Mitä veikkaatte paljonko saadaan asuntolainaa
Helsinki, pariskunta ei lapsia.
Miehellä pitkäaikainen työ hyvin työllistävällä alalla, bruttopalkka 4800€+edut
Mutta minulla aivan tuore työsuhde, olen koeajallakin vielä... Palkka brutto 2500€.
Ensiasuntoa ostamassa, säästöjä 5-10% pankin toiveesta riippuen. Takaukset on.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mutta minulla aivan tuore työsuhde, olen koeajallakin vielä... Palkka brutto 2500€.
Eninnäkin edut lasketaan BRUTTOpalkkaan.
Hyvä yritys näin sunnuntain kunniaksi. Ensikerralla faktat kuntoon edes perusasioista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eninnäkin edut lasketaan BRUTTOpalkkaan.
No joo totta. Miehen bruttopalkka on 5500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä yritys näin sunnuntain kunniaksi. Ensikerralla faktat kuntoon edes perusasioista :)
Miksi kukaan provoilisi tällaisella kysymyksellä? En ymmärrä kyllä yhtään :D
Ap
Vähän kylläkin ihmettelen, että huomioiko pankki 700€ etuuksia lyhennyskykyä laskiessa?Bruttorahapalkka on tuo 4800€.
Katso laskurilla, miksi täällä pitäisi kenenkään veikkailla..
Vierailija kirjoitti:
Vähän kylläkin ihmettelen, että huomioiko pankki 700€ etuuksia lyhennyskykyä laskiessa?Bruttorahapalkka on tuo 4800€.
Hyväksyy jos ne on rahaa tilille. Kilometrikorvauksetkin hyväksytään tuloksi noita laskiessa.
Kyllä te nyt ainakin sen 200000€ saatte lainaa.
Osaatko kertolaskun?
Suomessa asuntolainamarkkinoilla on nykyisin nyrkkisääntö, ettei asumismenot (esim. kotivakuutus, vastike, kiinteistövero ym.) saisi ylittää 30 % kuukausituloista.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko kertolaskun?
Suomessa asuntolainamarkkinoilla on nykyisin nyrkkisääntö, ettei asumismenot (esim. kotivakuutus, vastike, kiinteistövero ym.) saisi ylittää 30 % kuukausituloista.
Olen itse törmännyt vaan sellaiseen ohjenuoraan, että lainanhoitokulut ei saa ylittää 40% nettotuloista pk-seudulla Osaatko vinkata mistä löydän lisää tietoa kertomastasi?
Vierailija kirjoitti:
Katso laskurilla, miksi täällä pitäisi kenenkään veikkailla..
Löytyykö jostain tällainen laskuri? Itse löydän vaan ihan normi asuntolainalaskureita, mutta ei niissä lainan määrästä tuloihin suhteutettuna mitään tietoa ole...
Riippuu pankista. Ja lainaehdot myös.
Ja miksi pitäisi ottaa mahdollisimman PALJON lainaa? Tai ainakin siltä kysymyksesi perusteella kuulostaa.
Veikkaan että saisitte jopa 400 000. Tiedän että paljon pienemmilläkin tuloilla on saatu sellasta 300 000.
Nordeasta ei kannata edes kysyä noilla tuloilla. Muualta saattaa saada 250000-300000.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu pankista. Ja lainaehdot myös.
Ja miksi pitäisi ottaa mahdollisimman PALJON lainaa? Tai ainakin siltä kysymyksesi perusteella kuulostaa.
Emme halua mahdollisimman paljoa lainaa, mutta Helsingissä on kallista asua. Se tavallinen ja maltillinenkin asunto saattaa maksaa liikaa, joten mietitään hieman realiteetteja ennen kun lähdetään lainatarjouksia pyytämään.
Vierailija kirjoitti:
pankkiasiat.fi
Kiitos!! Tosi hyvä linkki. -ap
Veikkaan 250000-300000.
Meille tarjottiin Nordeasta selvästi pienemmillä tuloilla 230 000.
Eli en kyllä tajua mihin tuo yksi heitto, ettei Nordeasta kannata edes kysyä, perustuu.
Säästäkää mahdollisimman paljon ettette tarvitsisi paljoa lainaa. Eikä asunnon tarvii olla sieltä kalleimmasta päästä.