Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekstiviesti TE-toimistolta

Vierailija
05.11.2018 |

" Hyvä tyänhakija, yritin tavoittaa sinua puhelimitse, soitan sinukle huomenna uudelleen. Soitan sinulle huomenna uudelleen 0295-alkuisesta numerosta , terveisin Uudenmaan Te-toimisto.

Merkillistä ettei puhelintiedoissani ole mitään ei-vastatut osiossa, eli koska minulle on soitettu.
"Huomenna" tulee siis soitto johonkin random-aikaan, joten oltava tarkkana koska mahdoton tietää etukäteen tai varautua koska soittoaikaa ei jostain kumman syystä mainita. Huomenna.
Lisäksi olemme näköjään tehneet sinunkaupat tekstiviestin perusteella.
Soittajaa ei puolestaan ole mitenkään yksilöity, kuka Te-toimiston sinunkaupat kanssani tehneestä ihmisistä on minua yrittänyt tavoittaa.
Ihan yimalkaista kohtelua työnhakijaa kohtaan. Asiantuntijan nimi vähintään tulee olla tekstiviestissä kuka tavoittelee ja miksi ja mihin aikaan ottaa uudelleen yhteyttä.

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joitain pieniä hetkiä päivässä jolloin ei pysty vastata, jos ei tiedä puhelun kellonaikaa.

Kuten?

Esimerkiksi suihku, autolla ajo, kaupan kassalla tms asioiminen, lääkärikäynti jne. Eikö työtön saa tehdä tällaisia asioita?

Kyllästyttää tämä nillitys. Eikö nyt yhtä puhelua voi vastaanottaa ilman tällaista itkemistä? Aikuisia ihmisiä olette kuitenkin.

Vierailija
162/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Lainsäätäjä edellyttää yhteydenottoa tietyin välein eli ketään ei voi karsia. Jokainen 3 kk työttömänä ollut tarvitsee erityistä tukea, vaikka itse olisi eri mieltä."

Mitä ihmettä minä juuri luin.

Lainsäätäjä päättää että tavitset erityistä tukea vaikka itse olisit eri mieltä.

Ja mitähän se erityinen tuki käytännössä on?

Täällä osa (moni) tuntuu ajattelevan että se tuki on kontrollointia ja sanktioita, eihän sellainen ole tukea, tuki kannustaa ja auttaa toisin kuin potentiaalisena rikollisena pitäminen ja ihmisarvon kieltäminen.

Ja en ole työtön. Olen kyllä ollut joskus mutta muistini ei ole valikoiva, muistan yhä miltä joidenkuiden julma asenne tuntui, ikinä en aio itse siihen syyllistyä.

Asiakashan saa itse kertoa, mitä tarvitsee! Hän saa valita suunnitelmaan tehtäviä, joiden katsoo edistävä työllistymistään. Asiantuntija valitsee sitten apunaan sellaisia palveluja, joista on apua. Ja kyllä, osallistumista kontrolloidaan ja työtön kokee sen ikävänä. Maailmassa kaikki ei voi olla kivaa.

Totta, maailmassa kaikki ei voi olla "kivaa", mutta voi olla järkevällä toimintapohjalla.

Oma asiointi-sivuilla kun ilmoittaudutaan työttömäksi saattaa käydä niin että valmiiksi työpaikkoja ja toimenkuvia tarjoava valikko ei edes tarjoa ammattinimikettäsi,eikö tunnista sitä -- etkä siitä eteenpäin pääse ellet valitse jotain tarjotuista.

Näin ollen ammatinkuvasi ei vastaa alkujaankaan osaamistasi minkä olet tuosta valikosta pakotettu valitsemaan ja se ei ole tosiaankaan "kivaa", se on pöljää.

Ammatti- ja koulutusnimikkeet eivät Oma asioinnissa ole mikään suomalainen keskintö, meillä käytetään tilastoinnin vuoksi eurooppalaisia yhteisiä järjestelmiä. Äärettömän harvalla on ammattinimikettä, jolle ei löydy vastaavuutta.

Ammatinkuva ei koskaan vastaa osaamista,koska osaaminen on ihan muuta kuin ammattisi! Ammattinimike kertoo tietystä ammatista, jonka peruasaist sinun oletetaan osaavan, mutta yleensä ihmiset osaavat paljon muutakin. Sieltä muuten löytyy kymmeniä erityisosaamismääritteitä, joilla voit tarkentaa sitä ammattinimikettä, joka ei mielestäsi vastaa osaamistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Lainsäätäjä edellyttää yhteydenottoa tietyin välein eli ketään ei voi karsia. Jokainen 3 kk työttömänä ollut tarvitsee erityistä tukea, vaikka itse olisi eri mieltä."

Lainsäätäjä päättää että tavitset erityistä tukea vaikka itse olisit eri mieltä.

Täällä osa (moni) tuntuu ajattelevan että se tuki on kontrollointia ja sanktioita, eihän sellainen ole tukea, tuki kannustaa ja auttaa toisin kuin potentiaalisena rikollisena pitäminen ja ihmisarvon kieltäminen.

Ja en ole työtön. Olen kyllä ollut joskus mutta muistini ei ole valikoiva, muistan yhä miltä joidenkuiden julma asenne tuntui, ikinä en aio itse siihen syyllistyä.

Asiakashan saa itse kertoa, mitä tarvitsee! Hän saa valita suunnitelmaan tehtäviä, joiden katsoo edistävä työllistymistään. Asiantuntija valitsee sitten apunaan sellaisia palveluja, joista on apua. Ja kyllä, osallistumista kontrolloidaan ja työtön kokee sen ikävänä. Maailmassa kaikki ei voi olla kivaa.

Totta, maailmassa kaikki ei voi olla "kivaa", mutta voi olla järkevällä toimintapohjalla.

Oma asiointi-sivuilla kun ilmoittaudutaan työttömäksi saattaa käydä niin että valmiiksi työpaikkoja ja toimenkuvia tarjoava valikko ei edes tarjoa ammattinimikettäsi,eikö tunnista sitä -- etkä siitä eteenpäin pääse ellet valitse jotain tarjotuista.

Näin ollen ammatinkuvasi ei vastaa alkujaankaan osaamistasi minkä olet tuosta valikosta pakotettu valitsemaan ja se ei ole tosiaankaan "kivaa", se on pöljää.

Ammatti- ja koulutusnimikkeet eivät Oma asioinnissa ole mikään suomalainen keskintö, meillä käytetään tilastoinnin vuoksi eurooppalaisia yhteisiä järjestelmiä. Äärettömän harvalla on ammattinimikettä, jolle ei löydy vastaavuutta.

Ammatinkuva ei koskaan vastaa osaamista,koska osaaminen on ihan muuta kuin ammattisi! Ammattinimike kertoo tietystä ammatista, jonka peruasaist sinun oletetaan osaavan, mutta yleensä ihmiset osaavat paljon muutakin.

Sieltä muuten löytyy kymmeniä erityisosaamismääritteitä, joilla voit tarkentaa sitä ammattinimikettä, joka ei mielestäsi vastaa osaamistasi.

Löytyy kymmeniä erityisosaamismääritteitä. Miksi ?

Jokainen ihminen voi kyllä kirjoittaa oman ammattinsa ja klikata eteenpäin ilman täysin aikaa vievää ja hankalaa erityisosaamismäärite-etsintää. Ketä joutava klikkailu ja kikkailu palvelee?

Vierailija
164/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Ammatinkuva ei koskaan vastaa osaamista,koska osaaminen on ihan muuta kuin ammattisi!

Näköjään  --  jos on esimerkiksi pakko valita joku ammateista edes sinnepäin  ellei omaa ammattinimikettä edes löydy kyseisestä valikosta.

Vierailija
165/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Ammatinkuva ei koskaan vastaa osaamista,koska osaaminen on ihan muuta kuin ammattisi! Ammattinimike kertoo tietystä ammatista, jonka peruasaist sinun oletetaan osaavan, mutta yleensä ihmiset osaavat paljon muutakin. Sieltä muuten löytyy kymmeniä erityisosaamismääritteitä, joilla voit tarkentaa sitä ammattinimikettä, joka ei mielestäsi vastaa osaamistasi.

Miksi ei hakija voi vain kirjoittaa sitä omaa ammattinimikettä sille varatulle paikalle. Ja jatkaa eteenpäin ilman valikkojen pläräystä.

Vierailija
166/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ammatinkuva ei koskaan vastaa osaamista,koska osaaminen on ihan muuta kuin ammattisi!"

Älä nyt höpötä. Esimerkkejä on lukuisia missä ammatinkuvan on vastattava osaamista!!

Ammattipianisti harvemmin osaa soittaa ammattimaisesti esimerkiksi tuubaa tai selloa.

Ammatinkuva - pianisti - vastaa osaamista.

Urologi noin niinku ammatinkuvana myös vastaa aika hyvin osaamista. 

Vierailija
167/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Miksi ei hakija voi vain kirjoittaa sitä omaa ammattinimikettä sille varatulle paikalle. Ja jatkaa eteenpäin ilman valikkojen pläräystä.

Koska toistaiseksi tilastointi ei osaa lukea kirjainjonoja, vain koodeja. Kirjoitettu teksti ei ole koodi.

Lisäksi tuo antaisi mahdollisuuden kertoa ammatikseen lasimestarinsilli tai lumipallokauppias.

Vierailija
168/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ammatinkuva ei koskaan vastaa osaamista,koska osaaminen on ihan muuta kuin ammattisi!"

Älä nyt höpötä. Esimerkkejä on lukuisia missä ammatinkuvan on vastattava osaamista!!

Ammattipianisti harvemmin osaa soittaa ammattimaisesti esimerkiksi tuubaa tai selloa.

Sinulla tuntuu olevan aika lailla suppea ajatusmalli siitä,mitä osaaminen on.

Ammattipianisti voi olla konserttipianisti, säestäjä, osa orkesteria... kaikki erilaista osaamista.

Urologi noin niin kuin ammatinkuvana kertoo lääkärin erityisalan, ei muuta. Mitä sinä osaat sen perusteella kertoa erityisosaamisestaan?

Ammatinkuva kertoo pelkästään sen, minkä koulutuksen henkilö on suorittanut tai minkä pätevyyden hankkinut, mutta esimerkiksi sen urologin erityistä osaamista voi olla virtsajohtimiin suuntautuva kirurgia tai tutkimustyö. Ymmärretty? Tai urologi saattaa puhua sujuvaa espanjaa. Tai osaa ainoana Suomessa jonkun tietyn jäädytyshoitomuodon.

Vierailija
169/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ymmärrän oikein hyvin jos työtöntä ahdistaa tuommoiset epämääräiset soittoilmoitukset.

Itse koen hankalaksi senkin jos lääkäri soittaa iltapäivällä kahden ja neljän välisenä aikana.

Siinä käy yleensä niiy, että puhelinta kyttää pienessä stressissä koko sen kaksi tuntia. Todennäköisesti stressin takia suoli päättää sinä päivänä tyhjentyä juuri kello kaksi, ja sitten joudun vastaamaan lääkärin puheluun siinä pöntöllä istuessani. Kyllähän se aika epämiellyttävää on.

Mutta kiva jos täydelliselle mammoille ei tule mitään stressiä ja pystyvät suhtautumaan rennosti tällaisiin asioihin.

Olisin varmaan ihan sairaan kehno työtön 🤪"

Niin ymmärrän minäkin.

Vierailija
170/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla tuntuu olevan aika lailla suppea ajatusmalli siitä,mitä osaaminen on.

Ammattipianisti voi olla konserttipianisti, säestäjä, osa orkesteria... kaikki erilaista osaamista.

Urologi noin niin kuin ammatinkuvana kertoo lääkärin erityisalan, ei muuta. Mitä sinä osaat sen perusteella kertoa erityisosaamisestaan?

Ammatinkuva kertoo pelkästään sen, minkä koulutuksen henkilö on suorittanut tai minkä pätevyyden hankkinut, mutta esimerkiksi sen urologin erityistä osaamista voi olla virtsajohtimiin suuntautuva kirurgia tai tutkimustyö. Ymmärretty? Tai urologi saattaa puhua sujuvaa espanjaa. Tai osaa ainoana Suomessa jonkun tietyn jäädytyshoitomuodon.

Urologin sujuva espanjankielentaito on kieltämättä oleellinen eritysosaamine urologin uralle työllistymisessä .

Vierailija
171/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Koska toistaiseksi tilastointi ei osaa lukea kirjainjonoja, vain koodeja. Kirjoitettu teksti ei ole koodi.

Lisäksi tuo antaisi mahdollisuuden kertoa ammatikseen lasimestarinsilli tai lumipallokauppias.

Siis...mitä?

Vierailija
172/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voin ottaa puhelimen vessaan, mutta en kyllä mielelläni siihen vastaa.

Enkä itsekään haluaisi, että minulle vastataan kesken vessa-asioinnin.

En minäkään. Ihmettelen sellaisia joiden mielestä tuollainen (vielä vaatimuksena) on ookoo.

Omituista.

Kannattaa sitten tuollaisena spessupäivänä varmaan äkistää se paska jo ennen kello kasia tai sitten pidätellä kurkkivaa oravaa iltapäivä neljän jälkeen saakka.

Ja entä sitten jos missaa sen puhelun paskantamisen vuoksi? Soittaa sitten itse heti takaisin.

Nyt menee kyllä nirppanokalla överiksi. Ei voi ottaa puhelinta paskahuussiin mukaan ja jopa vastata siihen jos kelan täti kilauttaa. No sitten tulee maksuun viivästyksiä kun selvityspyyntö pukkaa hyvinkin helposti tulemaan.

Vierailija
173/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voin ottaa puhelimen vessaan, mutta en kyllä mielelläni siihen vastaa.

Enkä itsekään haluaisi, että minulle vastataan kesken vessa-asioinnin.

En minäkään. Ihmettelen sellaisia joiden mielestä tuollainen (vielä vaatimuksena) on ookoo.

Omituista.

Kannattaa sitten tuollaisena spessupäivänä varmaan äkistää se paska jo ennen kello kasia tai sitten pidätellä kurkkivaa oravaa iltapäivä neljän jälkeen saakka.

Ja entä sitten jos missaa sen puhelun paskantamisen vuoksi? Soittaa sitten itse heti takaisin.

Nyt menee kyllä nirppanokalla överiksi. Ei voi ottaa puhelinta paskahuussiin mukaan ja jopa vastata siihen jos kelan täti kilauttaa. No sitten tulee maksuun viivästyksiä kun selvityspyyntö pukkaa hyvinkin helposti tulemaan.

Siis työkkärin.

Vierailija
174/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on joko trolli tai oikeesti yksinkertainen. Puhelin pidetään PÄÄLLÄ päiväsaikaan ellet oo työhaastattelussa tai kirjastossa ja jos soitto menee ohi koska olit pöntöllä tai suihkus niin laitat yhteydenottopyynnön mol.fi sivulla ja sulle soitetaan takas. Kela ja sosku toimii samoin ja soittaa takas. Oon aina saanu ok palvelua ku ite on asiallinen. Työnhaku on täyspäivästä työtä eikä sen oo tarkotuskaa olla kivaa. Idea on työllistyä ja turha siitä kiukutella ihmisille jotka on töissä ja yrittää saada oman leivän pöytään. Ja te joita viranomaisten toiminta ärsyttää, voisitte ite opiskella alaa ja hakee sinne töihin niin ei tarvis valittaa kun ootte niin tietäviä. Peace.

Vierailija
175/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On joitain pieniä hetkiä päivässä jolloin ei pysty vastata, jos ei tiedä puhelun kellonaikaa.

Kuten?

Esimerkiksi suihku, autolla ajo, kaupan kassalla tms asioiminen, lääkärikäynti jne. Eikö työtön saa tehdä tällaisia asioita?

Me kaikki töissäolevathan teemme juuri noita asioita työaikana, miksi ei siis työtönkin?

Työssäollessa on olemassa selkeä työaika. Ymmärrät varmaan eron siihen että sinun oletetaan olevan koko ajan varpaisilla ettet missaa jotain tiettyä tärkeää puhelua minkä ajankohtaa on mahdoton ennalta tietää.

Toimistoaikana ne soittaa. Eli 8-16 välisenä aikana. Eli ei ole mitenkään vaikea varautua. Tai en tiedä millainen työtön sinä olet, minä olen tuolloin klo 8 jo kengät jalassa ja koiran kanssa lenkillä ja suihkut käytynä. Vessakäynnit on sen verran lyhyitä jopa minulla IBS-potilaalla että hemmetin huonoa tuuria saa olla jos puhelin soi silloin eikä ehdi vastaamaan.

Minulle on kerran soittanut työkkärin täti kun olin lääkärissä. Sanoin lääkärille heti vastaanoton aluksi, että valitettavasti joudun puhelimeeni vastaamaan jos se soi, koska odotan puhelua työkkäristä. Kun se sitten soi, sanoin vaan "anteeksi, olen lääkärissä, voitko soittaa myöhemmin uudestaan" ja se tietysti sopi hyvin.

Kaupassa ei ole mikään pakko käydä juuri sinä päivänä kun puhelua odottaa. Ainakin minä kykenen kauppareissuni ihan ennakoimaan ja kotivaraa on sen verran että kauppareissu voi myös odottaa päivän, pari.

Tässäkin ketjussa näkee että isolla osalla työttömistä on kyllä elämänhallinta hakusessa ja isosti onkin.

Vierailija
176/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä valitat, huomennahan se soittaa ja saat sitä "yksilökohtaista asiantuntijuutta". Kerta oot työtön, niin sulla on varmasti koko pitkä päivä aikaa päivystää puhelimen luona.

Kyllä taas kitistään ihan tyhjästä ihan vaan kitisemisen ilosta.

Niin että sitten mennään puhelimen kanssa vessaankin eikä käydä suihkussa lainkaan.

En ole itse työtön, mutta ymmärrän kyllä että tuommoinen on työttömälle hankalaa.

Kuka meistä käy työaikana suihkussa? Ja kuka viettää vessassa enemmän aikaa kuin 3 min kerrallaan? Tiedän, kohta tähän vastataan, että tietenkin vessassa kuluu enemmän aikaa, koska sitä ja tätä, mutta ei me työssäkäyvät voida työaikana kymmeniä minuutteja verrallaan eriössä viettää.

PS. Teen vuorotyötä, saan kirjoittaa tänne päivälläkin eikä työnantaja siitä kärsi

No jos sä olet kaksi minuuttia vessassa paskalla ja puhelu tulee silloin, niin sit sä missasit sen.

Joku järkevä voisi ajatella, että otanpa nyt kerran elämässäni tällaisena poikkeuspäivänä sen puhelimen mukaan sinne paskalle. Ovat kätevästi langattomiakin nuo puhelimet nykyään!

Tämähän menee nyt ihan naurettavuuksiin. Kukaan ei vaadi työssäkäyvää ottamaan puhelinta vessaan mukaan työpuhelun varalta, miksi työttömänkään pitäisi?

Oletko koskaan ollut töissä? Et sinä siellä jätä puhelintasi vartiksi pöydälle siksi, että ns. luonto kutsuu. Joko työkaveri päivystää sitä tai sitten otat puhelimen mukaan.

Kohta 20 vuotta töitä takana ja koskaan en ole työpuhelinta ottanut vessaan. Työkavereillekaan en puhelinta vie, vaan jätän toimiston pöydälle oman onnensa nojaan.

Vierailija
177/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. Koska olet työtön tulee sinun olla jatkuvasti tavoitettavissa. Ei työttömällä voi olla muuta elämää, kuin varautua mahdolliseen soittoon jopa kirjeeseen.

Missasin kerran soiton, tuli tekstari sinulla on 2 päivää aikaa päivittää työllisyyssuunnitelmasi.

Työttömyyden alussa olin unohtanut "täpätä yhden ruudun" Tuli kirjeellä heinäkuun puolessa välissä kirje. 5 päivää aikaa antaa selitys tai karensille menee. Onneksi olin kotona.

Ei olisi mennyt karenssille, vaan sinä fiksuna olisit joko soittanut puhelinpalveluun tai laittanut sähköisesti yhteydenottopyynnön ja selittänyt, että et ollut kotona kun kirje tuli ja pyytänyt lisävastausaikaa. Ongelma olisi ratkennut ilman karenssia. Tästä viisastuneena tilaisit postin nettipostin viranomaiskirjeille ja jatkossa tietäisit entistä nopeammin, jos olisit unohtanut hoitaa vastaavan ilmoittamisvelvollisuuden. Ehkä myös unohduksen jälkeen muistaisit laittaa itsellesi kalenteriin hoidettavat asiat.

Vierailija
178/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt verrataan puhelimen päivystämistä töissä ja työttömänä, niin onhan se nyt ihan eri tilanne. Jos missaa työpuhelun vessassa käymisen takia, niin voi soittaa takaisin, kun tulee vessasta. Tai syömästä, tai missä nyt onkaan ollut - ehkä jopa palaverissa tai muuten töiden takia tavoittamattomissa. Useimmissa tapauksissa tämä ei häiritse puhelun alkuperäistä soittajaa millään tavalla, vaan on ihan odotusten mukainen tilanne, että aina nyt ei vaan saa kaikkia kiinni. Siihen ei bisnekset kaadu, ei ole asiakas vihainen, eikä työsuhde vaarassa. Ja sitten jos ihmisen päätyönä on puhelimeen vastaaminen, on vastaajia yleensä useita, ja yhden ollessa tauolla puhelut menevät muille.

Työtön taas jos missaa sen työkkärin soiton ollessaan vessassa tms, on karenssin vaara, ainakin jos on aiemminkin jo yritetty soittaa. Ei voi soittaa takaisin, voi vain odottaa koska seuraavan kerran soitetaan, ja toivoa ettei silloin ole vessassa. Ja kun joku väitti että 8-16 soittavat, niin kyllä mulle on kerran soitettu joskus vähän ennen kuuttakin! (Se oli tosin sellainen työttömyyden aloituksen kontrollisoitto, ei näitä haastattelujuttuja. Varmaan purkivat jotain ruuhkaa illalla.) Välillä on vaan pakko tehdä muitakin asioita kuin päivystää puhelinta. Pahimmillaan tosi stressaavaa tuollainen, ja seuraukset puhelun missaamisesta ihan eri luokkaa kuin työelämässä.

Jos työkkäri soittaa eikä asiasta ole sovittu etukäteen etkä vastaa, ei tule karenssia. Jos työkkäri laittaa sen jälkeen tekstarin, että soittaa huomenna ja oot just silloin vessassa etkä ehdi vastaamaan, ei tule karenssia. Jos olet kaupan kassalla tai bussissa kun soitetaan, voit pyytää ystävällisesti, että voisiko soittaa hieman myöhemmin. Onnistuu. Tai jos et pysty vastaamaan "huomenna", niin laita itse Oma asioinnissa yhteydenottopyynnössä viestiä tähän tyyliin "En pysty vastaamaan huomenna puhelimeen, mutta voisitteko soittaa torstaina iltapäivällä 13-15 välillä tai perjantaina 9-12?".

Jos työkkäri laittaa virallisen kirjeen, että sieltä soitetaan 5.11. klo 15.00 etkä vastaa, niin ei tule karenssia, mutta työnhaku katkeaa eikä rahaa tule ennen kuin ilmoittautuu uudelleen työnhakijaksi. Jos työkkäri ei tavoita puhelimella ja kutsuu käymään paikanpäälle etkä mene, et saa rahaa vähintään 15 päivään + kunnes itse aktivoit työnhakusi ja pyydät uutta tapaamisaikaa.

Helpottiko stressi yhtään?

Vierailija
179/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Ihmettelen vain käytäntöä, jossa pitää olla valmis vastaamaan puhelimeen, mutta siihen samaan numeroon takaisin soittaminen viiden minuutin kuluttua on tehty täysin mahdottomaksi."

Tämä on juuri se ydin.

Vastaus: työkkäristä on soitettu jo seuraava puhelu, se on meneillään eikä samaan aikaan voi olla kahta puhelua. Operaattorin järjestelmä ei tuuttaa varattua, koska virkailijan puhelin on ns. ringissä.

Toinen vastaus: numero ei ole soittajan oikea numero. Numero on TE-hallintoa "edustava" yleisnumero, johon ei voi soittaa takaisin eikä lähettää tekstiviestejä. Virkailija ei soita omasta numerostaan, koska hän ei välttämättä itse ole se, joka soittaa seuraavana päivänä uudestaan eikä hän voi vastata jokaisen työttömän kyselyihin omalla numerollaan. Jos hän soittaa viikossa esim. 50 henkilölle ja nämä kaikki tallentavat juuri hänen työnumeronsa ja soittavat juuri hänelle heti kun tulee jotain kysyttävää, on parin kuukauden jälkeen työntekijällä jo yli 400 työtöntä ihmistä, jotka voivat soittaa milloin vaan + ne 50 puhelua, jotka muutenkin pitäisi soittaa muille työnhakijoille viikossa paperitöiden ohessa. Tämän vuoksi on erillinen puhelinpalvelu.

Vierailija
180/202 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on automaattiviesti, ei niitä erikseen kirjoiteta, joten ei niissä ole mitään tietyn henkilön nimeä.

Aikaisemmin oli teitittelymuoto, jolloin asiakkaat tulkitsivat sen monikoksi ja suuttuivat, että miksi samalla viestillä yritetään lähestyä monia...

Mikäli sinulla on huomenna työhaastattelu tai testaus, voit laittaa siitä veistin te-toimiston kirjaamoon. Muussa tapauksessa olet joka tapauksessa työmarkkinoiden käytettävissä koko päivän eli tavoitettavissa virka-aikana.

Mikäli haluat reklamoida, voit hankkia omalta operaattoriltasi listan saapuneista puheluista. Mikäli tuota soittoa ei siellä näy, niin olet vahvoilla. Harmillisen usein eli käytännössä aina se sieltä operaattorin tiedoista on löytynyt.

Olen "vahvoilla" mistä? Jos puhelin ei ole soinut, sitä ei ole ei-vastatut osiossa ja sitä ei ole siis saapunut.

Mistäköhän operaattorin tiedoista tällainen haamupuhelu mahtaa löytyä.

Reklamoida tällaisesta. 

Ei ristus. Siihen se aika menee.

Puhelu on saapunut, sinä vain et osaa käyttää puhelintasi. Tai teet kuten työttömät muutenkin eli poistanut sen "lokitiedoista" olettaen, että samalla se katoaisi operaattorin tiedoista. Ei katoa.

Mielestäsi ihan lähtökohtaisesti työtön työnhakija aina valehtelee? "Teet kuten työttömät muutenkin" ja miten sen nyt ilmaisitkaan. Hemmetin kipeetä tollanen asenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi