Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä veikkaatte paljonko saadaan asuntolainaa

Vierailija
04.11.2018 |

Helsinki, pariskunta ei lapsia.

Miehellä pitkäaikainen työ hyvin työllistävällä alalla, bruttopalkka 4800€+edut

Mutta minulla aivan tuore työsuhde, olen koeajallakin vielä... Palkka brutto 2500€.

Ensiasuntoa ostamassa, säästöjä 5-10% pankin toiveesta riippuen. Takaukset on.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäkää mahdollisimman paljon ettette tarvitsisi paljoa lainaa. Eikä asunnon tarvii olla sieltä kalleimmasta päästä.

Säästäminen on hitaampaa siinä vaiheessa kun samaan aikaan maksaa vuokraa. Järkevämpää on ostaa kohtuu hintainen asunto, omistussuhde 49/51 % jolloin seuraavassa asuntokaupassa toinen voi välttyä maksamasta varainsiirtoveroa.

Kun maksaa omaa samanverran mitä vuokraa, niin onnistuu siinä välissä se säästäminenkin.,, ja samaanaikaan asuntolaina pienenee.

Noi vuokrien hinnat on kyllä ihan kipetä!!!

terveisiä okt vantaa lainanlyhennys kuussa n. 800e/kk

Vierailija
22/23 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki, pariskunta ei lapsia.

Miehellä pitkäaikainen työ hyvin työllistävällä alalla, bruttopalkka 4800€+edut

Mutta minulla aivan tuore työsuhde, olen koeajallakin vielä... Palkka brutto 2500€.

Ensiasuntoa ostamassa, säästöjä 5-10% pankin toiveesta riippuen. Takaukset on.

Mä en kestä näitä veikkailijoita. Maksuvara on pakollisten menojen  ja NETTOtulojen erotus.Verotettavat edut vähentävät käteen jääviä tuloja mutta toisaalta myös menoja.

Hittoako me teidän bruttotulotiedoilla mitään tehdään, netto kertoo maksukyvyn.

Miks tänne tulee jatkuvasti näitä tampioita jotka eivät itse osaa ottaa asioista selvää.

Koeaika on miinus, vaikuttanee ainakin marginaaliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu pankista. Ja lainaehdot myös.

Ja miksi pitäisi ottaa mahdollisimman PALJON lainaa? Tai ainakin siltä kysymyksesi perusteella kuulostaa.

Tämä. Ei kannata ottaa tavoitteeksi ottaa lainaa nahdolisimman paljon tai niin paljon kuin pankki rahaa antaa.

Velka on veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa. Jos ja kun perhe kasvaa laina-aikana, niin tonnin lyhennys alkaa olla maksimi jo hyvissäkin tuloluokissa.

Hyvätuloisena parina mekin otimme laina 10 vuotta sitten. Oli säästöjä 200 000, lainaa 185 000. Perhe kasvanut ja nyt 10 vuotta myöhemmin kiitän luojaa ettei otettu pankin suosittelemaa 230 000 euron lainaa. Laina -ajan pidetessä elämäntilanteet muuttuvat paljon ja lyhennys on työläämpää. Ja ihmisellä on luontaisesti halu pitää yllä tiettyä elintasoa. Ja kun sitä tekee koko perhe, elämä on kallista.