Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lääkäri oikeasti sanoa minulle näin?

Vierailija
04.11.2018 |

Kävin yksityisellä yleislääkärillä. Ongelmani on jatkuvasti paha maku ja haju suussa. Jouduin itse ehdottelemaan lääkärille, että mistä ongelma voisi johtua. Eli toisinsanoen tuntuu kun vaivaani ei otettaisi tosissaan. Sain sitten kauhealla vaivalla sivuonteloiden kuvauksen, helikobakteeri ja diabetes lähetteen ja näistä ei mitään löytynyt. Mistä tämä vaiva voi enää johtua? Nielurisat leikattu, hammaslääkärissä käyty. Vastaukseksi lääkäriltä sain, että ”Ei voi mitään, pese enemmän hampaita.”
En kyllä ajatellut jättää asiaa tähän, koska ongelma vaikuttaa jo elämänlaatuun. Tietäisikö joku minne/mihin lääkärille minun kannattaisi mennä? Kuinka tämä lääkäri edes kehtaa sanoa mitään tuollaista, kai mä nyt olen testannut kaikki mahdolliset suuvedet, hammasharjat, tahnat yms. ennen kun tulen lääkärille asiasta. Eikä mitään apua. Yleislääkärillä ei mitään tietoa näköjään näistä ongelmista.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kyllä itsekin varata ajan suoraan knk-lääkärille, jos kerran yksityisellä käyt. Ei siihen mitään lähetettä tarvi, jos itse maksat.

Vierailija
62/83 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kuitenkin kun täällä on ihmisiä jotka haluavat auttaa, aion näitä kaikkia testata!

Olen siis 22vuotias, ja en ole koskaan tupakoinut. En tiedä tästä hammaskivepoistosta oikein. Sitä ei kuulemma ole hammaslääkärin mukaan, enkä sitä nää itsekkään ? Voiko olla, että julkinen hammaslääkäri ei kerro muka kaikkea mitä suussani on:D Menenkö mielummin yksityiselle h-lääkärille ja hammaskivenpoistoon, saako siellä rahallensa vastinetta? Voinko varata ajan hammaskivenpoistoon vaikka sitä ei kuulemma ole kunnallisen hammaslääkärin mukaan?

Mikäli hammaskivi on hampaan ja ikenen välissä,sitä ei paljaalla silmällä näe.Yksityispuoli ei ole enää nykypäivänä takuu hyvästä työstä.Ikäsi puolesta saatettiin tarkastuksessa laiminlyödä ientaskujen mittaus ja hammaskiven "tunnustelu".Mikäli tarkastuksen yhteydessä ei tökitty sellaisella tikulla ikeniäsi kauttaaltaan,saattaa olla,että hammaskiviarvio on tehty silmämääräisesti.Juuri viime viikkoina olen poistanut valtavat määrät hammaskiveä useamman käynnin ajan alle 30-vuotiaalta henkilöltä.Hänelle ei kukaan ollut sanonut,että hänellä olisi hammaskiveä.

Hammaskivi haisee tunkkaiselle ja hieman imelälle.Maku on suussa sellainen hapan koko ajan.

Toki muitakin syitä voi olla,mutta 12-vuotta tästä on löytynyt valtaosaan suun hajuihin syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole poissuljettu vaihtoehto mikään sammas yms. Nämä hammaslääkärit varmaan ihan tavallisia hammaslääkäreitä. Täytyy ilmeisesti varata aika jollekkin asiantuntevalle hammaslääkärille, jos se ongelma nyt on sittenkin hampaissa, vaikka mulle muuta väitetään.

Vierailija
64/83 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ongelma olisi tämä hammaskivi niin olisi ihanaa.:D Miks mulle sitten vaan aina väitetään, että ei ole hammaskiveä. Tosin viime kerralla hammaslääkärillä ei ollut tätä kyseistä ”ientaskumittaria” eli sitä mittausta ei tehty, mutta aina vaan sanotaan, että ei ole hammaskiveä. En mä voi sitä hammaslääkärin työtä alkaa epäilemäänkään.

Vierailija
65/83 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kenties jotain lääkitystä.Jotkut lääkkeet aiheuttavat pahanhajuisen hengityksen.

Vierailija
66/83 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään lääkitystä.

Vierailija
67/83 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olen sanonut, että kotihoito ei kiinnosta? Olen ollut tän vaivan kanssa jo kauan. Kaiken mahdollisen olen tehnyt mitä vain kotioloissa voin tehdä. Miksi sanojani vääristellään täällä. Olen vain todennut, että kotihoidosta ei ole apua tapauksessani ja tarvitsen ammattilaisen apua. Mitä voin enää näiden lisäksi kotona tehdä.

Pesen hampaat monesti päivässä

Kielen pesu

Hammaslanka

Suuvesi

Suolakurlaus

Nenäkannu

Terveellinen / säännöllinen syöminen

Aion myös kokeilla nyt näitä ehdotettuja öljy purskuttelua, nenäsuihketta

Kiinnitin huomiota tuohon, että peset hampaat monta kertaa päivässä. Tiedäthän, että hammastahnan käyttö ohentaa sylkeä? Millaisella hammastahnalla peset nyt ja kuinka monesti päivässä? Mietin vaan sitä, että ehtiikö se sun suu kunnolla palautua hampaidenpesusta, etenkin jos sitä seuraa happohyökkäys. Naposteletko pitkin päivää vai syötkö alle 5 kertaa päivässä? Tässä siis yksikin karamelli, mehu/limsakulaus, viinirypäle, kahvi yms. tarkoittaa yhtä syöntikertaa, suun näkökulmasta siis.

Vierailija
68/83 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten purskutella kylmäpuristetulla (luomu)kasviöljyllä. Kookosta suosittelevat monet, perinteisessä Ayurveda-suuntauksessa (oil pulling) käyttävät seesamiöljyä. Purskuteltu öljy syljetään bioastiaan eikä viemäriin, joka tukkeutuu rasvasta.

Vierailija
69/83 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Syömällä terveeksi kausi 1, osa 7...

Vierailija
70/83 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on melko varmasti jokin bakteeri tai sieni. Tulehdus ja hammaskivi ovat mahdollisia. Jos niitä ei ole, niin ihan maalaisjärjellä ajatellen suussa voi muutenkin elää jokin bakteeri joka tuottaa pahanmakuisia ja -hajuisia aineita. Se voi olla sen verran harvinainen että suurin osa lääkäreistä ei tunne asiaa.

Vierailija
71/83 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Aloittaja on siis hyvin hampaitansa hoitava, mutta henki haisee sianpaskalle. Ei sille mitään voi tehdä, juttelee sitten vaan ihmisten kanssa viiden metrin etäisyydellä ulkona vastatuulessa. 😄

Vierailija
72/83 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksityinen yleislääkäri voi tehdä mitään lähetettä KNK-lääkärille, vaan ihan vaan itse varaat ajan yksityiselle korva-nenä-kurkkutautien erikoislääkärille.

Aivokasvainta epäilen minäkin... jos kukaan muu ei tuota haistamaasi hajua rekisteröi mitenkään.

Vierailija
73/83 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaöljyvalmisteet saattavat aiheuutta hajua....

Vierailija
74/83 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on varmaan elimistössä joku bakteeri ja sieni ja tilanne oli vähän aikaa sitten tosi paha, tuntui että nenäkin haisi kamalalta ja kurkkukin oli kipeä.

Asiaan auttoi sitten se, että lopetin kokonaan hiivan ja sokerin syönnin ja purskuttelin kurkkuni suolavedellä. Myös nenän huuhtelin suolavedellä nokkakannulla.

Jos joskus innostun syömään sokeria enemmän, niin tuo haju alkaa hiipimään takaisin, mutta saan sen taltutettua, kun juon vähän merisuolavettä ja tiukennan taas ruokavaliota. Hiivaa kuitenkaan en syö enää missään muodossa ja sitten vielä pitkään kypsytetyt juustot saa tämän hajuvaivan oikein kunnolla vauhtiin. En syö oikeastaan enää muita kuin fetajuustoa joskus.

Näillä ohjeilla olen saanut raikkaan suun, mutta erikoista on, että lääkärit eivät ole minunkaan vaivaan ottaneet mitään kantaa. Luulisi nyt, että he voisivat edes vaikka vähän arvailla, että onko kyseessä joku bakteeri tai sieni.

Vierailija
75/83 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuvettä ja sillee

Vierailija
76/83 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Selvisikö sinulle koskaan mistä tuo johtuu? Itsellä nyt sama vaiva kestänyt 3viikkoa. Alkoi aivan ykskaks. Hammaslääkärissä käyty, kaikki fine. Kaksi kertaa lääkärillä, poskinontelot kuvattiin, sielä kaikki ok. Sptaudit otettiin ja ne puhtaat. Närästyslääkettä olen syönyt, vaikka mitään muiha närästyksen oireita ei ole. Ei auta. Alkaa olemaan aika toivoton olo 😔

Vierailija
77/83 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisat?

Vierailija
78/83 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkun/nielun proput tai kurkkumätä? 

Vierailija
79/83 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan käytä alkoholipohjaisia suuvesiä, jotka pahentavat tilannetta! Kokeile sen sijaan apteekin SB12-suuvettä kuuriluontoisesti ja hanki kieliraspi. Jos tämä ei auta, kyse voi olla propuista nielussa.

Vierailija
80/83 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kirjasta luin kun jollain oli paha maku suussa ja hajuaisti haistoi olemattomia hajuja kyseessä oli aivokasvain.  Köyhä huijari hakeutui naimisiin naisen kanssa ja vuosi oli vangalle piialle niin hyvä että testamenttasi miljoonaomaisuutensa miehelle. Lakimies varoitti,  nainen kyllä oli tajunnut huijarin mutta oli niin kuitenkin hyvä ja kiltti viimeisen vuoden jotta rahat oli ansainnut. Ole hyvä tästä referaatista.