Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni sai suuren perinnön, mutta itse olen köyhä.

Vierailija
05.11.2018 |

Tilanne on hieman nolo, olen 8v lapsen yh-äiti, ja oma äitini kuoli juuri. Häneltä jäi melko suuri perintö, joka jakautui periaatteessa meille kolmelle lapselle. Kuitenkin äitini on siirtänyt minulle menevän osuuteni suoraan lapselleni. Hän perustelee asiaa sillä, että lapseni on ollut kertaalleen sijoitettuna alkoholinkäyttöni vuoksi. Kuitenkin nyt lapsi on taas kotona, joten perusteenhan pitäisi olla vanehntunut. Mutta jos perintö todella siirtyy lapselle, mitä oikeuksia minulla siihen edelleen on? Koska onhan se nyt aika tyhmää, jos itse sinnittelen köyhänä kun lapsella on useita kymmeniä tuhansia.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat joka tapauksessa lakiosuutesi, siis jos vaadit sitä.

Vierailija
2/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit vaatia lakiosaasi.

Ja auttaahan se sinun rahatilannetta kun lapsi voi ostaa polkupyöränsä ja kännykkänsä itse. Maistraatille joudut tekemään tiliä lapsen rahojen käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä varasta lapsesi rahoja.

Vierailija
4/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kiistää testamentin ja vaatia lakiosaasi, tulet saamaan siitä puolet, eli 1/6. 

Vierailija
5/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voit vaatia lakiosaasi.

Ja auttaahan se sinun rahatilannetta kun lapsi voi ostaa polkupyöränsä ja kännykkänsä itse. Maistraatille joudut tekemään tiliä lapsen rahojen käytöstä.

Maistraatti on aika tiukka rahojen käytössä. Normaaliin elämiseen niitä ei saisi käyttää vaan niiden pitäisi jopa lisääntyä odotellessa lapsen täysi-ikäisyyttä

Vierailija
6/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on hieman nolo, olen 8v lapsen yh-äiti, ja oma äitini kuoli juuri. Häneltä jäi melko suuri perintö, joka jakautui periaatteessa meille kolmelle lapselle. Kuitenkin äitini on siirtänyt minulle menevän osuuteni suoraan lapselleni. Hän perustelee asiaa sillä, että lapseni on ollut kertaalleen sijoitettuna alkoholinkäyttöni vuoksi. Kuitenkin nyt lapsi on taas kotona, joten perusteenhan pitäisi olla vanehntunut. Mutta jos perintö todella siirtyy lapselle, mitä oikeuksia minulla siihen edelleen on? Koska onhan se nyt aika tyhmää, jos itse sinnittelen köyhänä kun lapsella on useita kymmeniä tuhansia.

Voit vaatia lakiosasi, se on puolet siitä mitä muuten perisit. Lapsesi omaisuuteen sinulla ei ole mitään oikeuksia, sitä voi käyttää ainoastaan hänen hyväkseen, eikä edes normaaliin päivittäiseen elatukseen, vaan erityisiin ostoksiin. Omaisuuden käytöstä pitää tehdä selvitys joka vuosi.

Vierailija
7/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa äitisi poismenon takia.

Vierailija
8/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika - ansaitset parempaa!

Vierailija
9/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat joka tapauksessa lakiosuutesi, siis jos vaadit sitä.

Äitini jätti minut perinnöttömäksi, en siis hänen mukaansa ole oikeutettu mihinkään osuuteen. Ja oma osuuteni oli siirretty lapselleni.

Vierailija
10/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei mitään oikeuksia. Kai vieläkin on käytössä ns. uskottu mies -systeemi, joka pitää huolen, ettei lapsen perintöä hävitetä.

Vierailija
11/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lakiosan saat joka tapauksessa.

Vierailija
12/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla ei ole äitini mukaan oikeutta lakiosaansa, hän on virallisesti jättänyt minut testamentissaan kokonaan perinnöttömäkis, ja perustelee asiaa sillä että lapseni on ollut huostaanotettuna. Hän on aina pitänyt minua huonona äitinä, ja katsoo sen olevan syy perintöoikeuteni epäämiseen.

Ap

Vierailija
13/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestistä 9 päätellen ap ei hakenut lakiosaa aikanaan.

Vierailija
14/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemppaa se lellitty kultalusikka perseessä -mukula. Ansaitset parempaa.

Vierailija
15/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestistä 9 päätellen ap ei hakenut lakiosaa aikanaan.

Äiti on tarinan mukaan juuri kuollut, joten ei sitä lakiosaa ole vielä edes päässyt hakemaan.

Vierailija
16/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi himskatti teidän kanssa, mä olen lakitieteen opiskelija joka teki tän alotuksen testatakseen palstan lakitietouttua. Ihan tiedoks teille, että meillä joskus naureskellaan sille, kun täällä on joskus ihan oma tulkinta suomen laista. Että kaippa kaverini olivat oikeessa. Mutta siis aloituksessa kuvattu syy on pätevä lakiosan epäämiseen.

Ap

Vierailija
17/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, mäkin tulen perimään äitini exän, ja saan paljon rahaa, kun äiti on sit vaan ihan köyhä. En anna sille mitään, vaan leveilen sen edessä rahoineni, koska äitini moitti minua, omaa lastaan, vioistani ja satutti minua sillä koko elämäni ajan. Sitten maksaa kateudellaan.

Äitisi exä voi vielä vaikka perustaa perheen.

Vierailija
18/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi himskatti teidän kanssa, mä olen lakitieteen opiskelija joka teki tän alotuksen testatakseen palstan lakitietouttua. Ihan tiedoks teille, että meillä joskus naureskellaan sille, kun täällä on joskus ihan oma tulkinta suomen laista. Että kaippa kaverini olivat oikeessa. Mutta siis aloituksessa kuvattu syy on pätevä lakiosan epäämiseen.

Ap

Ei se ole lakitiede vaan oikologia!

Vierailija
19/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se ole lakitiede vaan oikologia!

Eikä ole, pätevät termit ovat joko oikeustieteet tai lakitieteet

Vierailija
20/57 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaippa?

Just joo