Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lääkäri oikeasti sanoa minulle näin?

Vierailija
04.11.2018 |

Kävin yksityisellä yleislääkärillä. Ongelmani on jatkuvasti paha maku ja haju suussa. Jouduin itse ehdottelemaan lääkärille, että mistä ongelma voisi johtua. Eli toisinsanoen tuntuu kun vaivaani ei otettaisi tosissaan. Sain sitten kauhealla vaivalla sivuonteloiden kuvauksen, helikobakteeri ja diabetes lähetteen ja näistä ei mitään löytynyt. Mistä tämä vaiva voi enää johtua? Nielurisat leikattu, hammaslääkärissä käyty. Vastaukseksi lääkäriltä sain, että ”Ei voi mitään, pese enemmän hampaita.”
En kyllä ajatellut jättää asiaa tähän, koska ongelma vaikuttaa jo elämänlaatuun. Tietäisikö joku minne/mihin lääkärille minun kannattaisi mennä? Kuinka tämä lääkäri edes kehtaa sanoa mitään tuollaista, kai mä nyt olen testannut kaikki mahdolliset suuvedet, hammasharjat, tahnat yms. ennen kun tulen lääkärille asiasta. Eikä mitään apua. Yleislääkärillä ei mitään tietoa näköjään näistä ongelmista.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalistikin hengitys haisee esimerkiksi yön jälkeen useimmilla,  jos vaikka pitää suuta auki kuorsatessaan tms.

Ehkä nyt liikaa jynssäät suutasi ja se kuivaa pahasti liiasta hoidosta.

Pidä suun kosteudesta huoli ja lopeta mahdollisesti käyttämäsi suuvedet ym.

Vierailija
82/83 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisat on leikattu reilu 15vuotta sitten, proppuja ei ole. Lääkärit x 2 ja hammaslääkäri sanoivat että nielu siisti. Olen 34vuotias ja tälläistä en ole kokenut koskaan ennen. Paljon ollut angiinoita ja nielutulehduksia joissa paha maku on erilainen, tulehtuneen makuinen. Tää maku on mätä ja välillä maistuu täysin siltä itseltään, eli ulosteelta. Pahiten sen maistaa/haistaa kun yskäsen, aivastan tai haukottelen. Tuntuu että tulee siis jostain syvältä. Lääkärille viestiä laitoin että haluan laajat verikokeet, ulostenäytteet tutkimisen, nielunviljelyn ja mahdollisesti lähetteen tähystykseen. Ihmetyttää että miksi ei automaattisesti pistänyt lähetettä nieluviljelyyn, kuitenkin perus juttu mikä tutkitaan, mutta varmaan siksi kun nielu siisti. Kauheasti ei löydy keskusteluja tällaisesta, mutta nyt löysin tämän ja Ap:n vaivat on täysin samat kun itsellä. Toivottavasti tämän näkisi ja kertoisi mitä selvisi😩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiva lie jo selvinnyt, koska olet apua kysellyt v. 2018. Mikä mahtoi olla syynä, onko oire loppunut vai jatkuuko vain? Onko pusukaveririntamalta mitään uutta?