Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on ettei teineille enää osteta joululahjoja?

Vierailija
04.11.2018 |

Toisessa ketjussa jo useampi sanoi ettei yli 15-vuotiaalla tai edes yläasteikäisille enää osteta joululahjoja, koska ovat liian vanhoja siihen? Onko tämä kuinka yleistä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin siinä ketjusta asiasta ekaa kertaa ja pikkasen kylmäsi.

N46

Vierailija
2/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei osteta, vaan teinit saavat toivoa esim matkaa ja se on sitten se joululahja.

Heillä on yllin kyllin kaikkea, eivätkä välitä lahjoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kuullut vastaavaa. Meillä pidetään vielä synttäritkin tuon ikäiselle eli lapselle tulee kavereita synttäreille.

Ikää on jo 50 v. ja silti ostan äidilleni joululahjan ja hän minulle. Samoin appivabhemmat muistavat joko rahallisesti tai lahjalla.

Vierailija
4/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta.

Vierailija
5/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yleistä. Meidän suvussa kaikille ostetaan lahjoja, lapsista vanhuksiin.

Vierailija
6/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineille ei osata ostaa mitään. Joten lahjaksi annetaan rahaa, niin saavat ostaa itse mieluista.

Vierailija
7/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole kuullut vastaavaa. Meillä pidetään vielä synttäritkin tuon ikäiselle eli lapselle tulee kavereita synttäreille.

Ikää on jo 50 v. ja silti ostan äidilleni joululahjan ja hän minulle. Samoin appivabhemmat muistavat joko rahallisesti tai lahjalla.

Lapselle? Teini ei enää ole lapsi.

Vierailija
8/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä ostetaan lahjat kaikille, lapset nyt 22 ja 23. Itse olen 49-vuotias ja vaihdan lahjat edelleen vanhempieni kanssa. Ystävien perheissä on myös sama tilanne eli uskoisin olevan enemmän poikkeus kuin yleinen tapa jättää teinit ilman joululahjoja. Omaan korvaani kuulostaa todella julmalta tavalta.

Vierailija
9/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä h**vetin ankeeta, jos näin olisi.

Vierailija
10/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ostetaan lahjoja ihan kaikille, mutta toiveiden mukaan. Voidaan antaa rahaa, jos sitä haluaa, tai joku yksi isompi ja kalliimpi juttu tai sitten ihan yksittäisiä tavaroita.

Vierailija
11/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ole ostettu sen jälkeen kun täytettiin 15. Astiat ostetaan sitten kerralla kun lähdetään opiskelemaan ja lakanat yms hankittu aiemmin, joten niille ei ole enää tarvetta. Me emme halua lahjoja ympäristösyistä, se on siis arvovalinta. Kukaan ei osta toisilleen mitään, vaan nautitaan toistemme seurasta ja hyvästä ruuasta, se riittää ihan hyvin.

T17

Vierailija
12/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä tykätään antaa lahjoja. Mummo 96v. antaa vieläkin lapsilleen joululahjat ja pääsiäisenä yllätysmunat. (Lapset ovat vähän yli tai alle 70v)😁 Oudolta tuntuisi että jonkin ikäisenä olisi yht'äkkiä liian vanha saamaan lahjoja, mutta onhan perheitä monenlaisia ja kukin elää tavallaan.

Vierailija
13/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki alle 18 ovat lapsia. Ja minun 20v lapseni on edelleen minun lapseni, joka tottakai saa lahjoja jouluna.

Vierailija
14/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saavat yhdet lahjat ja tämäkin on kuulemma julmaa palstan mukaan. 13v tytölle ostin hajuveden ja 18v tytölle kuulokkeet ja mammojen mielestä se on liian vähän ja väärin🙄

Vierailija
15/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan lahjojen antamista, samoin meidän parikymppiset lapset. Mies ei ikinä lahjo ketään. Kyllä olis joulu ankea, jos ei saisi läheisiään lahjoilla muistaa.

Vierailija
16/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin kuullutkaan. Meillä ostetaan aina teineille pari lahjaa ja teinit vanhemmille ja isovanhemmille sekä toisilleen. Mitään älyttömyyksiä ei tietenkään isoja kasoja hankita jo ihan rahatilanteen vuoksi, mutta kyllä ainakin pari pehmeää pakettia, karkkia ja jotain kosmetiikkaa ja elektroniikkaa on joka vuosi. Ei toki siis koneita aina mutta vaikka korvanapit tai puhelimeen tai tablettiin kotelo tai uusi läppärikassi tms hyödyllistä oheistuotetta.

Vierailija
17/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi typerä tapa :( Joulu on kuitenkin vain kerran vuodessa.

Vierailija
18/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 15 vuotiaalle on paras antaa rahaa 👍 Rahan voi aina palauttaa jos lahja ei miellytä 😂

Vierailija
19/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teini on lapsi edelleen. Toisaalta olen minäkin äitini lapsi.

Vierailija
20/38 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy niitä teinejä. Vanhemmat voivat sanoa ettei teinit halua mitään, vaikka varmaan salaa toivoisivat jotain pientä edes. Ainakin minä toivon ja pettyisin jos en mitään saisi, vaikka olen "jo" 16. Ei kellään kavereillakaan ole tuollaista.😕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän