka ovat vain ihmeellistä itsekehua 'vuoden saavutuksista'.
Ei siinä mitään, jos on edes tonttulakit päässä, mutta ne jotka on kuvattu esim. lapsen balettiharrastuksesta tai edelliskesän purjehdusmatkalta. Hublebragaamista kuinka meillä harrastetaan balettia ja purjehditaan.
No minä kyllä ilahdun kaikista korteista. Lasten kuvista ja niistä kaupan halpiskorteista ihan yhtä paljon. En ymmärrä tuollaista mentaliteettia ollenkaan, että joku kortti ei kelpaa/on ruma/on tyylitön, ja roskiin menee. Kuulostaa melko ilkeiden ihmisten touhulta.
Vauvojen kuvat menettelevät, suurin osa on ihan söpöjä, mutta en halua kuvia isommista lapsista enkä varsinkaan enää tuollaisista 12-v ja vanhemmista lapsista. Vauvojen kuvakortit saatan laittaa esillekin, mutta noita muita lapsikortteja en, koska - anteeksi nyt vaan - varhaisteini ei ole enää yhtään söpö, saati joku armeijaikää lähestyvä finninaamainen teinipoika. Yksi tuttavaperhe lähettää edelleen joulukortin, jossa on heidän jo kotoa muuttanut yli kaksikymppinen lapsensakin, jota en edes varsinaisesti tunne enkä ole tavannut vuosiin. Tai en tiedä onko se joulukortti, kun ei kuvassa ole mitään jouluista, mutta oletan niin, koska se tulee aina joulun alla.
Mä tykkään! Mieluummin itsetehty tai kuvattu ku kaupasta ostettu. Edelleen säilössä kymmenenkin vuotta vanhoja joulukortteja, joissa tuttavien/ystävien/sukulaisten lapsia. Hauska katsella miten ovat muuttuneet. Itse olen sen verran laiskansutjakka etten omistani ole saanut otettua.
Ihan helvetin ilkeitä ihmisiä tässä ketjussa kommentoimassa! ”Yökkineet yhdessä räkänokille” jne. Jouluiloa vaan teillekin, hävetkää!!
Tykkään. Sukulaiset asuu kaukana joten on mukava saada kuvia vauvoista, tulee ne sitten missä muodossa tahansa. Säilytetty on kaikki. Vanhimmat jo yli 20v
Kuvaan itseni hinkkaamassa auton tuulilasia huurteesta miehen kalsarit jalassa, bikiniyläosa ja tonttulakki päällä. Villasukat feikkicrocseilla. Ah niin fun ja hastag familylife, hastag pukkiaodotellessa, hastag blessed, hastag tojotakorolla.
En, en ja en. En lapsettomana, en lapsettomuudesta kärsivänä enkä nyt lapsellisena. Säästettäköön ne niille sukulaisille, jotka oikeasti haluavat nähdä, miten lapset kasvavat. Suoraan roskiin menee.
Hyihelv... kirjoitti:
Ihan helvetin ilkeitä ihmisiä tässä ketjussa kommentoimassa! ”Yökkineet yhdessä räkänokille” jne. Jouluiloa vaan teillekin, hävetkää!!
Joulu on jo niin monta vuotta ollut kaupallista sontaa joka alkaa vuosi vuodelta aikaisemmin ettei vois vähempää kiinnostaa.
Minulle on ihan se ja sama millainen kortti luukusta tipahtaa. Ei ne valmiitkaan kortit aina silmää hivele.